Beantwoord

Hoe kan ik Netflix downloaden op mijn Smart TV van samsung

  • 5 June 2019
  • 3 reacties
  • 472 Bekeken

Ik heb sinds gisteren, geïnstalleerd door monteur, T-mobile thuis.
Ik heb ook gekozen voor mogelijkheid opnemen( dit kastje zit er niet bij)
Ik kom van KPN..... alles draadloos
T- mobile heeft mij verzekerd dat dat ook bij hen mogelijk was als ik powerline adapter van Devolo op TP links zou aanschaffen.( gedaan)
Monteur zei dat het niet zou gaan werken( devolo 1200+ Wifi) zeker niet die ik had aangeschaft met WiFi erin. Hij heeft alles op de oude powerlines van KPN geïnstalleerd.

Netflix moet weer via de smart TV (is niet zoals bij KPN geïntegreerd). Dat was ooit in begin bij KPN ook dus ik weet dat het kan.

Modem is met twee ingangen voor TV en twee voor internet deze twee gaan beiden bekabeld naar boven naar de PC's.

Ik kan op mijn smart TV van Samsung wel de instellingen voor internet aanpassen( heb ik meerdere keren gedaan, staat goed ingesteld) maar ik kan toch niet browsen laat staan Netflix downloaden.

Is het nu zo dat over de TV uitgang in de modem alleen TV signaal gaat en de TV dus geen internet heeft? Was dit bij KPN een gedeelde uitgang( signaal) voor TV en internet?

Wat moet ik nu doen?
icon

Beste antwoord door Pilovali 6 June 2019, 20:31

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Bij T-Mobile worden er twee poorten op het modem gebruikt voor TV en twee voor 'normaal' internet. Bij KPN maakt het niet uit waar je de netwerkkabel in stopt.

T-Mobile is momenteel bezig om te zorgen dat dit bij T-Mobile Thuis óók mogelijk is. Helaas heb ik geen precisie datum voor je.

Terug naar je Smart TV probleem: heeft je Smart TV wellicht ingebouwde wifi? Zo ja, dan kun je proberen om te kijken als dat werkt.

Wat je óók kunt proberen is een splitter zoals DEZE kopen. Je kunt er dan voor zorgen dat er twee 'signalen' over 1 kabel loopt. Let wel op: de maximum snelheid is maximaal 100 Mbps op deze kabel.
Oeps... dit werkt niet in combinatie met powerline adapters. 🙈

Mocht je erg technisch zijn, kun je ook via een netwerkswitch en VLANs ook zorgen dat internet en TV over één kabel gaat.

Mocht je nog vragen hebben, laat het maar weten.

Groet,
Pilovali
Hallo Pilovali,

Dank voor je reactie! Ik denk niet dat ik technisch genoeg ben voor die vlan en switch. Wel jammer.... Heb toch voor het afsluiten zeker een half uur met de technische afdeling gesproken over de powerlines en de mogelijkheden bij 'T mobile, heb toch het gevoel dat ze me niet alles vertelt hebben. Maar zij zullen wel vinden dat ik niet de juiste vragen heb gesteld....
Jij in iedergeval bedankt. Ik zal gaan lezen over die vlan oplossing wie weet...
Reputatie 7
Badge +4
Goedenavond @rawissink,

Ik zie dat @Pilovali al goed bezig is. Wellicht kan ik nog iets vinden op basis van de tv zelf. Wat is het typenummer van de tv?

Reageer