Beantwoord

hoe komt ik aan een modem zonder gescheiden vlan's voor tv en internet

  • 9 August 2019
  • 6 reacties
  • 529 Bekeken

Goedenavond,

Sinds eind mei heb ik een abonnement bij t mobile, na bijna 10 jaar tevreden bij kpn ben ik voor de prijs overgestapt, maar na oplevering kwamen we erachter dat we 2 kabels nodig hebben om tv en internet aan te sluiten, dat gaat helaas niet omdat er dan kabels onder het huis door moeten worden getrokken. Heb dus alles aangesloten met 2 managed cisco switches ertussen, echter werkt die bij lange na niet perfect. Het internet werkt perfect over de 2 switches, maar de tv is een drama. De lage zenders zappen tussen van 1 tot 14 werkt prima, maar de hogere zenders geven veel zwart beeld., de tv gids werkt alleen na het opnieuw opstarten van het de set op box. Opnemen werkt uberhaupt niet.

Bij KPN hadden we een modem met tv en internet op dezelfde poort in 2 vlans, dit scheelde dus een extra switch ertussen en dat werkte altijd perfect.

Ik had gelezen dat jullie sinds 8 mei deze nieuwe modems versturen, echter heb ik die van mij op 11 mei gehad en dat was nog een oude. Kunnen we deze omwisselen, want dit werkt niet.
icon

Beste antwoord door Brian 4 October 2019, 14:13

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Hi @robgrootd, van harte welkom op onze Community. Het klopt inderdaad dat de modem die jij hebt met aparte poorten voor internet/tv werkt. Omdat jij jouw bestelling hebt geplaatst vóór deze datum, heb jij nog een ander model gehad en dit kan ik niet voor je aanpassen. Ik denk natuurlijk wél onwijs graag met je mee! Kun je mij uitleggen waarom je de TV Box niet direct met een internetkabel op LAN Poort 3 of 4 (IPTV) kunt verbinden? Wie weet kunnen wij nog een andere oplossing bedenken, zodat je toch fijn tv kunt kijken!
De reden dat het niet kan is dat er maar 1 ethernet kabel keurig weggewerkt onder de houten vloer loopt van het isra punt naar de plek waar de televisie en de andere apparatuur staat. Daar komt alles binnen op een switch en daar is alle apparatuur op aangesloten. Zo werkte het ook altijd perfect toen ik nog kpn had.(al 10 jaar) Bij het aanmelden staat nergens beschreven dat de set top box direct op de de router moet worden aangesloten. We kunnen tv kijken doordat we nu hebben. huawei router >> cisco switch>>lange kabels naar de andere kant van het huis >> cisco switch >> tv box/accesspoint/hue/versterker/televisie/nas enz....

Alles werkt perfect, behalve, opnemen, begin gemist en de tv gids.
kunnen jullie hier nog op terugkomen, ben er middels wel klaar mee om te betalen voor dingen die gewoon niet werken
Reputatie 7
Hi @robgrootd, het zou kunnen helpen om één switch te gebruiken voor TV en één voor de overige verbinding. Een andere optie is om de VLAN's zelf handmatig in te stellen. In bijvoorbeeld dit en dit topic (weliswaar geschreven voor de glasvezel modem) hebben onze superusers flink zitten puzzelen om dit werkend te krijgen. Hopelijk kan je hier mee uit de voeten!
Brian,

Dank voor je reactie, die set up heb ik, met een cisco en tp link switch, echter werkt dan enkel het tv signaal en niet het opnemen/begin gemist en de tv gids. De enige optie is dus een modem zoals ik vroeger bij de kpn had, waar tv signaal en internet op dezelfde poort zit, dan kan ik de switches er tussenuit halen. (scheelt ook weer veel stoom) en zal de set up werken.

Het is jammer dat jullie bij het aanmelden nergens vermelden dat jullie het internet en de tv zo opleveren, anders was ik namelijk nooit overgestapt, want dan wist ik van te voren dat het niet zou gaan werken.

Rob
Reputatie 5
Het is jammer dat jullie bij het aanmelden nergens vermelden dat jullie het internet en de tv zo opleveren, anders was ik namelijk nooit overgestapt, want dan wist ik van te voren dat het niet zou gaan werken.

Rob

Bovenstaande klopt niet. In de verschillende handleidingen staat dat je de TV rechtstreeks moet aansluiten op poort 3 of 4. (https://thuisservice.t-mobile.nl/tv-en-radio/extra-tvs-aansluiten/)

Zou je misschien wat screenshots kunnen aanleveren van de instellingen?
Ik werk hier al sinds het begin met VLAN's, en ik heb geen issues met TV gids of andere dingen.

Helaas wordt het nieuwe type modem niet zomaar aan iedereen geleverd :(
Het zou moeten werken met VLAN's.

Reageer