Beantwoord

Hoe ziet de TV interface eruit?

  • 2 June 2018
  • 3 reacties
  • 1922 Bekeken

Hallo allemaal,
Ik overweeg TV via T mobile Thuis, maar ben benieuwd naar ervaringen en vooral de user interface. Hoe is de bediening? Hoe ziet het eruit? En het gemak? Kunnen jullie foto’s delen van hoe het eruit ziet? Bvd!!!
icon

Beste antwoord door TAVL 7 June 2018, 15:25

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi Benja,

Wat leuk dat je T-Mobile overweegt. Zelf zit ik inmiddels weer een ruim jaar bij T-Mobile. Eerder heb ik bij voorloper Vodafone gezeten, maar ook heb ik Telfort en ZIGGO gezeten, maar heb ik ook ervaring met Canal Digital.

T-Mobile wordt aangeboden op DSL en glasvezelnetwerken. En op glasvezel specifiek op met name WBA (KPN Wholesale) en ODF (eigen apperatuur op het netwerk). Zelf zit ik op het WBA netwerk. Diensten kunnen tussen deze netwerken wat verschillen.

TV dienst
T-Mobile heeft eigen contracten en kan dus zelf het zenderpakket samenstellen en is daarmee een stuk stabieler qua aanbod dan sommige andere aanbieders, die er jaarlijks flinke wijzigingen doorheen jagen. Heb je daarbij ODF, dan worden streams 1 op 1 doorgegeven, waardoor de beeldkwaliteit optimaal is.

Naast de basiszenders, biedt T-Mobile natuurlijk ook een radiopakket en extra pakketten aan, die je zelf aan en uit kan zetten via de Mijn omgeving van de website.

Bij de TV dienst zijn interactieve componenten. Zo kent T-Mobile Begin gemist, waarbij je bij een aantal zenders terug kan kijken. Echter enkel als de uitzending nog loopt kun je opnieuw opstarten. Via de TV Anywhere app kan dit langer. Mijn vermoeden is daarmee dat deze functionaliteit ook naar de decoder komt.

Met een decoder met hard disc kun je tevens pauzeren, terug en vooruit spoelen. Bij de standaardbox kan dit enkel bij NPO1, 2, 3.

Andere diensten zijn een videoshop, waarbij je films en series kan kopen, en programma gemist. Programma gemist is beperkt tot de NPO en SBS zenders. RTL heeft hier overigens bij alle aanbieders zelf de stekker uit getrokken, waardoor ik niet verwacht dat dit op termijn alsnog toegevoegd wordt. Wellicht via een app als RTLXL/Videoland. Apps zijn momenteel niet aanwezig op de box. Formeel is er nog niets gedeeld over het toevoegen van apps aan de decoder, maar hiernaar wordt wel veel gevraagd door klanten. T-Mobile houdt hiervoor een community wishlist bij, Mis je al wat? Zet het er zeker op!

Uniek bij T-Mobile is á la carte. Je kunt via het menu enkele zenders per maand aanschaffen.

De menu's
Je tweede vraag ging over menu's. De structuur van de menu's is eenvoudig van opzet. Je kent enkele hoofdonderwerpen en daarbij submenu's. In de basis (uit mijn hoofd):
  • Live met de keuze uit TV/Radio
  • Favorieten
  • On demand met daarbij videoshop, programma gemist en indien van toepassing opname
  • Instellingen voor audio, beeld en indien van toepassing opname
Per zender kun je ook informatie over het programma in zien, het programma eventueel opnieuw opstarten vanuit Begin gemist en opnemen. Ook kun je gebruik maken van een TV gids, waarmee je een programma overzicht hebt voor de komende week.

De menu's zijn niet heel uitgebreid qua mogelijkheden, maar bieden wat ze moeten bieden. Hier kun je meer lezen over de menu's van T-Mobile. In de bijlagen heb ik enkele screenshots geplaats van enkele menu's.

Mening
Ik ben zelf prima tevreden over het product. Het biedt geen onnodige extra's, doet wat het moet doen en je raakt jezelf niet kwijt in de vele instellingen. Al zou dat van mij wel mogelijk alszijnde geavanceerde instellingen optie. Daarmee bieden ze een prima prijs kwaliteitverhouding.

Met de overname zie je dat T-Mobile een opstartfase heeft gekend, maar ze wel de wil tonen om het product verder te verbeteren en ze open staan voor feedback. Dat vind ik erg fijn. Is het product daarmee perfect? Nee. Er zijn zeker verbeterpunten. Maar zoals ik begon heeft ieder bedrijf deze.

Hopelijk biedt dit enig inzicht in het product en heb ik je vragen kunnen beantwoorden. Mocht je vragen hebben, dan help ik je graag verder. Hopelijk tot binnenkort als mede-user. Welkom?
Goedeavond,

Ik kom zelf vers van KPN glas naar Tmobile sinds gister. Het enigste wat ons opvalt is dat het lettertype/leesbaarheid stukken minder is van KPN in de tvgids valt ons dit direct op.

Zelf werkt alles snel en goed.
Reputatie 7
Hoi Benja,

Wat leuk dat je bij ons komt buurten - wees welkom! Ik zie dat TAVL (bedankt!) al een superantwoord heeft gegeven. Mocht je nog meer informatie willen om tot je besluit te komen, dan horen we het graag! 🆒

Reageer