Beantwoord

Huur of koop je een TV decoder met HD recorder?

  • 12 December 2017
  • 4 reacties
  • 1410 Bekeken

In de aanbieding van T-mobile staat dat je voor €5,- per maand het "opnemen" pakket kunt krijgen. Dit houdt dan een HD recorder in. Na 2 jaar heb je 2x12x€5,- = €120,- betaald. Da's ongeveer de prijs van een beetje HD recorder. Na die twee jaar ga je dus meer betalen dan eigenlijk goed voor je is. Is het mogelijk om de TV decoder met HD recorder gewoon tegen een redelijke prijs aan te schaffen?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 12 December 2017, 21:50

Bekijk origineel

4 reacties

Beste Customer2B_QM,

T-Mobile kiest ervoor om haar decoders en recorders te huur aan te bieden. Zo ben jij als klant verzekerd tegen kosten die je oploopt als je decoder of recorder vervangen of gerepareerd moet worden.

Als je overstapt van provider krijg je andere apparatuur van je nieuwe provider. Je hebt op dat moment niets meer aan je huidige apparatuur. Zonde geld.

Verder zit een deel van het verdienmodel verschuilt achter de TV boxen. Een gezin met meerdere tv's heeft het over het algemeen iets breder. Klanten die meerdere TV boxen afnemen vangen zo een deel van de kosten op, waardoor de basisprijs laag kan blijven.

In die €5 zitten zoals Hidden.nld al aangeeft ook niet alleen de kosten voor de recorder, maar ook voor onder andere updates en ontwikkelingen, verzendkosten, monteurskosten, klantenservice, handleidingen op de website enzovoort.

Ik snap je frustratie heel goed. Ikzelf zou ook het liefst in één keer de TV box "afbetalen", maar dan zou T-Mobile een onredelijk bedrag moeten vragen die je er na een jaar of vijf pas uit zou hebben. En dan hebben ze ondertussen een nieuwe serie (ik hoop UHD) recorders en decoders.
Reputatie 7
Hallo Customer2B_QM,

Het is helaas niet mogelijk om een eigen HD recorder te gebruiken.
Het apparaat krijg je in bruikleen. als deze defect is kan je dan ook weer een nieuwe krijgen.
Verder word er ook continu gewerkt aan de verbetering van de software. deze kosten zitten ook hierin.
Mocht Thuis besluiten dat het anders moet dan zit je ook niet met een HD recorder die in eens waardeloos is geworden.
Beste Hidden.nld,

Ik wil ook geen EIGEN HD recorder gebruiken. Ik wil best de T-mobile recorder gebruiken, maar ik wil niet als ik bijv. 5 jaar gebruik maak van dit abonnement, dat ik dan 5x12x€5,- = €300,- betaal voor deze recorder. Dat is die recorder nooit waard en dat zal hij ook nooit worden. En ik geloof best dat er hard wordt gewerkt aan nieuwe software, maar wil de ontvanger/decoder ooit dit bedrag waard worden, dan moeten er toch verdomd goede features aan worden toegevoegd die ik dan ook zelf nog eens nuttig vind...
Reputatie 7
als je hem koopt dan is het je eigen.

Reageer