Beantwoord

Ineens problemen met IPTV, VLAN werkt half, direct werkt wel

  • 5 November 2019
  • 6 reacties
  • 1343 Bekeken

Hallo,

 

Een paar weken geleden heb ik t-mobile thuis gekregen. Al snel de Zyxel vervangen voor mijn eigen asus modem en daarachter een managed switch om zowel IPTV en internet over één en dezelfde kabel naar de TV hoek te brengen (om het daar weer te splitsen natuurlijk). Dit heeft een aantal weken prima gewerkt. Echter sinds een paar dagen niet meer. Gemist en On Demand diensten werken wel, evenals de gids, maar Live TV geeft de foutmelding “Error: Er heeft zich een fout voor gedaan tijdens het afspelen, probeer het alstublieft later nog een keer”. 

 

Als ik rechtstreeks van de amino met een kabel naar de IPTV poort van de asus ga, dan werkt het probleemloos. Maar via de VLANs dus niet meer. En uiteraard (jaja...) heb ik niets veranderd.

 

Iemand tips? Alles al gedaan, powercycle van modem, switches, amino. Amino gewisseld voor andere, probleem blijft. Alleen rechtstreeks aansluiten werkt.

 

Hoe kan het overigens dat de On Demand diensten wel werken? 

icon

Beste antwoord door Remmie75 15 November 2019, 11:52

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4

Hi @Remmie75, ik help je graag! Het goede nieuws is dat je verbinding er goed uit ziet. Wat ik wil weten is of je deze Error-melding ook krijgt wanneer je de TV Box rechtstreeks aansluit met ons modem. Als je deze error ook krijgt met ons modem, laat het mij weten! 

Reputatie 6
Badge

EDIT: nvm verkeerd gelezen.

Dit is opgelost. Bleek uiteindelijk toch een fout in de VLAN configuratie te zijn. Wel gek dat deze pas na 2 weken bovenkwam. Daarvoor werkte het gewoon. 

Reputatie 7
Badge +16

@Remmie75 Fijn dat het nu weer werkt! Gelukkig is de Community er altijd om je te hulp te springen. Het had dus te maken met de VLAN640 configuratie voor IPTV? Mocht er iets anders zijn, laat het me weten. Dan help ik je met alle liefde aan een oplossing. :smile:

Reputatie 1

Hallo!

 

Mag ik weten hoe dit is opgelost? Ik heb exact hetzelfde probleem

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Remmie75, zou je jouw oplossing van destijds willen delen met @nijlc1991, alsjeblieft? Wellicht dat jouw oplossing ook bij andere users positief uitpakt. Alvast bedankt voor je hulp! Stay safe! 😄

Reageer