Sticky

[Info] Alles over T-Mobile TV

  • 16 juni 2020
  • 46 reacties
  • 6229 Bekeken
[Info] Alles over T-Mobile TV
Reputatie 7
Badge +7
  • T-Mobile Moderator
  • 5013 reacties

T-Mobile TV is onze nieuwe Interactieve TV dienst. Verrassend persoonlijk TV-kijken, waar en wanneer jij wilt! Kijk live, pauzeer, ga terug naar het begin of bekijk een programma tot zeven dagen terug. Cloud Opnemen en vele mooie extra’s die je simpel maandelijks aan- of uitzet, maken het helemaal af. Kortom, met T-Mobile TV kijk jij je favoriete programma’s, films en series wanneer het jou uitkomt.

 

Alle klanten die vanaf 14 juli een bestelling plaatsen, ontvangen het vernieuwde T-Mobile TV! Klik hier om te bestellen: T-Mobile TV.

 


Wat is er nieuw aan T-Mobile TV?

We hebben hard gewerkt en geluisterd naar jullie wensen en T-Mobile TV flink verbeterd en uitgebreid. Een greep uit de nieuwe functies waarmee jij optimaal geniet van de allerbeste TV-ervaring:  

  • Cloud Opnemen (€ 5,- per maand ongeacht het aantal TV Boxen)
  • 7 dagen Terug Kijken op ruim 40 zenders
  • ​​Verbeterd gebruiksgemak
  • Persoonlijke Kijkprofielen
  • Verder Kijken op elke TV Box
  • Gratis Films en Series; honderden gratis films, afleveringen en series On Demand
  • Gemakkelijk zoeken: zoek in live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand of je opnames
  • TV Menu also available in English
     


Ik heb al Interactieve TV van T-Mobile


Ik heb al een abonnement voor Interactieve TV. Kan ik nu gebruikmaken van T-Mobile TV? 

We gaan beginnen met het overzetten van bestaande TV-klanten met een Aria box die gebruik maken van DSL naar T-Mobile TV. Omdat we iedereen zo soepel mogelijk, zonder storingen om willen zetten naar T-Mobile TV, gebeurt dit stap voor stap. Bestaande klanten op Glasvezel en andere typen TV-Boxen volgen hierna. Je ontvangt bericht zodra we jouw TV kunnen omzetten naar T-Mobile TV. 

 
Ik heb een TV Box met harddiskrecorder. Wat moet ik doen om gebruik te maken van T-Mobile TV met Cloud Opnemen?

Zodra je bent overgezet naar T-Mobile TV, kan je Cloud Opnemen eenvoudig bestellen via My T-Mobile Thuis. Je ontvangt bericht zodra we jouw TV-dienst omzetten naar T-Mobile TV. 


Ik heb een TV Box met harddiskrecorder. Wat gebeurt er als ik T-Mobile TV heb en hoe kies ik voor Cloud Opnemen?

Let op: Bij de omzetting naar het nieuwe T-Mobile TV verlies je je huidige opnames. Na de omzetting kan je kiezen voor lokaal opnemen of Cloud Opnemen activeren. Zorg dus dat je je huidige opnames terugkijkt vóór de omzetting. Je hoeft je TV Box niet om te ruilen.  


Ik wil een nu TV-abonnement afsluiten, krijg ik dan ook T-Mobile TV?

Alle klanten die vanaf nu (14 juli) bestellen, ontvangen het vernieuwde T-Mobile TV bij hun bestelling! Klik hier: T-Mobile TV bestellen.


Ik heb nog geen bericht ontvangen, kan ik niet al eerder gebruik maken van T-Mobile TV?

Mooi dat je zo enthousiast bent! We zetten iedereen om naar het nieuwe T-Mobile TV in groepen. Om dit soepel te laten verlopen en er voor te zorgen dat íedereen zo snel mogelijk omgezet wordt, maken we hier geen uitzonderingen in. Maar geen zorgen, zodra je gebruik kan gaan maken van T-Mobile TV ontvang je bericht.



TV Anywhere

Kan ik T-Mobile TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet of Apple TV?  
Zeker! Met TV Anywhere kijk je op je smartphone, tablet, Chromecast, laptop en Apple TV in de gehele EU.

Ik gebruik TV Anywhere. Wat gebeurt hiermee?
TV Anywhere verbeteren we binnenkort ook! We breiden het zenderaanbod fors uit en voegen ook de nieuwe functies toe. Je ontvangt bericht zodra je de nieuwe TV Anywhere app kan gebruiken. Wanneer je de nieuwe TV Anywhere app hebt geïnstalleerd, zal je opnieuw moeten inloggen.

Kan ik met TV Anywhere ook in het buitenland TV-kijken?
Jazeker! Met TV Anywhere kijk jij TV in de hele EU.  Ook op reis mis jij dus helemaal niks meer!

Kan ik opnames ook inplannen met TV Anywhere?  
Hier werken we hard aan. Binnenkort wordt Cloud Opnemen ook beschikbaar via TV Anywhere. We komen snel met meer info. Cloud Opnemen zal alleen op TV Anywhere beschikbaar zijn voor klanten die op de TV Box gebruik maken van T-Mobile TV met Cloud Opnemen. 

Kan ik bekeken programma’s ook verder kijken op mijn smartphone, tablet of Apple TV?
Zijn we druk mee bezig! Binnenkort worden functies zoals Verder Kijken, Video on Demand en Kijkprofielen ook beschikbaar via TV Anywhere.

  

 

Extra opties en functies

Hoe werkt 7 dagen ‘Terug Kijken’?
Met ‘Terug Kijken’ kijk je op ruim 40 zenders programma’s tot zeven dagen terug. Blader eenvoudig door de TV-gids en kies een programma. In onze zenderlijst zie je welke TV-zenders ‘Terug Kijken’ ondersteunen. 

Hoe werkt ‘Verder Kijken’?
De functie ‘Verder Kijken’ biedt een overzicht van alle programma’s uit ‘Terug Kijken’ die je eerder hebt gekeken, zowel opnames als series en films. Je kan ze op elke TV Box selecteren en verder kijken. Binnenkort komt deze functie ook beschikbaar via TV Anywhere, zodat je op elk apparaat verder kan kijken waar je was gebleven.  

Wat zijn Kijkprofielen?  
Handig, je kan per huisgenoot een eigen ‘Kijkprofiel’ instellen. Geef elk Kijkprofiel een avatar, naam en leeftijdsrestrictie. Zo beleeft iedereen zijn of haar eigen, passende en veilige TV-ervaring. Je kan maximaal 5 Kijkprofielen aanmaken, die automatisch op alle apparaten met T-Mobile TV zichtbaar worden.

Wat zijn Kijksuggesties? 
Op basis van jouw kijkgedrag, je favoriete zenders en door jou ingestelde voorkeuren krijg je TV-programma’s aanbevolen. Deze vind je in je TV-menu onder “Voor Jou”. 

Ik zie dat T-Mobile TV gebruikmaakt van persoonlijke kijkprofielen en suggesties. Hoe zit dat met de privacy van mijn kijkgedrag?
Voordat je gebruik gaat maken van T-Mobile TV, geef je aan of je suggesties wilt krijgen op basis van je kijkgedrag. Je stelt dit in per profiel en je kan het achteraf altijd weer aanpassen. Kijkgegevens worden volledig geanonimiseerd en zijn niet te herleiden tot een persoon.  

 


Veelgestelde vragen

Kan ik ook alleen een abonnement voor TV afsluiten bij T-Mobile of deze combineren met een mobiel abonnement?
Nee, dat kan niet. Je kunt T-Mobile TV alleen combineren met een internet abonnement van T-Mobile Thuis.  

Kan ik ook Netflix kijken via de T-Mobile TV-box?
Netflix is niet beschikbaar op de TV Box maar je kan dit eenvoudig streamen via bijvoorbeeld de Chromecast of je Smart TV app.

Welke extra pakketten kan ik bestellen? 
Je hebt keuze uit 4 Themapakketten, FOX Sports Eredivisie, FOX Sports Compleet, Ziggo Sport Totaal, Erotiek en Film1. Kortom, voor iedereen wat.  

​​​​​Welke TV Box krijg ik?
Je krijgt gratis onze interactieve TV Box in bruikleen. Die is lekker klein (afmetingen 13 cm x 11 cm x 3,5 cm) en stil. De TV Box heeft een HDMI-aansluiting en een mini-jack (3,5mm) aansluiting.

Ik gebruik een eigen modem of router, kan ik ook gebruik maken van T-Mobile TV?
Wanneer je gebruik maakt van een eigen modem of router zal de omzetting naar T-Mobile TV niet automatisch plaats kunnen vinden. Hiervoor moet je dan eerst de VLAN voor TV verwijderen in je eigen modem of router als je op het Glasvezel netwerk zit. Maak je gebruik van DSL? Dan vind je meer informatie over de juiste instellingen in dit topic.

 

Let op, de juiste VLAN instellingen zijn dus anders dan voorheen (met interactieve TV). Wijzig de instellingen pas nádat je bericht hebt ontvangen voor de omzetting.

 


46 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Heel blij dat het platform nu eindelijk wordt uitgerold! Het zou leuk zijn als jullie een grove planning kunnen delen. Hoe lang gaat de uitrol duren??

Reputatie 3

Inderdaad, heel blij dat het nu eindelijk gebeurt. Een grove planning van wanneer dit compleet afgerond zou moeten zijn voor een ieder zou wel prettig zijn. Begrijpelijk dat dit dit in groepen gebeurt.

Wordt TV Anywhere ook beschikbaar op Android TV en Fire TV zoals bij Ziggo ?

Reputatie 5
Badge +3

@vanvonno46, Tv Anywhere is al beschikbaar op Apple Tv. T-Mobile is bezig met het testen van een nieuwe app die aansluit op dit nieuwe Platform. Echter komt deze nieuwe  app naar verwachting niet gelijk beschikbaar op Apple Tv. Over Fire Tv en Android Tv heb ik nog niks concreets gehoord. T-Mobile zou er wel goed aan doen om Tv Anywhere op zo veel mogelijk platformen beschikbaar te stellen en de app om te dopen in T-Mobile Tv. Dit omdat de vraag naar settopbox-loos kijken groeit. 

Reputatie 5
Badge +2

@stefan.1997  Mooi dat het nieuwe platform er nu is ik ben ook heel benieuwd hou er wel rekening mee dat de totale uitrol wel geruime tijd zal duren, zeker als je op glasvezel zit zal het nog wel even duren.

KPN (Telfort)  is momenteel ook bezig met de uitrol van een update een kennis van mij is daar klant en ook bij KPN duurt de uitrol een behoorlijke tijd terwijl zij toch enkele maten groter zijn dan t-Mobile.

Let op: Bij de omzetting naar het nieuwe T-Mobile TV verlies je je huidige opnames. Na de omzetting kan je kiezen voor lokaal opnemen of Cloud Opnemen activeren. Zorg dus dat je je huidige opnames terugkijkt vóór de omzetting. Je hoeft je TV Box niet om te ruilen

 

Willen jullie nog klanten overhouden. We hebben in de afgelopen jaar al 2 spontane harddisk formaties gehad. 

Wij hebben al ruim 11 jaar glasvezel (KPN en Telfort) en nu 1 jaar TMT maar deze ontvanger is verre weg de slechte ontvanger.  

Bij opnames zeer traag. Waardoor je als een programma opneemt en op hetzelfde moment terug kijkt de opname daarna beter niet direct kunt verwijderen. Want als je pech hebt verwijderd de ontvanger een andere opname. Programma omschrijvingen komen bij andere opnames te staan. Geen opnames meer te bekijken zonder reboot. We zetten de ontvanger nu maar eerst s,avonds eerst helemaal uit voordat de ontvanger van de spanning afgaat. Dat helpt nog wat.

Opnames staan in de EPG op opnemen maar verdwijnen uit de lijst vaan opnames. We moeten dagelijks de lijst controleren (normaal plan ik de opnames 1 x per week). Opname  eerst in de EPG 

Verlies van zijn registratienummer. 

Terugkijken in live tv werkt  niet.

En nog iets ik heb eind mei mijn internet snelheid van 50 naar 100 gezet (WBA) en naar 7 dagen wachten maar weer terug gezet. De snelheid is daarna altijd 50 gebleven. Het verlagen kan dus wel snel worden verwerkt . Ik neem aan dat wijzigingen door KPN moeten worden verwerkt omdat het WBA is. Maar moet dat zo lang duren? Gaat dat per postkoets? 

De wijzigingen worden wel direct in rekening gebracht!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Goedemiddag @Hans_68,

Daarom komt er ook een nieuw platform voor TV en opname. Juist omdat de oude niet meer voldoet. Het nieuwe moet meer stabiliteit en zekerheid bieden. Dat opnames dan gewist worden is eenmalig. Je kunt dan ook op de meeste zenders 7 dagen terug kijken, dus mocht je die week iets mis lopen kun je dat zeker nog terugkijken via de gids of zoekfunctie.

Normaal gaat een snelheidswijziging binnen 24 uur in. Soms is het nodig om je mediaconvertor en router even van het stroom af te halen en opnieuw op te starten. Heb je dit ook uitgevoerd? Anders kan webcare altijd mee kijken of er iets mis is gegaan. Zij lezen hier mee.

Reputatie 5
Badge +3

Nu.nl en Tweakers schrijven net dat dit topic offline is gehaald en dat je voor de dienst een nieuw kastje nodig hebt. Ik neem aan dat je ook via entone kunt kijken??

Reputatie 7
Badge +5

Hahaha… Nu.nl in de bocht. Nee, er komt ook nieuwe hardware aan, maar de dienst werkt op alle huidige boxen, dus zowel de 510, 515 als 610. 

Topic is niet offline. Vanmorgen was er een ander topic. Dit is vervangen. Ze hebben het bericht op zijn Nu.nl's van Tweakers over genomen.

Reputatie 5
Badge +3

Haha ja dacht al. Heel stom

Als we effe opschieten, HDD is leeg, donderdag moet er weer wat op dus dan kan het effe duren voordat ik kan kijken, maandag op VAKANTie, sorry voor het schreeuwen maar ben een beetje hyper omdat ik er hard aan toe ben na al die Corona drukte op ons beider werk.

Reputatie 1

@vanvonno46, Tv Anywhere is al beschikbaar op Apple Tv. T-Mobile is bezig met het testen van een nieuwe app die aansluit op dit nieuwe Platform. Echter komt deze nieuwe  app naar verwachting niet gelijk beschikbaar op Apple Tv. Over Fire Tv en Android Tv heb ik nog niks concreets gehoord. T-Mobile zou er wel goed aan doen om Tv Anywhere op zo veel mogelijk platformen beschikbaar te stellen en de app om te dopen in T-Mobile Tv. Dit omdat de vraag naar settopbox-loos kijken groeit. 

 

Als ik de berichtgeving en antwoorden op het forum zo  lees, vermoed ik dat er nu wel gewerkt wordt aan de nieuwe Apple TV app.

Reputatie 1

Erg goed nieuws over T-Mobile TV! Ben ook erg benieuwd naar de planning! 

Reputatie 7
Badge +5

@vanvonno46, Tv Anywhere is al beschikbaar op Apple Tv. T-Mobile is bezig met het testen van een nieuwe app die aansluit op dit nieuwe Platform. Echter komt deze nieuwe  app naar verwachting niet gelijk beschikbaar op Apple Tv. Over Fire Tv en Android Tv heb ik nog niks concreets gehoord. T-Mobile zou er wel goed aan doen om Tv Anywhere op zo veel mogelijk platformen beschikbaar te stellen en de app om te dopen in T-Mobile Tv. Dit omdat de vraag naar settopbox-loos kijken groeit. 

 

Als ik de berichtgeving en antwoorden op het forum zo  lees, vermoed ik dat er nu wel gewerkt wordt aan de nieuwe Apple TV app.

Dan een AirPlay app of een dedicated TV app?

Reputatie 1

@vanvonno46, Tv Anywhere is al beschikbaar op Apple Tv. T-Mobile is bezig met het testen van een nieuwe app die aansluit op dit nieuwe Platform. Echter komt deze nieuwe  app naar verwachting niet gelijk beschikbaar op Apple Tv. Over Fire Tv en Android Tv heb ik nog niks concreets gehoord. T-Mobile zou er wel goed aan doen om Tv Anywhere op zo veel mogelijk platformen beschikbaar te stellen en de app om te dopen in T-Mobile Tv. Dit omdat de vraag naar settopbox-loos kijken groeit. 

 

Als ik de berichtgeving en antwoorden op het forum zo  lees, vermoed ik dat er nu wel gewerkt wordt aan de nieuwe Apple TV app.

Dan een AirPlay app of een dedicated TV app?

De dedicated TV app. Staat ook bij de TV Anywhere vraag en antwoord van dit nieuwsbericht:

Kan ik bekeken programma’s ook verder kijken op mijn smartphone, tablet of Apple TV?
Zijn we druk mee bezig! Binnenkort worden functies zoals Verder Kijken, Video on Demand en Kijkprofielen ook beschikbaar via TV Anywhere.

Goedemiddag @Hans_68,

Daarom komt er ook een nieuw platform voor TV en opname. Juist omdat de oude niet meer voldoet. Het nieuwe moet meer stabiliteit en zekerheid bieden. Dat opnames dan gewist worden is eenmalig. Je kunt dan ook op de meeste zenders 7 dagen terug kijken, dus mocht je die week iets mis lopen kun je dat zeker nog terugkijken via de gids of zoekfunctie.

Normaal gaat een snelheidswijziging binnen 24 uur in. Soms is het nodig om je mediaconvertor en router even van het stroom af te halen en opnieuw op te starten. Heb je dit ook uitgevoerd? Anders kan webcare altijd mee kijken of er iets mis is gegaan. Zij lezen hier mee.

 

Dat laatste geldt alleen voor ODF en niet WBA .Na het verhogen van de snelheid meldt T-Mobile zelf ook dat het even gaat duren. 

Wij hebben wel oudere opnames dan 14 dagen op de harddisk staan. En het terugkijken is zeker niet een vervanger. Bij NPO zijn een gewone een aantal programma die je nooit kunt terug kijken i.v.m rechten. Dat is bij KPN en Telfort (oud) cloud platforms ook zo.  Bij RTL en SBS zenders kun je de reclame ook niet doorspoelen dat is voor ons een reden om op te nemen.  Waarom is de functie van tot de eerste 9 minuten van doorspoelen niet ingebouwd als een programma later dan de EPG begint kun je gewoon naar het begin spoelen terwijl de eerste reclame nooit eerder dan 9 minuten begint. Dit was een handige functie van het ITNS platform (telfort oud)

In de tekst van topic dat gisteren is verwijderd kun je wel lezen wat de volgorde is. Entone ontvangers komen achteraan (zo lees ik het wel). In het najaar en winter hebben wij meer opnames. 

Wij zijn een jaar geleden over gestapt naar T-Mobile omdat Telfort stopte met het ITNS platform . Voor zowel TV als intenet nooit een probleem. Omdat KPN nog steeds niet de beste HD zenders op 1 hebben staan vallen een groot deel providers al af. Ik wist wel dat de Entone niet bekent staat als een goede ontvanger (Caiway heeft deze ontvanger ook gebruikt gehad) en T-mobile al langer bezig is met een nieuw Amino platform. Als een er goed los alternatief voor tv was  hadden we de tv optie al lang uitgeschakeld. 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Eerste minuten kun je op T-Mobile TV spoelen. :)

Goedemorgen, 
 

Ik vroeg me af naar wat voor tijdverloop ik moet kijken hoelang de overzettingen gaat duren naar T-Mobile TV. Moet ik dan kijken naar 1 maand, een paar maanden, of kan het ook nog een jaar duren voordat iedereen er gebruik van kan maken :)

Reputatie 1

“Ik gebruik een eigen modem of router, kan ik ook gebruik maken van T-Mobile TV?
Wanneer je gebruik maakt van een eigen modem of router zal de omzetting naar T-Mobile TV niet automatisch plaats kunnen vinden. Hiervoor moet je dan eerst de VLAN voor TV verwijderen van je modem of router. “

@BrianIk zou hier wel wat extra toelichting op willen. Krijg ik dan de avond ervoor een e-mail dat het ‘s nachts wordt omgezet en ik de vlan 640 eruit moet halen? Of moet ik een ander vlan nummer invullen?

Reputatie 2

@Jochem020 dát is ook precies mijn vraag. Als ik het topic op Tweakers goed heb gelezen gaat het voor met name glasvezel klanten nóg wel een tijdje duren. Zou zomaar nog een halfjaar of nog langer kunnen worden. Aangezien klanten al sinds eind 2019 aan het lijntje worden gehouden, heb ik er niet veel vertrouwen in dat het nu alsnog snel gaat gebeuren. Wat mij betreft gaat het sowieso te laat zijn, mijn abonnement loopt in augustus af en dan ga ik op zoek naar een partij die wél opnemen in de cloud aanbied, zoals mij dit vorig jaar al door T-Mobile al was beloofd. Maar ja dat was achteraf natuurlijk een verkooppraatje en heel naïef van mij.🤭

 

 

Reputatie 5
Badge +2

T-Mobile heeft ongeveer 650.000 klanten die via DSL of glasvezel tv afnemen als ze per dag 500 klanten overzetten duurt het nog 1300 :grinning: dagen voor alle klanten zijn overgezet, en dan moet men ook op zaterdag en zondag plus feestdagen klanten overzetten.

 

Reputatie 2

@BeMu 500 per dag, zouden ze dát redden?😂 

En nog iets: zie dat er nu ineens weer testers worden gezocht....heb mezelf de afgelopen maanden al diverse keren aangeboden als ervaren en gediplomeerde systeem tester, maar daar was geen behoefte aan.

Je zou zeggen dat iemand binnen T-Mobile zich dat herinnert en dan even een berichtje stuurt?😏

Reputatie 5
Badge +3

@wijbro2,

Op dit moment staat er alleen een test open voor TV Anywhere. Je kunt je daar volgens mij nog wel voor aanmelden. Ik weet niet of jij een andere bèta bedoeld?

Reputatie 7
Badge +7

@Hans_68 Wat betreft de opnames, op dit moment sturen we ongeveer een week van te voren bericht over de omzetting. We zijn aan het kijken of we dit voor klanten met een TV Box met opnamefunctie twee weken van te voren kunnen doen zodat je nog tijd hebt om al je opnames te bekijken. Deze omzetting is éénmalig, als je daarna kiest voor Cloud Opnemen dan heb je nooit meer gedoe met harde schijven etc. :wink:

@Croman Ik heb vanmiddag een aanvullend topic online gezet en een linkje in de FAQ geplaatst met meer informatie. Als je gebruik maakt van Glasvezel dan hoef je de VLAN instellingen die je nu hebt alleen maar te verwijderen. Voor DSL moet je ze aanpassen, hier hebben we nu het stappenplan voor in het aanvullende topic.

@BeMu @wijbro2 Het omzetten gaat gefaseerd, we gaan geen 1300 dagen nodig hebben maar we beginnen inderdaad wel met kleine groepen en breiden natuurlijk uit als alles goed verloopt. We willen voorkomen dat er ergens iets massaal misgaat bij het omzetten, daar wordt niemand blij van.:wink:  Ik heb nog geen exacte tijdlijn, dit zal ook afhangen van hoe soepel het verloopt maar als/wanneer we meer hierover kunnen delen dan zullen we dat zeker doen! Gezien de ervaringen in het verleden en de eerdere vertragingen die we op hebben gelopen ben ik hier nu wat voorzichtig mee. :sweat_smile:

@wijbro2 De TV Anywhere test is inderdaad open zoals @stefan.1997 zegt, dus meld je daar zeker voor aan! Ik zou graag iedereen die ooit aangegeven heeft te willen testen persoonlijk een bericht sturen maar dat is A. te veel werk en B. kunnen we juist ideaal de community gebruiken om direct iedereen in één keer te bereiken. Scheelt mij weer 3 dagen mailtjes/privéberichten uitsturen haha.

Dus als ik het goed lees ben ik 1 van de laatste die overgaat, mooi dan is de boel wel genoeg getest in het veld.

Dan wil ik wel de HDD box omgeruild hebben, kom plaats te kort in de kast.

Reageer