Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV
Reputatie 7
Badge +16

Interactief TV-kijken op z’n best!

Met Odido TV heb je meer dan genoeg te kijken: 64 zenders, bijna allemaal in hd. Je kijkt gratis naar sportzender ESPN. En met een wereld aan handige functies haal je eruit wat erin zit. Zoals Terug Kijken, Pauzeren, Begin Gemist en nog veel meer. Wil je al het fijne van Odido TV, maar zonder TV box en kabels? Kijk dan met onze TV App. Zo maken we tv-kijken nog leuker en makkelijker. Goeie reden om TV + Internet te combineren in 1 abonnement.

 

Wat is er nieuw aan Odido TV?

We hebben hard gewerkt en geluisterd naar jullie wensen en Odido TV flink verbeterd en uitgebreid. Een greep uit de nieuwe functies waarmee jij optimaal geniet van de allerbeste tv-ervaring:  

  • Cloud Opnemen (€ 5,- per maand ongeacht het aantal TV Boxen)
  • Zeven dagen Terug Kijken op ruim 40 zenders
  • ​​Verbeterd gebruiksgemak
  • Persoonlijke Kijkprofielen
  • Verder Kijken op elke TV Box of via Odido Online TV of via Odido TV op jouw smart-tv
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket, keuze uit veel gratis series en afleveringen.
  • Gemakkelijk zoeken: zoek in live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand of je opnames
  • TV Menu also available in English
  • Opnames inplannen via Odido Online TV en bekijken op de TV Box of andersom
     

Ik heb al Interactieve TV van Odido

We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk gebruik te laten maken van Odido TV. Het ‘oude’ TV-kijken noemen we ‘Interactieve TV’, het nieuwe heet ‘Odido TV’. Als je een TV Box met opnamefunctie hebt, kun je van deze TV Box gebruik blijven maken en via de Cloud opnemen. Je verliest wel de mogelijkheid van de lokale opslag - oude opnames zul je bij overgang verliezen. We zetten iedereen in groepen om naar het nieuwe Odido TV, zodra je gebruik kan gaan maken van Odido TV ontvang je van ons bericht.

 

Ik wil Odido TV bestellen

Je kunt een abonnement afsluiten voor Odido voor thuis via onze website: bestelpagina. Je kunt uiteraard ook langslopen in onze T-shops: overzicht Odido winkels. Tot slot kun je ons ook bellen voor een aanvraag op 0800-0419. Standaard in ons abonnement zit Internet, je kunt TV alleen combineren met een Internetabonnement voor thuis. Heb je al een Internetabonnement voor thuis, maar wil je TV toevoegen? Dan kun je dit direct zelf aangeven via Mijn Odido Thuis: Odido TV toevoegen. Je hebt hier dan ook gelijk de keuze of je bij het TV-abonnement een TV Box wil of dat je liever alleen gebruik maakt van de Odido TV app voor op jouw smart-tv.

 

 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste topic!

 

FAQ

  • Wat is Odido TV?
  • Kan ik bij Odido alleen een abonnement voor Interactieve TV afsluiten?
  • Kan ik met de Online TV app ook tv kijken in het buitenland?
  • Kan ik TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet of Apple TV?
  • Welke TV Box krijg ik?
  • Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk TV-kijken?

 

TIP: Wanneer je een pincode moet opgeven bij het bekijken van een non-adult zender, kan het zijn dat je gebruikmaakt van een leeftijdsrestrictie. Check waar de leeftijdsrestrictie op staat via de volgende tips: Kijkprofiel instellen | Internet + TV van Odido.

 

 


480 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Doordat het systeem nog denkt dat je een DrayTech hebt lijkt het niet goed te gaan @Henk de Vries. Ik heb nogmaals het modem verzonden maar via mijn andere systeem. Hopelijk komt hij nu goed door! 

Reputatie 2

@Teresa van Odido nu krijg ik weer een mail om een afspraak te maken met Guidion, maar het idee was juist dat ik het modem zelf kan vervangen als ik hem opgestuurd krijg (van T50 naar T56). Je hebt juist net maandagochtend de afspraak met Guidion geannuleerd.

Reputatie 6
Badge +2

@Henk de Vries Super fijn om te lezen dat je de Mediabox al hebt ontvangen! 😀 Bevalt het? 

Ik ben gelijk gaan kijken waar het modem blijft, maar op de één of andere manier is deze niet verzonden. Geen zorgen, ik heb de order gelijk opnieuw ingeschoten! 

Je ontvang hierover weer een e-mail ter bevestiging. 

Reputatie 2

@Teresa van Odido Gisteren heb ik de Mediabox ontvangen en de Amulet vervangen. Wanneer kan ik het T-56 Modem verwachten?

Reputatie 6
Badge +2

@Henk de Vries Ik heb gelijk voor je gebeld en de afspraak geannuleerd!

 

Reputatie 2

@Henk de Vries Zoals beloofd zou ik hier vandaag nog op terugkomen. Goed nieuws! Je mag de afspraak annuleren en het modem zelf installeren wanneer je deze ontvangt. 

@Teresa van Odido De afspraak is vanmiddag, ik kan hem niet meer annuleren. 

Reputatie 6
Badge +2

@Henk de Vries Zoals beloofd zou ik hier vandaag nog op terugkomen. Goed nieuws! Je mag de afspraak annuleren en het modem zelf installeren wanneer je deze ontvangt. 

Reputatie 6
Badge +2

@Henk de Vries Goed dat je dit nogmaals aankaart! 

Ik kan dit niet terugzien in het systeem of zelf aanpassen. Voor nu raad ik je aan om de afspraak gewoon te laten staan. Ik ga dit morgen voor je navragen. Zodra ik meer weet, laat ik het je gelijk weten! 

Reputatie 2

@Henk de Vries Super, ik heb alles in orde gemaakt! 😀

Je ontvangt een e-mail ter bevestiging en een link om de afspraak met de monteur inplannen. 

Ik wens je alvast veel plezier van de nieuwe apparatuur! 

Afspraak is ingepland. Wel vreemd dat de afspraak is ingepland om een Draytrek om te wisselen terwijl ik in dit draadje al een paar keer heb vermeld dat ik een T50 heb. Blijkbaar past niemand dat dan aan. Ik denk dat ik zelf mijn T50 ook wel kan omwisselen voor een T56. Is toch gewoon inpluggen?

Reputatie 6
Badge +2

@Henk de Vries Super, ik heb alles in orde gemaakt! 😀

Je ontvangt een e-mail ter bevestiging en een link om de afspraak met de monteur inplannen. 

Ik wens je alvast veel plezier van de nieuwe apparatuur! 

Reputatie 2

Bedankt voor de terugkoppeling @Henk de Vries. Je betaald € 5 per maand voor de TV Box, mei 2023 tot en met april 2024 zijn 12 maanden. Ik vergoed dan 12 x € 5. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Ook stuur ik je een T-56 en Mediabox op. Is dit zo akkoord? Dan zet ik het in gang!

akkoord

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de terugkoppeling @Henk de Vries. Je betaald € 5 per maand voor de TV Box, mei 2023 tot en met april 2024 zijn 12 maanden. Ik vergoed dan 12 x € 5. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Ook stuur ik je een T-56 en Mediabox op. Is dit zo akkoord? Dan zet ik het in gang!

Reputatie 2

@Tommie van Odido graag een swap naar de T56 met Wifi 6 en een (voor de toekomst) 2.5Gbps poort

Reputatie 7
Badge +9

Ah ik zie het inderdaad, een monteur heeft het modem geswapped, echter is dit niet helemaal goed in het systeem gezet @Henk de Vries. Dat is niet zo heel erg. De T-50 is ietwat verouderd maar werkt nog erg goed. Ik kan hem voor je vervangen voor een T-56 als je dat zou willen? Omdat je al een T-50 hebt is dit simpelweg plug and play voor de installatie. 

Reputatie 2

Ik zie dat je ook nog een verouderd modem hebt @Henk de Vries. Zal ik deze ook meteen voor je vervangen? Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept.

Er is mij eerder verteld dat ik een verouderd Draytrek modem heb. Ik heb echter een Zyxel VMG8825-T50. Als die verouderd is mag deze vervangen worden

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie dat je ook nog een verouderd modem hebt @Henk de Vries. Zal ik deze ook meteen voor je vervangen? Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept.

Reputatie 2

Hier kun je alles lezen over de nieuwe Mediabox @Henk de Vries:  

Laat maar weten of ik je de Mediabox op kan sturen of niet. Dan zal ik de vergoeding ook voor je in orde maken!

@Tommie van Odido Ik zag dat de Media Box ook 4K aan kan voor de apps en ga hem proberen, dus:

  1. Amulet kan retour (of elektronisch afval)
  2. ik wordt gecompenseerd voor het niet goed werken vanaf mei 2023
  3. Ik ontvang een Media box

Bij voorbaat dank.

Reputatie 7
Badge +9

Hier kun je alles lezen over de nieuwe Mediabox @Henk de Vries:  

Laat maar weten of ik je de Mediabox op kan sturen of niet. Dan zal ik de vergoeding ook voor je in orde maken!

Reputatie 2

@Tommie van Odido Laten we dat dan maar doen!
Nog wel een vraag: Doordat de Amulet de laatste steeds meer kuren heeft (spontaan opnieuw starten, af en toe valt het geluid weg) zal ik deze dus wel moeten vervangen. Heeft de huidige Odido Media-box meer functionaliteit dan een Chromecast (4K) met (Google TV). Daar kan de TV-app toch ook op? Ik investeer namelijk liever daarin dan de komende 5 jaar € 300  te betalen voor een apparaat met de kostprijs van € 50.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Henk de Vries, in het begin hebben we ook zeker geprobeerd om dit op te lossen. Echter konden we de fout niet opsporen. Toen de nieuwe Mediabox gelanceerd werd zijn de oude TV Boxen boventallig verklaard. Nu wil ik samen met jou tot een oplossing komen en wil ik ingaan op je voorstel. Ik kan alleen de TV Box niet uit je abonnement halen of gratis maken. Wat ik wel voor je wil gaan doen is de kosten van de TV Box voor je crediteren vanaf mei tot en met vandaag. Zal ik dit voor je in gang zetten?

Reputatie 2

@Jason van Odido @Tommie van Odido @Ishana van Odido Het schiet allemaal echt niet op. Even samengevat.

  1. Jullie schrijven eerst 8 maanden dat het probleem wordt opgelost.
  2. Na 9 maanden melden jullie het toch niet meer te gaan oplossen.
  3. Jullie willen jullie klanten het liefst z.s.m. van de Amulet afhebben.
  4. Jullie hebben geen volledige alternatief voor de functionaliteit van de Amulet.
  5. Jullie komen niet terug op eerder toegezegde compensatie (na oplossen probleem).
  6. Jullie blijven de Amulet gewoon elke maand factureren (?!)

Ik wil dit conflict graag beëindigen en doe dan nog maar eens een oplossingsvoorstel: Jullie crediteren de Amulet vanaf mei 2023 en brengen deze ook niet meer in rekening.

Graag verneem ik of jullie hiermee akkoord gaan.

Met vriendelijke groet.

Reputatie 2

Hoi @Henk de Vries, ik heb jouw verhaal gelezen en me verdiept in de situatie zodat je een zo duidelijk en eerlijk mogelijk antwoord krijgt: er is weinig reden om nog bij de Amulet te blijven - jouw voorkeur qua opname en zenders daargelaten. Puur op technisch gebied kun je het beste overgaan, wil je de beste resultaten krijgen qua performance. Ik snap heel goed dat het erg jammer is dat je in de cloud niet exact dezelfde keuzevrijheid hebt in zenders, maar daar gaat niets aan veranderen. Dit zit verborgen achter licenties en daar hebben we op dit moment geen toegang toe wegens eerder benoemde redenen. De vertraging op de Mediabox is ongeveer 12 tot 22 seconden; een minuut is overtrokken en hoort nergens voor te komen, behalve misschien bij hoge mate van uitzondering als je ESPN of iets dergelijks streamt en er vertraging in de stream ontstaat bovenop de standaard. Uiteraard kan ik geen enkele garanties bieden dat de Mediabox wel altijd fantastisch blijft werken, maar de resultaten tot nu toe bieden veel hoop en de meeste bugs en kinderziektes zijn er al uitgehaald. Ik ben zelf ook een gigantische sportliefhebber en kijk voetbal, darts, snooker, boksen, schaatsen en wielrennen (voornamelijk dan) en moet eerlijk bekennen dat de vertraging in live sport hoogst irritant kan zijn. Wat mij meestal helpt, is om me even af te sluiten van de rest van de wereld of Flashscore apps en wat al niet. Dat is natuurlijk een pleister op de wonden, maar zorgt voor enige bescherming. Overigens is de standaard vertraging in Odido TV bij live sport en tv in het algemeen nauwelijks meer te onderscheiden van de standaard bij concurrenten (uit eigen ervaring).

@Jason van Odido Bedankt voor je antwoord. Fijn dat ik nu gewoon eerlijk te horen krijg dat ik pech heb en jullie de achteruitgang in functionaliteit niet meer gaan oplossen. Eerder vroeg ik om een eerlijk antwoord, maar hieleden jullie mij aan het lijntje. Dit heb ik ook zo in een of twee van mijn reacties geschreven, dus dan heb je dat ook gelezen neem ik aan. Na 9 maanden voor de gek houden en valse beloftes nu dus een eerlijk antwoord.
Als je alles terug hebt gelezen heb je ook gelezen dat mij meerdere keren is beloofd dat ik gecompenseerd zou worden nadat het probleem is opgelost. En ook dat ik daarop meerdere keren heb gereageerd dat ik dat een makkelijk antwoord vind, omdat als jullie nooit met een oplossing komen ik dus nooit gecompenseerd word. En wat gebeurt er nu…  rarara.... geen oplossing. En wel nog steeds de HDD op de factuur zetten. Wat vind je zelf van jullie handelen?

NB. Juist bij ESPN en VIA-play is de vertraging heel ergerlijk omdat als de meldingen op je telefoon nog aan heb staan, je een minuut voor het goal valt het al weet. Tijdens het EK aankomende zomer moeten we dus alle deuren en ramen dicht houden. De HDD is gewoon extra traag na de update van mei 2023. De app op mijn iPad of telefoon heeft veel minder vertraging terwijl die op de WiFi zitten.
 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Henk de Vries, ik heb jouw verhaal gelezen en me verdiept in de situatie zodat je een zo duidelijk en eerlijk mogelijk antwoord krijgt: er is weinig reden om nog bij de Amulet te blijven - jouw voorkeur qua opname en zenders daargelaten. Puur op technisch gebied kun je het beste overgaan, wil je de beste resultaten krijgen qua performance. Ik snap heel goed dat het erg jammer is dat je in de cloud niet exact dezelfde keuzevrijheid hebt in zenders, maar daar gaat niets aan veranderen. Dit zit verborgen achter licenties en daar hebben we op dit moment geen toegang toe wegens eerder benoemde redenen. De vertraging op de Mediabox is ongeveer 12 tot 22 seconden; een minuut is overtrokken en hoort nergens voor te komen, behalve misschien bij hoge mate van uitzondering als je ESPN of iets dergelijks streamt en er vertraging in de stream ontstaat bovenop de standaard. Uiteraard kan ik geen enkele garanties bieden dat de Mediabox wel altijd fantastisch blijft werken, maar de resultaten tot nu toe bieden veel hoop en de meeste bugs en kinderziektes zijn er al uitgehaald. Ik ben zelf ook een gigantische sportliefhebber en kijk voetbal, darts, snooker, boksen, schaatsen en wielrennen (voornamelijk dan) en moet eerlijk bekennen dat de vertraging in live sport hoogst irritant kan zijn. Wat mij meestal helpt, is om me even af te sluiten van de rest van de wereld of Flashscore apps en wat al niet. Dat is natuurlijk een pleister op de wonden, maar zorgt voor enige bescherming. Overigens is de standaard vertraging in Odido TV bij live sport en tv in het algemeen nauwelijks meer te onderscheiden van de standaard bij concurrenten (uit eigen ervaring).

Reputatie 2

@Tommie van Odido @Ishana van Odido Helaas geen reactie op bovenstaand bericht. Wel wordt er weer, nu voor de 10e keer, een HDD-recorder in rekening gebracht die niet de afgesproken functionaliteit biedt….

Reputatie 2

Dat klopt inderdaad wat je zegt @Henk de Vries, echter gaan we het oude apparatuur niet meer updaten. Ook kun je niet alle zenders opnemen met Cloud Opnemen. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | Odido. We willen graag alle klanten over hebben op de nieuwe Mediabox. 

Wat ik voor je kan doen is de kosten van de TV Box voor je vergoeden sinds je dit probleem hebt tot en met nu. Graag stuur ik je een nieuwe Mediabox op en raad ik je aan om het opnemen van de zenders die je graag bekijkt als een idee naar ons te pitchen via Wensen & Suggesties. Dan kunnen we gaan onderzoeken of het mogelijk is om deze zenders toe te voegen aan Cloud Opnemen. 

@Tommie van Odido Sinds mei meld ik dat mijn overeengekomen functionaliteit beperkt wordt na een slecht geteste firmware-update. Een aantal keer schrijf ik dat ik me aan het lijntje gehouden voel en ik niet verwacht dat jullie het serieus nemen en ooit oplossen. Telkens ontkennen jullie dit en melden jullie dat de technische dienst het gaat oplossen. En nu, na bijna een jaar, komt de aap uit de mouw. Jullie willen mij liever niet helpen en hebben me dus lang aan het lijntje gehouden.
Ik wil best over naar de nieuwe Mediabox zodra ik daarmee de zenders kan opnemen en pauzeren die ik met mijn Amulet kan opnemen en pauzeren. Tenminste voor die zenders die ik nu ook soms opneem en pauzeer (wat dus nu niet meer werkt voor alle zenders). Waarom moet ik iets naar jullie Pitchen? We zijn toch ooit overeengekomen dat ik alle zenders die ik kan zien ook kan opnemen? Ik heb hier op dit forum toch al heel vaak geschreven wat ik wil en wat er mist sinds de update. Ik mag toch hopen dat die wens al wel bekend is. Hou je gewoon aan de afspraak. En als dat niet kan, kondig dan ruim op tijd dat je je niet aan je afspraak meer wilt houden. Nu doet T-Mobile/Odido dat dus bijna een jaar nadat ze zich niet meer aan de afspraak houdt. 
Ik heb nu trouwens ook meteen het idee dat jullie met opzet eerst de functionaliteit op de Amulet beperken zodat mensen daarna eerder geneigd zijn over te stappen op de nieuwe Mediabox.

Samengevat wil ik dus liever niet over naar de Mediabox, omdat die nog minder voldoet aan mijn wensen dan de HDD-recorder. Op het moment dat ik met de nieuwe Mediabox ook ARD en ZDF kan opnemen en pauzeren zal ik het overwegen. Vergoeden van de TV-box vanaf mei vorig jaar en niet meer terug laten komen op de factuur lijkt me dan vooralsnog het beste. Onderhoud wordt er niet meer voor uitgevoerd en afgeschreven zijn ze toch al.

Hoe zit het overigens met de vertraging van de nieuwe Mediabox? Is die ook bijna een minuut, wat voor het kijken van sportwedstrijden erg vervelend is.

Reageer