Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV
Reputatie 7
Badge +16

Interactief TV-kijken op z’n best!

Met Odido TV heb je meer dan genoeg te kijken: 64 zenders, bijna allemaal in hd. Je kijkt gratis naar sportzender ESPN. En met een wereld aan handige functies haal je eruit wat erin zit. Zoals Terug Kijken, Pauzeren, Begin Gemist en nog veel meer. Wil je al het fijne van Odido TV, maar zonder TV box en kabels? Kijk dan met onze TV App. Zo maken we tv-kijken nog leuker en makkelijker. Goeie reden om TV + Internet te combineren in 1 abonnement.

 

Wat is er nieuw aan Odido TV?

We hebben hard gewerkt en geluisterd naar jullie wensen en Odido TV flink verbeterd en uitgebreid. Een greep uit de nieuwe functies waarmee jij optimaal geniet van de allerbeste tv-ervaring:  

  • Cloud Opnemen (€ 5,- per maand ongeacht het aantal TV Boxen)
  • Zeven dagen Terug Kijken op ruim 40 zenders
  • ​​Verbeterd gebruiksgemak
  • Persoonlijke Kijkprofielen
  • Verder Kijken op elke TV Box of via Odido Online TV of via Odido TV op jouw smart-tv
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket, keuze uit veel gratis series en afleveringen.
  • Gemakkelijk zoeken: zoek in live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand of je opnames
  • TV Menu also available in English
  • Opnames inplannen via Odido Online TV en bekijken op de TV Box of andersom
     

Ik heb al Interactieve TV van Odido

We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk gebruik te laten maken van Odido TV. Het ‘oude’ TV-kijken noemen we ‘Interactieve TV’, het nieuwe heet ‘Odido TV’. Als je een TV Box met opnamefunctie hebt, kun je van deze TV Box gebruik blijven maken en via de Cloud opnemen. Je verliest wel de mogelijkheid van de lokale opslag - oude opnames zul je bij overgang verliezen. We zetten iedereen in groepen om naar het nieuwe Odido TV, zodra je gebruik kan gaan maken van Odido TV ontvang je van ons bericht.

 

Ik wil Odido TV bestellen

Je kunt een abonnement afsluiten voor Odido voor thuis via onze website: bestelpagina. Je kunt uiteraard ook langslopen in onze T-shops: overzicht Odido winkels. Tot slot kun je ons ook bellen voor een aanvraag op 0800-0419. Standaard in ons abonnement zit Internet, je kunt TV alleen combineren met een Internetabonnement voor thuis. Heb je al een Internetabonnement voor thuis, maar wil je TV toevoegen? Dan kun je dit direct zelf aangeven via Mijn Odido Thuis: Odido TV toevoegen. Je hebt hier dan ook gelijk de keuze of je bij het TV-abonnement een TV Box wil of dat je liever alleen gebruik maakt van de Odido TV app voor op jouw smart-tv.

 

 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste topic!

 

FAQ

  • Wat is Odido TV?
  • Kan ik bij Odido alleen een abonnement voor Interactieve TV afsluiten?
  • Kan ik met de Online TV app ook tv kijken in het buitenland?
  • Kan ik TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet of Apple TV?
  • Welke TV Box krijg ik?
  • Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk TV-kijken?

 

TIP: Wanneer je een pincode moet opgeven bij het bekijken van een non-adult zender, kan het zijn dat je gebruikmaakt van een leeftijdsrestrictie. Check waar de leeftijdsrestrictie op staat via de volgende tips: Kijkprofiel instellen | Internet + TV van Odido.

 

 


459 reacties

Reputatie 6
Badge

Heel blij dat het platform nu eindelijk wordt uitgerold! Het zou leuk zijn als jullie een grove planning kunnen delen. Hoe lang gaat de uitrol duren??

Reputatie 7
Badge +7

Inderdaad, heel blij dat het nu eindelijk gebeurt. Een grove planning van wanneer dit compleet afgerond zou moeten zijn voor een ieder zou wel prettig zijn. Begrijpelijk dat dit dit in groepen gebeurt.

Reputatie 1

Wordt TV Anywhere ook beschikbaar op Android TV en Fire TV zoals bij Ziggo ?

Reputatie 6
Badge

@vanvonno46, Tv Anywhere is al beschikbaar op Apple Tv. T-Mobile is bezig met het testen van een nieuwe app die aansluit op dit nieuwe Platform. Echter komt deze nieuwe  app naar verwachting niet gelijk beschikbaar op Apple Tv. Over Fire Tv en Android Tv heb ik nog niks concreets gehoord. T-Mobile zou er wel goed aan doen om Tv Anywhere op zo veel mogelijk platformen beschikbaar te stellen en de app om te dopen in T-Mobile Tv. Dit omdat de vraag naar settopbox-loos kijken groeit. 

Reputatie 7
Badge +1

@stefan.1997  Mooi dat het nieuwe platform er nu is ik ben ook heel benieuwd hou er wel rekening mee dat de totale uitrol wel geruime tijd zal duren, zeker als je op glasvezel zit zal het nog wel even duren.

KPN (Telfort)  is momenteel ook bezig met de uitrol van een update een kennis van mij is daar klant en ook bij KPN duurt de uitrol een behoorlijke tijd terwijl zij toch enkele maten groter zijn dan t-Mobile.

Reputatie 2

Let op: Bij de omzetting naar het nieuwe T-Mobile TV verlies je je huidige opnames. Na de omzetting kan je kiezen voor lokaal opnemen of Cloud Opnemen activeren. Zorg dus dat je je huidige opnames terugkijkt vóór de omzetting. Je hoeft je TV Box niet om te ruilen

 

Willen jullie nog klanten overhouden. We hebben in de afgelopen jaar al 2 spontane harddisk formaties gehad. 

Wij hebben al ruim 11 jaar glasvezel (KPN en Telfort) en nu 1 jaar TMT maar deze ontvanger is verre weg de slechte ontvanger.  

Bij opnames zeer traag. Waardoor je als een programma opneemt en op hetzelfde moment terug kijkt de opname daarna beter niet direct kunt verwijderen. Want als je pech hebt verwijderd de ontvanger een andere opname. Programma omschrijvingen komen bij andere opnames te staan. Geen opnames meer te bekijken zonder reboot. We zetten de ontvanger nu maar eerst s,avonds eerst helemaal uit voordat de ontvanger van de spanning afgaat. Dat helpt nog wat.

Opnames staan in de EPG op opnemen maar verdwijnen uit de lijst vaan opnames. We moeten dagelijks de lijst controleren (normaal plan ik de opnames 1 x per week). Opname  eerst in de EPG 

Verlies van zijn registratienummer. 

Terugkijken in live tv werkt  niet.

En nog iets ik heb eind mei mijn internet snelheid van 50 naar 100 gezet (WBA) en naar 7 dagen wachten maar weer terug gezet. De snelheid is daarna altijd 50 gebleven. Het verlagen kan dus wel snel worden verwerkt . Ik neem aan dat wijzigingen door KPN moeten worden verwerkt omdat het WBA is. Maar moet dat zo lang duren? Gaat dat per postkoets? 

De wijzigingen worden wel direct in rekening gebracht!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @Hans_68,

Daarom komt er ook een nieuw platform voor TV en opname. Juist omdat de oude niet meer voldoet. Het nieuwe moet meer stabiliteit en zekerheid bieden. Dat opnames dan gewist worden is eenmalig. Je kunt dan ook op de meeste zenders 7 dagen terug kijken, dus mocht je die week iets mis lopen kun je dat zeker nog terugkijken via de gids of zoekfunctie.

Normaal gaat een snelheidswijziging binnen 24 uur in. Soms is het nodig om je mediaconvertor en router even van het stroom af te halen en opnieuw op te starten. Heb je dit ook uitgevoerd? Anders kan webcare altijd mee kijken of er iets mis is gegaan. Zij lezen hier mee.

Reputatie 6
Badge

Nu.nl en Tweakers schrijven net dat dit topic offline is gehaald en dat je voor de dienst een nieuw kastje nodig hebt. Ik neem aan dat je ook via entone kunt kijken??

Reputatie 7
Badge +4

Hahaha… Nu.nl in de bocht. Nee, er komt ook nieuwe hardware aan, maar de dienst werkt op alle huidige boxen, dus zowel de 510, 515 als 610. 

Topic is niet offline. Vanmorgen was er een ander topic. Dit is vervangen. Ze hebben het bericht op zijn Nu.nl's van Tweakers over genomen.

Reputatie 6
Badge

Haha ja dacht al. Heel stom

Als we effe opschieten, HDD is leeg, donderdag moet er weer wat op dus dan kan het effe duren voordat ik kan kijken, maandag op VAKANTie, sorry voor het schreeuwen maar ben een beetje hyper omdat ik er hard aan toe ben na al die Corona drukte op ons beider werk.

Reputatie 3

@vanvonno46, Tv Anywhere is al beschikbaar op Apple Tv. T-Mobile is bezig met het testen van een nieuwe app die aansluit op dit nieuwe Platform. Echter komt deze nieuwe  app naar verwachting niet gelijk beschikbaar op Apple Tv. Over Fire Tv en Android Tv heb ik nog niks concreets gehoord. T-Mobile zou er wel goed aan doen om Tv Anywhere op zo veel mogelijk platformen beschikbaar te stellen en de app om te dopen in T-Mobile Tv. Dit omdat de vraag naar settopbox-loos kijken groeit. 

 

Als ik de berichtgeving en antwoorden op het forum zo  lees, vermoed ik dat er nu wel gewerkt wordt aan de nieuwe Apple TV app.

Reputatie 3

Erg goed nieuws over T-Mobile TV! Ben ook erg benieuwd naar de planning! 

Reputatie 7
Badge +4

@vanvonno46, Tv Anywhere is al beschikbaar op Apple Tv. T-Mobile is bezig met het testen van een nieuwe app die aansluit op dit nieuwe Platform. Echter komt deze nieuwe  app naar verwachting niet gelijk beschikbaar op Apple Tv. Over Fire Tv en Android Tv heb ik nog niks concreets gehoord. T-Mobile zou er wel goed aan doen om Tv Anywhere op zo veel mogelijk platformen beschikbaar te stellen en de app om te dopen in T-Mobile Tv. Dit omdat de vraag naar settopbox-loos kijken groeit. 

 

Als ik de berichtgeving en antwoorden op het forum zo  lees, vermoed ik dat er nu wel gewerkt wordt aan de nieuwe Apple TV app.

Dan een AirPlay app of een dedicated TV app?

Reputatie 3

@vanvonno46, Tv Anywhere is al beschikbaar op Apple Tv. T-Mobile is bezig met het testen van een nieuwe app die aansluit op dit nieuwe Platform. Echter komt deze nieuwe  app naar verwachting niet gelijk beschikbaar op Apple Tv. Over Fire Tv en Android Tv heb ik nog niks concreets gehoord. T-Mobile zou er wel goed aan doen om Tv Anywhere op zo veel mogelijk platformen beschikbaar te stellen en de app om te dopen in T-Mobile Tv. Dit omdat de vraag naar settopbox-loos kijken groeit. 

 

Als ik de berichtgeving en antwoorden op het forum zo  lees, vermoed ik dat er nu wel gewerkt wordt aan de nieuwe Apple TV app.

Dan een AirPlay app of een dedicated TV app?

De dedicated TV app. Staat ook bij de TV Anywhere vraag en antwoord van dit nieuwsbericht:

Kan ik bekeken programma’s ook verder kijken op mijn smartphone, tablet of Apple TV?
Zijn we druk mee bezig! Binnenkort worden functies zoals Verder Kijken, Video on Demand en Kijkprofielen ook beschikbaar via TV Anywhere.

Reputatie 2

Goedemiddag @Hans_68,

Daarom komt er ook een nieuw platform voor TV en opname. Juist omdat de oude niet meer voldoet. Het nieuwe moet meer stabiliteit en zekerheid bieden. Dat opnames dan gewist worden is eenmalig. Je kunt dan ook op de meeste zenders 7 dagen terug kijken, dus mocht je die week iets mis lopen kun je dat zeker nog terugkijken via de gids of zoekfunctie.

Normaal gaat een snelheidswijziging binnen 24 uur in. Soms is het nodig om je mediaconvertor en router even van het stroom af te halen en opnieuw op te starten. Heb je dit ook uitgevoerd? Anders kan webcare altijd mee kijken of er iets mis is gegaan. Zij lezen hier mee.

 

Dat laatste geldt alleen voor ODF en niet WBA .Na het verhogen van de snelheid meldt T-Mobile zelf ook dat het even gaat duren. 

Wij hebben wel oudere opnames dan 14 dagen op de harddisk staan. En het terugkijken is zeker niet een vervanger. Bij NPO zijn een gewone een aantal programma die je nooit kunt terug kijken i.v.m rechten. Dat is bij KPN en Telfort (oud) cloud platforms ook zo.  Bij RTL en SBS zenders kun je de reclame ook niet doorspoelen dat is voor ons een reden om op te nemen.  Waarom is de functie van tot de eerste 9 minuten van doorspoelen niet ingebouwd als een programma later dan de EPG begint kun je gewoon naar het begin spoelen terwijl de eerste reclame nooit eerder dan 9 minuten begint. Dit was een handige functie van het ITNS platform (telfort oud)

In de tekst van topic dat gisteren is verwijderd kun je wel lezen wat de volgorde is. Entone ontvangers komen achteraan (zo lees ik het wel). In het najaar en winter hebben wij meer opnames. 

Wij zijn een jaar geleden over gestapt naar T-Mobile omdat Telfort stopte met het ITNS platform . Voor zowel TV als intenet nooit een probleem. Omdat KPN nog steeds niet de beste HD zenders op 1 hebben staan vallen een groot deel providers al af. Ik wist wel dat de Entone niet bekent staat als een goede ontvanger (Caiway heeft deze ontvanger ook gebruikt gehad) en T-mobile al langer bezig is met een nieuw Amino platform. Als een er goed los alternatief voor tv was  hadden we de tv optie al lang uitgeschakeld. 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Eerste minuten kun je op T-Mobile TV spoelen. :)

Goedemorgen, 
 

Ik vroeg me af naar wat voor tijdverloop ik moet kijken hoelang de overzettingen gaat duren naar T-Mobile TV. Moet ik dan kijken naar 1 maand, een paar maanden, of kan het ook nog een jaar duren voordat iedereen er gebruik van kan maken :)

Reputatie 2

“Ik gebruik een eigen modem of router, kan ik ook gebruik maken van T-Mobile TV?
Wanneer je gebruik maakt van een eigen modem of router zal de omzetting naar T-Mobile TV niet automatisch plaats kunnen vinden. Hiervoor moet je dan eerst de VLAN voor TV verwijderen van je modem of router. “

@BrianIk zou hier wel wat extra toelichting op willen. Krijg ik dan de avond ervoor een e-mail dat het ‘s nachts wordt omgezet en ik de vlan 640 eruit moet halen? Of moet ik een ander vlan nummer invullen?

Reputatie 3

@Jochem020 dát is ook precies mijn vraag. Als ik het topic op Tweakers goed heb gelezen gaat het voor met name glasvezel klanten nóg wel een tijdje duren. Zou zomaar nog een halfjaar of nog langer kunnen worden. Aangezien klanten al sinds eind 2019 aan het lijntje worden gehouden, heb ik er niet veel vertrouwen in dat het nu alsnog snel gaat gebeuren. Wat mij betreft gaat het sowieso te laat zijn, mijn abonnement loopt in augustus af en dan ga ik op zoek naar een partij die wél opnemen in de cloud aanbied, zoals mij dit vorig jaar al door T-Mobile al was beloofd. Maar ja dat was achteraf natuurlijk een verkooppraatje en heel naïef van mij.🤭

 

 

Reputatie 7
Badge +1

T-Mobile heeft ongeveer 650.000 klanten die via DSL of glasvezel tv afnemen als ze per dag 500 klanten overzetten duurt het nog 1300 :grinning: dagen voor alle klanten zijn overgezet, en dan moet men ook op zaterdag en zondag plus feestdagen klanten overzetten.

 

Reputatie 3

@BeMu 500 per dag, zouden ze dát redden?😂 

En nog iets: zie dat er nu ineens weer testers worden gezocht....heb mezelf de afgelopen maanden al diverse keren aangeboden als ervaren en gediplomeerde systeem tester, maar daar was geen behoefte aan.

Je zou zeggen dat iemand binnen T-Mobile zich dat herinnert en dan even een berichtje stuurt?😏

Reputatie 6
Badge

@wijbro2,

Op dit moment staat er alleen een test open voor TV Anywhere. Je kunt je daar volgens mij nog wel voor aanmelden. Ik weet niet of jij een andere bèta bedoeld?

Reputatie 7

@Hans_68 Wat betreft de opnames, op dit moment sturen we ongeveer een week van te voren bericht over de omzetting. We zijn aan het kijken of we dit voor klanten met een TV Box met opnamefunctie twee weken van te voren kunnen doen zodat je nog tijd hebt om al je opnames te bekijken. Deze omzetting is éénmalig, als je daarna kiest voor Cloud Opnemen dan heb je nooit meer gedoe met harde schijven etc. :wink:

@Croman Ik heb vanmiddag een aanvullend topic online gezet en een linkje in de FAQ geplaatst met meer informatie. Als je gebruik maakt van Glasvezel dan hoef je de VLAN instellingen die je nu hebt alleen maar te verwijderen. Voor DSL moet je ze aanpassen, hier hebben we nu het stappenplan voor in het aanvullende topic.

@BeMu @wijbro2 Het omzetten gaat gefaseerd, we gaan geen 1300 dagen nodig hebben maar we beginnen inderdaad wel met kleine groepen en breiden natuurlijk uit als alles goed verloopt. We willen voorkomen dat er ergens iets massaal misgaat bij het omzetten, daar wordt niemand blij van.:wink:  Ik heb nog geen exacte tijdlijn, dit zal ook afhangen van hoe soepel het verloopt maar als/wanneer we meer hierover kunnen delen dan zullen we dat zeker doen! Gezien de ervaringen in het verleden en de eerdere vertragingen die we op hebben gelopen ben ik hier nu wat voorzichtig mee. :sweat_smile:

@wijbro2 De TV Anywhere test is inderdaad open zoals @stefan.1997 zegt, dus meld je daar zeker voor aan! Ik zou graag iedereen die ooit aangegeven heeft te willen testen persoonlijk een bericht sturen maar dat is A. te veel werk en B. kunnen we juist ideaal de community gebruiken om direct iedereen in één keer te bereiken. Scheelt mij weer 3 dagen mailtjes/privéberichten uitsturen haha.

Dus als ik het goed lees ben ik 1 van de laatste die overgaat, mooi dan is de boel wel genoeg getest in het veld.

Dan wil ik wel de HDD box omgeruild hebben, kom plaats te kort in de kast.

Reageer