Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV
Reputatie 7
Badge +16

Interactief TV-kijken op z’n best!

Met Odido TV heb je meer dan genoeg te kijken: 64 zenders, bijna allemaal in hd. Je kijkt gratis naar sportzender ESPN. En met een wereld aan handige functies haal je eruit wat erin zit. Zoals Terug Kijken, Pauzeren, Begin Gemist en nog veel meer. Wil je al het fijne van Odido TV, maar zonder TV box en kabels? Kijk dan met onze TV App. Zo maken we tv-kijken nog leuker en makkelijker. Goeie reden om TV + Internet te combineren in 1 abonnement.

 

Wat is er nieuw aan Odido TV?

We hebben hard gewerkt en geluisterd naar jullie wensen en Odido TV flink verbeterd en uitgebreid. Een greep uit de nieuwe functies waarmee jij optimaal geniet van de allerbeste tv-ervaring:  

  • Cloud Opnemen (€ 5,- per maand ongeacht het aantal TV Boxen)
  • Zeven dagen Terug Kijken op ruim 40 zenders
  • ​​Verbeterd gebruiksgemak
  • Persoonlijke Kijkprofielen
  • Verder Kijken op elke TV Box of via Odido Online TV of via Odido TV op jouw smart-tv
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket, keuze uit veel gratis series en afleveringen.
  • Gemakkelijk zoeken: zoek in live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand of je opnames
  • TV Menu also available in English
  • Opnames inplannen via Odido Online TV en bekijken op de TV Box of andersom
     

Ik heb al Interactieve TV van Odido

We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk gebruik te laten maken van Odido TV. Het ‘oude’ TV-kijken noemen we ‘Interactieve TV’, het nieuwe heet ‘Odido TV’. Als je een TV Box met opnamefunctie hebt, kun je van deze TV Box gebruik blijven maken en via de Cloud opnemen. Je verliest wel de mogelijkheid van de lokale opslag - oude opnames zul je bij overgang verliezen. We zetten iedereen in groepen om naar het nieuwe Odido TV, zodra je gebruik kan gaan maken van Odido TV ontvang je van ons bericht.

 

Ik wil Odido TV bestellen

Je kunt een abonnement afsluiten voor Odido voor thuis via onze website: bestelpagina. Je kunt uiteraard ook langslopen in onze T-shops: overzicht Odido winkels. Tot slot kun je ons ook bellen voor een aanvraag op 0800-0419. Standaard in ons abonnement zit Internet, je kunt TV alleen combineren met een Internetabonnement voor thuis. Heb je al een Internetabonnement voor thuis, maar wil je TV toevoegen? Dan kun je dit direct zelf aangeven via Mijn Odido Thuis: Odido TV toevoegen. Je hebt hier dan ook gelijk de keuze of je bij het TV-abonnement een TV Box wil of dat je liever alleen gebruik maakt van de Odido TV app voor op jouw smart-tv.

 

 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste topic!

 

FAQ

  • Wat is Odido TV?
  • Kan ik bij Odido alleen een abonnement voor Interactieve TV afsluiten?
  • Kan ik met de Online TV app ook tv kijken in het buitenland?
  • Kan ik TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet of Apple TV?
  • Welke TV Box krijg ik?
  • Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk TV-kijken?

 

TIP: Wanneer je een pincode moet opgeven bij het bekijken van een non-adult zender, kan het zijn dat je gebruikmaakt van een leeftijdsrestrictie. Check waar de leeftijdsrestrictie op staat via de volgende tips: Kijkprofiel instellen | Internet + TV van Odido.

 

 


459 reacties

Dat is T-Mobile, kost minder en dat merk je ook, als alles goed gaat heb je geen klagen, maar als er wat mis gaat kan het langer duren, bij KPN gaat dat een stuk sneller maar daar betaal je ook voor, maar bijvoorbeeld Tweak is duurder en nog slechtere service.

Reputatie 3

@el flaco, Hoe bedoel je dat tientje extra in de maand omzet?

15 euro kost het product TV nu ook, ze gaan zelfs minder omzetten als opnemen 5 euro per aansluiting word ipv per box, zijn er zat die meerdere HDD boxen hebben van 5 euro extra per stuk.

Ik ken geen huishouden met meer dan 1 recorder. Zou weleens harde cijfers willen zien zeker bij nieuwere klanten heeft 99% überhaupt geen opnemen. En veel klanten vragen hier om meer terug kijk mogelijkheden waarbij een tientje heel normaal is als vergoeding voor de content. Nu heb je hele goedkope pakketten van 3,75 die niemand afneemt. Liever wat duurders maar dan wel kwaliteit. 

 

Dat je ze niet kent wil niet zeggen dat ze er niet zijn met 2 recorders, TMT is gestart als Vodafone en betaat al wat langer.

Dat er nu veel nieuwe klanten zijn zonder opnemen zal ik niet ontkennen, als je ziet hoeveel klanten KPN is kwijtgeraakt afgelopen jaar en die eerlijk verdeeld zijn onder de rest hebben we het zo over een 5000 klanten.

Maar dat 10 euro extra omzet snap ik nog steeds niet, TV kost 15 euro met 1 box, als je opnemen erbij neemt word dat 20 euro, als het 30 zou worden loopt iedereen weg.

Reputatie 7
Badge +1

Naar mijn idee zit het misverstand er in dat je voor een extra box net als nu €5 per maand betaald, althans zo was het en ik neem aan dat het ook zo blijft, voor het opnemen in de cloud betaald men 5€ per maand ongeacht het aantal boxen.

Voorbeeld: 1e box is “gratis”  men wil graag 2 boxen extra dat is dan 10€ per maand extra plus eventueel 5€ voor het opnemen als men daar voor kiest  kom ik op 15€ per maand.

Als ik het goed heb tenminste.

@BeMu Nou eerste box gratis klopt ook niet helemaal, die zit in de eerste 15 euro inbegrepen, bij mij zelfs de tweede ook, leve de actie, koste me 30 euro minder korting bij afsluiten en dan is het snel rekenen.

Maar @el flaco heeft het over 10 euro extra omzet en over de extra pakketten van 3.75 die toch niemand neemt, die zouden ook moeten verdwijnen, lijkt mij dan dat die een compleet pakket zou willen zien waar alles inzit plus terugkijken en opnemen.

ik vraag me dus af waar die 10 euro extra omzet vandaan moet komen als ik tussen de regels lees dat het product TV 10 zou moeten kosten.

Ik kom op 15 euro en als je opnemen erbij neemt 20 euro, en dan de extra boxen als je die zou willen, zie daar niks extra in.

Reputatie 7
Badge +1

@Doornekamp33 Daarom staat gratis ook tussen haakjes, je weet dat alleen de zon gratis opgaat:grinning:

Reputatie 2

Het leek met de nieuwe TV software op het kastje de goede kant op te gaan met de ondertiteling. 
Al was het in en uitschakelen van deze optie nog te omslachtig.
Toch was ik blij dat ik niet meer via Teletekst 888  naar ondertiteling moest .. en bij zender wisselen eerst Teletekst weer verlaten en dan naar nieuwe zender. Erg omslachtig zeker als je even tussen 2 zenders wisselt. Dit was verleden tijd. 
Maar nu! ,…. Nu doet de ondertiteling het helemaal niet meer. Een herstart helpt niet. 
Van de week was het ook een ramp want toen kreeg ik ondertiteling die niet klopte bij de zender en ook nog eens in een flits voorbij schoten. 
En nu kan je met de nieuwe software dus geen Teletekst ondertitels selecteren. 
T-Mobile er zijn in Nederland 1,3 a 1,5 miljoen mensen met hoorproblemen. Deze groep wordt steeds groter, vergrijzing maar ook door hoe jongeren tegenwoordig met hun gehoor omgaan.
In deze telling zitten ook nog mensen met lichte en matige gehoorschade. Toch zullen er zo'n 600.000 a 700.000 mensen zo slechthorend zijn dat ze blij zijn met ondertitels. (of hun buren omdat dan het geluid van de TV zachter kan 😉 ) . .    Ik gok dat zo'n 4,5% van jullie klantenbestand graag goed werkende ondertitels zou willen hebben.   Of misschien minder, omdat veel slechthorende afhaken bij jullie en overstappen naar (durf die naam bijna niet te noemen hier)  maar begint met een Z  en eindigt met een O . Deze provider heeft het wel voor elkaar.

Zelf ben ik eigenlijk al jaren zeer tevreden met T-mobile.  (op ondertitels na dan 😉 )…
Mag inmiddels ook weer overstappen, ook al contact gehad met jullie klantenservice. 
Krijg spijtig wel het gevoel dat jullie het niet zo veel interesseert of ik een overstap zal maken. 
(maar goed, dat is  weer een punt wat niet in deze reeks berichten thuis hoort)>
T-mobile team.  Wanneer gaan de ondertitels nu eens goed werken??...  

Reputatie 3

Goedenavond, geldt de 3 maanden gratis tv ook voor bestaande internet only klanten? Ik zou graag enige tijd uitproberen of het nieuwe tv platform voor mij voldoende meerwaarde biedt t.o.v. NLZIET. Als ik via mijn abonnement pagina probeer tv aan te vinken zie ik niets over 3 maanden gratis namelijk.

@yurgr Volgens mij niet, dit geld alleen bij het afsluiten met een compleet abonnement.

Maar je kan TV ook weer na 1 maand uitzetten, maar dan betaal je wel een maand.

Reputatie 1

Begin April ben ik overgestapt, helaas bleek dat opnemen niet kon en de bedenktijd verstreken was. 4 maanden aan het lijntje gehouden door T-mobile met beloftes en toezeggingen. Nu s de nieuwe functie er maar nog alleen voor nieuwe klanten en niemand die kan zeggen wanneer het ook bij mij komt, ik mis al 4 maanden een aantal programma's omdat deze gelijktijdig worden uitgezonden en de terugkijkfunctie belabberd is. Gisteren vertelde iemand van T-mobile dat dit nog wel enige maanden kan duren, komt hier een compensatie voor, mij is nl. meerdere malen anders voorgehouden. Ik had op meer vakkundigheid gehoopt bij T-mobile maar nu lijken ze net zo triest als mijn vorige aanbieder, en die was echt triest.

Reputatie 1

Zojuist is voor ons het nieuwe T-Mobile TV geactveerd. Ziet er keurig uit, maar er is één oude gebruikersvriendelijke optie verstopt/verdwenen: Voorheen kon ik een lijst favoriete zenders aanmaken en daarvan de volgorde aanpassen,wat daarna vooral met zappen handig is. Favorieten aanmaken lukt, maar waar kan ik de volgorde veranderen?

Reputatie 7
Badge +4

Dit zou onder instellingen moeten staan.

Reputatie 1

Onder Account > Instelngen heb ik -Herinneringen -Taal - Audio & Ondertiteling -TV-Box -Privacy -Software licenties en -Over. Onder geen van deze opties vind ik een mogelijkheid om de volgorde van zenders aan te passen.

 

Gisteren update gekregen en het werkt tot nu tie redelijk goed.

Ik heb al wel een minpunt gevonden. Bij het luisteren van radio blijft er een statische afbeelding van het logo van de zender in beeld. Gelukkig heb ik geen plasma of oled tv maar ik zou toch liever een verspringend logo zien zoals voorheen. 
 

 

Reputatie 3

Dat je ze niet kent wil niet zeggen dat ze er niet zijn met 2 recorders, TMT is gestart als Vodafone en betaat al wat langer.

Dat er nu veel nieuwe klanten zijn zonder opnemen zal ik niet ontkennen, als je ziet hoeveel klanten KPN is kwijtgeraakt afgelopen jaar en die eerlijk verdeeld zijn onder de rest hebben we het zo over een 5000 klanten.

Maar dat 10 euro extra omzet snap ik nog steeds niet, TV kost 15 euro met 1 box, als je opnemen erbij neemt word dat 20 euro, als het 30 zou worden loopt iedereen weg.

Nou dat is gewoon de prijs van kpn plus of ziggo xl films en series, laatste kost 11 per maand. Ik bedoel gewoon naast de reguliere prijs van 15 de mogelijkheid om ook een extra pakket af te nemen met veel terugkijken net als bij kpn plus en ziggo xl films. Dat staat los van opnemen. Wil je dus veel terugkijken en extra (kinder)series betaal je een tientje extra net als elders, komt dan nog 15 bij voor de televisie en eventueel nog 5 voor het opnemen. Nu bestaat er geen pakket met veel series en films en dat is een gemis omdat daar wel behoefte aan is, er is geen behoefte aan waardeloze pakketten van 3,75 die niemand afneemt.

Aaaaaaaa, nu snap ik hem, duidelijk.

Als ik het goed lees komt er film aanbod bij en eerlijk gezegt die 4 pakketten van 3.75 vind ik wel een prima idee, bij KPN betaal je nu 6.99 voor het pluspakket waar ik 1 zender van zou bekijken, bij TM heb ik 2 pakketten waar meerdere goede zenders in zitten, dus iemand neemt ze af, ik zei de gek.

Reputatie 7
Badge +1

Deze gek heeft 3 pakketten gratis stamt nog uit de tijd dat ik klant was bij Vodafone thuis dan kreeg je gratis pakketten als je ook mobiel van ze afnam maakte niet uit wat kon prepaid zijn maar ook abonnement enz.

Reputatie 3

Aaaaaaaa, nu snap ik hem, duidelijk.

Als ik het goed lees komt er film aanbod bij en eerlijk gezegt die 4 pakketten van 3.75 vind ik wel een prima idee, bij KPN betaal je nu 6.99 voor het pluspakket waar ik 1 zender van zou bekijken, bij TM heb ik 2 pakketten waar meerdere goede zenders in zitten, dus iemand neemt ze af, ik zei de gek.

Het gaat niet om de zenders bij het plus pakket maar om het feit dat ik dan net als bij het movie en series pakket van ziggo veel kan terugkijken. Dus zorg gewoon voor een pakket met veel films, veel kinderseries, series etc ipv zenderpakketten zonder de mogelijkheid van het terugkijken. Maar goed met Videoland en Netflix red ik me ook:) 

Kun je je op de een of andere manier aanmelden voor T-Mobile TV, want ik vind de beperkte uitzending gemist optie wel een forse achteruitgang ten opzichte van mijn vorige provider (Telfort). Bovendien vind ik het gebruiken “On Demand” niet erg handig…

@el flaco  Ik ben dan een van die paar mensen die een extra pakket van 3,75 neemt want ik kijk F1 via RTL Plus Duitsland. Dat is voor 3,75 beduidend goedkoper dan via F1.Com of (sic!) via Ziggo. Bij Telfort was RTL Plus Duitsland overigens gewoon gratis in het standaardpakket.

Reputatie 7
Badge +1

Alleen jammer dat RTL Duitsland na dit seizoen stopt met de Formule 1 uit te zenden, helaas wordt het dan toch een abonnement op Ziggo sport?

Soms als je geluk heb blijft het signaal er op staan als je voorheen Ziggo heb gehad, was ook zo in mijn vorige appartement, nu helaas niet meer in mijn huidige appartement.

Dat zien we dan wel weer. Het zou zomaar kunnen dat ik over een jaar spijt heb van de overstap en een andere provider zoek. Tot nu toe gedragen bijna alle providers zich als amateuristische hobbyisten uit de jaren 90, met hooguit betere techniek (waar ze zelf nauwelijks iets aan kunnen doen), maar het zelfde ongecoördineerde ad hoc gedrag.

Als er iets fout gaat ligt het in eerste instantie nooit aan de provider, maar moet de gebruiker zijn hardware resetten (huh?) omdat de provider kennelijk onbetrouwbare hardware bij de gebruikers plaatst. Pas na veel ergernis, veel resetten en zelfs factory resetten zodat je je instellingen verliest, gaan de dames en heren schoorvoetend toegeven dat er misschien toch iets aan hun kant fout zit.

Toen Ziggo begon met internet vonden ze het eveneens normaal dat er ad hoc eventjes de stekker uit de verbinding werd getrokken, net zoals TMT dat afgelopen week met de TV dienst deed. Ik ben indertijd gillend weggelopen bij Ziggo en zie het niet gebeuren dat ik daar weer klant zal worden. Prutswerk. Providers die achteraf excuses moeten aanbieden zijn providers die een fout hebben gemaakt. Fouten maken op een regulier bedrijfsproces (systeemonderhoud) kan wat mij betreft niet voorkomen; in plaats van excuses zouden ze daar draaiboeken voor moeten hebben.

Reputatie 7

@el flaco, Hoe bedoel je dat tientje extra in de maand omzet?

15 euro kost het product TV nu ook, ze gaan zelfs minder omzetten als opnemen 5 euro per aansluiting word ipv per box, zijn er zat die meerdere HDD boxen hebben van 5 euro extra per stuk.

Ik ken geen huishouden met meer dan 1 recorder. Zou weleens harde cijfers willen zien zeker bij nieuwere klanten heeft 99% überhaupt geen opnemen. En veel klanten vragen hier om meer terug kijk mogelijkheden waarbij een tientje heel normaal is als vergoeding voor de content. Nu heb je hele goedkope pakketten van 3,75 die niemand afneemt. Liever wat duurders maar dan wel kwaliteit. 

 

Als ik je vraag goed begrijp, dan is het nieuwe T-Mobile TV voor jou een superoplossing. Er is veel meer content beschikbaar voor terugkijken. Dit is in lijn met TV Anywhere waar je bij vele zenders gewoon via de TV Gids 7 dagen terug kunt kijken. Je hoeft hier geen € 10 voor te betalen. Dit zit standaard in het TV-pakket. Ook hebben we bij On Demand enkele series en films toegevoegd die je onbeperkt terug kunt kijken. Het is de bedoeling om dit in de toekomst uit te breiden. Er zijn vele huishoudens waar meer dan 1 TV Box aanwezig is. Ik heb geen aantallen, maar het zijn er veel!

 

Hi @yurgr, wat Doornekamp zegt klopt 100%!

 

Hoi @Petermetsnor1964 en @PJanssens , we wilden al een tijdje eerder dit nieuwe TV platform lanceren. Nu is het er en ik hoop dat we jullie snel kunnen omzetten, zodat je direct het cloud-opnemen kunt activeren of van de verbeterde terugkijk mogelijkheden gebruik kunt maken. 

 

Hoi @H a r r y, bedankt voor je positieve review! Ik zal jouw feedback rondom de favorietenlijst direct doorspelen. Het zou fijn zijn als iedereen weer de volgorde zelf kan bepalen! Let op: dit behelst een grotere aanpassing en zal niet op korte termijn aangepast worden. 

 

Hoi @eholsteijn, deze feedback heb ik elders ook teruggevonden. Deze staat dus op de lijst met toekomstige verbeteringen!

 

@Sander  Ik hoop dat ik gauw aan de beurt mag komen, want de “on demand” functie is <...zelfcensuur...>.

Ik begrijp overigens wel dat Keulen en Aken niet op een dag gebouwd worden, dus ik wacht het rustig af. Beter traag en gecontroleerd, dan snel en ongecontroleerd (met alle risico’s van dien).

Reputatie 3

Ik heb nu een paar dagen T-Mobile tv maar wat vind ik het jammer dat ik al overgezet ben. Geef mij de oude interface maar weer terug, gewoon lekker basic en werkte goed. Dit is echt drama, alles voelt veel langzamer aan, groene knop op afstandsbediening om naar radio te gaan werkt niet meer, halve titels van tv programma's op de epg, en als je op info drukt en daarna op back, ga je gelijk uit de epg, en moet je weer opnieuw de lijst door naar wat je dan ook op zoek was. Zoeken naar films, tv of programma's is ook te langzaam. Waarom 1 lange rij letters en niet blokjes van 6 oid naast en onder elkaar. Dit product is nog lang niet af.

Reputatie 7

Hey @AndredeJong3,

Jammer dat jij nog niet enthousiast bent over het nieuwe platform. Zeker in het begin kan ik me voorstellen dat het wennen is in de nieuwe omgeving. We gaan de komende tijd goed luisteren naar feedback en als er verbeteringen kunnen worden doorgevoerd dan gaan onze developers hiermee aan de slag. De mogelijkheden zijn in ieder geval enorm uitgebreid met het nieuwe TV platform, dit zal in de toekomst alleen maar meer worden. :relaxed:

Reageer