Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV
Reputatie 7
Badge +16

Interactief TV-kijken op z’n best!

Met Odido TV heb je meer dan genoeg te kijken: 64 zenders, bijna allemaal in hd. Je kijkt gratis naar sportzender ESPN. En met een wereld aan handige functies haal je eruit wat erin zit. Zoals Terug Kijken, Pauzeren, Begin Gemist en nog veel meer. Wil je al het fijne van Odido TV, maar zonder TV box en kabels? Kijk dan met onze TV App. Zo maken we tv-kijken nog leuker en makkelijker. Goeie reden om TV + Internet te combineren in 1 abonnement.

 

Wat is er nieuw aan Odido TV?

We hebben hard gewerkt en geluisterd naar jullie wensen en Odido TV flink verbeterd en uitgebreid. Een greep uit de nieuwe functies waarmee jij optimaal geniet van de allerbeste tv-ervaring:  

  • Cloud Opnemen (€ 5,- per maand ongeacht het aantal TV Boxen)
  • Zeven dagen Terug Kijken op ruim 40 zenders
  • ​​Verbeterd gebruiksgemak
  • Persoonlijke Kijkprofielen
  • Verder Kijken op elke TV Box of via Odido Online TV of via Odido TV op jouw smart-tv
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket, keuze uit veel gratis series en afleveringen.
  • Gemakkelijk zoeken: zoek in live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand of je opnames
  • TV Menu also available in English
  • Opnames inplannen via Odido Online TV en bekijken op de TV Box of andersom
     

Ik heb al Interactieve TV van Odido

We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk gebruik te laten maken van Odido TV. Het ‘oude’ TV-kijken noemen we ‘Interactieve TV’, het nieuwe heet ‘Odido TV’. Als je een TV Box met opnamefunctie hebt, kun je van deze TV Box gebruik blijven maken en via de Cloud opnemen. Je verliest wel de mogelijkheid van de lokale opslag - oude opnames zul je bij overgang verliezen. We zetten iedereen in groepen om naar het nieuwe Odido TV, zodra je gebruik kan gaan maken van Odido TV ontvang je van ons bericht.

 

Ik wil Odido TV bestellen

Je kunt een abonnement afsluiten voor Odido voor thuis via onze website: bestelpagina. Je kunt uiteraard ook langslopen in onze T-shops: overzicht Odido winkels. Tot slot kun je ons ook bellen voor een aanvraag op 0800-0419. Standaard in ons abonnement zit Internet, je kunt TV alleen combineren met een Internetabonnement voor thuis. Heb je al een Internetabonnement voor thuis, maar wil je TV toevoegen? Dan kun je dit direct zelf aangeven via Mijn Odido Thuis: Odido TV toevoegen. Je hebt hier dan ook gelijk de keuze of je bij het TV-abonnement een TV Box wil of dat je liever alleen gebruik maakt van de Odido TV app voor op jouw smart-tv.

 

 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste topic!

 

FAQ

  • Wat is Odido TV?
  • Kan ik bij Odido alleen een abonnement voor Interactieve TV afsluiten?
  • Kan ik met de Online TV app ook tv kijken in het buitenland?
  • Kan ik TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet of Apple TV?
  • Welke TV Box krijg ik?
  • Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk TV-kijken?

 

TIP: Wanneer je een pincode moet opgeven bij het bekijken van een non-adult zender, kan het zijn dat je gebruikmaakt van een leeftijdsrestrictie. Check waar de leeftijdsrestrictie op staat via de volgende tips: Kijkprofiel instellen | Internet + TV van Odido.

 

 


459 reacties

Reputatie 3

Annet moet iedereen overgezet zijn naar het nieuwe platform? Is er qua planning nog meer bekend gemaakt? Ik zit nog steeds op het oude platform en heb ook nog geen aankondiging voor het nieuwe platform ontvangen.

Reputatie 7
Badge +4

Nee, en ik verwacht ook niet dat dit bekend gemaakt gaat worden. Zo'n transitie duurt doorgaans tot enkele maanden. In fasen worden groepen klanten omgezet en waarschijnlijk per type decoder. Zo blijft het hanteerbaar als er problemen optreden. Bijvoorbeeld bij de klantenservice en om de problemen op te lossen. Qua planning zal gekeken worden of de uitrol bij succes versneld kan worden of juist vertraagd moet worden bij problemen. Dat maakt het voorspellen lastig. 

Reputatie 3

Heeft niks met wennen te maken. Dat dit soort dingen er wel/niet inzitten wat ik eerder geschreven heb, komt het over als een half product. Beeldkwaliteit is ook nog eens achteruit gegaan.

Reputatie 7
Badge +1

Een kennis van mij is klant bij Telfort (KPN) ook zij hebben een (ver) nieuw(d) platform ontwikkelt welke op dit moment word uitgerold, en las dat het zelfs bij KPN een behoorlijke tijd duurt voor elke klant het op de box heeft staan.

Ook is het net als bij T-Mobile dat sommige klanten er heel blij mee zijn en anderzijds anderen hun bedenkingen hebben.

Bij het aangaan van het abonnement is mij belooft dat ik kon opnemen nu een paar maanden verder nog steeds niet. En dan lees je dat DSL klanten eerst gaan, langzame aansluiting. Waarom niet eerst het snelle glasvezel daar kun je toch beter mee testen?? En waarom beloften maken en het niet waar kunnen maken. Werk in de avond diensten en mis nnu heel veel helaas. 

Reputatie 7

Hey @jan.slagter,

Door onze developers is gekozen om het nieuwe TV platform eerst stapsgewijs op ADSL-verbindingen uit te rollen. Maar ook bestaande klanten op Glasvezel en andere typen TV-Boxen volgen kort hierna met de update naar het nieuwe TV platform. Het mag misschien nog even duren, maar we gaan niemand vergeten en ook jij komt aan de beurt. Sorry dat ik dit niet voor je kan versnellen!

Reputatie 3

Een kennis van mij is klant bij Telfort (KPN) ook zij hebben een (ver) nieuw(d) platform ontwikkelt welke op dit moment word uitgerold, en las dat het zelfs bij KPN een behoorlijke tijd duurt voor elke klant het op de box heeft staan.

Ook is het net als bij T-Mobile dat sommige klanten er heel blij mee zijn en anderzijds anderen hun bedenkingen hebben.

Dat zal best, maar dit wat T-Mobile nu doet slaat nergens op. Een goedwerkend systeem omruilen voor een halfbakken systeem. Was altijd tevreden over het tv platform en nu is het gewoon slecht. En met de achteruitgang in beeldkwaliteit is helemaal droevig anno 2020. Je zou eerder moeten verwachten dat het beter zou zijn. Maargoed, T-Mobile heeft nog een aantal maanden om het een goed systeem te maken, zoniet ben ik weg naar een andere provider

Reputatie 7
Badge +1

Ik ben ook heel benieuwd wat het is geworden, aangezien ik op glasvezel zit verwacht ik dat het in het huidige tempo nog wel een flink aantal maanden gaat duren.

Er van uitgaande dat ze ongeveer 1000 tot 1500 klanten per dag kunnen migreren naar het nieuwe platform dan duurt het nog bij 650.000 klanten pakweg 450 tot ruim 500 dagen.

Denk dat ze er wel wat meer pakken per keer, maar vermoed niet dat het dagelijks gaat maar meer wekelijks.

Maar 3 maanden ben je zo bezig, en als er wat tegenzit nog langer.

Reputatie 5

Wellicht heb ik niet alle informatie gelezen dus vergeef mij waar mogelijk;

 

Ik ben al een tijd gestopt met setupboxjes, ook ooit met die van Tmobile. Het was voor mij te beperkt.

Wat ik als (het) alternatief heb leren waarderen is kijken via een TV app. Voornamelijk op de TV.

 

Helaas mocht het niet te mooi zijn en zijn er voorwaarden via welke media je kijkt. Een commerciele partij ziet deze toevoeging als een setupbox en dat is een stap verder dan kijken op een tablet of telefoon. Gekoppeld aan het netwerk. Waarom het via casten wel mag zal wel in de opties liggen?

 

Wil lineaire TV voor mij nog enige toevoeging hebben (betalen) dan moet er kwaliteit (opties, bitrate) en geen belemmeringen zijn. Kiezen voor zenders danwel afname zou kunnen werken. Het gaat niet eens om geld maar puur om gemak en irritatie.

 

Klaar ;)

 

 

Het gaat me niet om het versnellen maar om eerst te zeggen dat je kunt opnemen en andere dingen die zijn belooft die ik niet kreeg. Nu het platform er is kunnen jullie het waar maken. Want waar ik niet van hou zijn mensen die liegen, om klanten binnen te halen. Bah bah

Reputatie 3

Is al bekend wanneer de nieuwe T-mobile TV Anywhere app gelanceerd word (voor Apple TV) en dat ook cloud opnemen voor de apps beschikbaar word?

As. maandag (10-8) word op onze locatie de TV aansluiting omgezet naar het nieuwe TV maar we gebruiken meerdere Apple TV’s in huis dus wachten met smart op de vernieuwde app.

5 a 6 maanden geleden bij de overstap kregen wij te horen dat het er al was, dat cloud opnemen. Vervolgens kregen we te horen dat het er snel zou zijn. Nu zijn we sinds er gezegd werd dat er begonnen was met de uitrol al 2 maanden verder. En nog is er geen opnemen.

Ik verwacht toch wel op zn minst een tegemoetkoming in die 5 euro per maand, die ook niet vernoemd was. En dan geen bloemetje.

Reputatie 7
Badge +1

Of het nou nog lang of kort duurt voor de uitrol hier is maakt me niet zo veel uit, als het maar goed werkt als het er is.

Ik las trouwens op het forum van Telfort (KPN) dat de uitrol van het nieuwe platform zelfs daar lang duurt, en als b.v. alle klanten met een bepaald type box zijn voorzien er voor de volgende groep weer een testgroep word gevormd voor er voor dat type box een uitrol komt.

Alleen is daar ondertussen al update 5 of 6 aan uitrollen, dit omdat er wat problemen aan het licht zijn gekomen, ik vind de klachten hier nogal meevallen.

Zou natuurlijk kunnen dat de uitrol prima zonder noemenswaardige problemen verloopt, als het maar niet is dat het niet opschiet en er nog weinig over zijn.

Reputatie 7

Hi @Patrix @harrieO @BeMu @Doornekamp33 Ik zie een aantal goede punten voorbij komen. Wat betreft de nieuwe TV Anywhere en Apple TV support; we laten daar weinig over los aangezien alles tegenwoordig direct op Tweakers en wat minder reputabele websites staat maar als alles mee zit dan verwacht ik dat we er snel wat over bekend kunnen maken. :slight_smile:

Wat betreft T-Mobile TV, we doen het inderdaad op de manier zoals @BeMu aangeeft, dus per TV Box en ook nog met een onderscheid per aansluiting (WBA glas, DSL, ODF etc). We hebben van te voren uitgebreid getest en zetten klanten om in groepen, mocht er wat mis gaan dan kunnen we in dat geval makkelijker een rollback doen. Dit werpt tot nu toe zijn vruchten af want de overgang gaat redelijk soepel en geruisloos *klopt af*.

@Brian, wel op blank hout doen hoor, anders werkt het afkloppen niet.:yum:

@Brian Een “nieuwe” box, op DSL, die klaar moet zijn voor dit hele gebeuren.
Vraag me echt af wat die tijd lijn is voor de eerste groep. Waar ons abbonement dus bij zou moeten horen.

Nog 4 en halve maand tot 2021.

Gaan hier toch langzaam aan contractbreuk of iig onvolledige informatie bij aangaan contract denken.

Reputatie 6
Badge

Wat nog steeds onduidelijk is is of de oude boxen ook omgeruild moeten worden. Maar aangezien ze net druk bezig geweest zijn Amino gebruikers op Entone’s over te zetten lijkt het me sterk dat die weer van een Entone naar een Aria moeten?

De Entone blijf je houden, die doen het gewoon met het nieuwe platform, zowel de 510 als de 515 met HDD, alleen word het HDD gedeelte uitgeschakeld en gaat opnemen via de cloud met het nieuwe platform.

 

Reputatie 1

Hoe zit het met de toevoegingen van buitenlandse zenders als ARTE tv, ARD en ZDF aan TV Anywhere? Ik kijk alleen tv via latop/iPad.
Een helpdeskmedewerker gaf aan dat er in augustus mogelijk wijzigingen zouden plaatsvinden op dit gebied. Ben benieuwd.

Reputatie 7

Hi @Jasper75, we zijn op dit moment inderdaad ook een vernieuwde versie van TV Anywhere aan het testen en dit verloopt voorspoedig dus ik hoop hier snel meer over te kunnen delen! :slight_smile:  Het wordt in ieder geval niet augustus maar wel snel!

Ik heb vanaf 22 juli een interactieve TV Box. Wanneer kan ik opnemen? En als het nog een tijdje duurt, dan verneem ik graag een globlae planning.

Zojuist het vernieuwde tv-thuis in gebruik genomen. Nog niet alles kunnen bekijken. Wat ik wel gedaan heb is een programma opgezocht dat eerder is uitgezonden om dat nogmaals te bekijken. Ik ben niet bejaard, maar het opzoeken en selecteren van de letters tijdens het zoeken is erg moeilijk, je ziet de letters nauwelijks. Ik denk dat daar makkelijk iets aan te verbeteren zou moeten zijn. 

Hi @Jasper75, we zijn op dit moment inderdaad ook een vernieuwde versie van TV Anywhere aan het testen en dit verloopt voorspoedig dus ik hoop hier snel meer over te kunnen delen! :slight_smile:  Het wordt in ieder geval niet augustus maar wel snel!


Net zo snel als het nieuwe TV platform er zou zijn, dan word het nog een jaartje wachten.:yum:

Reageer