Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV
Reputatie 7
Badge +16

Interactief TV-kijken op z’n best!

Met Odido TV heb je meer dan genoeg te kijken: 64 zenders, bijna allemaal in hd. Je kijkt gratis naar sportzender ESPN. En met een wereld aan handige functies haal je eruit wat erin zit. Zoals Terug Kijken, Pauzeren, Begin Gemist en nog veel meer. Wil je al het fijne van Odido TV, maar zonder TV box en kabels? Kijk dan met onze TV App. Zo maken we tv-kijken nog leuker en makkelijker. Goeie reden om TV + Internet te combineren in 1 abonnement.

 

Wat is er nieuw aan Odido TV?

We hebben hard gewerkt en geluisterd naar jullie wensen en Odido TV flink verbeterd en uitgebreid. Een greep uit de nieuwe functies waarmee jij optimaal geniet van de allerbeste tv-ervaring:  

  • Cloud Opnemen (€ 5,- per maand ongeacht het aantal TV Boxen)
  • Zeven dagen Terug Kijken op ruim 40 zenders
  • ​​Verbeterd gebruiksgemak
  • Persoonlijke Kijkprofielen
  • Verder Kijken op elke TV Box of via Odido Online TV of via Odido TV op jouw smart-tv
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket, keuze uit veel gratis series en afleveringen.
  • Gemakkelijk zoeken: zoek in live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand of je opnames
  • TV Menu also available in English
  • Opnames inplannen via Odido Online TV en bekijken op de TV Box of andersom
     

Ik heb al Interactieve TV van Odido

We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk gebruik te laten maken van Odido TV. Het ‘oude’ TV-kijken noemen we ‘Interactieve TV’, het nieuwe heet ‘Odido TV’. Als je een TV Box met opnamefunctie hebt, kun je van deze TV Box gebruik blijven maken en via de Cloud opnemen. Je verliest wel de mogelijkheid van de lokale opslag - oude opnames zul je bij overgang verliezen. We zetten iedereen in groepen om naar het nieuwe Odido TV, zodra je gebruik kan gaan maken van Odido TV ontvang je van ons bericht.

 

Ik wil Odido TV bestellen

Je kunt een abonnement afsluiten voor Odido voor thuis via onze website: bestelpagina. Je kunt uiteraard ook langslopen in onze T-shops: overzicht Odido winkels. Tot slot kun je ons ook bellen voor een aanvraag op 0800-0419. Standaard in ons abonnement zit Internet, je kunt TV alleen combineren met een Internetabonnement voor thuis. Heb je al een Internetabonnement voor thuis, maar wil je TV toevoegen? Dan kun je dit direct zelf aangeven via Mijn Odido Thuis: Odido TV toevoegen. Je hebt hier dan ook gelijk de keuze of je bij het TV-abonnement een TV Box wil of dat je liever alleen gebruik maakt van de Odido TV app voor op jouw smart-tv.

 

 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste topic!

 

FAQ

  • Wat is Odido TV?
  • Kan ik bij Odido alleen een abonnement voor Interactieve TV afsluiten?
  • Kan ik met de Online TV app ook tv kijken in het buitenland?
  • Kan ik TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet of Apple TV?
  • Welke TV Box krijg ik?
  • Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk TV-kijken?

 

TIP: Wanneer je een pincode moet opgeven bij het bekijken van een non-adult zender, kan het zijn dat je gebruikmaakt van een leeftijdsrestrictie. Check waar de leeftijdsrestrictie op staat via de volgende tips: Kijkprofiel instellen | Internet + TV van Odido.

 

 


459 reacties

Reputatie 7

@Karlijnbrouns Dank voor de feedback, we hebben hier meerdere berichten over ontvangen en we hebben deze in het vizier!

@Doornekamp33 En dan vragen mensen zich af waarom we geen datums communiceren. :wink: Maar nee, in dit geval is het een flink stuk korter haha.

Reputatie 3

Ook de zoek suggesties slaan nergens op. Als ik bijvoorbeeld wilt zoeken op: 'sluipschutters', krijg ik bij de 'slu' een suggestie te zien die niet voor kinderen is bedoeld. Nu heb ik zelf geen kinderen, maar het lijkt me ook niet echt de bedoeling om dat in beeld te krijgen.

 

Edit: het zou ook prettig zijn als uitzendingen die nog uitgezonden moeten worden niet tevoorschijn komen

Ik weet niet of het al genoemd is (7 pagina's terug lezen is me iets te veel voor nu) maar wat mij vooral opvalt is de inactiviteits detectie.

Een tool die dus meet hoe lang je niet ‘actief’ zapt.

Wat mij hier aan opvalt:

  • Je kunt het niet naar wens aan of uit zetten in de instellingen
  • Je kunt niet naar wens instellen wat voor tijd het systeem volgens jou als gebruiker als ‘inactiviteit’ moet zien.

Wat nu dus het punt is: Ik heb overdag vaak de radio aan staan, via de TV box. FM ontvangst hier voor radio is waardeloos en kabel signaal staat geen analoog signaal meer op dus hoeveel keuze heb je dan.. Anyway.. Ik heb dus een groot deel van de dag dan radio aan via de TV box. Met het oude platform was dat geen probleem en werkte dat prima, maar met het nieuwe platform is het gewoon ineens stil.. want je krijgt géén notificatie toontje, je kunt niks instellen of beheren, ineens schakelt gewoon de TV-box uit.

Da's wel een beetje jammer, als je overdag gewoon graag radio aan hebt.

 

Verder vind ik het een fraai systeem geworden en ben ik redelijk tevreden, BIJNA jammer dat de overstap naar glasvezel bijna afgerond word.

Desalniettemin kan ik mij voorstellen dat er meer mensen zijn die dit probleem tegen zullen komen

 

Groet,

Peter

Reputatie 7
Badge +15

@Pcctje 

Dat is wel irritant ja als je gewoon naar de radio luistert. Eens in de 4 uur het volume een tandje hoger of lager zetten en dan kan je weer 4 uur door.

@Waqqas als het eens in de 4 uur zou zijn ja. Hebben er nog niet op gelet hoe lang die hanteert maar 4 uur zeker niet.. eerder 1 a 2 uur..

Reputatie 7
Badge +15

Er zou wel een sleeptimer van 4 uur moeten zijn, waarom het bij jou korter duurt weet ik niet.

Reputatie 2

Ik heb sinds de update naar het nieuwe platform weer problemen met de resolutie die op 576p (720x576) terug valt. Zie ook: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/tv-resolutie-slechts-576p-304635

Zijn er meer gevallen bekend?

@firecaps30 , het draadje waar je naar verwijst is een oude zaak op het oude platform, zal hier iet mee te maken hebben omdat het nieuwe platform heel anders werkt.

Maar dat het op hetzelfde resultaat neerkomt ben ik met je eens.

Reputatie 2

@firecaps30, het draadje waar je naar verwijst is een oude zaak op het oude platform, zal hier iet mee te maken hebben omdat het nieuwe platform heel anders werkt.

Maar dat het op hetzelfde resultaat neerkomt ben ik met je eens.

Klopt dat topic heb ik zelf geopend omdat ik problemen met de vorige box had. Wilde geen nieuw topic hiervoor openen.

Dan rijst bij mij de vraag, welke verbinding heb je en welke snelheid is haalbaar op je adres in het geval van DSL.

Ik ga nu vermoeden dat je te weinig snelheid haalt waardoor de box terug schakelt naar SD om bandbreedte te besparen.

Reputatie 2

Dan rijst bij mij de vraag, welke verbinding heb je en welke snelheid is haalbaar op je adres in het geval van DSL.

Ik ga nu vermoeden dat je te weinig snelheid haalt waardoor de box terug schakelt naar SD om bandbreedte te besparen.

Ik heb Glasvezel 100/100. Heb zojuist ook in het topic van @MS1994 gepost (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/beeld-kwaliteit-325240?postid=1568396#post1568396)

Reputatie 3

Het kan ook de handshake zijn met de tv, ik gok dat het kastje niet de maximaal te accepteren resolutie uitstuurt, maar de 'dichtstbij native scherm resolutie' kiest. Op mijn 768p tv geeft hij ook maar een 720p output, terwijl de tv prima 1080p kan hebben en dat beter downscaled dan het upscalen van 720p.

Kastje is bedraad aangesloten, heb 1gigabit internet en het android tv kastje wat ik ook heb kan prima 1080p streams weergeven zonder haperingen.

Ik hoop wel dat de beeldkwaliteit op korte termijn verbetert. Op dit moment is NLZiet via Android TV eigenlijk beter.

Reputatie 2

Goede avond,

 

Wij hebben sinds vanmiddag het nieuwe T-Mobile TV.  Ziet er goed uit.

Nu mijn vraag :

Wij hebben twee kastjes 1 voor de begane grond en 1 voor de 1ste verdieping.

Alleen bij tv begane grond hebben wij de nieuwe indeling en boven houden wij de oude indeling.

 

Hoe zit dit?

2 weken geleden t mobile thuis ontvangen. De monteur kon in ons nieuwbouw huis de aansluiting niet van de meterkast doortrekken door het plafond naar de woonkamer en adviseerde ons een tussenstuk te kopen van 120 euro. Ook bleek het kastje het niet goed te doen, de audio werd te traag doorgestuurd. 
Vandaag is er een nieuw kastje aankomen en die heb ik geïnstalleerd, deze leek het in eerste instantie goed te doen. Nu zit er ongeveer 7 tot 12 seconden vertraging tussen het zappen en vaak blijft het beeld gewoon zwart en kan ik het kastje weer resetten. 
hebben meer mensen hier last van/tips voor? 
 

ik zit nu met een kabel door mijn woonkamer, internet dat al 2 weken regelmatig stoort en wegvalt en een tv kastje dat extreem langzaam zapt en na 10x zappen gerest moet worden omdat het scherm zwart blijft. 
 

vooralsnog alleen maar spijt dat ik ben overgestapt. 

Reputatie 1

Sinds gisteren de nieuwe update binnen. Het ziet er op het eerste oog allemaal gelikt uit! Hulde daarvoor.

Een paar kleine dingen die me opvallen

  • de gids-weergave is erg groot waardoor er weinig zenders en een smal tijdslot in 1 beeld passen. Het kan zijn dat dit even wennen is, maar de keuze voor “compact modus” zou wel fijn zijn.
  • de groene knop om snel te wisselen tussen radio en tv werkt niet meer!! Kan dit hersteld worden? Nu moeten we in de gids helemaal naar de radiozenders scrollen, of met meerdere kliks via de favorieten naar de radio zenders. Of mis ik iets?
  • live tv afspelen vanaf het begin werkte niet helemaal lekker, maar kan zijn dat dat nog een kleine kinderziekte is.
Reputatie 7

@ra weever Mooi om te horen, geniet er van! :slight_smile: We zijn op dit moment het nieuwe T-Mobile TV in fases aan het uitrollen, zijn het toevallig 2 verschillende TV Boxen die je gebruikt? We bieden de update aan per type dus het kan zijn dat één TV Box de update al heeft ontvangen en de ander niet. Maar geen zorgen, ook de andere TV Box gaat de update krijgen!

@RH123 Ik kijk graag met je mee hoe we jouw ervaringen zo optimaal mogelijk kunnen maken. Zou je mij een toelichting kunnen geven hoe alles exact aangesloten is? Wat bedoel je bijvoorbeeld met een tussenstuk van € 120,-? Is dit een netwerkswitch of iets anders? En hoe is de TV Box aangesloten op de TV? Is dit rechtstreeks of loopt dit bijvoorbeeld nog via een versterker? Hoe gedetailleerder de informatie hoe beter ik in kan schatten wat je mogelijk kan doen om het op te lossen.

@RogierVriezen Dank voor de feedback! We zijn nog volop aan het tweaken en nemen je feedback zeker mee!

Reputatie 2

@Brian Het zijn 2 dezelfde TV Boxen.

Reputatie 7

Hi @ra weever Hmm dat is dan wel een bijzondere haha. Om verwarring te voorkomen, wat bedoel je in dit geval met de oude en nieuwe indeling? Bedoel je dan oude en nieuwe versie van T-Mobile TV? Het zou kunnen helpen om de TV Box die nog niet ge-update is even opnieuw op te starten op deze manier. Zorg dat de TV Box rechtstreeks is aangesloten op de modem (dus zonder switch, powerline adapter of router er tussen) en dan haalt hij de laatste update binnen die beschikbaar is.

Ik had vanochtend ook in eerste instantie vaak zwart beeld en vastlopers, lijkt na het herstarten van zowel mediabox als router opgelost.
Qua radio kan ik ook geen ‘1930’ intikken, als ik de tv-gids open heb. Dat is niet heel logisch.
Verder is de tekst in de logo’s van Sting radio essentieel en compleet onleesbaar nu.
“Geen programma informatie” zou voor die zenders (1901 t/m 1950) dan permanent moeten worden ingevuld. Altijd hetzelfde programma namelijk, wel variatie in de nummers.
Alvast bedankt!
De groene knop om snel te kunnen switchen tussen tv en radio zou ook heel fijn zijn.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Vincent91, fijn dat de vastlopers en het zwarte beeld na de herstart verholpen zijn! 

Wat betreft jouw tips ten aanzien van T-Mobile TV: we pakken ze op en nemen ze mee, thanks voor je feedback! 👍

@Brian 

 

De tv boks is aangesloten met een internet kabel vanuit de meterkast dwars door de woonkamer. 
Dat dit in deze tijd nog gebeurd vind ik bizar. 
De kabel kon die niet wegwerken door het plafond want dan zou deze beschadigen. 
Hij gaf toen aan dat ik maar tv moest kijken via de smart functie van de televisie of een soort tussenstuk moest kopen van circa 120euro want dan kom het wel via de aansluiting waar mijn vorige ziggo aansluiting wel uit kwam. Wat kan ik nu doen? 
 

Nu is dat een vervelend probleem maar wat nog vervelender is, is dat het 10 tot 12 seconden duurt voordat ik kan door zappen naar een volgende zender. Vaak blijft na het zappen het beeld ook gewoon op zwart staan en kan ik het kastje weer uitzetten. Dit is geen doen. Dit moet je eerst opgelost worden voordat ik überhaupt iets met de kabel wil doen of wil overwegen een tussenstuk te kopen. 
 

Als dit niet opgelost kan worden zeg ik dit weekend de dienst op. 

 

 

Reputatie 3

Oke... Weer wat vaags. Krijg nu een melding in beeld dat de netwerkverbinding mislukt is en ik de bekabeling en internet verbinding moet controleren... Terwijl ik gewoon beeld heb.... kastje reageert niet op afstandsbediening en geen mogelijkheid om het weg te krijgen.  Echt wat een wan product is deze tv dienst geworden. Snap niet dat het niet beter getest is van tevoren.

 

Nou stekker eruit en er weer in werkte wel. Als dit is wat ze bedoelde met wennen aan het nieuwe product mogen ze bij T-Mobile zich wel eens achter de oren gaan krabbelen. Gelukkig nog 2 maanden een contract.... Enorm zonde hoe je een geweldig werkende tv omgeving zo kan verpesten 

Nou wat een voordelen die nieuwe update's. Kun je echt mee concurreren met de rest ???. Het enigste is dat jullie kwa prijs niet omhoog zijn gegaan zodat nieuwe klanten naar T-Mobile Kwamen. Maar nu de nadelen : Nog steeds geen Netflix app (Dus per tv 30€ p. st voor een Chromecast), Groene knop functie weg voor schakelen tv en radio (Nu lange nr's in toetsen), en met klap op de vuurpijl geen teletekst meer op glasvezel. Met een update moet je vooruit gaan en mee concurreren maar nee 🤔🤐🤐🤐, goed bezig T-onbenul 👍

Reputatie 4

Nou wat een voordelen die nieuwe update's. Kun je echt mee concurreren met de rest ???. Het enigste is dat jullie kwa prijs niet omhoog zijn gegaan zodat nieuwe klanten naar T-Mobile Kwamen. Maar nu de nadelen : Nog steeds geen Netflix app (Dus per tv 30€ p. st voor een Chromecast), Groene knop functie weg voor schakelen tv en radio (Nu lange nr's in toetsen), en met klap op de vuurpijl geen teletekst meer op glasvezel. Met een update moet je vooruit gaan en mee concurreren maar nee 🤔🤐🤐🤐, goed bezig T-onbenul 👍

Met het prijsverschil met andere providers heb je die chromecast zo terug verdient en je tv is gelijk ook smart. Beter is om MI tv stick te gebruiken, heb je gelijk android tv waarop je toekomstige tmt app kunt installeren zodat je zonder kastje kunt kijken. Kun je er ook gelijk een radio app op zetten, heb je toegang tot duizenden zenders. Teletekst app kan er ook op. Al ga je met teletekst niet vooruit, maar terug naar de jaren 80...

 

Het product wat je beschrijft is idd een handig ding mits je alles met de bijbehorende afstandsbediening kan doen. Heb hekel aan altijd ook alles met mobiel te hoeven doen en deze ook naast mijn bed te hebben. Jij beschrijft dat je dit bedrag er zo eruit hebt. Nou ik ben ruim jaar lid en heb 4 tv's, dus 4 chrome-casten a 30€ is 120€ die je niet zo maar eruit hebt en heb ook nog een wifi versterker van 60€ moeten kopen voor boven om de chromecast te laten werken boven omdat de router niet zwaar genoeg is  De mi tv stick is nog nieuw en in ontwikkeling en komt pas over enkele maanden uit?. Immers is niet iedereen blij met alles op tv met je  mobiel te bedienen (ik ook niet), maar gewoon met je afstandsbediening van je tv. Dus functies zoals teletekst en groene knop voor radio waren bijzonder makkelijk. 

Reageer