Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV
Reputatie 7
Badge +16

Interactief TV-kijken op z’n best!

Met Odido TV heb je meer dan genoeg te kijken: 64 zenders, bijna allemaal in hd. Je kijkt gratis naar sportzender ESPN. En met een wereld aan handige functies haal je eruit wat erin zit. Zoals Terug Kijken, Pauzeren, Begin Gemist en nog veel meer. Wil je al het fijne van Odido TV, maar zonder TV box en kabels? Kijk dan met onze TV App. Zo maken we tv-kijken nog leuker en makkelijker. Goeie reden om TV + Internet te combineren in 1 abonnement.

 

Wat is er nieuw aan Odido TV?

We hebben hard gewerkt en geluisterd naar jullie wensen en Odido TV flink verbeterd en uitgebreid. Een greep uit de nieuwe functies waarmee jij optimaal geniet van de allerbeste tv-ervaring:  

  • Cloud Opnemen (€ 5,- per maand ongeacht het aantal TV Boxen)
  • Zeven dagen Terug Kijken op ruim 40 zenders
  • ​​Verbeterd gebruiksgemak
  • Persoonlijke Kijkprofielen
  • Verder Kijken op elke TV Box of via Odido Online TV of via Odido TV op jouw smart-tv
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket, keuze uit veel gratis series en afleveringen.
  • Gemakkelijk zoeken: zoek in live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand of je opnames
  • TV Menu also available in English
  • Opnames inplannen via Odido Online TV en bekijken op de TV Box of andersom
     

Ik heb al Interactieve TV van Odido

We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk gebruik te laten maken van Odido TV. Het ‘oude’ TV-kijken noemen we ‘Interactieve TV’, het nieuwe heet ‘Odido TV’. Als je een TV Box met opnamefunctie hebt, kun je van deze TV Box gebruik blijven maken en via de Cloud opnemen. Je verliest wel de mogelijkheid van de lokale opslag - oude opnames zul je bij overgang verliezen. We zetten iedereen in groepen om naar het nieuwe Odido TV, zodra je gebruik kan gaan maken van Odido TV ontvang je van ons bericht.

 

Ik wil Odido TV bestellen

Je kunt een abonnement afsluiten voor Odido voor thuis via onze website: bestelpagina. Je kunt uiteraard ook langslopen in onze T-shops: overzicht Odido winkels. Tot slot kun je ons ook bellen voor een aanvraag op 0800-0419. Standaard in ons abonnement zit Internet, je kunt TV alleen combineren met een Internetabonnement voor thuis. Heb je al een Internetabonnement voor thuis, maar wil je TV toevoegen? Dan kun je dit direct zelf aangeven via Mijn Odido Thuis: Odido TV toevoegen. Je hebt hier dan ook gelijk de keuze of je bij het TV-abonnement een TV Box wil of dat je liever alleen gebruik maakt van de Odido TV app voor op jouw smart-tv.

 

 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste topic!

 

FAQ

  • Wat is Odido TV?
  • Kan ik bij Odido alleen een abonnement voor Interactieve TV afsluiten?
  • Kan ik met de Online TV app ook tv kijken in het buitenland?
  • Kan ik TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet of Apple TV?
  • Welke TV Box krijg ik?
  • Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk TV-kijken?

 

TIP: Wanneer je een pincode moet opgeven bij het bekijken van een non-adult zender, kan het zijn dat je gebruikmaakt van een leeftijdsrestrictie. Check waar de leeftijdsrestrictie op staat via de volgende tips: Kijkprofiel instellen | Internet + TV van Odido.

 

 


476 reacties

Reputatie 7

Hi @RH123, de streamkwaliteit is altijd het beste met een bekabelde aansluiting en dit zal ook altijd zo blijven, een fysieke aansluiting is altijd beter dan een draadloze. Dat gezegd hebbende zijn er gelukkig wel een aantal alternatieven. Zo werkt T-Mobile TV feilloos met een Chromecast, Apple TV en via je browser. Zo kan je zonder problemen draadloos van T-Mobile TV genieten! De TV Box moet inderdaad wel bedraad aangesloten worden. Als je geen gebruik maakt van de alternatieven dan kan je eventueel de bestaande coax kabel vervangen meteen netwerkkabel of gebruik maken van powerline adapters. Powerline adapters kúnnen echter problemen geven met de kwaliteit en worden officieel niet ondersteund. Maar zoals je ziet mogelijkheden genoeg dus! :wink:

@AndredeJong3 Jammer om te horen dat je problemen ervaart, daar gaan we meteen mee aan de slag! Hoe heb je de TV Box aangesloten op de modem? Is dit rechtstreeks of zit hier bijvoorbeeld nog een router of powerline adapter tussen? Deze kunnen storing in het signaal geven met vastlopen tot gevolg. Ik hoor het graag!

@Bankzitter Teletekst is inderdaad verdwenen op Glasvezel, dit heeft de maken met het soort stream dat nu gebruikt wordt maar voor de mensen die het nog gebruikten kan het inderdaad een gemis zijn. Netflix kan je op vele andere manieren en heb je geen TV Box voor nodig. De voordelen lijken mij ruim op te wegen tegen de 1 of 2 features die inderdaad verdwenen zijn, misschien het topic nog maar eens goed doorlezen. :wink:

 

Reputatie 4

Het product wat je beschrijft is idd een handig ding mits je alles met de bijbehorende afstandsbediening kan doen. Heb hekel aan altijd ook alles met mobiel te hoeven doen en deze ook naast mijn bed te hebben. Jij beschrijft dat je dit bedrag er zo eruit hebt. Nou ik ben ruim jaar lid en heb 4 tv's, dus 4 chrome-casten a 30€ is 120€ die je niet zo maar eruit hebt en heb ook nog een wifi versterker van 60€ moeten kopen voor boven om de chromecast te laten werken boven omdat de router niet zwaar genoeg is  De mi tv stick is nog nieuw en in ontwikkeling en komt pas over enkele maanden uit?. Immers is niet iedereen blij met alles op tv met je  mobiel te bedienen (ik ook niet), maar gewoon met je afstandsbediening van je tv. Dus functies zoals teletekst en groene knop voor radio waren bijzonder makkelijk. 

Ik heb internet en tv voor 40 euro, icm klantvoordeel, dat is ca 20 euro goedkoper dan ergens anders, meer nog als je uitgaat van 1GB internet. De mi tv stick is over enkele dagen beschikbaar zie https://www.xiaomiproducts.nl/xiaomi-mi-tv-stick.html  voor 10 euro minder op Aliexpres. Met lan adapter aan te sluiten, heb je de beste verbinding, en je tv's hebben een upgrade gekregen. 

 

Reputatie 3

 

 

@Bankzitter Teletekst is inderdaad verdwenen op Glasvezel, dit heeft de maken met het soort stream dat nu gebruikt wordt maar voor de mensen die het nog gebruikten kan het inderdaad een gemis zijn. Netflix kan je op vele andere manieren en heb je geen TV Box voor nodig. De voordelen lijken mij ruim op te wegen tegen de 1 of 2 features die inderdaad verdwenen zijn, misschien het topic nog maar eens goed doorlezen. :wink:

 

Ik heb de nieuwe software nog niet, maar als teletekst verdwijnt op glasvezel stap ik mooi over. Wij hebben ondertiteling nodig. Hoe zit dat?

Reputatie 3

 

 

@Bankzitter Teletekst is inderdaad verdwenen op Glasvezel, dit heeft de maken met het soort stream dat nu gebruikt wordt maar voor de mensen die het nog gebruikten kan het inderdaad een gemis zijn

 

Ik heb de nieuwe software nog niet, maar als teletekst verdwijnt op glasvezel stap ik mooi over. Wij hebben ondertiteling nodig. Hoe zit dat?

Nou, hier schrik ik ook van. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Ik heb ondertiteling (nog) niet nodig en denk dat er wel een alternatief is. Maar dit mag/kan T-mobile niet laten vervallen. 

Reputatie 6

@Bryan96 @Dennisk76 geen zorgen! Dat teletekst verdwijnt, wil niet zeggen dat ondertiteling ook verdwijnt. Ondertiteling is nu een eigen functie, losstaand van teletekst. 😊

Reputatie 3

@Bryan96 @Dennisk76 geen zorgen! Dat teletekst verdwijnt, wil niet zeggen dat ondertiteling ook verdwijnt. Ondertiteling is nu een eigen functie, losstaand van teletekst. 😊

Inderdaad voor een aantal kanalen geldt dat de ondertiteling losstaand van de teletekst werkt. Echter voor sommige kanalen, zoals SBS6 en NET5 geldt dat ze gebruikmaken van de teletekst functie. Zie ook dit topic in de T-Mobile Community.

@Brian 

Bedankt voor je antwoord over de kabels maar je negeert al 2 keer volledig het feit dat ik niet kan zappen zonder 10 seconden te wachten tot die naar het volgende kanaal springt en dat het beeld meestal op zwart blijft staan. 
Wat kan ik hieraan doen? Ik heb al de stappen doorlopen op de website. 

@RH123 , wat heb je al geprobeerd om de box sneller te laten werken, alle stappen doorlopen klinkt te algemeen, de box is met een kabel aangesloten zoals je stelt dan mag die niet traag zijn, ook niet met zappen, doe de volgende stappen eens, als je 1 al eens gedaan hebt begin dan gelijk met 2.

 

  1. Box even een van de stroom af, modem stroomloos maken na, 2 minuten weer in omgekeerde volgorde op spanning zetten, eerst modem geheel laten opstarten daarna TV box.
  1. Werkt dit niet, TV box van de stroom, LAN kabel loshalen, Box op spanning wachten tot er in beeld komt dat er geen verbinding is, dan de LAN kabel er in doen, Box installeert dan de firmware opnieuw.

 

Reputatie 3

Hi @RH123, de streamkwaliteit is altijd het beste met een bekabelde aansluiting en dit zal ook altijd zo blijven, een fysieke aansluiting is altijd beter dan een draadloze. Dat gezegd hebbende zijn er gelukkig wel een aantal alternatieven. Zo werkt T-Mobile TV feilloos met een Chromecast, Apple TV en via je browser. Zo kan je zonder problemen draadloos van T-Mobile TV genieten! De TV Box moet inderdaad wel bedraad aangesloten worden. Als je geen gebruik maakt van de alternatieven dan kan je eventueel de bestaande coax kabel vervangen meteen netwerkkabel of gebruik maken van powerline adapters. Powerline adapters kúnnen echter problemen geven met de kwaliteit en worden officieel niet ondersteund. Maar zoals je ziet mogelijkheden genoeg dus! :wink:

@AndredeJong3 Jammer om te horen dat je problemen ervaart, daar gaan we meteen mee aan de slag! Hoe heb je de TV Box aangesloten op de modem? Is dit rechtstreeks of zit hier bijvoorbeeld nog een router of powerline adapter tussen? Deze kunnen storing in het signaal geven met vastlopen tot gevolg. Ik hoor het graag!

@Bankzitter Teletekst is inderdaad verdwenen op Glasvezel, dit heeft de maken met het soort stream dat nu gebruikt wordt maar voor de mensen die het nog gebruikten kan het inderdaad een gemis zijn. Netflix kan je op vele andere manieren en heb je geen TV Box voor nodig. De voordelen lijken mij ruim op te wegen tegen de 1 of 2 features die inderdaad verdwenen zijn, misschien het topic nog maar eens goed doorlezen. :wink:


 

 

De tv box is al sinds eind 2018 direct aangesloten op de modem. Hopelijk is het een eenmalig iets aangezien in ook problemen had met de wifi/geen internet. Overigens begin ik me steeds meer te ergeren aan de slechte beeldkwaliteit. Is daar al een update over wanneer het terug gaat naar de kwaliteit van het oude platform?

Om met de deur in huis te vallen, De nieuwe lay-out van de TV box is wat mij betreft erg slecht. Het is erg gebruiksonvriendelijk en weinig instellingsmogelijkheden. Het volume kader zeer groot in het midden van het beeld!Wie verzint zoiets???? Je kan ook niet instellen hoelang dat in beeld blijft, plaats hem aan zijkant verticaal en maak het transparant! Profielen kan je aanmaken maar zenderlijsten moet je iedere x in het menu aanpassen naar favorieten anders zie je gewoon alle zenders….dus omslachtig als je dat steeds moet doen. Zender volgorde aanpassen ook niet mogelijk! Het enige goede is programma's terug kijken, dat is nu uitgebreider en eenvoudiger te bedienen! Hopelijk komt er zeer snel een update want dit is niet fijn zappen.

Reputatie 7

Hoi @AndredeJong3 ,

Dank je voor je terugkoppeling! Heb je al geprobeerd een powerflip uit te voeren op de TV Box? Je kan dit als volgt doen: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit jde TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van je modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. 

 

@capes68 Dank je wel voor de feedback! Dit nemen we zeker mee. 

Reputatie 7
Badge +6

Voor geïnteresseerden heb ik weer een nieuwtje: de webversie van TV Anywhere wordt compleet vernieuwd! Net als de nieuwe app voor iOS en Android, die op dit moment getest wordt, vertoont ook de browserversie grote gelijkenissen met het nieuwe tv-platform:

Dit is het scherm dat je na het inloggen met je tv-klantnummer en pincode te zien krijgt.

Onder het kopje Op TV zie je in één oogopslag wat er nu op tv en op de radio is. Ook je op je tv gemaakte favorietenlijst wordt meegenomen.

Ook de webversie biedt nu veel meer zenders, waaronder zenders van extra pakketten, als je daarop geabonneerd bent. De gids oogt wel wat rommelig en reageert nog een beetje traag.

Zelfs films en series en – als je erop geabonneerd bent – Film1 kun je op deze manier op je computer kijken.

Net als op je tv-box kun je hier een paar zenders via A la Carte bestellen en meteen kijken.

Moet je je tv delen en is ‘ie net bezet als je een opgenomen programma wil terugkijken? Geen nood, ook je cloudopnamen kijk je hier terug. En als je op een ander apparaat al was begonnen met kijken, kun je gewoon op je pc of Mac verdergaan.

Overigens gebruikt de webversie dezelfde tv-streams als de apps en de tv-box, dus waar je ook kijkt, je zou geen verschil in kwaliteit moeten merken.

Zoals je linksboven al ziet, is dit alles nog in ontwikkeling, dus er kan nog wat veranderen, maar het ziet er veelbelovend uit. Ik ben benieuwd wanneer we dit prachtigs kunnen verwachten...

Reputatie 3

Voor geïnteresseerden heb ik weer een nieuwtje: de webversie van TV Anywhere wordt compleet vernieuwd! Net als de nieuwe app voor iOS en Android, die op dit moment getest wordt, vertoont ook de browserversie grote gelijkenissen met het nieuwe tv-platform:

Dit is het scherm dat je na het inloggen met je tv-klantnummer en pincode te zien krijgt.

Onder het kopje Op TV zie je in één oogopslag wat er nu op tv en op de radio is. Ook je op je tv gemaakte favorietenlijst wordt meegenomen.

Ook de webversie biedt nu veel meer zenders, waaronder zenders van extra pakketten, als je daarop geabonneerd bent. De gids oogt wel wat rommelig en reageert nog een beetje traag.

Zelfs films en series en – als je erop geabonneerd bent – Film1 kun je op deze manier op je computer kijken.

Net als op je tv-box kun je hier een paar zenders via A la Carte bestellen en meteen kijken.

Moet je je tv delen en is ‘ie net bezet als je een opgenomen programma wil terugkijken? Geen nood, ook je cloudopnamen kijk je hier terug. En als je op een ander apparaat al was begonnen met kijken, kun je gewoon op je pc of Mac verdergaan.

Overigens gebruikt de webversie dezelfde tv-streams als de apps en de tv-box, dus waar je ook kijkt, je zou geen verschil in kwaliteit moeten merken.

Zoals je linksboven al ziet, is dit alles nog in ontwikkeling, dus er kan nog wat veranderen, maar het ziet er veelbelovend uit. Ik ben benieuwd wanneer we dit prachtigs kunnen verwachten…

 

 

 

 

Heel erg leuk natuurlijk de nieuwe app, maar als je het nieuwe platform nog niet hebt heb je er mijn inziens niet heel veel aan. Ik zit nog steeds hierop te wachten. 

Komt vanzelf hoor, eventjes geduld nog en de update komt zo.

Kun je nu alvast inlezen en jezelf lekker maken, smaakt het straks als je het ook krijgt het lekkerst.:hugging:

Reputatie 7
Badge +7

@Dennisk76 ,

 

Je kunt beter nog even geduld hebben voordat je over gaat naar het nieuwe platform. Lees nogal wat dingen die nog niet helemaal goed zijn: Blokkerig beeld en vertraging bijvoorbeeld. Laat ons nog maar even wachten totdat allemaal opgelost is.:wink:

Reputatie 7
Badge +4

Ah… de webversie is gevonden. Had ik ook wel verwacht van TMTV. ;)

Reputatie 2

Dus functies zoals teletekst en groene knop voor radio waren bijzonder makkelijk. 

Serieus hebben ze teletekst en groene knop functie verwijderd in de nieuwe update? Dat schiet toch niet op hoe handig is dat van radio naar tv schakelen met 1 knop. Hopelijk is de functie gauw terug zolang de kinderziektes er niet uit zijn zal ik niet overschakelen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Jup, teletekst is niet meer. 

Reputatie 6
Badge

@Dennisk76,

 

Je kunt beter nog even geduld hebben voordat je over gaat naar het nieuwe platform. Lees nogal wat dingen die nog niet helemaal goed zijn: Blokkerig beeld en vertraging bijvoorbeeld. Laat ons nog maar even wachten totdat allemaal opgelost is.:wink:


Zoals het nu ingericht is ga je van die vertraging iig nooit afkomen …

Reputatie 3

@Dennisk76,

 

Je kunt beter nog even geduld hebben voordat je over gaat naar het nieuwe platform. Lees nogal wat dingen die nog niet helemaal goed zijn: Blokkerig beeld en vertraging bijvoorbeeld. Laat ons nog maar even wachten totdat allemaal opgelost is.:wink:


Zoals het nu ingericht is ga je van die vertraging iig nooit afkomen …

Voor mij reden om over te stappen, zaten de programmeurs en de klanten niet in app groepen ? Ik bedoel als je van vrienden en collega’s al hoort dat er gescoord is en jij daarop nog moet wachten, dat is een kijkervaring die ik niet wil. 

Reputatie 7
Badge +7

@Dennisk76,

 

Je kunt beter nog even geduld hebben voordat je over gaat naar het nieuwe platform. Lees nogal wat dingen die nog niet helemaal goed zijn: Blokkerig beeld en vertraging bijvoorbeeld. Laat ons nog maar even wachten totdat allemaal opgelost is.:wink:


Zoals het nu ingericht is ga je van die vertraging iig nooit afkomen …

Voor mij reden om over te stappen, zaten de programmeurs en de klanten niet in app groepen ? Ik bedoel als je van vrienden en collega’s al hoort dat er gescoord is en jij daarop nog moet wachten, dat is een kijkervaring die ik niet wil. 

@el flaco ,

Leg me even uit wat de reden is voor jou om over te stappen. Misschien dat ik een beetje dom ben en het niet goed lees. Is de reden eventueel de vertraging in het beeld of omdat testers en andere mensen eerder gebruik mogen maken van het nieuwe platform.

 

 

Reputatie 3

@Dennisk76,

 

Je kunt beter nog even geduld hebben voordat je over gaat naar het nieuwe platform. Lees nogal wat dingen die nog niet helemaal goed zijn: Blokkerig beeld en vertraging bijvoorbeeld. Laat ons nog maar even wachten totdat allemaal opgelost is.:wink:


Zoals het nu ingericht is ga je van die vertraging iig nooit afkomen …

Voor mij reden om over te stappen, zaten de programmeurs en de klanten niet in app groepen ? Ik bedoel als je van vrienden en collega’s al hoort dat er gescoord is en jij daarop nog moet wachten, dat is een kijkervaring die ik niet wil. 

@el flaco,

Leg me even uit wat de reden is voor jou om over te stappen. Misschien dat ik een beetje dom ben en het niet goed lees. Is de reden eventueel de vertraging in het beeld of omdat testers en andere mensen eerder gebruik mogen maken van het nieuwe platform.

 

 

Vertraging in beeld. 30 seconden en dan al een ontploffende app dat er gescoord is en half minuutje later zie ik het ook. Hopelijk komt dit snel op de backlog. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @el flaco 

Bedankt voor je feedback. Dit is momenteel bij ons in onderzoek en hopen het ook zo snel mogelijk te kunnen oplossen. 

Sinds kort hebben wij ook de update van tmobile thuis gekregen. Helaas konden we niet kiezen of wij dit wel wilden. Tv kijken werkte probleemloos. Na de update zijn we er alleen maar op achteruit gegaan!

  • kastje gaat uit zich zelf op stand-by (niet in te stellen)
  • zender volgorde kan niet veranderd worden
  • blokkerig beeld van de zender en het menu
  • interface is groot, log en inefficient
  • 15 min aan de telefoon gehangen met klantenservice maar die kunnen niks doen.

hopelijk worden deze bugs er heel snel uitgehaald of geef mensen de mogelijkheid de oude versie te gebruiken totdat de nieuwe update fatsoenlijk werkt.. voor ons is het een echte down-grade.

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @nick_brouwers,

Dat van die zenders hoort niet. Ik neem aan dat je de box al een harde reset hebt gegeven door de UTP en stroom uit de box te verwijderen, na 1 minuut de stroom terug te plaatsen en na de melding ‘geen netwerk gevonden’ de UTP terug te plaatsen? Dit kan helpen voor het blokkenprobleem.

Favorieten zou aanpasbaar moeten zijn of wordt in ieder geval verder aan gewerkt. Dit zit in het instellingen menu. 

Het automatisch op standby gaan is enkel als je de box een tijdje (x aantal uur) niet actief gebruikt. Bijvoorbeeld de hele dag radio of TV op 1 zender aan hebt staan. Het is een stroombesparingsfeature. Hierover zijn al meerdere klachten gekomen en wordt aan gewerkt om dit optioneel te maken. Momenteel is dit niet uit te schakelen. 

Qua menu ben ik het persoonlijk met je eens dat dit af en toe wel veel kliks zijn om ergens te komen. Dat kan platter. Ook dat sommige icoontjes juist wat klein ogen terwijl andere zowat beeldvullend zijn.

Dus een aantal punten zijn al opgepakt of staan in ieder geval op de lijst met op te pakken punten. Terechte punten.

Reageer