Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV
Reputatie 7
Badge +16

Interactief TV-kijken op z’n best!

Met Odido TV heb je meer dan genoeg te kijken: 64 zenders, bijna allemaal in hd. Je kijkt gratis naar sportzender ESPN. En met een wereld aan handige functies haal je eruit wat erin zit. Zoals Terug Kijken, Pauzeren, Begin Gemist en nog veel meer. Wil je al het fijne van Odido TV, maar zonder TV box en kabels? Kijk dan met onze TV App. Zo maken we tv-kijken nog leuker en makkelijker. Goeie reden om TV + Internet te combineren in 1 abonnement.

 

Wat is er nieuw aan Odido TV?

We hebben hard gewerkt en geluisterd naar jullie wensen en Odido TV flink verbeterd en uitgebreid. Een greep uit de nieuwe functies waarmee jij optimaal geniet van de allerbeste tv-ervaring:  

  • Cloud Opnemen (€ 5,- per maand ongeacht het aantal TV Boxen)
  • Zeven dagen Terug Kijken op ruim 40 zenders
  • ​​Verbeterd gebruiksgemak
  • Persoonlijke Kijkprofielen
  • Verder Kijken op elke TV Box of via Odido Online TV of via Odido TV op jouw smart-tv
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket, keuze uit veel gratis series en afleveringen.
  • Gemakkelijk zoeken: zoek in live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand of je opnames
  • TV Menu also available in English
  • Opnames inplannen via Odido Online TV en bekijken op de TV Box of andersom
     

Ik heb al Interactieve TV van Odido

We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk gebruik te laten maken van Odido TV. Het ‘oude’ TV-kijken noemen we ‘Interactieve TV’, het nieuwe heet ‘Odido TV’. Als je een TV Box met opnamefunctie hebt, kun je van deze TV Box gebruik blijven maken en via de Cloud opnemen. Je verliest wel de mogelijkheid van de lokale opslag - oude opnames zul je bij overgang verliezen. We zetten iedereen in groepen om naar het nieuwe Odido TV, zodra je gebruik kan gaan maken van Odido TV ontvang je van ons bericht.

 

Ik wil Odido TV bestellen

Je kunt een abonnement afsluiten voor Odido voor thuis via onze website: bestelpagina. Je kunt uiteraard ook langslopen in onze T-shops: overzicht Odido winkels. Tot slot kun je ons ook bellen voor een aanvraag op 0800-0419. Standaard in ons abonnement zit Internet, je kunt TV alleen combineren met een Internetabonnement voor thuis. Heb je al een Internetabonnement voor thuis, maar wil je TV toevoegen? Dan kun je dit direct zelf aangeven via Mijn Odido Thuis: Odido TV toevoegen. Je hebt hier dan ook gelijk de keuze of je bij het TV-abonnement een TV Box wil of dat je liever alleen gebruik maakt van de Odido TV app voor op jouw smart-tv.

 

 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste topic!

 

FAQ

  • Wat is Odido TV?
  • Kan ik bij Odido alleen een abonnement voor Interactieve TV afsluiten?
  • Kan ik met de Online TV app ook tv kijken in het buitenland?
  • Kan ik TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet of Apple TV?
  • Welke TV Box krijg ik?
  • Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk TV-kijken?

 

TIP: Wanneer je een pincode moet opgeven bij het bekijken van een non-adult zender, kan het zijn dat je gebruikmaakt van een leeftijdsrestrictie. Check waar de leeftijdsrestrictie op staat via de volgende tips: Kijkprofiel instellen | Internet + TV van Odido.

 

 


459 reacties

Reputatie 2

Heb momenteel oude opneemt optie van T-Mobile met de Entone opneem box en nog losse decoder zonder opnemen. Ik heb al heel lang problemen dat de opneem box raar doet, niet goed opneemt, aangeeft dat box vol is terwijl dit niet het geval is. Reset gedaan enz maar mag niet helpen. Dus contact opgenomen met klantenservice met de vraag kan ik niet overgezet worden naar nieuwe platform. medewerker wist dit niet maar ging het uitzoeken, heeft mij netjes 2 dagen later terug gebeld met het bericht helaas is niet mogelijk.

Als ik nu mijn televisie opzeg, en mij mobiels en internet wel gewoon hou en over een week of 3 tv aanvraag krijg ik wel de nieuwe dienst hoe krom is dit. 

Alex

Reputatie 7

Hi @Fibre, ik snap de beeldvorming en ik geef je graag wat meer toelichting. :slight_smile: We zijn op dit moment iedereen aan het overzetten naar het nieuwe TV platform. We doen dit in groepen om te voorkomen dat de uitrol soepel verloopt en niet opeens tienduizenden klanten zonder TV zitten wanneer er iets mis mocht gaan. De groepen zijn onder andere (maar niet alleen) ingedeeld in type TV Box. 

De TV Box met opnamefunctie beginnen we binnenkort mee en dit betekent dat we jou op dit moment nog niet over kunnen zetten. Nieuwe klanten worden direct al aangemeld op het nieuwe platform dus die kunnen er inderdaad al gebruik van maken. We hebben gekeken of we bestaande klanten mogelijk ook om kunnen zetten bij wijze van uitzondering maar gezien de hoeveelheden waar het om gaat is dit niet werkbaar. Maar wees gerust ook jij bent binnenkort aan de beurt! 

Overigens moet de huidige TV Box natuurlijk wel gewoon goed functioneren, als dit niet het geval is dan kunnen we deze uiteraard vervangen voor een nieuw exemplaar (van hetzelfde type). Wanneer je omgezet wordt naar het nieuwe TV platform dan kan je kiezen voor Cloud Opnemen, de harde schijf in deze TV Box wordt dan uitgeschakeld maar je hoeft om dus niet om te wisselen hiervoor! :slight_smile:

Hoi,

ik heb een vraag:

sinds ¾ jaar tevreden gebruiker van Tmobile en Tmobile thuis. 
bij de aanvang ging 1 ding niet helemaal juist, ik bestelde wel TV opnemen, maar dat was toen even niet beschikbaar. 
zou heel kort duren, nieuwe platform was onderweg. 

Na enkele maanden was dat nog niet beschikbaar maar ondanks dat opnemen officieel niet beschikbaar was is toen een HD recorder geleverd. 
Waardering voor de flexibele oplossing en het meedenken. 
 

Die HD recorder/STB bleek ook nadelen te hebben zoals traag, afstandbediening die heel precies gericht moet worden en heeeel vaak vastlopers. 
na een update soms twee dagen buiten bedrijf. 
 

daarover contact gehad en mij is begrip gevraagd voor de “keuze uit twee slechten” : of geen opnemen, of deze bekende kwaaltjes van de HD/STB. Maar” het nieuwe platform komt eraan”

 

Beste T-mobile, nu is het er dus wil ik heel graag eindelijk een goede STB met opnemen in de cloud  

verder vindt ik jullie een top bedrijf hoor!

 

John



 


 

Danmkrijg je nig een verrassing, de STB met HDD die zo traag is mag je gewoon blijven gebruiken, je krijgt geen nieuwe.

Heb ik opgelost door een extra stb te bestellen en als ik het nieuwe krijg, word al een jaar lekker gemaakt gaat de HDD terug, veel te lomp ding, maar die van mij is redelijk snel en stabiel.

Hoi,

nou, vast niet. 
ze hebben het van te voren nadrukkelijk beloofd en toegezegd. 
en dat heb ik gelukkig zwart op wit. 
dus komt zeker goed maar hoop dat het niet te lang duurt

Reputatie 6

@johnenina Geen zorgen, uiteindelijk gaat ook jouw abonnement over naar het nieuwe TV Platform en kun jij straks gebruik maken van het opnemen in de Cloud. We zijn op het moment klanten in batches aan het overzetten naar het nieuwe TV Platform. Ongeveer een week voordat je aan de beurt bent, ontvang je hierover een e-mail. Als je wil, kunnen wij je TV Box vast omruilen met een kleinere box. Je kunt dan heel tijdelijk niet opnemen, totdat het Cloud opnemen geactiveerd is. Ik hoor graag of ik dit voor je in orde kan maken!

Reputatie 3

Ik neem toch aan dat er een planning is ;uitrol zal-normaal gezien - per gemeente of per wijk gedaan worden, zodoende hebben ze een redelijke prognose van wanneer het in stad A of wijk B gebeurt. 

Nope, uitrol gaat per batch naar gelang welke verbinding je hebt en welke hardware, dus ADSL met Aria 610 bijvoorbeeld, daarna ADSL met entone 510, en zo maken ze combinaties per batch, die dan weer gefasseerd naar klanten word uitgerold, stel er zitten er 10.000 met hetzelfde systeen, dan doen ze ze bijvoorbeeld 1000 per keer/dag.

Reputatie 2

Tijdens het overstappen van Ziggo naar jullie word mij gezegd dat de nieuwe cloud opname functie "binnenkort" live zou gaan. Ik zit nou sinds ongeveer 6 maanden bij T-Mobile en kan nog steeds niet opnemen. Waarom verspreiden medewerkers geruchten? Om makkelijk klanten binnen te krijgen?!

3 maanden geleden lanceerden jullie eindelijk het nieuwe T-Mobile TV. Maar ik ben nog steeds niet overgezet. Waarom zou je zo iets zo groot en bont online aankondigen als dan niks gebeurt?

Hoe lang moet ik nog wachten? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @tukiii, het is inderdaad langzamer gegaan dan we op voorhand gehoopt hadden. Dat hangt samen met verschillende oorzaken, maar ligt vooral in de ontwikkelingsfase. 

Doordat we het overzetten op T-Mobile TV in fases uitrollen, kan ik niet precies zien wie wanneer aan de beurt is. Ik kan wel controleren wat er bij jou mogelijk is. Stuur me een privéberichtje met jouw volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, dan check ik wat ik voor je kan uitzoeken! 

Reputatie 4

@JvdH68 Als jij gaat kijken voor @tukiii dan moet er toch een planning zijn? Hoe kun je anders kijken wat er mogelijk is? Het kan ook niet anders, je wilt fatsoenlijk migreren. Ik heb op het punt gestaan T-Mobile weer te verlaten, maar ben juist door het nieuwe TV platform (opname cloud, betere mogelijkheden kijken in buitenland) gebleven. Nu heb ik de app inmiddels waarmee het buitenland-issue is verholpen (wel wat laat, gelukkig had een kennis van me Ziggo Go), maar zit ik thuis nog met een Entone apparaat waar we niet heel enthousiast over zijn. De beeldkwaliteit en de user-interface is erbarmelijk, en opnemen in de cloud kan nog niet. Dus ik ben ook wel benieuwd wanneer ik iets kan verwachten. Ik zit in Amersfoort, op glasvezel.

Reputatie 2

Hoi @Frido1969  
Ik begrijp dat jij nog niet de nieuwe TV dienst hebt? 
Hier in Zevenaar is inmiddels de nieuwe dienst al uitgerold. Ik weet niet hoe het landelijk is. 
Het kan zijn dat ze de update nog even op een lager pitje hebben staan. Dit weet ik  niet zeker, maar ik zou dat niet vreemd vinden. De nieuwe software werkt op paar dingen na al goed. Met ondertiteling voor slechthorende zijn er wel problemen (geweest) Bij de nieuwe software is er geen beschikking meer van teletekst en dan heb je dus als slechthorende een probleem.  Dit is iets waar ik met T-Mobile al tijdje mee bezig geweest ben. Nu lijkt dit probleem voor de NPO zenders opgelost te zijn. Andere zenders nog niet of nog niet helemaal. Ook zit er nog een andere probleem in met favorieten zenders.  Zo ver ik weet komt er een “grote” update. Nogmaals, ik ben niet van t-mobile dus weet dit niet zeker en moet het dus invullen, maar ik denk dat het goed kan zijn dat ze de Update landelijk deels ook iets hebben uitgesteld tot die grote update er is.

 

hallo, ik snap niet dat mensen enthousiast zijn over de vernieuwde app, ik vind het een drama. De tv-gids is veel onoverzichtelijker en het allerergste: je kun niet meer 30 seconden terugspoelen. Ik ben hardhorend en spoel vaak terug om nog iets terug te luisteren. Dat kan nu niet meer. Ik mis nu heel veel informatie. Willen jullie die mogelijkheid aub weer terug zetten?

Reputatie 2

Hallo mevrouw en of meneer, 

Wanneer kan ik eventueel gebruik maken van het nieuwe T Mobile televisie?

Met vriendelijke groet, 

Marcel 

Reputatie 7
Badge +16

@roxs11 Er zitten veel mooie verbeteringen in, maar door de huidige bugs is dit nog niet geoptimaliseerd. Houd de TV Anywhere bug-updates in de gaten in ons speciale verzameltopic. Er wordt keihard aan gewerkt zodat ook jij straks eindelijk de ultieme ervaring kunt krijgen in de app. Het is natuurlijk als hardhorende absoluut niet fijn dat één van de unique selling points voor jou er nu uitgehaald is, sorry daarvoor!

@Marcel1981 Dat kan ik je nog niet vertellen omdat we aan de hand van een gefaseerde uitrol werken. Wat ik wel weet is dat we in week 42 weer een aantal gebruikers overzetten op het nieuwe platform. Wanneer je bij deze selectie hoort, zul je in week 41 (volgende week) een e-mail ontvangen ter bevestiging/informatie. Ik hoop oprecht dat ook jij snel overgezet kan worden! 

Reputatie 2

Goedenavond,

Wanneer wordt ik een keer overgezet naar het nieuwe platform. Ik ben klant van het eerste uur maar heb helaas nog niets vernomen.... zou toch denken dat loyale klanten ( inmiddels 3,5jaar klant) snel worden overgezet…

 

Ik hoor het graag 

Groet,

Jordi

Reputatie 7

Hi @Jordi99, we zetten iederen natuurlijk graag zo snel mogelijk over maar we willen dit zorgvuldig doen. We zijn begonnen met de Aria 610’s en zijn nu met de Kamai 510 bezig. Als laatste zal de Amulet 515 aan de beurt zijn. Maar niet getreurd, al onze klanten kunnen al gebruik maken van het nieuwe TV Anywhere. Deze werkt op het zelfde platform als T-Mobile TV en heeft praktisch dezelfde functionaliteit. Je kan TV Anywhere gebruiken via je browser, Apple TV, tablet en mobiele telefoon. Je vindt meer informatie hier.

Reputatie 2

Ik vind de layout netjes maar stoor me aan 1 ding.

Er zit een auto standby functie in nu die ik niet kan aanpassen.

Ik gebruik de TV als wekker en dat werkt nu niet meer door die auto standby modus.

Hoe kan dit aangepast worden???

Mvg,

Remco

Reputatie 4

@Brian @Jason Het wordt langzamerhand wel een gevalletje lange adem. Ik begrijp best de keuze voor een gefaseerde uitrol. Maar dat je met de ervaringen van het overzetten tot nu nog steeds geen tijdslijnen aan klanten kunt aangeven vind ik raar. Je hebt toch een planning? En mensen krijgen mailtjes wanneer de omzetting plaats vindt. Dan kan het niet anders of je weet welk apparaat die klanten hebben. 

Volgens mij dus een koud kunstje om klanten op zijn minst een richtlijn te kunnen geven. 

Het verwijzen naar TV Anywhere via app of computer is een doekje voor het bloeden. Kom gewoon over de brug met de migratie op die tv-ontvangers. Mensen hebben die apparaten om op hun tv jullie diensten goed te ontvangen. Als die dingen geen toegevoegde waarde meer hebben, hoef je ze ook niet te migreren. Maar dat lijkt me niet.

Punt is dat ik nu nog steeds niet kan opnemen in de cloud, en dus ook niet zo'n opname kan inplannen via de app. 

De hele ervaring is daarmee gewoon niet op het niveau wat ik inmiddels verwacht had te hebben. 

 

Reputatie 1

Hi @Jordi99, we zetten iederen natuurlijk graag zo snel mogelijk over maar we willen dit zorgvuldig doen. We zijn begonnen met de Aria 610’s en zijn nu met de Kamai 510 bezig. Als laatste zal de Amulet 515 aan de beurt zijn. Maar niet getreurd, al onze klanten kunnen al gebruik maken van het nieuwe TV Anywhere. Deze werkt op het zelfde platform als T-Mobile TV en heeft praktisch dezelfde functionaliteit. Je kan TV Anywhere gebruiken via je browser, Apple TV, tablet en mobiele telefoon. Je vindt meer informatie hier.

Jullie zeggen dat jullie begonnen zijn met de Aria 610 maar tot op heden zijn wij niet nog overgezet in ODF gebied.

Reputatie 2

Ik vind de layout netjes maar stoor me aan 1 ding.

Er zit een auto standby functie in nu die ik niet kan aanpassen.

Ik gebruik de TV als wekker en dat werkt nu niet meer door die auto standby modus.

Hoe kan dit aangepast worden???

Mvg,

Remco

Zou mooi zijn als ik antwoord van eem Mod krijg want bellen helpt niet, geen zin om weer meer dan een uur aan de lijn te hangen.

Reputatie 4

Ik vind de layout netjes maar stoor me aan 1 ding.

Er zit een auto standby functie in nu die ik niet kan aanpassen.

Ik gebruik de TV als wekker en dat werkt nu niet meer door die auto standby modus.

Hoe kan dit aangepast worden???

Mvg,

Remco

Zou mooi zijn als ik antwoord van eem Mod krijg want bellen helpt niet, geen zin om weer meer dan een uur aan de lijn te hangen.

Tja, het komt mij voor dat de mods de moed in de schoenen zakt. De nieuwe interface vodoet niet (er is veel feedback, om het maar netjes te zeggen), en de uitrol gaat ook niet echt voortvarend. Benieuwd of er een link tussen beide is.

Reputatie 7

@AceNL Op dit moment kan dit niet aangepast worden, mogelijk wordt dit in de toekomst nog aangepast/toegevoegd maar niet op korte termijn. Je zal dus op zoek moeten naar een andere wekker. :wink:

@Frido1969 Met je laaste reactie heb je eigenlijk je vraag zelf al beantwoord. We zijn op dit moment bezig om de omzetting voor de 510 te testen maar zoals je zelf al hebt gezien valt hier nog wat bij te schaven. Ik kan dus wel een planning noemen maar deze hangt echt af van hoe de uitrol en het testen per platform gaat. Het enige wat er gebeurt wanneer we verwachtte datums communiceren komen is teleurstelling wanneer het langer duurt dus dat werkt alleen maar averechts. Uiteraard informeren we je wel van te voren wanneer je omgezet gaat worden.\

@Timenkristy2 We zijn zeker bezig met omzetten van de Aria 610’s dus ik verwacht dat het voor jullie niet lang meer gaat duren!

Reputatie 3

op 7-10-2020 deze mail ook al verstuurd maar nog steeds geen reactie, via Twitter is het advies gegeven om het nogmaals maar hier te plaatsen..

 

Goedenavond, 

 

al sinds eind 2018 ben ik bij jullie klant bij mobiel en thuis.

 

Sinds augustus ben ik overgezet naar het nieuwe TV platform, dit is totaal waardeloos.

 

op 16-09-2020 gebeld met de klantenservice. na ruim een half uur in de wacht gestaan te hebben en 3x doorverbonden te zijn konden ze me eigenlijk niet verder helpen, lijn is doorgemeten en goed bevonden, medewerker adviseerde om via email een klacht in te dienen en er zou een aantekening bij mijn profiel gemaakt worden zodat 'de manager' er naar kon kijken. deze mail op 17-9-2020 verstuurd maar tot op heden nog geen antwoord. Schandalig!

 

 

Ook heb ik nog geprobeerd om mijn klacht via de community opgelost te krijgen. maar moderator brian sloot het topic zonder antwoord en verwees mij door naar het verzamel topic over het nieuwe tv platform, daar heb ik hetzelfde verhaal nog een keer geplaatst maar tot op heden nog geen reactie gehad.

 

Ik voel mij niet serieus genomen als klant en erg opgelicht door T-Mobile thuis. AL sinds augustus zadelen jullie mij op met een erg slecht tv platform. dit is zeker niet de kwaliteit waar ik voor betaal.

 

Graag zou ik nu eens een duidelijk en serieus antwoord willen krijgen,  

 

Hierbij nog een keer een opsomming van problemen die ik ervaar:

 

TV platform:

groene knop radio werkt niet meer.

indeling onduidelijk, terugzoeken programma is omslachtig, (letters intoetsen)

alle titels door elkaar heen, niet op volgorde van uitzenden.

halve programma titels

uitzendingen ertussen die nog uitgezonden moeten worden.

tv box loop af en toe vast, reset dmv stekker eruit en erin lost het op

bij afzetten of wegvallen internet een foutmelding die alleen weg te krijgen is door middel van stekker eruit en erin

beeld loopt 30 seconden achter op andere providers. (vooral vervelend met sport)

 

tv anywhere

 

Opnieuw in moeten loggen na een aantal minuten

fullscreen niet mogelijk

foutmelding sessie verlopen

trage app, (scrollen door zenders)

 

wifi.

 

soms geen wifi op telefoon/ipad. wel wifi icoontje te zien maar geen internet. uit en aanzetten op telefoon/ipad verhelpt dit maar is irritant

 

 

 

Ik kijk uit naar een passende oplossing, voor de problemen en de tijd die ik daar al voor kwijt ben sinds augustus, richting de klantenservice te krijgen.

 

Hierbij nog wat foto's wat foutmeldingen:

 

Reputatie 7
Badge +1

@Brian Ik gebruik ook de Entone 510 en wat mij betreft mag je zo lang mogelijk wachten als maar kan om me over te zetten naar het nieuwe platform, het huidige platform zoals nu in mijn settopbox zit werkt perfect.

Reageer