Sticky

[Info] Alles over T-Mobile TV

[Info] Alles over T-Mobile TV
Reputatie 7
Badge +7
  • T-Mobile Moderator
  • 5035 reacties

T-Mobile TV is onze nieuwe Interactieve TV dienst. Verrassend persoonlijk TV-kijken, waar en wanneer jij wilt! Kijk live, pauzeer, ga terug naar het begin of bekijk een programma tot zeven dagen terug. Cloud Opnemen en vele mooie extra’s die je simpel maandelijks aan- of uitzet, maken het helemaal af. Kortom, met T-Mobile TV kijk jij je favoriete programma’s, films en series wanneer het jou uitkomt.

Alle klanten die vanaf 14 juli een nieuw abonnement aanvragen, ontvangen het vernieuwde T-Mobile TV! Klik hier om te bestellen: T-Mobile TV.

Wat is er nieuw aan T-Mobile TV?

We hebben hard gewerkt en geluisterd naar jullie wensen en T-Mobile TV flink verbeterd en uitgebreid. Een greep uit de nieuwe functies waarmee jij optimaal geniet van de allerbeste TV-ervaring:  

• Cloud Opnemen (€ 5,- per maand ongeacht het aantal TV Boxen)
  • 7 dagen Terug Kijken op ruim 40 zenders
  • ​​Verbeterd gebruiksgemak
  • Persoonlijke Kijkprofielen
  • Verder Kijken op elke TV Box
  • Gratis Films en Series; honderden gratis films, afleveringen en series On Demand
  • Gemakkelijk zoeken: zoek in live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand of je opnames
  • TV Menu also available in English

Ik heb al Interactieve TV van T-Mobile

Ik heb al een abonnement voor Interactieve TV. Kan ik nu gebruikmaken van T-Mobile TV? 

We gaan beginnen met het overzetten van bestaande TV-klanten met een Aria box die gebruik maken van DSL naar T-Mobile TV. Omdat we iedereen zo soepel mogelijk, zonder storingen om willen zetten naar T-Mobile TV, gebeurt dit stap voor stap. Bestaande klanten op Glasvezel en andere typen TV-Boxen volgen hierna. Je ontvangt bericht zodra we jouw TV kunnen omzetten naar T-Mobile TV. 

Ik heb een TV Box met harddiskrecorder. Wat moet ik doen om gebruik te maken van T-Mobile TV met Cloud Opnemen?

Zodra je bent overgezet naar T-Mobile TV, kan je Cloud Opnemen eenvoudig bestellen via My T-Mobile Thuis. Je ontvangt bericht zodra we jouw TV-dienst omzetten naar T-Mobile TV. 

Ik heb een TV Box met harddiskrecorder. Wat gebeurt er als ik T-Mobile TV heb en hoe kies ik voor Cloud Opnemen?

Let op: Bij de omzetting naar het nieuwe T-Mobile TV verlies je je huidige opnames. Na de omzetting kan je kiezen voor lokaal opnemen of Cloud Opnemen activeren. Zorg dus dat je je huidige opnames terugkijkt vóór de omzetting. Je hoeft je TV Box niet om te ruilen.  

Ik wil een nu TV-abonnement afsluiten, krijg ik dan ook T-Mobile TV?

Alle klanten die vanaf nu (14 juli) bestellen, ontvangen het vernieuwde T-Mobile TV bij hun bestelling! Klik hier: T-Mobile TV bestellen.

Ik heb nog geen bericht ontvangen, kan ik niet al eerder gebruik maken van T-Mobile TV?

Mooi dat je zo enthousiast bent! We zetten iedereen om naar het nieuwe T-Mobile TV in groepen. Om dit soepel te laten verlopen en er voor te zorgen dat íedereen zo snel mogelijk omgezet wordt, maken we hier geen uitzonderingen in. Maar geen zorgen, zodra je gebruik kan gaan maken van T-Mobile TV ontvang je bericht.

TV Anywhere

Kan ik T-Mobile TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet of Apple TV?  
Zeker! Met TV Anywhere kijk je op je smartphone, tablet, Chromecast, laptop en Apple TV in de gehele EU.

Ik gebruik TV Anywhere. Wat gebeurt hiermee?
TV Anywhere verbeteren we binnenkort ook! We breiden het zenderaanbod fors uit en voegen ook de nieuwe functies toe. Je ontvangt bericht zodra je de nieuwe TV Anywhere app kan gebruiken. Wanneer je de nieuwe TV Anywhere app hebt geïnstalleerd, zal je opnieuw moeten inloggen.

Kan ik met TV Anywhere ook in het buitenland TV-kijken?
Jazeker! Met TV Anywhere kijk jij TV in de hele EU.  Ook op reis mis jij dus helemaal niks meer!

Kan ik opnames ook inplannen met TV Anywhere?  
Hier werken we hard aan. Binnenkort wordt Cloud Opnemen ook beschikbaar via TV Anywhere. We komen snel met meer info. Cloud Opnemen zal alleen op TV Anywhere beschikbaar zijn voor klanten die op de TV Box gebruik maken van T-Mobile TV met Cloud Opnemen. 

Kan ik bekeken programma’s ook verder kijken op mijn smartphone, tablet of Apple TV?
Zijn we druk mee bezig! Binnenkort worden functies zoals Verder Kijken, Video on Demand en Kijkprofielen ook beschikbaar via TV Anywhere.

Extra opties en functies

Hoe werkt 7 dagen ‘Terug Kijken’?
Met ‘Terug Kijken’ kijk je op ruim 40 zenders programma’s tot zeven dagen terug. Blader eenvoudig door de TV-gids en kies een programma. In onze zenderlijst zie je welke TV-zenders ‘Terug Kijken’ ondersteunen. 

Hoe werkt ‘Verder Kijken’?
De functie ‘Verder Kijken’ biedt een overzicht van alle programma’s uit ‘Terug Kijken’ die je eerder hebt gekeken, zowel opnames als series en films. Je kan ze op elke TV Box selecteren en verder kijken. Binnenkort komt deze functie ook beschikbaar via TV Anywhere, zodat je op elk apparaat verder kan kijken waar je was gebleven.  

Wat zijn Kijkprofielen?  
Handig, je kan per huisgenoot een eigen ‘Kijkprofiel’ instellen. Geef elk Kijkprofiel een avatar, naam en leeftijdsrestrictie. Zo beleeft iedereen zijn of haar eigen, passende en veilige TV-ervaring. Je kan maximaal 5 Kijkprofielen aanmaken, die automatisch op alle apparaten met T-Mobile TV zichtbaar worden.

Wat zijn Kijksuggesties? 
Op basis van jouw kijkgedrag, je favoriete zenders en door jou ingestelde voorkeuren krijg je TV-programma’s aanbevolen. Deze vind je in je TV-menu onder “Voor Jou”. 

Ik zie dat T-Mobile TV gebruikmaakt van persoonlijke kijkprofielen en suggesties. Hoe zit dat met de privacy van mijn kijkgedrag?
Voordat je gebruik gaat maken van T-Mobile TV, geef je aan of je suggesties wilt krijgen op basis van je kijkgedrag. Je stelt dit in per profiel en je kan het achteraf altijd weer aanpassen. Kijkgegevens worden volledig geanonimiseerd en zijn niet te herleiden tot een persoon.  

Veelgestelde vragen

Kan ik ook alleen een abonnement voor TV afsluiten bij T-Mobile of deze combineren met een mobiel abonnement?
Nee, dat kan niet. Je kunt T-Mobile TV alleen combineren met een internet abonnement van T-Mobile Thuis.  

Kan ik ook Netflix kijken via de T-Mobile TV-box?
Netflix is niet beschikbaar op de TV Box maar je kan dit eenvoudig streamen via bijvoorbeeld de Chromecast of je Smart TV app.

Welke extra pakketten kan ik bestellen? 
Je hebt keuze uit 4 Themapakketten, FOX Sports Eredivisie, FOX Sports Compleet, Ziggo Sport Totaal, Erotiek en Film1. Kortom, voor iedereen wat.  

​​​​​Welke TV Box krijg ik?
Je krijgt gratis onze interactieve TV Box in bruikleen. Die is lekker klein (afmetingen 13 cm x 11 cm x 3,5 cm) en stil. De TV Box heeft een HDMI-aansluiting en een mini-jack (3,5mm) aansluiting.

Ik gebruik een eigen modem of router, kan ik ook gebruik maken van T-Mobile TV?
Wanneer je gebruik maakt van een eigen modem of router zal de omzetting naar T-Mobile TV niet automatisch plaats kunnen vinden. Hiervoor moet je dan eerst de VLAN voor TV verwijderen in je eigen modem of router als je op het Glasvezel netwerk zit. Maak je gebruik van DSL? Dan vind je meer informatie over de juiste instellingen in dit topic.

Let op, de juiste VLAN instellingen zijn dus anders dan voorheen (met interactieve TV). Wijzig de instellingen pas nádat je bericht hebt ontvangen voor de omzetting.

136 reacties

Het gaat me niet om het versnellen maar om eerst te zeggen dat je kunt opnemen en andere dingen die zijn belooft die ik niet kreeg. Nu het platform er is kunnen jullie het waar maken. Want waar ik niet van hou zijn mensen die liegen, om klanten binnen te halen. Bah bah

Reputatie 2

Wellicht heb ik niet alle informatie gelezen dus vergeef mij waar mogelijk;

Ik ben al een tijd gestopt met setupboxjes, ook ooit met die van Tmobile. Het was voor mij te beperkt.

Wat ik als (het) alternatief heb leren waarderen is kijken via een TV app. Voornamelijk op de TV.

Helaas mocht het niet te mooi zijn en zijn er voorwaarden via welke media je kijkt. Een commerciele partij ziet deze toevoeging als een setupbox en dat is een stap verder dan kijken op een tablet of telefoon. Gekoppeld aan het netwerk. Waarom het via casten wel mag zal wel in de opties liggen?

Wil lineaire TV voor mij nog enige toevoeging hebben (betalen) dan moet er kwaliteit (opties, bitrate) en geen belemmeringen zijn. Kiezen voor zenders danwel afname zou kunnen werken. Het gaat niet eens om geld maar puur om gemak en irritatie.

Klaar ;)

Denk dat ze er wel wat meer pakken per keer, maar vermoed niet dat het dagelijks gaat maar meer wekelijks.

Maar 3 maanden ben je zo bezig, en als er wat tegenzit nog langer.

Reputatie 6
Badge +2

Ik ben ook heel benieuwd wat het is geworden, aangezien ik op glasvezel zit verwacht ik dat het in het huidige tempo nog wel een flink aantal maanden gaat duren.

Er van uitgaande dat ze ongeveer 1000 tot 1500 klanten per dag kunnen migreren naar het nieuwe platform dan duurt het nog bij 650.000 klanten pakweg 450 tot ruim 500 dagen.

Een kennis van mij is klant bij Telfort (KPN) ook zij hebben een (ver) nieuw(d) platform ontwikkelt welke op dit moment word uitgerold, en las dat het zelfs bij KPN een behoorlijke tijd duurt voor elke klant het op de box heeft staan.

Ook is het net als bij T-Mobile dat sommige klanten er heel blij mee zijn en anderzijds anderen hun bedenkingen hebben.

Dat zal best, maar dit wat T-Mobile nu doet slaat nergens op. Een goedwerkend systeem omruilen voor een halfbakken systeem. Was altijd tevreden over het tv platform en nu is het gewoon slecht. En met de achteruitgang in beeldkwaliteit is helemaal droevig anno 2020. Je zou eerder moeten verwachten dat het beter zou zijn. Maargoed, T-Mobile heeft nog een aantal maanden om het een goed systeem te maken, zoniet ben ik weg naar een andere provider

Reputatie 6
Badge +2

Hey @jan.slagter,

Door onze developers is gekozen om het nieuwe TV platform eerst stapsgewijs op ADSL-verbindingen uit te rollen. Maar ook bestaande klanten op Glasvezel en andere typen TV-Boxen volgen kort hierna met de update naar het nieuwe TV platform. Het mag misschien nog even duren, maar we gaan niemand vergeten en ook jij komt aan de beurt. Sorry dat ik dit niet voor je kan versnellen!

Bij het aangaan van het abonnement is mij belooft dat ik kon opnemen nu een paar maanden verder nog steeds niet. En dan lees je dat DSL klanten eerst gaan, langzame aansluiting. Waarom niet eerst het snelle glasvezel daar kun je toch beter mee testen?? En waarom beloften maken en het niet waar kunnen maken. Werk in de avond diensten en mis nnu heel veel helaas. 

Reputatie 6
Badge +2

Een kennis van mij is klant bij Telfort (KPN) ook zij hebben een (ver) nieuw(d) platform ontwikkelt welke op dit moment word uitgerold, en las dat het zelfs bij KPN een behoorlijke tijd duurt voor elke klant het op de box heeft staan.

Ook is het net als bij T-Mobile dat sommige klanten er heel blij mee zijn en anderzijds anderen hun bedenkingen hebben.

Heeft niks met wennen te maken. Dat dit soort dingen er wel/niet inzitten wat ik eerder geschreven heb, komt het over als een half product. Beeldkwaliteit is ook nog eens achteruit gegaan.

Reputatie 7
Badge +5

Nee, en ik verwacht ook niet dat dit bekend gemaakt gaat worden. Zo'n transitie duurt doorgaans tot enkele maanden. In fasen worden groepen klanten omgezet en waarschijnlijk per type decoder. Zo blijft het hanteerbaar als er problemen optreden. Bijvoorbeeld bij de klantenservice en om de problemen op te lossen. Qua planning zal gekeken worden of de uitrol bij succes versneld kan worden of juist vertraagd moet worden bij problemen. Dat maakt het voorspellen lastig. 

Reputatie 2

Annet moet iedereen overgezet zijn naar het nieuwe platform? Is er qua planning nog meer bekend gemaakt? Ik zit nog steeds op het oude platform en heb ook nog geen aankondiging voor het nieuwe platform ontvangen.

Reputatie 6
Badge +2

Hey @AndredeJong3,

Jammer dat jij nog niet enthousiast bent over het nieuwe platform. Zeker in het begin kan ik me voorstellen dat het wennen is in de nieuwe omgeving. We gaan de komende tijd goed luisteren naar feedback en als er verbeteringen kunnen worden doorgevoerd dan gaan onze developers hiermee aan de slag. De mogelijkheden zijn in ieder geval enorm uitgebreid met het nieuwe TV platform, dit zal in de toekomst alleen maar meer worden. :relaxed:

Ik heb nu een paar dagen T-Mobile tv maar wat vind ik het jammer dat ik al overgezet ben. Geef mij de oude interface maar weer terug, gewoon lekker basic en werkte goed. Dit is echt drama, alles voelt veel langzamer aan, groene knop op afstandsbediening om naar radio te gaan werkt niet meer, halve titels van tv programma's op de epg, en als je op info drukt en daarna op back, ga je gelijk uit de epg, en moet je weer opnieuw de lijst door naar wat je dan ook op zoek was. Zoeken naar films, tv of programma's is ook te langzaam. Waarom 1 lange rij letters en niet blokjes van 6 oid naast en onder elkaar. Dit product is nog lang niet af.

@Sander  Ik hoop dat ik gauw aan de beurt mag komen, want de “on demand” functie is <...zelfcensuur...>.

Ik begrijp overigens wel dat Keulen en Aken niet op een dag gebouwd worden, dus ik wacht het rustig af. Beter traag en gecontroleerd, dan snel en ongecontroleerd (met alle risico’s van dien).

Reputatie 7
Badge +6

@el flaco, Hoe bedoel je dat tientje extra in de maand omzet?

15 euro kost het product TV nu ook, ze gaan zelfs minder omzetten als opnemen 5 euro per aansluiting word ipv per box, zijn er zat die meerdere HDD boxen hebben van 5 euro extra per stuk.

Ik ken geen huishouden met meer dan 1 recorder. Zou weleens harde cijfers willen zien zeker bij nieuwere klanten heeft 99% überhaupt geen opnemen. En veel klanten vragen hier om meer terug kijk mogelijkheden waarbij een tientje heel normaal is als vergoeding voor de content. Nu heb je hele goedkope pakketten van 3,75 die niemand afneemt. Liever wat duurders maar dan wel kwaliteit. 

Als ik je vraag goed begrijp, dan is het nieuwe T-Mobile TV voor jou een superoplossing. Er is veel meer content beschikbaar voor terugkijken. Dit is in lijn met TV Anywhere waar je bij vele zenders gewoon via de TV Gids 7 dagen terug kunt kijken. Je hoeft hier geen € 10 voor te betalen. Dit zit standaard in het TV-pakket. Ook hebben we bij On Demand enkele series en films toegevoegd die je onbeperkt terug kunt kijken. Het is de bedoeling om dit in de toekomst uit te breiden. Er zijn vele huishoudens waar meer dan 1 TV Box aanwezig is. Ik heb geen aantallen, maar het zijn er veel!

Hi @yurgr, wat Doornekamp zegt klopt 100%!

Hoi @Petermetsnor1964 en @PJanssens , we wilden al een tijdje eerder dit nieuwe TV platform lanceren. Nu is het er en ik hoop dat we jullie snel kunnen omzetten, zodat je direct het cloud-opnemen kunt activeren of van de verbeterde terugkijk mogelijkheden gebruik kunt maken. 

Hoi @H a r r y, bedankt voor je positieve review! Ik zal jouw feedback rondom de favorietenlijst direct doorspelen. Het zou fijn zijn als iedereen weer de volgorde zelf kan bepalen! Let op: dit behelst een grotere aanpassing en zal niet op korte termijn aangepast worden. 

Hoi @eholsteijn, deze feedback heb ik elders ook teruggevonden. Deze staat dus op de lijst met toekomstige verbeteringen!

Dat zien we dan wel weer. Het zou zomaar kunnen dat ik over een jaar spijt heb van de overstap en een andere provider zoek. Tot nu toe gedragen bijna alle providers zich als amateuristische hobbyisten uit de jaren 90, met hooguit betere techniek (waar ze zelf nauwelijks iets aan kunnen doen), maar het zelfde ongecoördineerde ad hoc gedrag.

Als er iets fout gaat ligt het in eerste instantie nooit aan de provider, maar moet de gebruiker zijn hardware resetten (huh?) omdat de provider kennelijk onbetrouwbare hardware bij de gebruikers plaatst. Pas na veel ergernis, veel resetten en zelfs factory resetten zodat je je instellingen verliest, gaan de dames en heren schoorvoetend toegeven dat er misschien toch iets aan hun kant fout zit.

Toen Ziggo begon met internet vonden ze het eveneens normaal dat er ad hoc eventjes de stekker uit de verbinding werd getrokken, net zoals TMT dat afgelopen week met de TV dienst deed. Ik ben indertijd gillend weggelopen bij Ziggo en zie het niet gebeuren dat ik daar weer klant zal worden. Prutswerk. Providers die achteraf excuses moeten aanbieden zijn providers die een fout hebben gemaakt. Fouten maken op een regulier bedrijfsproces (systeemonderhoud) kan wat mij betreft niet voorkomen; in plaats van excuses zouden ze daar draaiboeken voor moeten hebben.

Reputatie 6
Badge +2

Alleen jammer dat RTL Duitsland na dit seizoen stopt met de Formule 1 uit te zenden, helaas wordt het dan toch een abonnement op Ziggo sport?

Soms als je geluk heb blijft het signaal er op staan als je voorheen Ziggo heb gehad, was ook zo in mijn vorige appartement, nu helaas niet meer in mijn huidige appartement.

Kun je je op de een of andere manier aanmelden voor T-Mobile TV, want ik vind de beperkte uitzending gemist optie wel een forse achteruitgang ten opzichte van mijn vorige provider (Telfort). Bovendien vind ik het gebruiken “On Demand” niet erg handig…

@el flaco  Ik ben dan een van die paar mensen die een extra pakket van 3,75 neemt want ik kijk F1 via RTL Plus Duitsland. Dat is voor 3,75 beduidend goedkoper dan via F1.Com of (sic!) via Ziggo. Bij Telfort was RTL Plus Duitsland overigens gewoon gratis in het standaardpakket.

Aaaaaaaa, nu snap ik hem, duidelijk.

Als ik het goed lees komt er film aanbod bij en eerlijk gezegt die 4 pakketten van 3.75 vind ik wel een prima idee, bij KPN betaal je nu 6.99 voor het pluspakket waar ik 1 zender van zou bekijken, bij TM heb ik 2 pakketten waar meerdere goede zenders in zitten, dus iemand neemt ze af, ik zei de gek.

Het gaat niet om de zenders bij het plus pakket maar om het feit dat ik dan net als bij het movie en series pakket van ziggo veel kan terugkijken. Dus zorg gewoon voor een pakket met veel films, veel kinderseries, series etc ipv zenderpakketten zonder de mogelijkheid van het terugkijken. Maar goed met Videoland en Netflix red ik me ook:) 

Reputatie 6
Badge +2

Deze gek heeft 3 pakketten gratis stamt nog uit de tijd dat ik klant was bij Vodafone thuis dan kreeg je gratis pakketten als je ook mobiel van ze afnam maakte niet uit wat kon prepaid zijn maar ook abonnement enz.

Aaaaaaaa, nu snap ik hem, duidelijk.

Als ik het goed lees komt er film aanbod bij en eerlijk gezegt die 4 pakketten van 3.75 vind ik wel een prima idee, bij KPN betaal je nu 6.99 voor het pluspakket waar ik 1 zender van zou bekijken, bij TM heb ik 2 pakketten waar meerdere goede zenders in zitten, dus iemand neemt ze af, ik zei de gek.

Dat je ze niet kent wil niet zeggen dat ze er niet zijn met 2 recorders, TMT is gestart als Vodafone en betaat al wat langer.

Dat er nu veel nieuwe klanten zijn zonder opnemen zal ik niet ontkennen, als je ziet hoeveel klanten KPN is kwijtgeraakt afgelopen jaar en die eerlijk verdeeld zijn onder de rest hebben we het zo over een 5000 klanten.

Maar dat 10 euro extra omzet snap ik nog steeds niet, TV kost 15 euro met 1 box, als je opnemen erbij neemt word dat 20 euro, als het 30 zou worden loopt iedereen weg.

Nou dat is gewoon de prijs van kpn plus of ziggo xl films en series, laatste kost 11 per maand. Ik bedoel gewoon naast de reguliere prijs van 15 de mogelijkheid om ook een extra pakket af te nemen met veel terugkijken net als bij kpn plus en ziggo xl films. Dat staat los van opnemen. Wil je dus veel terugkijken en extra (kinder)series betaal je een tientje extra net als elders, komt dan nog 15 bij voor de televisie en eventueel nog 5 voor het opnemen. Nu bestaat er geen pakket met veel series en films en dat is een gemis omdat daar wel behoefte aan is, er is geen behoefte aan waardeloze pakketten van 3,75 die niemand afneemt.

Gisteren update gekregen en het werkt tot nu tie redelijk goed.

Ik heb al wel een minpunt gevonden. Bij het luisteren van radio blijft er een statische afbeelding van het logo van de zender in beeld. Gelukkig heb ik geen plasma of oled tv maar ik zou toch liever een verspringend logo zien zoals voorheen. 

Onder Account > Instelngen heb ik -Herinneringen -Taal - Audio & Ondertiteling -TV-Box -Privacy -Software licenties en -Over. Onder geen van deze opties vind ik een mogelijkheid om de volgorde van zenders aan te passen.

Reputatie 7
Badge +5

Dit zou onder instellingen moeten staan.

Reageer