Sticky

[Info] Geniet van het nieuwe TV Anywhere!

  • 26 augustus 2020
  • 82 reacties
  • 3476 Bekeken
[Info] Geniet van het nieuwe TV Anywhere!

Toon eerste reactie

82 reacties

Hoi, heb gisteren de nieuwe App voor de Apple TV4 gedownload, nadat ik mijn klantnummer en pin heb ingevoerd en op inloggen klik, sluit de App en zodra ik weer opnieuw opstart sluit de App direct. Ik heb wel een vermoeden waardoor het komt, ik gebruik tvOS 14.0 (18J5331g)

Kan ik de oude versie van de TV Anywhere App nog installeren? of is er binnenkort een aanpassing zodat deze wel werkt met tvOS 14.0? Wel balen lijkt met echt een toffe App nu.

 

Grtz. TVboerke, maar nu even niet :-(

 

 

 

Zojuist de nieuwe app geïnstalleerd op de Apple TV. Opvallend was dat de app zich niet vanzelf update maar dat je dat handmatig moet doen vanuit de App Store op de Apple TV.

Het beeld is zeer acceptabel als je handmatig “full HD (1080p)” selecteert. Dat is inderdaad een verbetering in vergelijking met de 1080i van de TV-box. Van zappen is echter geen sprake, het wisselen van kanalen duurt echt te lang. Geen probleem voor mij, ik kom niet verder dan NPO 1 en 2.

Minder te spreken ben ik over het geluid. Bij instellingen zie ik geen relevante opties. De TV-box stuurt Dolby Digital uit waardoor ik surround geluid heb (mooi te horen bij de gong in het NOS-journaal). De app komt niet verder dan stereo in PCM formaat. Ik ga de het volle geluid van de gong nog missen!

 

Op mijn smartphone (samsung M31/Android 10) is de app nog niet te downloaden via de Play Store. Daar staat nog de versie van 21 november 2018?

Reputatie 1

Ik gebruik de app eigenlijk maar alleen op mijn twee Apple TV’s. Volgens de FAQ mogen maximaal 3 streams tegelijk lopen (geen probleem dus), maar toch krijg ik regelmatig een foutmelding dat het maximum aantal streams is bereikt. Hoe kan dat?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @apis4, @RichardHuisman, @Jasperrepsaj

Zie hier de link naar T-Mobile TV Anywhere voor de Play Store: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.tmobiletv.vinson&hl=nl.

Volgens mij is deze pas net beschikbaar gekomen. Have fun! 

Helaas, nog niet op mijn smartphone. Ik heb de cache van de play store geleegd maar geen verschil. Screenshot is van zojuist.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Jasperrepsaj

Dat is raar, de Google Play Store zou toch voor alle gebruikers hetzelfde moeten zijn. Zo ziet het er bij mij uit: 

Ik moet hierbij wel zeggen dat het pas op donderdag 3 september beschikbaar was (niet de 1e). Kun je testen met een ander toestel? Wellicht even uit- en weer inloggen? Toestel even opnieuw opstarten?

Reputatie 7
Badge +6

Ik gebruik de app eigenlijk maar alleen op mijn twee Apple TV’s. Volgens de FAQ mogen maximaal 3 streams tegelijk lopen (geen probleem dus), maar toch krijg ik regelmatig een foutmelding dat het maximum aantal streams is bereikt. Hoe kan dat?

Hi @Robert79,

 

Heb je misschien in het verleden ook eens ingelogd met een mobiel of iPad? Of is er nog iemand in jouw huishouden die op de hoogte is van jouw TV-klantnummer en TV-pincode?

 

Als dat allemaal uitgesloten is, dan kan het mogelijk nog aan de bandbreedte liggen. Heb je genoeg snelheid (op Wifi)? 

 

Tot slot is het wellicht een idee om de app even te verwijderen en opnieuw te downloaden. 

Reputatie 1

Op mijn smartphone (samsung M31/Android 10) is de app nog niet te downloaden via de Play Store. Daar staat nog de versie van 21 november 2018?

Hier hetzelfde. App verwijderd, kom je ook bij de oude versie van 21 november 2018. Alleen een Chromebook ipv telefoon. 

Misschien een rare vraag maar hoe moet ik in de nieuwe app een stukje terug of vooruit spoelen? Normaal was dat gewoon op de knop drukken, maar als ik dat nu doe, krijg ik een keuze menu met opnemen, kijken en opnieuw starten. 
 

ik gebruik trouwens  TV om tv te kijken.

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer is het uitrollen van het T-Mobile TV nou eindelijk eens klaar. Want ik wil nu eindelijk wel weer eens op kunnen nemen. Het duurt echt veel te lang!!!

Op mijn smartphone (samsung M31/Android 10) is de app nog niet te downloaden via de Play Store. Daar staat nog de versie van 21 november 2018?

Hier hetzelfde. App verwijderd, kom je ook bij de oude versie van 21 november 2018. Alleen een Chromebook ipv telefoon. 


Same here, LG G6 met Android 9, de afbeeldingen zijn overigens wél van de 2020 versie. Verwijderen en opnieuw installeren geeft me weer de 2018 versie.Op mijn laptop zegt de Play store wél 1 september 2020, maar installeert ook de 2018 variant.

Cool. Maar ik ben nog steeds niet overgezet naar T-Mobile TV. Betekent dit dan ook dat ik uiterlijk 10 september ben overgezet naar T-Mobile Tv platform?

Wees blij. Het nieuwe tv platform is een ramp. 

Reputatie 6
Badge +3

Nou ik kan nu niet opnemen. 

Reputatie 1

Ik gebruik de app eigenlijk maar alleen op mijn twee Apple TV’s. Volgens de FAQ mogen maximaal 3 streams tegelijk lopen (geen probleem dus), maar toch krijg ik regelmatig een foutmelding dat het maximum aantal streams is bereikt. Hoe kan dat?

Hi @Robert79,

 

Heb je misschien in het verleden ook eens ingelogd met een mobiel of iPad? Of is er nog iemand in jouw huishouden die op de hoogte is van jouw TV-klantnummer en TV-pincode?

 

Als dat allemaal uitgesloten is, dan kan het mogelijk nog aan de bandbreedte liggen. Heb je genoeg snelheid (op Wifi)? 

 

Tot slot is het wellicht een idee om de app even te verwijderen en opnieuw te downloaden. 

 

Aan het eerste ligt het niet, want als ik daarna opnieuw een stream opstart dan start ie wel meteen. Ook de bandbreedte via Speedtest.net en fast.com leveren doorgaans resultaten op van > 40 Mbit/s (ik heb het 50 Mb-abonnement).

Het valt me op dat ik het probleem voornamelijk heb als ik in een uitzending terugspoel of een uitzending heb gepauzeerd. Na een paar minuten krijg ik dan de foutmelding dat teveel streams actief zijn.

Misschien een rare vraag maar hoe moet ik in de nieuwe app een stukje terug of vooruit spoelen? Normaal was dat gewoon op de knop drukken, maar als ik dat nu doe, krijg ik een keuze menu met opnemen, kijken en opnieuw starten. 
 

ik gebruik trouwens  TV om tv te kijken.

Goede vraag, daar ben ik ook wel benieuwd naar. 
 

Verder super dat er een nieuwe app is! Beeldkwaliteit veel en veel beter! 

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb de app zowel op de iPhone als mede op de Windows 10 staan en wat me opvalt dat de app op de iPhone normaal opstart maar dat ik op de laptop telkens de pincode moet ingeven, terwijl het vakje “onthoud mij” is aan gekruist.

Beeldkwaliteit is gewoon goed, en je kunt deze ook aanpassen ik zie op de iPhone maximaal op 720P en op de laptop tot 1080p

Wat ik ook probeer ik blijf bij de Android versie 2.0.4 uitkomen. Er staat inderdaad dat het een update van 1 september is maar 2.0.4 is de versie van 2018.

Ik heb de link bekeken via mijn browser en dan geeft google al aan dat de app al geïnstalleerd is op mijn apparaten. Wanneer ik vervolgens op zo'n apparaat kijk bij de instellingen van de app zie ik versie 2.04 staan. In het instellingsscherm kan ik op een balkje tikken voor een update van de app.

Wanneer ik dat doe opent een pagina van de playstore met de versie van 2018. Ik kan niet upgraden, alleen openen. Conclusie 2.0.4 is de oude versie en ook al is er een link waar ‘update 1 september’ bij staat, dat is op de een of andere manier niet helemaal goed.

Ik weet niet wat er mis is maar op de apk mirror site staat 2.0.5, een versie van 20 mei 2019. Die versie is ietsje anders dan 2.04. Ik heb hem afgelopen weekend getest op een nvidia shield pro maar 2.0.4 werkte iets beter (niet voldoende trouwens).

Een nieuwere versie is er niet, terwijl ze verder wel up to date zijn met andere apps.

Waarom linken jullie niet gewoon ook naar een apk, naast de playstore? We zijn niet allemaal digibeet.

De huidige playstore link
​​​​​
De oude playstore link die je via de geïnstalleerde app bereikt

 

Reputatie 2

Op verschillende zenders (NatGeo, TLC) zie ik om de minuut of zo een roze zweem door het beeld komen. Nu weet ik dat Magenta de huiskleur is, maar dit hoeft voor mij echt niet. Ik kijk in de browser op een mac.

Reputatie 6
Badge +3

@Brian, @Sander 

Wat betekent deze zin?

‘In de periode van 1 tm 10 september zetten we in fases al onze klanten over naar het nieuwe platform.’

Dat jullie iedereen voor vandaag hebben overgezet naar T-Mobile TV?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @stefan.1997, dit betekent dat we tussen 1 september en 10 september iedereen overzetten naar het nieuwe TV Anywhere. Ik begrijp de verwarring omdat het woordje “platform” hier aangehaald wordt, maar het betreft hier TV Anywhere (als nieuw platform). Ik vervang dit woordje meteen voor een minder dubbelzinnige betekenis.

Thanks voor je alertheid! 😎👍

Reputatie 6
Badge +3

@Jason 

Jammer. Want jullie zijn nu al bijna drie maanden bezig met de uitrol. Je zou nu toch wel mogen verwachten dat de uitrol nu bijna klaar is. Hoe ver staat het met de uitrol? Al over de helft of zelfs dat nog niet?

Reputatie 7
Badge +7

@stefan.1997 Refereer je nu aan T-Mobile TV of aan TV Anywhere?

Je hebt overigens volkomen gelijk dat het wat betreft T-Mobile TV langer duurt dan gepland, maar de uitrol zelf gebeurt, zoals je weet, in fases en daar zal nu geen verandering in komen. Of we over de helft zijn, zou ik oprecht niet weten. Ik heb niet exact paraat in welke hoedanigheid de clusters verspreid worden over welke fases. Wat ik wel weet, is dat we per migratieweek zo'n 10.000 gebruikers overzetten en dit is verspreid over vier dagen (maandag tot en met donderdag).

 

Ik mis eigenlijk de Belgische zenders in het schema. 

Ziet er allemaal prima uit !

Nu hebben we er ook regio zenders bij, maar nog steeds (en dat is al tijden) GEEN BELGISCHE zenders in de app.

 

Ik vind dat nog steeds vreemd. Zijn toch veel gebruikte Nederlandstalige zenders die in het basis pakket zitten !

Gaat dat nu eindelijk ooit eens komen ?????????

 

 

Reageer