Info

Geniet van Odido Online TV!

Geniet van Odido Online TV!
Reputatie 7
Badge +16

 

TV kijken via internet was nog nooit zó makkelijk. Met Odido Online TV kun je online tv-kijken waar en wanneer je maar wil.

 

En dat geldt niet alleen voor Nederland, maar voor de hele EU! Kijk televisie waar en wanneer je maar wilt via je smartphone, computer of tablet.

 

Wat is er mogelijk met Odido Online TV?

  • Live tv-kijken op je smartphone, tablet, laptop of Apple TV 4
  • Cloud Opnemen - neem een onbeperkt aantal programma’s tegelijk op in de Cloud
  • Gemakkelijk streamen - met een Apple TV of Chromecast stream je gemakkelijk naar je tv
  • Je kunt op drie verschillende apparaten tegelijk tv-kijken
  • In de hele EU kun je Odido Online TV gebruiken
  • Uitgebreid zenderaanbod van 72 zenders tot wel 139 zenders
  • Zeven dagen Terug Kijken op 40 tot mogelijk 55 zenders (afhankelijk van extra zenderpakketten)
  • Radiozenders en lokale omroepen zijn onderdeel van het zenderaanbod
  • Persoonlijke Kijkprofielen - iedereen zijn eigen favoriete zenders en aanbevelingen
  • Gemakkelijk zoeken - zoek in Live TV, zeven dagen Terug Kijken, On Demand en opnames
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket (zoals Film1), keuze uit veel gratis series en afleveringen
  • Swipe to zap - gemakkelijk zappen met één touch.

 

Je vindt Odido Online TV in de Apple iOS en Google Play store of op www.tv.odido.nl.

 

Ben je benieuwd naar onze Odido TV Smart TV app? Draadloos thuis tv-kijken zonder TV Box? In dit topic vind je alles over de Odido TV app voor Smart TV! 

 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste link!

 

 

FAQ

Kan ik Odido TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet, PC of Apple TV? ​

Zeker! Met Odido Online TV kijk je op je smartphone, tablet, Chromecast en laptop. Op je Apple TV kijk je thuis met Odido TV naar alle zenders (m.u.v. Adult zenders). Online kijk je via www.tv.odido.nl/.


Kan ik al mijn zenders ook kijken op Odido Online TV? ​

Vrijwel alle zenders, inclusief je Themapakketten en Premium zenders, zijn beschikbaar via Odido Online TV. In onze zenderlijst vind je het actuele zenderaanbod.


Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk Odido Online TV kijken? ​

Met Odido Online TV kan je op drie apparaten tegelijk tv-kijken. ​


Kan ik met Odido Online TV ook Video On Demand kijken? ​

Nou en of! Het huren van films is alleen niet mogelijk op iPhone, iPad en Apple TV. Je kunt wel films huren via je TV Box of www.tv.odido.nl/ en ze daarna bekijken via je iPhone, iPad en Apple TV. De gratis films en series zijn op elk apparaat te bekijken.​ 

 

Kan ik bekeken programma’s ook verder kijken op mijn smartphone, tablet of Apple TV? ​

Ja, Verder Kijken en Video On Demand zijn ook gewoon beschikbaar via Odido Online TV.​


Kan ik op Odido Online TV ook de verschillende kijkprofielen gebruiken? ​

Ja, de Kijkprofielen die je hebt ingesteld op je TV Box zijn ook beschikbaar via Odido Online TV. ​


Kan ik opnames ook inplannen met Odido Online TV?​

 Ja, Cloud Opnemen is beschikbaar via Odido Online TV. Let op: Cloud Opnemen is alleen op Odido Online TV beschikbaar voor klanten die op de TV Box gebruik maken van Odido TV met de aanvullende dienst Cloud Opnemen.​ Maak je nog geen gebruik van het nieuwe Odido TV? Maak je dan geen zorgen, je ontvangt snel bericht over je omzetting naar Odido TV.

 


Ik heb al TV van Odido. Kan ik nu gebruik maken van het vernieuwde Odido Online TV of van de Odido TV op een Apple TV?​

De komende weken wordt Odido Online TV beschikbaar voor alle TV-klanten. Omdat we iedereen zo soepel mogelijk, zonder storingen, willen omzetten naar Odido TV, gebeurt dit stap voor stap.


Hoe krijg ik het vernieuwde Odido Online TV?​

Voor iOS (vanaf versie 10) en Android (vanaf versie 5) smartphones en tablets zal er een update beschikbaar komen in de appstores. Deze kun je installeren op je toestel. Op je laptop of PC kun je voortaan gebruik maken van www.tv.odido.nl/. ​​​​​Op Apple TV zal de app ook via een update beschikbaar komen. Op alle apparaten zal je opnieuw moeten inloggen met je TV-klantnummer en TV-pincode.​


Wat kan ik doen met Apple TV?

De Odido TV app voor Apple TV is voortaan te gebruiken als volledig alternatief voor de TV Box. Hierdoor kan je alle content bekijken (m.u.v. Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop) op je eigen Apple TV! De app is beschikbaar voor Apple TV 4 en nieuwer.​ Om alle content te mogen bekijken, is het vereist dat de Odido TV app werkt via het netwerk van Odido.

 

Hoe werkt het met Ziggo Sport?

Ziggo Sport kijk je op kanaal 160 tot en met 165. Het enige dat je hier voor hoeft te doen is het Ziggo Sport Totaal pakket activeren via Mijn Odido.

:heavy_check_mark: Je hoeft met het nieuwe Odido Online TV geen aparte app meer te gebruiken - je kunt de Ziggo Sport kanalen nu ook terugvinden in onze eigen app!

 

Hoe werkt het met ESPN?

Met Odido TV kijk je gratis naar ESPN op kanaal 150, met de beste ESPN programma’s en live wedstrijden uit de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie, KNVB Beker en UEFA Europa League.

Met het ESPN pakket kijk je echt álle wedstrijden uit de Eredivisie en o.a. de Bundesliga, tennis en de Amerikaanse MLB, NFL en NHL. En wist je dat je met de Odido Online TV app waar en wanneer je maar wilt kunt geniet van je favoriete sportkanalen? Kies dus voor ESPN en haal alle actie in huis! 

:heavy_check_mark: Je hoeft met het nieuwe Odido Online TV geen aparte app meer te gebruiken - je kunt de ESPN kanalen nu ook terugvinden in onze eigen app!

 

Welke browserversie heb ik nodig?

Om tv te kijken via https://www.tv.odido.nl/ heb je één van de volgende internetbrowsers nodig: Google Chrome (versie 59+), Firefox (versie 47+), Microsoft Edge (versie 14+), Safari. Voor gebruik van Microsoft Edge is minimaal Window 8.1 vereist.

 

We horen graag jouw mening! Heb je feedback over het gebruik van Odido Online TV? Laat dan een bericht achter in dit topic!


207 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@HanL Goed dat je dit vraagt, ik snap dat je film graag terugkijkt. Echter is dit niet voor alle programma’s mogelijk, vanwege afspraken met de zender. Op deze programma’s kun je dan niet klikken in de TV Gids. 

Tip! Wellicht is de film die je graag wilt zien te vinden op een streamingsplatform zoals Videoland?  

Reputatie 3

Beste Jason,

7 Dagen terugkijken, maar mogelijk kies ik dan de verkeerde programma’s! Gisteren wilde ik iets terugkijken op NPO 2 van een dan of twee geleden maar krijg dan het bericht te zien dat het betreffende programma niet teruggekeken kan worden. Andere programma’s op NPO2 weer wel maar uitgerekend de film die ik wilde zien niet. Is dit een technisch probleempje of heeft het te maken met rechten die vermoedelijk door ODIDO moeten worden afgedragen aan de zendgemachtigden?
Hartelijke groet!

Reputatie 2

Gebruik inderdaad een Fritz!Box, maar ik kan niet zo snel ergens in de instellingen vinden dat die VLAN 640 is ingesteld, en heb de mediabox ook op een LAN-poort aangesloten. Wel gebruikt de Fritz!Box een profiel om internet via WAN in te stellen, die op T-Mobile staat, wellicht dat het hierin geregeld dan wel afgeschermd zit? 

Ja, dat poort 3 en 4 VLAN 640 krijgen, zit in het T-Mobile-profiel. Als de Fritzbox up-to-date is, zou het al helpen om het profiel opnieuw in te stellen. Anders kun je ook voor ‘Andere internetaanbieder’ kiezen en handmatig VLAN 300 invullen. Dan zou alles weer moeten werken.

Jij held, thanks! Inderdaad na omzetten en reboot van de mediabox is deze gaan updaten, en nu doet ‘ie het weer, inclusief programma's terugkijken wat het hiervoor ook niet meer deed! 👍

Reputatie 7
Badge +6

Gebruik inderdaad een Fritz!Box, maar ik kan niet zo snel ergens in de instellingen vinden dat die VLAN 640 is ingesteld, en heb de mediabox ook op een LAN-poort aangesloten. Wel gebruikt de Fritz!Box een profiel om internet via WAN in te stellen, die op T-Mobile staat, wellicht dat het hierin geregeld dan wel afgeschermd zit? 

Ja, dat poort 3 en 4 VLAN 640 krijgen, zit in het T-Mobile-profiel. Als de Fritzbox up-to-date is, zou het al helpen om het profiel opnieuw in te stellen. Anders kun je ook voor ‘Andere internetaanbieder’ kiezen en handmatig VLAN 300 invullen. Dan zou alles weer moeten werken.

Reputatie 2

@Robbenu Gebruik je toevallig een eigen router? Dan heb je waarschijnlijk ooit een poort op VLAN 640 ingesteld. Dat werkt na de update niet meer. In plaats daarvan kun je de TV-box nu gewoon op een LAN-poort aansluiten. Als het goed is, gaat hij dan wat updates binnenhalen en kun je na een tijdje weer TV kijken.

Gebruik inderdaad een Fritz!Box, maar ik kan niet zo snel ergens in de instellingen vinden dat die VLAN 640 is ingesteld, en heb de mediabox ook op een LAN-poort aangesloten. Wel gebruikt de Fritz!Box een profiel om internet via WAN in te stellen, die op T-Mobile staat, wellicht dat het hierin geregeld dan wel afgeschermd zit? 

Reputatie 7
Badge +6

@Robbenu Gebruik je toevallig een eigen router? Dan heb je waarschijnlijk ooit een poort op VLAN 640 ingesteld. Dat werkt na de update niet meer. In plaats daarvan kun je de TV-box nu gewoon op een LAN-poort aansluiten. Als het goed is, gaat hij dan wat updates binnenhalen en kun je na een tijdje weer TV kijken.

Reputatie 2

Sinds vandaag kan ik niet meer via de mediabox tv kijken. 
Ik krijg de melding dat "Sluit je nieuwe TV box aan” en dat ik “een nieuwe tv box hebt ontvangen”. 
Dit is niet het geval. Kan ik niet door met deze t-mobile box? En wanneer ontvang ik dan een nieuwe box?

Hey @ezinken, ah dit maakt het inderdaad duidelijker. Dit komt omdat tablets normaliter de app moeten downloaden en de webversie is eigenlijk alleen geschikt voor laptop of desktops. Hier kan ik jammer genoeg niks aan veranderen. 

 

Waarom kan het bij Ziggo en KPN dan wel, daar hebben ze een webbased applicatie die gewoon via touch te bedienen is. Eigenlijk bedoel je dus dat Odido daar niks aan wil veranderen!?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ezinken, ah dit maakt het inderdaad duidelijker. Dit komt omdat tablets normaliter de app moeten downloaden en de webversie is eigenlijk alleen geschikt voor laptop of desktops. Hier kan ik jammer genoeg niks aan veranderen. 

Hey @ezinken, zou je het iets duidelijker kunnen omschrijven? Screenshots helpen ons ook!

Maak je gebruik van onze Odido Onlinte Tv app of via de webbrowser versie?

 

Zoals gezegd kijk ik via mijn windows tablet (niet laptop), dat is altijd de webbrowser omdat er geen TV app is voor windows. De TV omgeving is niet schermvullend dus de gids is erg smal, verder is de gids niet via touch te bedienen alleen via hele smalle schuifbalkjes en dat is niet te doen met de vingers.Volgens mij heeft de TV applicatie in de webbrowser geen versie, ik neem toch aan dat Odido zelf de meest recente versie gebruikt, het is niet iets wat ik kan updaten. Bovenstaande maakt trouwens niet uit welke browser ik gebruik, dat zou de volgende vraag zijn van jullie, in andere browsers is het probleem identiek dus om dat voor te zijn een schermopname van de Chrome en Firefox browser.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ezinken, zou je het iets duidelijker kunnen omschrijven? Screenshots helpen ons ook!

Maak je gebruik van onze Odido Onlinte Tv app of via de webbrowser versie?

Ik word gek van de online TV omgeving, ik kijk graag via mijn Windows tablet naar TV maar in de Odido omgeving kan je niet door de gids scrollen via touch, dan moet ik met mijn dikke vingers over de schuifbalkjes en uiteraard gaat dat altijd mis. Ook vooruit of achteruit spoelen is bijna niet te doen met touch. Verder is het gids venster erg klein, niet de hele breedte van de tablet wordt gebruikt.

Hopelijk kan het TV team daar snel verandering in brengen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Basje1992,

Welkom op de Community!

Je wilt dus de afstandsbediening die bij de TV-box geleverd wordt gebruiken om de app op je Samsung TV te gebruiken? Dat kan helaas niet. Je kunt de Odido-afstandsbediening wel aan je TV koppelen, maar dan worden enkel de volume- en inputknoppen gekoppeld aan de TV. Dat is te weinig om de app te kunnen bedienen. Een universele afstandsbediening zou wel kunnen werken. Omdat die niet van Samsung is, kunnen ze dat niet garanderen, maar het is zeker het proberen waard.

Is het mogelijk om de T mobile geleverde afstandbediening te gebruiken voor TV anywhere? Wij hebben een minimalistische Samsung afstandsbediening wat absoluut niet lekker werkt.

Iemand tips om dit voor mekaar te krijgen? Zo eventueel zo'n universele werken als het niet kan met de T mobile AB?

Reputatie 7
Badge +9

@Robbenu ik wil je toch vragen om de Zyxel aan te sluiten. Ik kan namelijk geen eigen apparatuur uitlezen jammer genoeg. Dan kan ik wellicht het euvel voor je opsporen en oplossen!

Reputatie 2

Hi @Robbenu, bedankt voor je snelle reactie.

Via de TV Box heet het Odido TV haha. Via de webbrowser en mobiel heet het Odido Online TV. Ik gok dat de verbinding tussen je eigen modem en TV Box niet stabiel is en dat daarom het beeld blijft hangen en de foutmelding ontstaat bij het terugkijken. Kan je een volledige powerflip uitvoeren? Wellicht werkt dit!

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Lukt het wel om via de browser te kijken?

Powerflip uitgevoerd maar geen verschil. Verder is het een hele stabiele verbinding met lage latency, het lijkt echt een software fout te zijn. Idem via de webbrowser met Odido Online Tv

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Robbenu, bedankt voor je snelle reactie.

Via de TV Box heet het Odido TV haha. Via de webbrowser en mobiel heet het Odido Online TV. Ik gok dat de verbinding tussen je eigen modem en TV Box niet stabiel is en dat daarom het beeld blijft hangen en de foutmelding ontstaat bij het terugkijken. Kan je een volledige powerflip uitvoeren? Wellicht werkt dit!

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Lukt het wel om via de browser te kijken?

Reputatie 2

Hey @Robbenu, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Kan je mij iets meer duidelijkheid geven? Waar kijk je Odido Online TV precies op? Je geeft aan dat het op je telefoon wel werkt. Heb je ook toevallig een eigen router aangesloten? Dan wil ik je vragen om enkel het Zyxel modem aan te sluiten en de TV Box direct bekabeld te verbinden. Lukt het dan om een zender terug te kijken? 

Hey @Tommie van Odido 

Odido Online TV kijk ik via de TV Box (of heeft deze een andere naam?) en via de webbrowser (in mijn geval Chrome v117+ op Windows 11). Tevens kijk ik het ook via Odido TV op mijn iPhone 11 Pro waar de app wel werkt. 
 
Ik heb inderdaad een eigen router aangesloten, maar mij lijkt dat deze app/website het ook mag doen zonder Zyxel router aan te sluiten ;) De oude Zyxel ligt ergens in een berging dus zal die niet snel tevoorschijn toveren, tot het probleem verholpen is cast ik wel tv via de mobiele app

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Robbenu, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Kan je mij iets meer duidelijkheid geven? Waar kijk je Odido Online TV precies op? Je geeft aan dat het op je telefoon wel werkt. Heb je ook toevallig een eigen router aangesloten? Dan wil ik je vragen om enkel het Zyxel modem aan te sluiten en de TV Box direct bekabeld te verbinden. Lukt het dan om een zender terug te kijken? 

Reputatie 2

De tv anywhere werkt bij mij niet, console log zit vol fouten, die begint met "The CA.widevine parameter is empty” gevolgd voor een 403 forbidden op https://tv.odido.nl/?t=1695930219832

Terug kijken via de mediabox werkt ook niet, het beeld hangt voor een paar seconde waarna ik een foutmelding krijg dat terugkijken niet gelukt is. 

Het werkt enkel als ik het via m'n iPhone app gebruik.

Nieuwe update (versie 1.5.6) van de Odido tv app op de Apple TV gedownload, en tot nu toe werkt alles weer redelijk goed.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @p.foekens, goed dat je dit aankaart. We zijn hiervan op de hoogte en zijn druk bezig met de fix voor deze problemen. Excuses voor het ongemak. 

Nou, alles opnieuw installeren op de Apple TV heeft het probleem niet verholpen.

overigens was het opnieuw downloaden niet een probleem van de Appstore.

internet hier viel af en toe stil en de odido website niet bereikbaar.

”this service is unavailable” melding.

en als ik er dan wel op kwam, en inlogde…kreeg ik “verkeerde” sms codes voor de twee stap authenticatie!

 

kortom, tv app van odido heeft een update nodig voor tvos 17.

Overigens Denk ik dat het opnieuw downloaden vanuit de Appstore een probleem is van Apple.

nu bezig om de Apple TV te herstellen naar fabrieksinstellingen.

Na de overgang van t-mobile naar odido, kon ik de opnames wel terugkijken.

enige probleem wat ik hierbij ondervond was, dat als ik de oudste opname startte, stiekem de laatste en dus nieuwste opname werd gestart.

ook duurt het een seconde of 10 tot 20 voor deze ook daadwerkelijk werd gestart.

meestal bij de derde poging gaat het goed.

 

echter…. Deze week Apple TV ge-update naar iOS 17.

nu crasht de odido tv app op het moment dat ik via het menu naar mijn opnames navigeer.

meerdere pogingen geprobeerd incl. Opnieuw opstarten van de Apple TV.

ik dacht, nou gooi ik de app even weg, en probeer opnieuw te installeren via Appstore….

helaas pindakaas, want de app word niet geladen van af de Appstore.

 

nu dus geen Odido tv meer op de Apple TV 

🤬

 

Reageer