Info

Geniet van Odido Online TV!

Geniet van Odido Online TV!
Reputatie 7
Badge +16

 

TV kijken via internet was nog nooit zó makkelijk. Met Odido Online TV kun je online tv-kijken waar en wanneer je maar wil.

 

En dat geldt niet alleen voor Nederland, maar voor de hele EU! Kijk televisie waar en wanneer je maar wilt via je smartphone, computer of tablet.

 

Wat is er mogelijk met Odido Online TV?

  • Live tv-kijken op je smartphone, tablet, laptop of Apple TV 4
  • Cloud Opnemen - neem een onbeperkt aantal programma’s tegelijk op in de Cloud
  • Gemakkelijk streamen - met een Apple TV of Chromecast stream je gemakkelijk naar je tv
  • Je kunt op drie verschillende apparaten tegelijk tv-kijken
  • In de hele EU kun je Odido Online TV gebruiken
  • Uitgebreid zenderaanbod van 72 zenders tot wel 139 zenders
  • Zeven dagen Terug Kijken op 40 tot mogelijk 55 zenders (afhankelijk van extra zenderpakketten)
  • Radiozenders en lokale omroepen zijn onderdeel van het zenderaanbod
  • Persoonlijke Kijkprofielen - iedereen zijn eigen favoriete zenders en aanbevelingen
  • Gemakkelijk zoeken - zoek in Live TV, zeven dagen Terug Kijken, On Demand en opnames
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket (zoals Film1), keuze uit veel gratis series en afleveringen
  • Swipe to zap - gemakkelijk zappen met één touch.

 

Je vindt Odido Online TV in de Apple iOS en Google Play store of op www.tv.odido.nl.

 

Ben je benieuwd naar onze Odido TV Smart TV app? Draadloos thuis tv-kijken zonder TV Box? In dit topic vind je alles over de Odido TV app voor Smart TV! 

 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste link!

 

 

FAQ

Kan ik Odido TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet, PC of Apple TV? ​

Zeker! Met Odido Online TV kijk je op je smartphone, tablet, Chromecast en laptop. Op je Apple TV kijk je thuis met Odido TV naar alle zenders (m.u.v. Adult zenders). Online kijk je via www.tv.odido.nl/.


Kan ik al mijn zenders ook kijken op Odido Online TV? ​

Vrijwel alle zenders, inclusief je Themapakketten en Premium zenders, zijn beschikbaar via Odido Online TV. In onze zenderlijst vind je het actuele zenderaanbod.


Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk Odido Online TV kijken? ​

Met Odido Online TV kan je op drie apparaten tegelijk tv-kijken. ​


Kan ik met Odido Online TV ook Video On Demand kijken? ​

Nou en of! Het huren van films is alleen niet mogelijk op iPhone, iPad en Apple TV. Je kunt wel films huren via je TV Box of www.tv.odido.nl/ en ze daarna bekijken via je iPhone, iPad en Apple TV. De gratis films en series zijn op elk apparaat te bekijken.​ 

 

Kan ik bekeken programma’s ook verder kijken op mijn smartphone, tablet of Apple TV? ​

Ja, Verder Kijken en Video On Demand zijn ook gewoon beschikbaar via Odido Online TV.​


Kan ik op Odido Online TV ook de verschillende kijkprofielen gebruiken? ​

Ja, de Kijkprofielen die je hebt ingesteld op je TV Box zijn ook beschikbaar via Odido Online TV. ​


Kan ik opnames ook inplannen met Odido Online TV?​

 Ja, Cloud Opnemen is beschikbaar via Odido Online TV. Let op: Cloud Opnemen is alleen op Odido Online TV beschikbaar voor klanten die op de TV Box gebruik maken van Odido TV met de aanvullende dienst Cloud Opnemen.​ Maak je nog geen gebruik van het nieuwe Odido TV? Maak je dan geen zorgen, je ontvangt snel bericht over je omzetting naar Odido TV.

 


Ik heb al TV van Odido. Kan ik nu gebruik maken van het vernieuwde Odido Online TV of van de Odido TV op een Apple TV?​

De komende weken wordt Odido Online TV beschikbaar voor alle TV-klanten. Omdat we iedereen zo soepel mogelijk, zonder storingen, willen omzetten naar Odido TV, gebeurt dit stap voor stap.


Hoe krijg ik het vernieuwde Odido Online TV?​

Voor iOS (vanaf versie 10) en Android (vanaf versie 5) smartphones en tablets zal er een update beschikbaar komen in de appstores. Deze kun je installeren op je toestel. Op je laptop of PC kun je voortaan gebruik maken van www.tv.odido.nl/. ​​​​​Op Apple TV zal de app ook via een update beschikbaar komen. Op alle apparaten zal je opnieuw moeten inloggen met je TV-klantnummer en TV-pincode.​


Wat kan ik doen met Apple TV?

De Odido TV app voor Apple TV is voortaan te gebruiken als volledig alternatief voor de TV Box. Hierdoor kan je alle content bekijken (m.u.v. Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop) op je eigen Apple TV! De app is beschikbaar voor Apple TV 4 en nieuwer.​ Om alle content te mogen bekijken, is het vereist dat de Odido TV app werkt via het netwerk van Odido.

 

Hoe werkt het met Ziggo Sport?

Ziggo Sport kijk je op kanaal 160 tot en met 165. Het enige dat je hier voor hoeft te doen is het Ziggo Sport Totaal pakket activeren via Mijn Odido.

:heavy_check_mark: Je hoeft met het nieuwe Odido Online TV geen aparte app meer te gebruiken - je kunt de Ziggo Sport kanalen nu ook terugvinden in onze eigen app!

 

Hoe werkt het met ESPN?

Met Odido TV kijk je gratis naar ESPN op kanaal 150, met de beste ESPN programma’s en live wedstrijden uit de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie, KNVB Beker en UEFA Europa League.

Met het ESPN pakket kijk je echt álle wedstrijden uit de Eredivisie en o.a. de Bundesliga, tennis en de Amerikaanse MLB, NFL en NHL. En wist je dat je met de Odido Online TV app waar en wanneer je maar wilt kunt geniet van je favoriete sportkanalen? Kies dus voor ESPN en haal alle actie in huis! 

:heavy_check_mark: Je hoeft met het nieuwe Odido Online TV geen aparte app meer te gebruiken - je kunt de ESPN kanalen nu ook terugvinden in onze eigen app!

 

Welke browserversie heb ik nodig?

Om tv te kijken via https://www.tv.odido.nl/ heb je één van de volgende internetbrowsers nodig: Google Chrome (versie 59+), Firefox (versie 47+), Microsoft Edge (versie 14+), Safari. Voor gebruik van Microsoft Edge is minimaal Window 8.1 vereist.

 

We horen graag jouw mening! Heb je feedback over het gebruik van Odido Online TV? Laat dan een bericht achter in dit topic!


207 reacties

Reputatie 1

Ziet er mooi uit, maar… via  www.t-mobiletv.nl. website kan je alleen full-screen kijken?

 

Mijn favoriete functie van tv-anywhere.nl : venster klein maken en in een hoekje wegzetten, lekker wielrennen kijken en tegelijk andere dingen doen.

 

Mis ik iets, of is die functie weg?

Reputatie 7
Badge

Het valt me op dat ik het probleem voornamelijk heb als ik in een uitzending terugspoel of een uitzending heb gepauzeerd. Na een paar minuten krijg ik dan de foutmelding dat teveel streams actief zijn.

Heb je dit probleem nog steeds? Afgelopen vrijdag is er een configuratie op het platform aangepast waardoor dit probleem verholpen is.

Reputatie 7
Badge

Hoi, heb gisteren de nieuwe App voor de Apple TV4 gedownload, nadat ik mijn klantnummer en pin heb ingevoerd en op inloggen klik, sluit de App en zodra ik weer opnieuw opstart sluit de App direct. Ik heb wel een vermoeden waardoor het komt, ik gebruik tvOS 14.0 (18J5331g)

Kan ik de oude versie van de TV Anywhere App nog installeren? of is er binnenkort een aanpassing zodat deze wel werkt met tvOS 14.0? Wel balen lijkt met echt een toffe App nu.

 

Grtz. TVboerke, maar nu even niet :-(

De app werkt i.c.m. met de ‘Public beta’ versie van tvOS 14. Met vorige versies zijn inderdaad problemen. Kan je eens proberen naar deze versie te updaten?

Reputatie 3

Wat ik ook probeer ik blijf bij de Android versie 2.0.4 uitkomen. Er staat inderdaad dat het een update van 1 september is maar 2.0.4 is de versie van 2018.

Ik heb de link bekeken via mijn browser en dan geeft google al aan dat de app al geïnstalleerd is op mijn apparaten. Wanneer ik vervolgens op zo'n apparaat kijk bij de instellingen van de app zie ik versie 2.04 staan. In het instellingsscherm kan ik op een balkje tikken voor een update van de app.

Wanneer ik dat doe opent een pagina van de playstore met de versie van 2018. Ik kan niet upgraden, alleen openen. Conclusie 2.0.4 is de oude versie en ook al is er een link waar ‘update 1 september’ bij staat, dat is op de een of andere manier niet helemaal goed.

Ik weet niet wat er mis is maar op de apk mirror site staat 2.0.5, een versie van 20 mei 2019. Die versie is ietsje anders dan 2.04. Ik heb hem afgelopen weekend getest op een nvidia shield pro maar 2.0.4 werkte iets beter (niet voldoende trouwens).

Een nieuwere versie is er niet, terwijl ze verder wel up to date zijn met andere apps.

Waarom linken jullie niet gewoon ook naar een apk, naast de playstore? We zijn niet allemaal digibeet.

De huidige playstore link
​​​​​
De oude playstore link die je via de geïnstalleerde app bereikt

 

Mods graag een reactie anderen noemen dit ook

Reputatie 1

Ik zie vragen over Android TV en Belgische zenders, maar antwoorden worden niet gegeven, waarom is dat ?

Ik weet niet wie die nieuwe app heeft uitgedacht...maar dit is waardeloos..

Vooral de tv gids....lekker overzichtelijk zo…

Kun je als klant niet de oude versie installeren ?

Reputatie 4

Verzoekje voor de nieuwe app: kan de stream via chromecast doorgaan als de tijd van een programma is afgelopen? Nu stopt hij terwijl een programma nog niet iis afgelopen 

Reputatie 2

De nieuwe TV Annyware App vandaag er op  gezet. 
Eerste indruk… ziet er wel oké uit..
2de… denk misschien toch te vroeg er opgezet.??..
Zitten toch wat bugs in. 
Bijvoorbeeld zender vergrendelen. (had ik per ongelijk gedaan 😉, tijdens proberen/testen).
Voor het ontgrendelen moet dus met je TV pincode invoeren. Op zich niet erg, die pincode heb ik wel, maar bij het cijfer display is de nul overdekt (in mijn situatie).. als je dan dus een pincode hebt met een nul daarin heb je een probleem. 
Een zender over de chromecast krijgen was ook omslachtig< werkte eerst niet. Na wat instellingen veranderen wel. Maar nog omslachtig. Ook zappen tussen zenders is zover ik nu kon testen niet handig. Een andere zender kiezen dan dan nog eens op een soort play knop kiezen. 
Waar de oude app als je de telefoon horizontaal kantelde automatisch naar fullscreen sprong moet je nu op het scherm op een fullscreen logo drukken.. (niet echt een gemak dient de mens 😞 )  3 of zelfs 4 handelingen om van zender te wisselen. 


Zag wel dat ik op de app nu kon kiezen voor doven ondertiteling. TOP.  
Toen de app testte met chomecast toen kreeg ik het (nog) niet voor elkaar. 

Voor de Apple tv komt een versie. Zelf heb ik een MiBox S  (vooral ivm de chromecast Ultra). Komt er voor deze of andere (android) TV bozen ook een versie?
In geval van ondertitels zou dit een optie zijn. Als via chromecast niet werkt en via de app zelf wel.

Als ik dan lees dat de oude app in oktober niet meer zal werken denk ik….
Nog een boel werk te doen om deze wel voor die tijd in orde te krijgen. 
Vriendelijk groet
Joost


 

Reputatie 1

Wat ik ook probeer ik blijf bij de Android versie 2.0.4 uitkomen. Er staat inderdaad dat het een update van 1 september is maar 2.0.4 is de versie van 2018.

Ik heb de link bekeken via mijn browser en dan geeft google al aan dat de app al geïnstalleerd is op mijn apparaten. Wanneer ik vervolgens op zo'n apparaat kijk bij de instellingen van de app zie ik versie 2.04 staan. In het instellingsscherm kan ik op een balkje tikken voor een update van de app.

Wanneer ik dat doe opent een pagina van de playstore met de versie van 2018. Ik kan niet upgraden, alleen openen. Conclusie 2.0.4 is de oude versie en ook al is er een link waar ‘update 1 september’ bij staat, dat is op de een of andere manier niet helemaal goed.

Ik weet niet wat er mis is maar op de apk mirror site staat 2.0.5, een versie van 20 mei 2019. Die versie is ietsje anders dan 2.04. Ik heb hem afgelopen weekend getest op een nvidia shield pro maar 2.0.4 werkte iets beter (niet voldoende trouwens).

Een nieuwere versie is er niet, terwijl ze verder wel up to date zijn met andere apps.

Waarom linken jullie niet gewoon ook naar een apk, naast de playstore? We zijn niet allemaal digibeet.

 

Mods graag een reactie anderen noemen dit ook

 

Inmiddels is de app ook in de Play Store, gisteren kwam de update binnen.

Op de iPhone is de app best OK. Ziet er goed uit en het is een fijne gebruikersinterface. Fijn dat nu ook alle zenders beschikbaar zijn.
 

Op een AppleTV die ik gebruik in om tv te kijken is het juist het tegenovergestelde.
 

Opties zijn niet aan te klikken.

 tv gids switch niet naar de huidige data/tijd ( dus je scrolt je een ongeluk) 

 

Over het aantal streams, het lijkt mij vrij simpel om in te stellen dat het onbeperkt mogelijk is zodra er gebruikt gemaakt van een tmobile verbinding? Of kunnen we tegen meerprijs meer "streams” kopen?

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Comp User @vanvonno46 @bro14, goed dat jullie vragen naar de Belgische zenders. Ik heb het direct voor jullie uitgezocht. Onze TV Anywhere app ondersteunt (nog) geen Belgische zenders. De reden hiervan is dat zij nog geen volledige rechten verlenen om dit middels een andere videostream uit te laten zenden dan direct via hen. Het ontbreekt zogezegd nog aan een licentie. Vooralsnog zijn de zenders dus enkel via de TV Box te bekijken!

Top om te zien dat iedereen aangeeft waar tegenaan gelopen wordt en wat juist goed bevalt. Mag ik vragen wat je tegenzit omtrent de TV gids @Doggy1966? Onze huisexpert/developer HJ heeft hier vast meer zinnigs over te melden, mag ik je om hulp vragen @Hans-Juriën?

 

Reputatie 7
Badge

 tv gids switch niet naar de huidige data/tijd ( dus je scrolt je een ongeluk) 

Ik zag zelf dit probleem nadat ik de Apple TV na bijv. een dag weer aanzet en waarbij de T-Mobile TV app automatisch hervat met afspelen. Is dit bij jou ook het geval? Of heb je altijd dit probleem?

 tv gids switch niet naar de huidige data/tijd ( dus je scrolt je een ongeluk) 

Ik zag zelf dit probleem nadat ik de Apple TV na bijv. een dag weer aanzet en waarbij de T-Mobile TV app automatisch hervat met afspelen. Is dit bij jou ook het geval? Of heb je altijd dit probleem?

Ik kijk vrij veel terug en vermoed dat het daar mee te maken heeft. Ik zal het even in de gaten houden en de bevindingen hier plaatsen.

 

Reputatie 1

Via de nieuwe site geprobeerd om morgen op ziggo sport de F1 trainingen enz op te nemen maar krijg te zien “deze zender staat geen cloudopnames toe” 

Dat schiet dus ook niet op :(

Reputatie 1

Ik heb de app zowel op de iPhone als mede op de Windows 10 staan en wat me opvalt dat de app op de iPhone normaal opstart maar dat ik op de laptop telkens de pincode moet ingeven, terwijl het vakje “onthoud mij” is aan gekruist.

Beeldkwaliteit is gewoon goed, en je kunt deze ook aanpassen ik zie op de iPhone maximaal op 720P en op de laptop tot 1080p

Hier hetzelfde. Moet ook iedere keer opnieuw inloggen. Plopt er soms ook zomaar uit

Reputatie 1

Laat ik allereerst zeggen dat ik heel blij ben dat er een Apple TV app is, en dat deze ook actief (hopelijk?) wordt bijgewerkt. Daarmee heeft T-Mobile voor mij al een streepje voor. Sterker nog, het is een van de hoofdredenen dat ik deze provider gekozen heb. 
 

De oude versie (in feite Knippr met een ander sausje) was niet geweldig, maar redelijk in gebruik. Deze update is helaas qua gebruiksvriendelijkheid een flinke stap terug. Waar de app voorheen in elk geval overzichtelijk was is het nu een brei van menu’s en knoppen, waar ik een paar dagen later nog steeds niet uit kom.

Het grootste probleem hier is dat veelgebruikte patronen niet toegepast zijn:

  • de menu knop gaat niet altijd terug, en kan je ook niet gebruiken om de app te verlaten, behalve als je hem ingedrukt houdt. Iets dat geen enkele andere app heeft.
  • de touchpad indrukken tijdens het afspelen pauzeert niet, maar brengt een ander menu tevoorschijn
  • Als je tijdens het afspelen per ongeluk de touchpad aanraakt zoek je meteen voor/achteruit. Erg irritant als je zonder te kijken de afstandsbediening wil pakken, zeker omdat je niet goed voelt welke kant de touchpad is.
  • 10 seconden vooruit/achteruit spoelen door op de zijkant van de touchpad te drukken werkt niet. Dit is erg handig als je een klein stukje gemist hebt bijvoorbeeld.

Zo zijn er nog wel wat punten die helaas voorkomen hadden geworden als er simpelweg gebruik was gemaakt van de standaard player die  tvOS biedt. Ik snap niet waarom deze keuze is gemaakt, YouTube doet dat ook. Erg storend als wat je gewend bent niet werkt.

Nogmaals: blij met ontwikkeling aan de app. Hopelijk kan er een goede UX-designer zijn/haar licht over schijnen, dat zou de kwaliteit erg ten goede komen.
 

Reputatie 3

We gebruikten de app veel op een tablet een lenovo Tab 2 A10-70F.

De oude app deed het prima, de nieuwe crashed meteen.

Aangezien hij 4 jaar oud is een nieuwe gekocht een LENOVO Tab M10, met Android 9 .

Zelfde resultaat. de app crashed meteen, zonder enige waarschuwing.

Reputatie 3

Is de uitrol vertraagd want wij zijn nog niet overgezet?

Hoi @stefan.1997, dit betekent dat we tussen 1 september en 10 september iedereen overzetten naar het nieuwe TV Anywhere. Ik begrijp de verwarring omdat het woordje “platform” hier aangehaald wordt, maar het betreft hier TV Anywhere (als nieuw platform). Ik vervang dit woordje meteen voor een minder dubbelzinnige betekenis.

Thanks voor je alertheid! 😎👍

NOU….wij zijn nog niet overgezet hoor.  Hoe gaat dat dan??

Reputatie 7
Badge

@SAM_024  / @thieu.hofkes In de appstores staan de apps voor iedereen beschikbaar. Welke type toestel gebruiken jullie en welke versie van iOS of Android staat hier op geinstalleerd?

Reputatie 3

Hoi @Hans-Juriën ,

 

ik heb het niet over de app, maar over de kastjes die aangesloten zijn op de tv. Zoals is aangegeven communiceert T-Mobile dat iedereen uiterlijk 10 september zou zijn overgezet. Het is nu 11 september en bij mij is niets gewijzigd. 

Reputatie 7
Badge

Dan is hier sprake van verwarring. In dit topic en ook de service e-mail gaan het over het overzetten van de TV Anywhere apps en niet de TV Boxen. Dat vergt meer tijd om iedereen goed om te zetten. 

T-mobile - ik gebruik de Apple TV app al sinds Knippr en ben zo gewend geraakt aan het gebruiks gemak van de menu’s. Graag zou ik een optie willen om de nieuwe tv gids layout aan te passen naar de vorige lay-out. Dus met de zenders als kolom en tijd als rij. En de snelheid van scrollen in het menu moet terug.

De snelheid van het menu is niet in verhouding zoals die was. Is nog net niet zo traag als het tv kastje zelf, maar wel een stuk trager geworden.

Reputatie 3

De test app werkt prima :ok_hand:  op onze tablet, behalve dat veel programma's bij het terugkijken 5 minuten van te voren worden afgebroken met de melding "no content available”.

Dit is ook bij de reguliere app zo op de mobieltjes.

 tv gids switch niet naar de huidige data/tijd ( dus je scrolt je een ongeluk) 

Ik zag zelf dit probleem nadat ik de Apple TV na bijv. een dag weer aanzet en waarbij de T-Mobile TV app automatisch hervat met afspelen. Is dit bij jou ook het geval? Of heb je altijd dit probleem?

 gisteravond wat terug gekeken, vanochtend de app geopend op de appletv. De tvgids laat de juiste data/tijd zien. Echter staat het selectie vakje nog op het programma van “gisteren"

Reageer