Sticky

[Info] Geniet van het nieuwe TV Anywhere!

  • 26 augustus 2020
  • 84 reacties
  • 3643 Bekeken
[Info] Geniet van het nieuwe TV Anywhere!
Reputatie 7
Badge +7
  • T-Mobile Moderator
  • 5303 reacties

Wat is er nieuw aan TV Anywhere?

  • Nieuwe apps voor iOS, Android, PC en Chromecast.
  • Nieuwe Apple TV app als volledig alternatief voor de TV Box!
  • Uitbreiding zenderaanbod naar 56 zenders en 74 zenders uit extra zenderpakketten.
  • 7 dagen Terug Kijken uitgebreid tot 40 zenders en 55 zenders uit extra zenderpakketten.
  • Cloud Opnemen - neem een onbeperkt aantal programma’s tegelijk op in de Cloud.
  • Radiozenders en lokale omroepen toegevoegd aan het zenderaanbod.
  • Persoonlijke Kijkprofielen - iedereen zijn eigen favoriete zenders en aanbevelingen.
  • Gemakkelijk zoeken - zoek in Live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand en opnames.
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket, keuze uit veel gratis series en afleveringen.
  • On Demand content met onder andere Videshop en Film 1.
  • Swipe to zap - gemakkelijk zappen met één touch.


Wanneer kan ik van het nieuwe TV Anywhere gebruik maken?

TV Anywhere wordt vanaf 1 september beschikbaar! In de periode van 1 tm 10 september zetten we in fases al onze klanten over naar het nieuwe TV Anywhere. Ook komt in deze periode de update voor Apple TV uit.

Let op: Per 1 oktober is de oude versie van de app niet meer te gebruiken. Je vindt de nieuwe versie van TV Anywhere in de Apple iOS en Google Play store.

 

Antwoord op al je vragen!

Kan ik T-Mobile TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet, PC of Apple TV? ​
Zeker! Met TV Anywhere kijk je op je smartphone, tablet, Chromecast en laptop. Op je Apple TV kijk je thuis met T-Mobile TV naar alle zenders (m.u.v. Adult zenders). Online kijk je via www.t-mobiletv.nl.


Kan ik al mijn zenders ook kijken op TV Anywhere? ​
Vrijwel alle zenders, inclusief je Themapakketten en Premium zenders, zijn beschikbaar via TV Anywhere. In onze zenderlijst vind je het actuele zenderaanbod.


Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk TV Anywhere kijken? ​
Met TV Anywhere kan je op drie apparaten tegelijk TV-kijken. ​


Kan ik met TV Anywhere ook Video On Demand kijken? ​
Nou en of! Het huren van films is alleen niet mogelijk op iPhone, iPad en Apple TV. Je kunt wel films huren via je TV Box of www.t-mobiletv.nl en ze daarna bekijken via je iPhone, iPad en Apple TV. De gratis films en series zijn op elk apparaat te bekijken.​
 

Kan ik bekeken programma’s ook verder kijken op mijn smartphone, tablet of Apple TV? ​
Ja, Verder Kijken en Video On Demand zijn ook gewoon beschikbaar via TV Anywhere.​


Kan ik op TV Anywhere ook de verschillende kijkprofielen gebruiken? ​
Ja, de Kijkprofielen die je hebt ingesteld op je TV Box zijn ook beschikbaar via TV Anywhere. ​


Kan ik opnames ook inplannen met TV Anywhere?​
Ja, Cloud Opnemen is beschikbaar via TV Anywhere.Let op: Cloud Opnemen is alleen op TV Anywhere beschikbaar voor klanten die op de TV Box gebruik maken van T-Mobile TV met de aanvullende dienst Cloud Opnemen.​ Maak je nog geen gebruik van het nieuwe T-Mobile TV? Maak je dan geen zorgen, je ontvangt snel bericht over je omzetting naar T-Mobile TV.
 


Ik heb al TV van T-Mobile Thuis. Kan ik nu gebruik maken van het vernieuwde TV Anywhere of van T-Mobile TV op een Apple TV?​
De komende weken wordt TV Anywhere beschikbaar voor alle TV-klanten. Omdat we iedereen zo soepel mogelijk, zonder storingen, willen omzetten naar T-Mobile TV, gebeurt dit stap voor stap.

Hoe krijg ik het vernieuwde TV Anywhere?​
Voor iOS (vanaf versie 10) en Android (vanaf versie 5) smartphones en tablets zal er een update beschikbaar komen in de appstores. Deze kun je installeren op je toestel. Op je laptop of PC kun je voortaan gebruik maken van www.t-mobiletv.nl. ​​​​​Op Apple TV zal de app ook via een update beschikbaar komen. Op alle apparaten zal je opnieuw moeten inloggen met je TV-klantnummer en TV-pincode.​

Waarom moet ik opnieuw inloggen op het vernieuwde TV Anywhere?​
De nieuwe apps maken gebruik van een geheel nieuw platform. Het is daarom nodig om je opnieuw aan te melden met je TV-klantnummer en TV-pincode. Je kunt je inloggegevens vinden op www.t-mobile.nl/tv-inloggegevens of My T-Mobile Thuis.​

 

 Apple TV

Vanaf nu alléén bij T-Mobile Thuis alle content (behalve adult content) beschikbaar op Apple TV! Een mooi alternatief voor de TV Box of tweede scherm.

Wat is er nieuw aan de Apple TV app?​
De T-Mobile TV app voor Apple TV is voortaan te gebruiken als volledig alternatief voor de TV Box. Hierdoor kan je alle content bekijken (m.u.v. Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop) op je eigen Apple TV! De app is beschikbaar voor Apple TV 4 en nieuwer.​

Waarom is de T-Mobile TV app voor Apple TV alleen nog binnenshuis te gebruiken?​
Om alle content te mogen bekijken, is het vereist dat de T-Mobile TV app alleen werkt via het netwerk van T-Mobile Thuis.​

 


84 reacties

Genieten? Dramatisch is het! Getest op iPad iOS 14 en iOS 13, maar loop tegen de volgende problemen aan:

  • Ik mis op mobiel een duidelijke tv-gids (althans, ik heb hem nog niet gevonden. Zie alleen “nu op tv”. Op de iPad heeft het ook een paar dagen geduurd voor ik de tv gids vond).
  • Streamen vanaf iPad naar Apple TV (2e generatie) via AirPlay werkt dramatisch. 9 van de 10 keer hoor ik alleen geluid en zie ik in beeld een foutmelding. Als ik TV Anywhere op de iPad in de browser open en vanaf daar mirror naar Apple TV, gaat het prima. 
  • Hoe start je een uitzending vanaf het begin? De knop linksonder (play-knop met ronde pijl) lijkt hiervoor, maar als ik daarop druk, gebeurt er niks. 

    Ben ik de enige die deze dingen opmerkt? Groet!

 

Ik heb de T-Mobile TV app ge-update op mijn Apple TV 4K. Dit is zacht uitgedrukt geen vooruitgang. Ik vraag me ook echt af of deze app überhaupt getest is voor deze geleased is naar klanten. Het kwaliteitsverschil tussen deze versie en die voor iPhone en iPad is enorm. een aantal bugs hieronder:

  • De speel vanaf het begin knop verschijnt niet altijd. Workaround is om opnieuw het programma vanuit EPG te selecteren en en wederom de selectie knop te drukken.
  • Selectie in EPG werkt soms niet dan moet je eerst de EPG afsluiten en dan opnieuw openen.
  • Bij het selecteren in de EPG scrolt eerst de lijst en verschuift dan pas de selectie box. Dit is niet gebruiksvriendelijk.
  •  De knip tussen de programma’s klopt niet. Zondag stopte zondag met Lubach midden in de uitzending. Toen moet ik het programma dat volgde vanaf het begin spelen om verder te kijken.

Dit is slecht een greep uit de bugs en problemen met zender selectie en programma’s terug kijken. Ik hoop dat dit snel wordt opgelost of de ‘oude’ app wordt terug geplaatst. Anders is dit echt een dealbreaker.

  

Een nieuwe TV Anywhere app voor Apple TV: jippie! …. NOT

Als je de nieuwe app opstart, zie je het ‘Thuis’ scherm. Links snelkoppelingen, o.a. naar Favoriete zenders. Deze knop brengt je naar een gefilterde TV-Gids. Deze is leeg, als je geen favorieten hebt. 

In het midden van het scherm vier “Voor jouw” uitzendingen. De eerste tegel is bij mij het journaal van vanochtend, maar wel met het label “NU OP TV”. Rechtsonder De Algemene beschouwingen, een uitzending van twee dagen geleden, met het label “STRAKS OP TV”. Erg verwarrend allemaal.

Ik swipe naar rechts en kom op het tabblad “OP TV”. Dat swipen gaat mij iets te precies en snel. Onder het kopje “Populair - NU OP TV” staan vier tegels van uitzendingen van gisteravond. Ik begin me nu wel af te vragen waar ik live tv-kanalen kan terugvinden. 

In de linker kolom op het tabblad “OP TV” staat een snelkoppeling naar Tv gids. Daar kan ik gelukkig een live tv-uitzending kiezen. Maar ook uitzendingen terugkijken.

De tweede snelkoppeling in de linkerkolom op het tablad OP TV is gelabeld “Terug kijken” (wat volgens mij 1 woord is). Je kiest eerst een zender en krijgt dan tegels met programma’s te zien. Als je een programmategel selecteert verschijnt er wel een Filter-knop, maar die is disabled. Als ik Op1 van twee dagen geleden wil terugkijken, moet ik eindeloos scrollen. Onderwijl zie ik wel de eindeloze nacht-herhalingen van de laatste uitzending van Op1 voorbijkomen.

De derde snelkoppeling in OP TV is ??? “Radio”. Fijn dat er ook aan de radio gedacht is. Jammer dat het een statisch scherm toont, wat risico op inbranden geeft bij mijn OLED scherm. Als je van Radio naar TV Gids navigeert, start die in de Radio Gids. Dan is het een enorm eind omhoog scrollen om de tv-kanalen te zien. 

Swipe ik verder naar rechts dan zie ik eerst de betaalde content, en gratis series van o.a. Discovery en TLC. Dit lijkt voor mij wel erg veel op wat ik bij het derde tabblad verwacht “FILMS & SERIES”. 

Dan nog even de bediening met de Apple TV Afstandsbediening: deze verbergt enkele navigatie-truukjes. Tijdens het kijken van een uitzending klikken opent een OPTIES-menu, o.a. om zender toe te voegen of verwijderen uit de het lijstje favorieten. Ik vraag me erg af of dit de belangrijkste functies zijn voor de allergemakkelijkste gebruikersactie. Men had ook kunnen kiezen voor een Snel-zap-menu.

Tijden het kijken swipen is erg verwarrend: je bent al snel verdwaald waar je naar kijkt. Is het live-tv of terugkijken.  Het idee zou zijn: swipe omhoog = kanaal omhoog, swipe omlaag = kanaal omlaag. Maar dat werkt alleen bij live TV. Swipe je naar links of rechts dan doet de app iedere keer iets anders. Soms ga je Terugkijken, soms zap je. 

De functionele mogelijkheden zijn enorm verbeterd in deze nieuwe TV Anywhere. Het gebruiksgemak is er echter niet op vooruit gegaan. De keuze om live-tv en terugkijken zo vloeiend in elkaar te laten overlopen lijkt erg modern, maar zorgt bij mij voor veel gebruiksproblemen. De toegankelijkheid van live-tv is er sterk op achteruit gegaan. 

 

Jammer dat de opname functie niet werkt!

Heb per direct de nieuwe app gedownload in de  veronderstelling dat het verbeterd zou zijn.

Lekker relaxed TV kijken (streamen met m'n Android) zat er niet meer in.

Kon niks vinden, was verdwaald. 'n kutbalk die overal in de weg zat. M'n favoriete kanalen en programma verdwenen. Na 1 uur stress en frustratie (wat ik niet mag vd dokter) 1 zender en programma gekozen omdat het niet lukte wat ik wilde.

Voor de duidelijkheid, eerst streamde je de app, de tv.... Nu 1 programma, een tijdlijn, en nog erger, als de tijd op is, stopt 't programma en springt je tv uit.

Jezus, wie heeft dit bedacht. Een werkelijke tv hel. Ik kijk al va dag 1 op deze manier tv, omdat ik alles kan kijken wanneer het mij uitkomt. 

Ik kijk misschien 4 kanalen, de rest is KT. Nou kan ik de enige serie die ik volg op BBC FIRST ineens niet meer terugkijken.

Deze app was de reden waarom ik bij Tmobile zit. Hij bleef de laatste tijd wel wat vaker hangen of pakte niet altijd wat je wilde, maar je had altijd gewoon tv. 

ALES DUIDELIJK OP EEN RIJ. Rust, ontspanning en plezier heeft plaatsgevonden voor boosheid, frustratie en zelfs agressie, ben heel kwaad. Snap niet waarom iets wat perfect werkt, goed opgezet is, geheel in je systeem zit.... Ineens zo veranderd moet worden dat eigenlijk niks meer werkt. 

Nou, wordt weer op zoek naar een andere tv provider. Als die er nog zijn. KPN in 'n hel, Ziggo was ook geen favoriet. Waarom wordt 't je allemaal zo moelijk gemaakt, we hebben wel wat beters te doen in onze vrije tijd.

 

Mvg, 

Wendy Ball 

Ps. Op hoop van zege dat de app aangepast wordt. En gebruiksvriendelijk wordt gemaakt. 

Reputatie 2

Hier al eerder gerapporteerd, maar nog geen reactie gezien: als ik in de browser naar t-mobiletv.nl kijk naar zenders anders dan NPO1,2,3 dan wisselt om de paar seconden het kleurbeeld tussen meer oranje en meer blauw. Ben ik echt de enige die dit heeft?

Op de 3 NPO zenders dus geen last.

Reputatie 1

Het valt me op dat ik het probleem voornamelijk heb als ik in een uitzending terugspoel of een uitzending heb gepauzeerd. Na een paar minuten krijg ik dan de foutmelding dat teveel streams actief zijn.

Heb je dit probleem nog steeds? Afgelopen vrijdag is er een configuratie op het platform aangepast waardoor dit probleem verholpen is.

Dag Hans-Juriën,

Excuus voor de late reactie, maar ik zie je vraag nu pas. Het probleem heb ik nu niet meer, dus dat is fijn. Is er trouwens nog ruimte voor suggesties in de app voor Apple TV? Want ik heb er nog wel een paar, in volgorde van prioriteit (voor mij):

  1. het kunnen ordenen van de favoriete zenders (blijkbaar heb ik eens NPO 1 verwijderd uit de favorieten, nu wel weer toegevoegd maar NPO 1 staat nu helemaal onderaan het favorietenlijstje... niet handig).
  2. Gebruik maken van Siri (“Hey Siri, zet Fox Sports 2 aan in de woonkamer.”) → denk dat dit heel veel scrollen via de tv-gids of de minigids scheelt
  3. Audio kan alleen via de speakers van de tv, je kunt geen andere audio-output kiezen die via AirPlay loopt (kan wel bij NPO, Netflix, Amazon en vele andere ATV apps).
  4. Integratie met de Apple TV-app: komt dat er nog aan? Of mogen we al blij zijn dat er een app is voor de Apple TV (mag ook hoor, ik ben er nu al blij mee).

 

Ik kan wel via tablet de TV-A app gebruiken, maar niet doorzetten via de Chromecast? 

Die indruk heb ik tenminste. 

echt wat een drama is dit ook weer net als die belabberde update van het tv platform. na een uur kijken ofzo moet je weer opnieuw inloggen? wat is dat voor onzin. ook sluit je scherm gelijk af als je op esc drukt. waarom niet verder in een kleiner schermpje wat bij het oude tv anywhere wel mogelijk was?

Reputatie 2

 tv gids switch niet naar de huidige data/tijd ( dus je scrolt je een ongeluk) 

Ik zag zelf dit probleem nadat ik de Apple TV na bijv. een dag weer aanzet en waarbij de T-Mobile TV app automatisch hervat met afspelen. Is dit bij jou ook het geval? Of heb je altijd dit probleem?

 gisteravond wat terug gekeken, vanochtend de app geopend op de appletv. De tvgids laat de juiste data/tijd zien. Echter staat het selectie vakje nog op het programma van “gisteren"

De test app werkt prima :ok_hand:  op onze tablet, behalve dat veel programma's bij het terugkijken 5 minuten van te voren worden afgebroken met de melding "no content available”.

Dit is ook bij de reguliere app zo op de mobieltjes.

T-mobile - ik gebruik de Apple TV app al sinds Knippr en ben zo gewend geraakt aan het gebruiks gemak van de menu’s. Graag zou ik een optie willen om de nieuwe tv gids layout aan te passen naar de vorige lay-out. Dus met de zenders als kolom en tijd als rij. En de snelheid van scrollen in het menu moet terug.

De snelheid van het menu is niet in verhouding zoals die was. Is nog net niet zo traag als het tv kastje zelf, maar wel een stuk trager geworden.

Reputatie 6
Badge +2

Dan is hier sprake van verwarring. In dit topic en ook de service e-mail gaan het over het overzetten van de TV Anywhere apps en niet de TV Boxen. Dat vergt meer tijd om iedereen goed om te zetten. 

Hoi @Hans-Juriën ,

 

ik heb het niet over de app, maar over de kastjes die aangesloten zijn op de tv. Zoals is aangegeven communiceert T-Mobile dat iedereen uiterlijk 10 september zou zijn overgezet. Het is nu 11 september en bij mij is niets gewijzigd. 

Reputatie 6
Badge +2

@SAM_024  / @thieu.hofkes In de appstores staan de apps voor iedereen beschikbaar. Welke type toestel gebruiken jullie en welke versie van iOS of Android staat hier op geinstalleerd?

Hoi @stefan.1997, dit betekent dat we tussen 1 september en 10 september iedereen overzetten naar het nieuwe TV Anywhere. Ik begrijp de verwarring omdat het woordje “platform” hier aangehaald wordt, maar het betreft hier TV Anywhere (als nieuw platform). Ik vervang dit woordje meteen voor een minder dubbelzinnige betekenis.

Thanks voor je alertheid! 😎👍

NOU….wij zijn nog niet overgezet hoor.  Hoe gaat dat dan??

Is de uitrol vertraagd want wij zijn nog niet overgezet?

We gebruikten de app veel op een tablet een lenovo Tab 2 A10-70F.

De oude app deed het prima, de nieuwe crashed meteen.

Aangezien hij 4 jaar oud is een nieuwe gekocht een LENOVO Tab M10, met Android 9 .

Zelfde resultaat. de app crashed meteen, zonder enige waarschuwing.

Laat ik allereerst zeggen dat ik heel blij ben dat er een Apple TV app is, en dat deze ook actief (hopelijk?) wordt bijgewerkt. Daarmee heeft T-Mobile voor mij al een streepje voor. Sterker nog, het is een van de hoofdredenen dat ik deze provider gekozen heb. 
 

De oude versie (in feite Knippr met een ander sausje) was niet geweldig, maar redelijk in gebruik. Deze update is helaas qua gebruiksvriendelijkheid een flinke stap terug. Waar de app voorheen in elk geval overzichtelijk was is het nu een brei van menu’s en knoppen, waar ik een paar dagen later nog steeds niet uit kom.

Het grootste probleem hier is dat veelgebruikte patronen niet toegepast zijn:

  • de menu knop gaat niet altijd terug, en kan je ook niet gebruiken om de app te verlaten, behalve als je hem ingedrukt houdt. Iets dat geen enkele andere app heeft.
  • de touchpad indrukken tijdens het afspelen pauzeert niet, maar brengt een ander menu tevoorschijn
  • Als je tijdens het afspelen per ongeluk de touchpad aanraakt zoek je meteen voor/achteruit. Erg irritant als je zonder te kijken de afstandsbediening wil pakken, zeker omdat je niet goed voelt welke kant de touchpad is.
  • 10 seconden vooruit/achteruit spoelen door op de zijkant van de touchpad te drukken werkt niet. Dit is erg handig als je een klein stukje gemist hebt bijvoorbeeld.

Zo zijn er nog wel wat punten die helaas voorkomen hadden geworden als er simpelweg gebruik was gemaakt van de standaard player die  tvOS biedt. Ik snap niet waarom deze keuze is gemaakt, YouTube doet dat ook. Erg storend als wat je gewend bent niet werkt.

Nogmaals: blij met ontwikkeling aan de app. Hopelijk kan er een goede UX-designer zijn/haar licht over schijnen, dat zou de kwaliteit erg ten goede komen.
 

Ik heb de app zowel op de iPhone als mede op de Windows 10 staan en wat me opvalt dat de app op de iPhone normaal opstart maar dat ik op de laptop telkens de pincode moet ingeven, terwijl het vakje “onthoud mij” is aan gekruist.

Beeldkwaliteit is gewoon goed, en je kunt deze ook aanpassen ik zie op de iPhone maximaal op 720P en op de laptop tot 1080p

Hier hetzelfde. Moet ook iedere keer opnieuw inloggen. Plopt er soms ook zomaar uit

Via de nieuwe site geprobeerd om morgen op ziggo sport de F1 trainingen enz op te nemen maar krijg te zien “deze zender staat geen cloudopnames toe” 

Dat schiet dus ook niet op :(

Reputatie 2

 tv gids switch niet naar de huidige data/tijd ( dus je scrolt je een ongeluk) 

Ik zag zelf dit probleem nadat ik de Apple TV na bijv. een dag weer aanzet en waarbij de T-Mobile TV app automatisch hervat met afspelen. Is dit bij jou ook het geval? Of heb je altijd dit probleem?

Ik kijk vrij veel terug en vermoed dat het daar mee te maken heeft. Ik zal het even in de gaten houden en de bevindingen hier plaatsen.

 

Reputatie 6
Badge +2

 tv gids switch niet naar de huidige data/tijd ( dus je scrolt je een ongeluk) 

Ik zag zelf dit probleem nadat ik de Apple TV na bijv. een dag weer aanzet en waarbij de T-Mobile TV app automatisch hervat met afspelen. Is dit bij jou ook het geval? Of heb je altijd dit probleem?

Reputatie 4
Badge +2

Hi @Comp User @vanvonno46 @bro14, goed dat jullie vragen naar de Belgische zenders. Ik heb het direct voor jullie uitgezocht. Onze TV Anywhere app ondersteunt (nog) geen Belgische zenders. De reden hiervan is dat zij nog geen volledige rechten verlenen om dit middels een andere videostream uit te laten zenden dan direct via hen. Het ontbreekt zogezegd nog aan een licentie. Vooralsnog zijn de zenders dus enkel via de TV Box te bekijken!

Top om te zien dat iedereen aangeeft waar tegenaan gelopen wordt en wat juist goed bevalt. Mag ik vragen wat je tegenzit omtrent de TV gids @Doggy1966? Onze huisexpert/developer HJ heeft hier vast meer zinnigs over te melden, mag ik je om hulp vragen @Hans-Juriën?

 

Reputatie 2

Op de iPhone is de app best OK. Ziet er goed uit en het is een fijne gebruikersinterface. Fijn dat nu ook alle zenders beschikbaar zijn.
 

Op een AppleTV die ik gebruik in om tv te kijken is het juist het tegenovergestelde.
 

Opties zijn niet aan te klikken.

 tv gids switch niet naar de huidige data/tijd ( dus je scrolt je een ongeluk) 

 

Over het aantal streams, het lijkt mij vrij simpel om in te stellen dat het onbeperkt mogelijk is zodra er gebruikt gemaakt van een tmobile verbinding? Of kunnen we tegen meerprijs meer "streams” kopen?

 

Reageer