[info] Onderhoud update TV


Reputatie 6
Badge +5
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2494 reacties
Update 27-06-2017
Het onderhoud is afgerond, na de update bleek er een reset van de TV Box nodig te zijn, we hebben dit zojuist voor iedereen op afstand uigevoerd en alles werkt weer zoals je gewend bent! Mocht je toch nog problemen ervaren reset je TV Box dan even handmatig door de stroom er 10 seconden af te halen en de TV Box daarna weer aan te sluiten.

---------------------

We willen het beste voor TV. Achter de schermen zijn we continu bezig om verbeteringen door te voeren. Of, zoals in dit geval, simpelweg onderhoud uit te voeren om de TV soepel te laten werken. Dit doen we 's nachts van maandag op dinsdag.

Wanneer?
Het onderhoud vindt plaats van maandag 26 juni op dinsdag 27 juni. Klokslag twaalf uur krijg je een onderhoudsmelding te zien op je TV. Deze melding verdwijnt zodra het onderhoud is afgerond. Dit duurt maximaal van 0:00 tot 06:00.

Wat gebeurt er?
Je hoeft hier niets voor te doen. Op afstand zullen wij het onderhoud uitvoeren. Ook na afloop zal de TV gewoon weer beschikbaar worden. In uitzonderlijke gevallen dien je de TV Box even van de stroom te halen.

Verandert er nog iets?
Dit onderhoud is vooral gericht om alles goed te houden. Zichtbaar verandert er dus niet veel. Het zorgt ervoor dat onze systemen stabieler werken. Heb je een TV Box met opnamefunctie? Dan zijn er wel enkele zichtbare verbeteringen. Klik op 'Toon inhoud'.

Na de update is het makkelijker om opnames te verwijderen.
  • Zo kun je alle bekeken opnames tegelijk verwijderen (het wordt gemarkeerd als bekeken wanneer je meer dan 50% van de opname hebt gezien).
  • Ook kun je herhalende opnames van een programma verwijderen, als je bijvoorbeeld een serie opgenomen hebt.
  • Ook kun je na de update àlle opnames in één keer verwijderen (hier heb je wel je TV-pincode voor nodig).

Je kunt dit doen door naar opnames te gaan en dan in plaats van Nieuw de Opnames te selecteren waar alle gemaakte opnames te vinden zijn.



Selecteer Verwijderen aan de linkerkant van je scherm en kies een van de gewenste opties. Vanuit Gepland kun je er ook voor kiezen om alle ingeplande opnames te verwijderen, alle herhalende opnames van een programma of alleen de geselecteerde herhaling.




Wanneer je kiest voor het verwijderen van Alle Opnames zal er om de TV-pincode gevraagd worden. Weet je deze code niet meer,
dan kun je die in My T-Mobile Thuis terugvinden.




=> Alvast bedankt voor het begrip. Vragen? "Reageer op dit bericht." 🙂

33 reacties

Reputatie 2
Hallo Sander, omvat deze update ook zap verbeteringen qua snelheid
Wordt er nu ook iets gedaan aan t spontaan opnieuw opstarten van de box en dat je dan niet je geprogrammeerde opnames kwijt bent
Wordt het programmagids ook aangepakt zodat je makkelijker programma's kan programmeren die 3 dagen later komen en dat programma's optijd beginnen met opnemen en niet halverwege starten of programma's opnemen die gepland staan in een week reeks maar niet meer uitgezonden worden waardoor je dus met naam Vis-TV opneem maar als je kijk naar een totaal ander programma?

ik vindt het totaal gebruiks onvriendelijk zoals het nu gaat
Hallo, een update, dat belooft wat.
Ik ben het eens met dutch-boy. Het werkt niet goed, erg gebruiksonvriendelijk.
Bovendien is de opname capaciteit veel te weinig.
Een andere 'update' suggestie?? Ondertiteling bij de programma's van de BBC. Ik heb er al een aantal keren over gebeld, maar tot nu toe geen ondertiteling. Kan dat in een update meegenomen worden?
Wat ik ook mis, is de mogelijkheid om via de APP programma's op te nemen mijn vorige provider had wel de mogelijkheid via de app
Wordt er dan ook iets gedaan aan de snelheid van de settopbox? Deze reageert tergend langzaam (5-7 seconde) bij bijv naar gids gaan; Ook na opnieuw opstarten. Wat me nog meer opvalt, de interface is onoverzichtelijk en niet gebruikersvriendelijk (NPO1 is niet de eerste zender bij heen en weer scrollen,bijvoorbeeld.)
De interactieve tv box werkt zeer vertraagt, gaat dat ook met e update opgelost worden, daarbij op Sat 1 kan niets opgenomen worden, gaat dat ook aangepast worden?
En graag grotere letters in de tv gids!
Komt er nu misschien ook een timer functie met deze update?
Reputatie 2
helemaal eens, dat ding is zo ongelooflijk traag, dat verkoop je toch niet?
voor mij reden genoeg om asap weer terug naar UPC want het wordt ook steeds erger.
de horizonbox van UPC is echt veel beter.

En op afstand met de iphone programmeren zou ook niet verkeerd zijn.
In welke tijd leeft T-mob eigenlijk?
Hoi,

zijn er ook mogelijkheden om in de optie start vanaf begin om doorspoelmogelijkheid te voorzien?

bij mijn vorige provider was dit mogelijk en zeer prettig.
Mooi een update, afgelopen vrijdag en zaterdag en vandaag gebeld met klantenservice wij konden de programma`s op de harde schijf niet wissen en daardoor dus niet meer opnemen en dit is al vanaf het moment dat vodafonethuis t-mobilethuis werd. Medewerkster heeft een reset gedaan van onze Aminobox A 540 en daarmee zou het probleem opgelost zijn maar wat bleek, na de reset was de opname functie volledig verdwenen zaterdag maar weer gebeld en medewerker zou het probleem doorvoeren naar de technische dienst en dan zou het goed komen. Vandaag 26-06-2017 in de ochtend maar weer gebeld en gevraagd waarom ik nog steeds niet kon opnemen omdat de functie was verwijderd uit de software. Deze medewerker vertelde mij dat het probleem met het verwijderen van de opnames bekend was en dat dit een software probleem was wat nog niet opgelost kon worden omdat dit bij de software ontwikkelaar lag. Te veel verschillende verhalen van medewerkers die niet weten waar ze het over hebben ( met uitzondering van de laatste ) en je met een kluitje het riet in sturen en laat dit nu net de reden zijn waarom ik van UPC over ben gegaan naar Vodafone dit werkte probleemloos tot aan de overgang van t-mobile Nu net mail bericht gekregen met de update waarom wist de service medewerker hier niet van en waarom heeft t-mobile de software niet getest voor overname? slecht slecht slecht 😞 maar mij maakt het niet meer uit, vanmorgen KPN alles in een aangeschaft voor 74 euries 100/100 Mbs en drie tv boxen waarvan 1 met harddisck over een maand ben ik van het gezeur af. by by t-mobile.
KPN geeft op mijn adres 60/6 aan maar in de praktijk komt het op net 40 uit, en KPN is een stuk duurder dat gaat hem dus ook niet worden maar T-Mobile is hard onderweg mijn huis te verlaten, qua WiFi ben ik ook steeds me internet kwijt terwijl de TV wel doorgaat erg vreemd...
Kan iemand uitleg geven waarom Fox sports 3 & 5 ineens weg zijn van kanalen 152 en 154 ?????
2 vragen : 1 Worden mijn opgenomen programma's gewist? En ten 2de kan ik wel opgenomen programma's zien in de uren van onderhoud? Ik ben namelijk een slechte slaper en kijk normaal nog wel een tijdje tv
@Jorine1
Op vraag 2 kan ik je wel met zekerheid zeggen dat je dan even naar de huisarts mag voor een slaap pilletje of even een DVD opzetten. 🆒
@Dutch-Boy
Aaaaaahhhhhh jammer dan maar idd een pilletje😅😅😅
Een timerfunctie zou inderdaad niet verkeerd zijn.
Reputatie 5
Badge +2
Foxsports 3 en 5 was een tijdelijke actie, in de mail stond dit ook duidelijk vermeldt ze waren zelfs veel langer te zien dan in eerste instantie was aangekondigd.

Trouwens op Totaaltv.nl stond een zeer interessant artikel over Ziggo, en dan met name hun app zeg maar hun broertje van T-mobile anywhere alleen loopt Ziggo hier mijlen ver mee voor op T-mobile
hoe lang duurt het nog voor T-mobile zo ver is dat ze Ziggo in de ogen kunnen kijken met hun app?
@BeMu
Ik heb hier niets over gelezen, kwam per toeval er achter dat ik ze had en nu ineens weer weg,
erg jammer dit soort lekker makertjes.
Reputatie 5
Badge +2
Is een mail van 3 mei j.l.
Vind t erg slecht dat jullie klokslag 00:00 onderhoud gaan plegen. Ziggo doet dit na 1:00, dit is een meer acceptabele tijd. Ik en veel andere mensen liggen niet voor 00:00 op bed. En dan heb ik nog gelukt dat ik de Ziggo app nog kan gebruiken. Weer een minpuntje T-mobile!
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie feedback en reacties. 🙂 Doet me goed om te zien dat jullie allemaal zo meedenken. Ik snap dat jullie allemaal erg benieuwd zijn naar wat er zal veranderen.

@dikkedikkie
Voor zover wij hebben vernomen, zit er geen verandering qua zap snelheid in deze update.

@Lucjac
Voor problemen met de opnamefunctie staan ook verbeteringen van de opname dienst klaar.

Nogmaals bedankt voor het meedenken en mochten jullie nog ideeën hebben, wil ik jullie vragen ook eens in de wishlist te kijken. Deze vind je op de volgende pagina https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/community-wishlist-276166
Reputatie 6
Badge +7
Hoi allen, bedankt voor al jullie suggesties! De update van vannacht is alleen een stabiliteitsupdate, naast de veranderingen die vermeld staan in deze post hebben er geen andere veranderingen plaats gevonden. Maar jullie suggesties zijn zeker waardevol, plaats deze vooral ook in in onze Community Wishlist zodat we alle suggesties op één plek kunnen verzamelen!

Update 27-06-2017
Het onderhoud is afgerond, na de update bleek er een reset van de TV-Box nodig te zijn, we hebben dit zojuist voor iedereen op afstand uigevoerd en alles werkt weer zoals je gewend bent! Mocht je toch nog problemen ervaren reset je TV-Box dan even handmatig door de stroom er 10 seconden af te halen en de TV-Box daarna weer aan te sluiten.
Hoi allen, bedankt voor al jullie suggesties! De update van vannacht is alleen een stabiliteitsupdate, naast de veranderingen die vermeld staan in deze post hebben er geen andere veranderingen plaats gevonden. Maar jullie suggesties zijn zeker waardevol, plaats deze vooral ook in in onze Community Wishlist zodat we alle suggesties op één plek kunnen verzamelen!

Update 27-06-2017
Het onderhoud is afgerond, na de update bleek er een reset van de TV-Box nodig te zijn, we hebben dit zojuist voor iedereen op afstand uigevoerd en alles werkt weer zoals je gewend bent! Mocht je toch nog problemen ervaren reset je TV-Box dan even handmatig door de stroom er 10 seconden af te halen en de TV-Box daarna weer aan te sluiten.


Om 12uur moest ik dus de Stekker eruit halen daar hij via de Afstandsbediening en via de aan/uit knop op de BOX niet reageerde, weet niet wat jullie gedaan hebbn...

Reageer