[info] Onderhoud update TV


Reputatie 7
Update 27-06-2017
Het onderhoud is afgerond, na de update bleek er een reset van de TV Box nodig te zijn, we hebben dit zojuist voor iedereen op afstand uigevoerd en alles werkt weer zoals je gewend bent! Mocht je toch nog problemen ervaren reset je TV Box dan even handmatig door de stroom er 10 seconden af te halen en de TV Box daarna weer aan te sluiten.

---------------------

We willen het beste voor TV. Achter de schermen zijn we continu bezig om verbeteringen door te voeren. Of, zoals in dit geval, simpelweg onderhoud uit te voeren om de TV soepel te laten werken. Dit doen we 's nachts van maandag op dinsdag.

Wanneer?
Het onderhoud vindt plaats van maandag 26 juni op dinsdag 27 juni. Klokslag twaalf uur krijg je een onderhoudsmelding te zien op je TV. Deze melding verdwijnt zodra het onderhoud is afgerond. Dit duurt maximaal van 0:00 tot 06:00.

Wat gebeurt er?
Je hoeft hier niets voor te doen. Op afstand zullen wij het onderhoud uitvoeren. Ook na afloop zal de TV gewoon weer beschikbaar worden. In uitzonderlijke gevallen dien je de TV Box even van de stroom te halen.

Verandert er nog iets?
Dit onderhoud is vooral gericht om alles goed te houden. Zichtbaar verandert er dus niet veel. Het zorgt ervoor dat onze systemen stabieler werken. Heb je een TV Box met opnamefunctie? Dan zijn er wel enkele zichtbare verbeteringen. Klik op 'Toon inhoud'.

Na de update is het makkelijker om opnames te verwijderen.
  • Zo kun je alle bekeken opnames tegelijk verwijderen (het wordt gemarkeerd als bekeken wanneer je meer dan 50% van de opname hebt gezien).
  • Ook kun je herhalende opnames van een programma verwijderen, als je bijvoorbeeld een serie opgenomen hebt.
  • Ook kun je na de update àlle opnames in één keer verwijderen (hier heb je wel je TV-pincode voor nodig).

Je kunt dit doen door naar opnames te gaan en dan in plaats van Nieuw de Opnames te selecteren waar alle gemaakte opnames te vinden zijn.



Selecteer Verwijderen aan de linkerkant van je scherm en kies een van de gewenste opties. Vanuit Gepland kun je er ook voor kiezen om alle ingeplande opnames te verwijderen, alle herhalende opnames van een programma of alleen de geselecteerde herhaling.




Wanneer je kiest voor het verwijderen van Alle Opnames zal er om de TV-pincode gevraagd worden. Weet je deze code niet meer,
dan kun je die in My T-Mobile Thuis terugvinden.




=> Alvast bedankt voor het begrip. Vragen? "Reageer op dit bericht." 🙂

33 reacties

Reputatie 7
@Henkdenkt, bedankt voor de tip. Die is ons inderdaad bekend. Ook ik hoop dat dit ooit werkelijkheid kan worden. Door middel van die wensenlijst hoop ik het een hogere prioriteit te maken. Fingers crossed!

@dikkedikkie, ik zie een hoop wensen in dit topic staan. De meeste worden afgevangen in onze Community wishlist. Qua zapsnelheid, ik voel met je mee. Ik hoop dat jij ook begrijpt dat er een update mogelijk moet zijn om ons netwerk stabiel te houden, terwijl er nog andere zaken open blijven staan. Deze update had dus voorrang, maar het betekent niet dat alle andere wensen blijven stilstaan. Er komt heus een update omtrent de zapsnelheid. Die zullen we op dit forum en waarschijnlijk in een e-mail communiceren. Een e-mail die we hopelijk iets eerder uitsturen! 😉
Reputatie 3
@tmobile, ik zie na de update vermelding een hele rits aan vragen die niet beantwoord worden. Waarom een update waarin al maanden spelende problemen niet worden aangepakt. Qua xapsnelheid gaan jullie nu al een half jaar net doen alsof jullie neus bloedt ...
Reputatie 2
Zelf maak ik geen gebruik van de TV, maar mijn ouders (vader) wel. Om persoonlijke reden maken ze geen gebruik van een TV-scherm. Het is overigens goed om te weten dat mijn vader blind is. Softwarematige menu's op de mediabox zijn dus ook met een scherm in principe niet door te komen.

Helaas betekend het na elke update of storing een hoop gedoe om ervoor te zorgen dat er geschakeld kan worden tussen TV en radio op mediabox. We hebben wel een soort 'workaround', maar optimaal is het zeker niet. Bij de vorige provider was een fysieke button aanwezig om te schakelen tussen radio en TV. Ik zag dat dit al op de wensenlijst staat, maar er zullen ongetwijfeld meer blinden dan wel slechtzienden tegen aanlopen. Erg moeilijk iets dergelijks te integreren lijkt me niet. Om maar een naam te noemen, als KPN het kan met hun mediabox, T-Mobile vast ook wel.
Reputatie 7
@Kkqs en @Jorine1,

Jullie geven beiden aan dat het bericht best eerder verstuurd had mogen worden. Daar ben ik het mee eens. Ik zal jullie feedback dan ook zeker meenemen. Ik kan niets beloven, maar ik vind het wel goed dat jullie het (hier) melden. Een duidelijk signaal!

@Kkqs, ik heb je bericht hier geplaatst, aangezien het over dit onderhoud ging.
Gelukkig is bij mij de update allemaal goed verlopen en ik heb geen nadelige gevolgen gehad, maar wat mij wel irriteerde was dat ik maar een paar uur voor die tijd een mail kreeg dat het ging gebeuren en dat er een link was naar dit forum als ik vragen had dat ik die hier kon stellen..... Ik had een vraag maar die is nooit beantwoord, nu is het niet meer nodig want ik weet het antwoord al, want het had betrekking op die update..... Ik hoop dat de volgende keer ik eerder bericht krijg als er iets op handen is en als ik dan een vraag heb die dan ook VOOR die tijd beantwoord word....
Ls,

Ik lees niet elke dag mijn email dus ik zag deze pas toen het servicemoment was aangebroken, het zou jullie sieren om dit soort zaken iets ruimer van te voren bekend te maken. Ik vind het bijzonder storend om, terwijl ik een film aan het bekijken ben geconfronteerd te worden met dit soort servicewerkzaamheden, volgens mij moet de start daarvan toch zeker 2 uur later kunnen, de meeste normale mensen slapen dan. Ik hoop dat u hier kennis van neemt en hier de volgende keer rekening mee houdt
Reputatie 7
Hoi Kim, aangezien je vraag over de update gaat, heb ik deze hier geplaatst.

Vreemd dat de radiozenders weg zijn, die zouden toch ook na de update gewoon beschikbaar moeten zijn. Kun je de TV Box even van de stroom halen en dan in het menu schakelen tussen TV en Radio onder het kopje Live?
Voor de update van 27 juni kon ik nog kiezen uit digitale radio....deze optie is nu weg. En dat vind ik erg jammer
Hoi allen, bedankt voor al jullie suggesties! De update van vannacht is alleen een stabiliteitsupdate, naast de veranderingen die vermeld staan in deze post hebben er geen andere veranderingen plaats gevonden. Maar jullie suggesties zijn zeker waardevol, plaats deze vooral ook in in onze Community Wishlist zodat we alle suggesties op één plek kunnen verzamelen!

Update 27-06-2017
Het onderhoud is afgerond, na de update bleek er een reset van de TV-Box nodig te zijn, we hebben dit zojuist voor iedereen op afstand uigevoerd en alles werkt weer zoals je gewend bent! Mocht je toch nog problemen ervaren reset je TV-Box dan even handmatig door de stroom er 10 seconden af te halen en de TV-Box daarna weer aan te sluiten.


Om 12uur moest ik dus de Stekker eruit halen daar hij via de Afstandsbediening en via de aan/uit knop op de BOX niet reageerde, weet niet wat jullie gedaan hebbn...
Reputatie 7
Hoi allen, bedankt voor al jullie suggesties! De update van vannacht is alleen een stabiliteitsupdate, naast de veranderingen die vermeld staan in deze post hebben er geen andere veranderingen plaats gevonden. Maar jullie suggesties zijn zeker waardevol, plaats deze vooral ook in in onze Community Wishlist zodat we alle suggesties op één plek kunnen verzamelen!

Update 27-06-2017
Het onderhoud is afgerond, na de update bleek er een reset van de TV-Box nodig te zijn, we hebben dit zojuist voor iedereen op afstand uigevoerd en alles werkt weer zoals je gewend bent! Mocht je toch nog problemen ervaren reset je TV-Box dan even handmatig door de stroom er 10 seconden af te halen en de TV-Box daarna weer aan te sluiten.
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie feedback en reacties. 🙂 Doet me goed om te zien dat jullie allemaal zo meedenken. Ik snap dat jullie allemaal erg benieuwd zijn naar wat er zal veranderen.

@dikkedikkie
Voor zover wij hebben vernomen, zit er geen verandering qua zap snelheid in deze update.

@Lucjac
Voor problemen met de opnamefunctie staan ook verbeteringen van de opname dienst klaar.

Nogmaals bedankt voor het meedenken en mochten jullie nog ideeën hebben, wil ik jullie vragen ook eens in de wishlist te kijken. Deze vind je op de volgende pagina https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/community-wishlist-276166
Vind t erg slecht dat jullie klokslag 00:00 onderhoud gaan plegen. Ziggo doet dit na 1:00, dit is een meer acceptabele tijd. Ik en veel andere mensen liggen niet voor 00:00 op bed. En dan heb ik nog gelukt dat ik de Ziggo app nog kan gebruiken. Weer een minpuntje T-mobile!
Reputatie 7
Badge +1
Is een mail van 3 mei j.l.
@BeMu
Ik heb hier niets over gelezen, kwam per toeval er achter dat ik ze had en nu ineens weer weg,
erg jammer dit soort lekker makertjes.
Reputatie 7
Badge +1
Foxsports 3 en 5 was een tijdelijke actie, in de mail stond dit ook duidelijk vermeldt ze waren zelfs veel langer te zien dan in eerste instantie was aangekondigd.

Trouwens op Totaaltv.nl stond een zeer interessant artikel over Ziggo, en dan met name hun app zeg maar hun broertje van T-mobile anywhere alleen loopt Ziggo hier mijlen ver mee voor op T-mobile
hoe lang duurt het nog voor T-mobile zo ver is dat ze Ziggo in de ogen kunnen kijken met hun app?
Een timerfunctie zou inderdaad niet verkeerd zijn.
@Dutch-Boy
Aaaaaahhhhhh jammer dan maar idd een pilletje😅😅😅
@Jorine1
Op vraag 2 kan ik je wel met zekerheid zeggen dat je dan even naar de huisarts mag voor een slaap pilletje of even een DVD opzetten. 🆒
2 vragen : 1 Worden mijn opgenomen programma's gewist? En ten 2de kan ik wel opgenomen programma's zien in de uren van onderhoud? Ik ben namelijk een slechte slaper en kijk normaal nog wel een tijdje tv
Kan iemand uitleg geven waarom Fox sports 3 & 5 ineens weg zijn van kanalen 152 en 154 ?????
KPN geeft op mijn adres 60/6 aan maar in de praktijk komt het op net 40 uit, en KPN is een stuk duurder dat gaat hem dus ook niet worden maar T-Mobile is hard onderweg mijn huis te verlaten, qua WiFi ben ik ook steeds me internet kwijt terwijl de TV wel doorgaat erg vreemd...
Mooi een update, afgelopen vrijdag en zaterdag en vandaag gebeld met klantenservice wij konden de programma`s op de harde schijf niet wissen en daardoor dus niet meer opnemen en dit is al vanaf het moment dat vodafonethuis t-mobilethuis werd. Medewerkster heeft een reset gedaan van onze Aminobox A 540 en daarmee zou het probleem opgelost zijn maar wat bleek, na de reset was de opname functie volledig verdwenen zaterdag maar weer gebeld en medewerker zou het probleem doorvoeren naar de technische dienst en dan zou het goed komen. Vandaag 26-06-2017 in de ochtend maar weer gebeld en gevraagd waarom ik nog steeds niet kon opnemen omdat de functie was verwijderd uit de software. Deze medewerker vertelde mij dat het probleem met het verwijderen van de opnames bekend was en dat dit een software probleem was wat nog niet opgelost kon worden omdat dit bij de software ontwikkelaar lag. Te veel verschillende verhalen van medewerkers die niet weten waar ze het over hebben ( met uitzondering van de laatste ) en je met een kluitje het riet in sturen en laat dit nu net de reden zijn waarom ik van UPC over ben gegaan naar Vodafone dit werkte probleemloos tot aan de overgang van t-mobile Nu net mail bericht gekregen met de update waarom wist de service medewerker hier niet van en waarom heeft t-mobile de software niet getest voor overname? slecht slecht slecht 😞 maar mij maakt het niet meer uit, vanmorgen KPN alles in een aangeschaft voor 74 euries 100/100 Mbs en drie tv boxen waarvan 1 met harddisck over een maand ben ik van het gezeur af. by by t-mobile.
Hoi,

zijn er ook mogelijkheden om in de optie start vanaf begin om doorspoelmogelijkheid te voorzien?

bij mijn vorige provider was dit mogelijk en zeer prettig.
Reputatie 2
helemaal eens, dat ding is zo ongelooflijk traag, dat verkoop je toch niet?
voor mij reden genoeg om asap weer terug naar UPC want het wordt ook steeds erger.
de horizonbox van UPC is echt veel beter.

En op afstand met de iphone programmeren zou ook niet verkeerd zijn.
In welke tijd leeft T-mob eigenlijk?
Komt er nu misschien ook een timer functie met deze update?

Reageer