[Info] Tijd voor een upgrade

  • 18 April 2017
  • 29 reacties
  • 4228 Bekeken

Reputatie 2
  • Oud T-Mobile Thuis moderator
  • 100 reacties
We werken continu aan de verbetering van onze diensten, zodat jij altijd optimaal kunt TV kijken. Daarom voeren we onderhoud uit op 19 april op onze TV dienst.

Wanneer?
We voeren dit onderhoud uit op woensdag 19 april van 02:00 tot en met 06:00 uur. Gedurende deze tijd kun je een tijdje niet TV kijken. Op je TV zul je een onderhoudsmelding zien vanaf 02:00 uur. Deze melding verdwijnt zodra het onderhoud is afgerond.

Wat moet jij doen?
Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kan lekker blijven slapen.

Als we klaar zijn
Na het onderhoud moet je soms zelf de Interactieve TV Box nog even opnieuw opstarten, als TV toch niet werkt. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Wil je meer weten? Stel je vraag hieronder.

Team T-Mobile Thuis

29 reacties

Wat gaat de update inhouden?
Reputatie 2
Hoi Roeloff,

Dit zullen vooral aanpassingen zijn aan ons netwerk zelf.
Gaat de snelheid om van zender te wisselen omhoog? Als ik nu een nummer indruk moet ik een moment wachten voor het in beeld komt en even wachten voor de zender gekozen wordt.
Geen verbetering betreffende de traagheid van de decoder?
Traagheid gaat niet weg met de standaard box. Daarvoor is de hardware in de box veel te traag voor. Daar zou een hardware vervanging voor in de plaats moeten komen. De lage prijs moet ergens vandaan komen.
Had met de oude Vodafone omgeving de traagheid niet. Net zoals anderen. Zal dus aan de skin verandering moeten liggen.
Inderdaad. Pas nadat de 'schil' van t-mobile is geplaatst reageerde de box verschrikkelijk traag op zenderwisselingen.
Reputatie 3
Ik ervaar ook zeer trage decoder vooral bij het oproepen van het menu. 5 a 6 seconden tvgids ook gerust een pas seconden. het opnemen van programma's , dat slaat werkelijk alles. Hij blijft in serie opnemen terwijl het seizoen al voorbij is en op hetzelfde tijdstip totaalbedrag iets anders uitgezonden wordt.
Reputatie 3
Het zou dus prettig zíjn als deze problemen opgelost worden.
Ik denk niet dat dat zozeer aan de 'schil' ligt, want dit zijn alleen style wijzigingen. Het ligt eerder aan de snelheid van het tv zender netwerk. Het ophalen van zenderinformatie gaat gewoon trager. Is vermoedelijk een kostenbesparing vanuit T-Mobile.

Persoonlijk zou ik graag de volgende verbeteringen willen zien:
- Snellere reactie wanneer van zender wordt veranderd
- Kunnen zoeken op films in de tv gids. (welke films zijn er bezig en kan ik alvast inplannen om op te nemen)
- Vrijuit kunnen terug- en doorspoelen wanneer gemiste programma's worden bekeken. En ja, dit is met name voor het skippen van reclame.
- Sneller kunnen terug- en doorspoelen in opnames. 16x is niet snel genoeg
- Af en toe een gratis film zou ook leuk zijn. Nu is het zoeken van films in de gids een monsterklus, ook vanwege het trage laden. Het lijkt wel of T-Mobile (tegenwoordig) het gebruik van het films huren gedeelte hiermee wilt bevorderen.

Als deze zaken niet veranderen stap ik volgend jaar gewoon weer over, terug naar KPN. Waar tevens het voordeel van het Compleet (mobiel en thuis) pakket beschikbaar is.
Inderdaad de traagheid van het zender wisselen.
Waar ik me bijzonder aan erger is het opnemen...Je kan niet gewoon een serie opnemen alleen maar tijdsvlakken en zodra de serie stopt gaat de opname gewoon door en moet je ze allemaal handmatig 1 voor 1 wissen...Hoop dat dit ook snel aangepast wordt
Hiervoor zat ik bij Vodafone en toen waren allebei de decoders ook rete traag. Lag echt niet aan de nieuwe schil bij mij. Was echt geen verschil dan dat het allebei rete traag was/is...
Reputatie 7
Badge +1
Vreemd dat bij sommigen de box zo traag is, hier staat nog de oude Amino 140 zo'n wit geval het oproepen van de tv gids of menu vergt slechts een fractie van een seconde evenals het wisselen van zender.
De logo's en menu zijn al van T-mobile, nou weet ik niet of het nog van invloed is of men nog gebruikt maakt van het oude DSL (waarvan ik nooit enthousiast ben geweest) of glasvezel?
Reputatie 3
Ik wacht het niet af, stap over naar Ziggo ga minder betalen en krijg meer, krijg een extra tvbox voor boven, HBO
Traagheid zender wisseling!
Reputatie 6
Badge
Vreemd dat bij sommigen de box zo traag is, hier staat nog de oude Amino 140 zo'n wit geval het oproepen van de tv gids of menu vergt slechts een fractie van een seconde evenals het wisselen van zender.
De logo's en menu zijn al van T-mobile, nou weet ik niet of het nog van invloed is of men nog gebruikt maakt van het oude DSL (waarvan ik nooit enthousiast ben geweest) of glasvezel?


Vóór de switch naar T-Mobile was de Entone merkbaar iets vlotter dan de Amino die ik jarenlang gehad heb. Na de overgang en bijbehorende firmware merkte ik wel dat de Entone wat trager was geworden en afgelopen week was ik bij iemand thuis die nog steeds de Amino had en idd die werkt nu bijna perfect :? (veel beter dan voorheen). En ik had juist het oude abo beeindigd om na een vakantie met een nieuw abo en Entone's ipv Amino's verder te gaan 😉 . Je zou bijna denken dat de nieuwe firmware voor en op een Amino ontwikkeld is ...
Dit alles op de 'eigen' glasvezel voor zowel mijn Entone's als de Amino van die andere.
Duurt het overal tot 06.00 uur ? Ik zit nl te wachten.....
Reputatie 3
En weer geen mail met aankondiging ? Vanmorgen weer (voor niks dus) bezig geweest met uitzoeken wat er aan de hand was met de TV. Of moeten we van T-Mobile maar dagelijks op het forum kijken of zo ?
Overigens ook hier behoorlijk tragere Entone boxen na de overgang naar T-Mobile. En ook de gids doet regelmatig raar. Al een keer gehad dat de roze streep die de huidige tijd in het programma aangeeft zomaar zoek was en ook al een keer zomaar een doorzichtige gids.


Een power-cycle lost het dan wel weer op, maar toch... gedoe...
Zijn er op dit moment al werkzaamheden? Mijn internet staat namelijk constant te flipperen....:?
Reputatie 3
En weer geen mail met aankondiging ?
Oké, niks gezegd, mail was wel verzonden door T-Mobile maar komt om een of andere reden nu pas binnen hier :?
Reputatie 6
Badge
Ik ga ervan uit dat de update is uitgevoerd aangezien de box al aan stond net. Eerste indruk is dat de tv gids nu in 2 seconden volledig geladen is ipv gister nog 3 en het er omhoog en omlaag doorheen gaan zit veel minder vertraging op (nu vergelijkbaar met vóór de overgang maar nog steeds niet zoals op de Amino i.c.m. T-Mobile; of de update moet die weer trager gemaakt hebben ;))
Zappen onveranderd met na 3 seconden pas beeld (na 2 seconden wel al geluid)
We werken continu aan de verbetering van onze diensten, zodat jij altijd optimaal kunt TV kijken. Daarom voeren we onderhoud uit op 19 april op onze TV dienst.

Wanneer?
We voeren dit onderhoud uit op woensdag 19 april van 02:00 tot en met 06:00 uur. Gedurende deze tijd kun je een tijdje niet TV kijken. Op je TV zul je een onderhoudsmelding zien vanaf 02:00 uur. Deze melding verdwijnt zodra het onderhoud is afgerond.

Wat moet jij doen?
Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kan lekker blijven slapen.

Als we klaar zijn
Na het onderhoud moet je soms zelf de Interactieve TV Box nog even opnieuw opstarten, als TV toch niet werkt. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Wil je meer weten? Stel je vraag hieronder.

Team T-Mobile Thuis


Ik merk zowaar een snelheidsverbetering! Bij mij duurde het inderdaad ook ruim 6 seconden, wat echt langer was dan het pre-t-mobile tijdperk. NU lijkt dat verholpen.

Nu moet ik wel zeggen, dat de Entone niet helemaal lekker meer reageert op de afstandsbediening van Samsung, dus die zal ik opnieuw in moeten stellen (het schrijven van een cijfer en het scrollen in de tv-gids werken niet meer).
Reputatie 7
@Bemu en @apis4, fijn dat de amino's zo lekker snel reageren. Het gaat om dezelfde software, raar dat hier dan verschil in zit. Bedankt in ieder geval voor de melding. Wellicht dat dit nieuw licht schijnt op het issue.

@dRichardK, jammer dat je overstapt. Het verbaast me dat het goedkoper wordt. Ons Thuis aanbod is één van de voordeligste in NL. Je kunt altijd nog even overleggen over stopzetten of verlengen op 0800-0092, optie 5. Wellicht dat een verlengaanbod je nog binnenboord kan houden. :8

@Eric_E, er kan wat verschil zitten in aankomsttijd als je zo'n massa-mail verstuurd. Excuus voor de vertraging!

@marihommersom, Internet zou niet beïnvloed moeten zijn bij het onderhoud. Mocht je nog problemen ervaren, kun je hier wat zaken nalopen:
https://thuisservice.t-mobile.nl/internet-en-email/geen-of-slechte-verbinding/.

@m.weterholt, fijn om te horen dat het nu wat sneller gaat. De upgrade had zover ik weet hier eigenlijk geen invloed op. Het was een eerste stap om hierna pas de zapsnelheid te verhogen. Hoe dan ook, goed nieuws voor jou!
Hallo,

Door deze update is de guide zodanig veranderd dat het nu lastiger is om de kanalen en de aanvullende informatie van een show te lezen, vooral als de achtergrond wit is! Gaat dit zo snel mogelijk weer aangepast worden? Een zwarte achtergrond bijv.?
Reputatie 6
Badge
Zo hoort het er echt niet uit te zien, hierboven zag ik ook al een plaatje met hetzelfde en daar werd bij gezegd dat het 'een' keer is voorgekomen dat de gids doorzichtig was.
Hier is het gewoon nog een klein venstertje rechtsonder van wat er op tv is en verder een gids met volledig zwarte achtergrond.
Volgens de systeem informatie in het menu is het firmware versie: 2.9.3.1
Misschien een keer resetten via het knopje aan de linkerkant?

Reageer