[Info] Uitbreiding TV functies per 12 maart

[Info] Uitbreiding TV functies per 12 maart
Reputatie 7
Badge +5
Geniet jij nu al van jouw Interactieve TV abonnement bij T-Mobile Thuis? Hou je dan goed vast, want we doen er nóg een schepje bovenop. Op 12 maart lanceren wij meerdere nieuwe functies! 🎉
In dit topic staan alle verbeteringen op een rijtje.

Uitbreiding Begin GemistEr zijn extra zenders toegevoegd aan Begin Gemist! Vanaf nu kan je ook op de onderstaande kanalen gebruik maken van deze handige optie; met behulp van de blauwe knop op je afstandsbediening. Zo mis je nooit meer het begin van je favoriete programma!

Deze zenders zijn toegevoegd: TLC, Viceland, Discovery, ID, Eurosport, Eurosport 2, Cartoon Network, CNN, TV5Monde, Europe HD, TV538, FOX, 24Kitchen, Animal Planet, National Geographic, Discovery World, Discovery Science, BoomerangTV, BabyTV, Trace Urban, CNBC Europe, CNN Turk, NPO Nieuws, NPO Politiek, CBS Reality, GINX, ARTE, TVE, Mediaset Italia, Nat Geo Wild en MTV Live

Uitbreiding Pauze/LiveHet is al langere tijd mogelijk om op NPO 1, 2 en 3 te pauzeren. Nu is dat ook mogelijk op RTL 4, 5, 7, 8 en Z! Dit gaat heel makkelijk met de play/pauze toets op je afstandsbediening. Je kunt een programma een uur lang pauzeren. In tegenstelling tot de NPO kanalen kan je op deze zenders niet doorspoelen.

Van TV naar Radio met de groene knopEr is veel vraag geweest naar makkelijker kunnen wisselen tussen TV en Radio. We hebben geluisterd! Met één druk op de groene knop kan je nu snel wisselen tussen beide functies. Zo heb je de Radio altijd binnen handbereik.

Wisselen van ondertiteling met de gele knopMet behulp van de gele knop kan je nu snel wisselen tussen de verschillende talen ondertiteling. Ook kan je hiermee de ondertiteling uitzetten. Het kan hierbij wel voorkomen dat er geen andere taal beschikbaar is voor de ondertiteling, of dat het programma alleen mét ondertiteling wordt uitgezonden. In dat geval kan je de ondertiteling niet aanpassen met de gele knop.

Altijd alle Uitzending Gemist menu’s beschikbaarAls je eerder een Favorietenlijst aan had staan zag je in het Uitzending Gemist menu ook alleen de Uitzending Gemist menu’s van de zenders die in je favorietenlijst stonden. Dit is nu opgelost: je ziet altijd alle beschikbare Uitzending Gemist menu’s, ongeacht de zenders in je Favorietenlijst.

‘Meer zoals dit’ verbeterdBij de ‘Meer zoals dit’ films in de Videoshop en Film1 kreeg je eerst vaak dezelfde films te zien als suggesties. Dit hebben we nu aangepast, waardoor je veel meer verschillende films ziet om uit te kiezen.

Favorieten altijd actueelAls je in de Videoshop en de Film1 shop een film in Favorieten plaatste, bleef deze film daar ook staan als de film niet langer beschikbaar was om te huren. Zo kon het zijn dat je daar een film zag staan die je niet meer kon huren. Dit is nu aangepast. Alle films in die je in Favorieten ziet zijn dus te huren!

Het volumebalkje helemaal volAls je het volume van je TV Box op maximaal had staan bleef het volumebalkje altijd nog een stukje leeg. Hierdoor leek het alsof het geluid nog harder zou kunnen. Dit is nu opgelost. Als je volume op maximaal staat is het volumebalkje ook helemaal vol.

Wat moet jij doen om de upgrade te ontvangen?Niets! De upgrade zal in de nacht van 11 maart op 12 maart plaatsvinden. Tijdens het onderhoud zal via een melding op de TV zichtbaar zijn dat we bezig zijn met werkzaamheden. Na het onderhoud kan je direct gebruik maken van de nieuwe upgrades en genieten van TV signaal. TV Anywhere blijft de hele nacht beschikbaar!

De update geldt voor zowel de TV Box als de TV Box met harddisk. Kom je er niet uit? Of heb je vragen over de nieuwe functies? Geen probleem, plaats in dit topic een berichtje. Wij helpen je!

28 reacties

Reputatie 4
Mooi dat er eindelijk nieuwe functies komen, maar ik mis Begin gemist + uitzending gemist gewoon via tv-gids kunnen selecteren (net zoals Ziggo en KPN). Je kunt dan makkelijk een hele week terug.
Reputatie 4
Ik mis trouwens de zenders RTL4, RTL5, RTL7 en RTL 8 nog bij gemist. De genoemde kanalen komen ook bij het gemist menu te staan? Anders kunnen we helemaal geen programma terug kijken wat al geweest is...

Reputatie 4
De uitbreiding net gezien en de gemist tab is precies hetzelfde, geen nieuwe zenders (RTL? enz.).
https://thuisservice.t-mobile.nl/tv-en-radio/programma-gemist/

Met begin gemist kan je nog steeds niet verder terug, alleen als een programma nog bezig is. Bij de meeste providers kun je een week terug met begin gemist, waarom gaat dit zo lang en moeizaam bij T-Mobile Thuis?🙄

Leuk die nieuwe zenders bij begin gemist, maar wat heb je er aan als je een programma niet kunt starten wat al geweest is...🤔
https://thuisservice.t-mobile.nl/tv-en-radio/begin-gemist/
Reputatie 6
Badge
Hi @WhySoSerious,

In het bovenstaande bericht wordt niet vermeld dat RTL wordt toegevoegd aan uitzendingen gemist. RTL biedt zijn XL (RTL Gemist) diensten niet meer aan Tv providers aan.
Reputatie 4
Hi @WhySoSerious,

In het bovenstaande bericht wordt niet vermeld dat RTL wordt toegevoegd aan uitzendingen gemist. RTL biedt zijn XL (RTL Gemist) diensten niet meer aan Tv providers aan.

Klopt, maar die gemist tab kan dan net zo goed weg, als er geen nieuwe zenders worden toegevoegd en ze begin gemist goed werkend maken op de decoder...
Reputatie 5
Badge
Hallo T-Mobile, bij Uitzending Gemist heb ik alleen maar NPO, SBS6, Veronica, NET5 en SBS9.
De nieuwe zenders kan ik dus nergens vinden?
En ook RTL4, 5, 7 en 8 staan er niet?
Mooi dat er eindelijk nieuwe functies komen, maar ik mis Begin gemist + uitzending gemist gewoon via tv-gids kunnen selecteren (net zoals Ziggo en KPN). Je kunt dan makkelijk een hele week terug.
Exact. Too little, too late. De irritatie over de priegelige afstandsbediening en de gebruiksonvriendelijke interface van T-Mobile Thuis wordt niet minder door deze marginale verbeteringen.
Reputatie 7
Ik wil graag benadrukken hoe blij ik ben met deze uitbreiding. Dit zijn acht (!) punten die wij als feedback hebben ontvangen van vele klanten. Ik ben superblij dat we deze punten dan ook allemaal hebben weten te implementeren in de TV Box. Ik wil daar onze ontwikkelaars enorm voor bedanken dat ze naar ons en de klant hebben geluisterd.

Ik besef mij dat er nog veel meer wensen zijn. Laat deze uitbreiding dan ook een geruststelling zijn dat wij de wensen en verbetersuggesties serieus nemen en ook daadwerkelijk aanpakken. Je kunt er van op aan dat er nog veel meer moois in de pijpleiding zit!
Reputatie 7
Badge +4
Hallo T-Mobile, bij Uitzending Gemist heb ik alleen maar NPO, SBS6, Veronica, NET5 en SBS9.
De nieuwe zenders kan ik dus nergens vinden?
En ook RTL4, 5, 7 en 8 staan er niet?


Goedemorgen HerelsTom,

De reden dat je de zenders niet ziet, is omdat de uitbreiding gaat over 'Begin gemist'. Hier zijn legio zenders aan de dienst toegevoegd. Hierbij kun je een lopend programma via de blauwe knop van de afstandbediening terugkijken en via de TV Anywhere app nog langer terug (eventueel te casten naar de TV).

De vernieuwing van 'Uitzending gemist' betreft een bugfix, waardoor de dienst niet zichtbaar was als zenders niet aan de favorietenlijst was toegevoegd. De dienst blijft daardoor beperkt tot NPO, SBS en Fox Eredivisie Live. RTL heeft er zelf voor gekozen om de RTL XL dienst niet meer aan te bieden. Het alternatief hiervoor is 'Begin gemist'. Het is daarmee nog niet optimaal. Een mooie update van T-Mobile Thuis en hopelijk ook snel een verdere uitbreiding van de 'Begin gemist' service, zodat je verder terug kan kijken. Ik hoop het in ieder geval met je mee, want streamen van 'Begin Gemist' is aardig maar niet optimaal.

Is met mijn antwoord meer helder waar het verschil zit en waarom je geen uitbreiding ziet.
Reputatie 3
Badge
Ik wil graag benadrukken hoe blij ik ben met deze uitbreiding. Dit zijn acht (!) punten die wij als feedback hebben ontvangen van vele klanten. Ik ben superblij dat we deze punten dan ook allemaal hebben weten te implementeren in de TV Box. Ik wil daar onze ontwikkelaars enorm voor bedanken dat ze naar ons en de klant hebben geluisterd.

Ik besef mij dat er nog veel meer wensen zijn. Laat deze uitbreiding dan ook een geruststelling zijn dat wij de wensen en verbetersuggesties serieus nemen en ook daadwerkelijk aanpakken. Je kunt er van op aan dat er nog veel meer moois in de pijpleiding zit!


Het is dat ik nu dit bericht lees. Ik had het anders niet gemerkt.
De ontwikkelaars verdienen iig geval schouderklopje. Of T-mobile zijn prioriteiten op orde heeft...... Lijkt erop dat de quick-wins zijn gerealiseerd.

Hi @WhySoSerious,

In het bovenstaande bericht wordt niet vermeld dat RTL wordt toegevoegd aan uitzendingen gemist. RTL biedt zijn XL (RTL Gemist) diensten niet meer aan Tv providers aan.


Jammer genoeg niet. Het is leuk dat je zegt dat RTL alles via zijn eigen dienst aanbiedt, maar waarom kunnen Ziggo en KPN dit wel aanbieden. Natuurlijk is schaalgroote hier een factor in. Maar sinds de overname van Tele2, denk ik dat jullie meer kunnen maken.

Ik denk dat T-mobile de noodzaak onderschat om veel meer tijd, geld en energie te steken in het tv-platform. Begin van voren af aan. Zet een tv platform op die vergelijkbaar is met die van KPN. In de tussentijd:
Huur het in van KPN. Net als NLE doet. Die hebben alles van KPN ingehuurd. Lang leve wholesale.
Doe dit voor een jaar. Max 2.
Dan kun je dus ondertussen je eigen platform van de grond af aan opbouwen. Nodig een aantal mensen uit ( zoals ik ) om de wensen nogmaals te bespreken aan de hand van wat er allemaal al is opgegeven.
En als je dan klaar bent met je eigen platform: Dan kan het grote feest beginnen. Betekend natuurlijk wel dat dit een flinke investering in hardware met zich meebrengt, maar zoals ik altijd al zei; Soms moet je investeren om te kunnen groeien.

Ik begrijp dat dit een hele grote acquisitie is, maar ik denk persoonlijk dat je dit veel nieuwe klanten gaat brengen, zolang je de prijs met niet al te hoog laat oplopen.

Speerpunten:
  • Uitzending Gemist (op basis van TV gids met zoek functie) voor zoveel mogelijk zenders, maar zeker met alle nederlandstalig zenders
  • Waar mogelijk alles in HD 1080p. En waar mogelijk 4k
  • Brengt gelijk de noodzaak met zich mee nieuwe hardware te introduceren. Met HDCP 2.2 ondersteuning.
  • Introduceer een GIDS met zoekfunctie.
  • Opnemen in de cloud. Aangezien alles al wordt opgenomen voor begin gemist is het een kleine moeite om een extra vlag te zetten voor opgenomen programma's. Bewaar deze voor minimaal een jaar.
  • Qua UI. Ik ben nu bijna een jaar abonnee, maar nog steeds zap ik de verkeerde kant op als ik uit ga van het onderste menu van de huidige zender. Selectie in de lijst is nu invers. NPO1 is onderaan de lijst en daarboven NPO2, NPO3, enz. Laatste keer dat ik iets in een lijst zag ging dan van Boven naar beneden en niet andersom. Zie hier:
lijst weergave nu:
003 NPO3
002 NPO2
001 NPO1



Terwijl ik liever zie dat de lijst er zo uitziet, zoals we :

001 NPO1
002 NPO2
003 NPO3
004 RTL4

  • Maak het menu 20% doorzichtig. Dat maakt het menu iets rustiger.
  • Netflix en Videoland apps. Geen discussie.
  • Een goede AB.
Maar ja. Wie ben ik......
Reputatie 7
Badge +4
Het zijn goede punten @martva. Ik denk dat je goed in beeld hebt wat er speelt en belangrijk is voor klanten. Sterker nog ik heb meermaals hetzelfde aangegeven qua functies. Ik verwacht dat T-Mobile meer doet dan zichtbaar is. Ze hebben een platform dat in de basis nog stamt uit de Vodafone tijd en waarbij de afgelopen periode diverse updates omwille van stabiliteit zijn gedaan. Met de huidige update ziet het er naar uit dat ze eindelijk zo ver zijn om - na de overname - echt stappen vooruit te zetten om het product naar een goed niveau te brengen. Daar zit wel een keerzijde bij; wat te doen met TELE2? Dat dit bedrijf is overgenomen zegt nog niets over de producten van beide bedrijven. Dat dit niet 1,2,3 geïntegreerd is, hebben we de afgelopen periode al gezien. Misschien niet de snelheid die we willen zien, maar vaak komt er veel meer bij kijken bij dergelijke projecten. Wie weet verrast T-Mobile ons nog wel.
Dank voor alle updates , vooral de groene knop om te wisselen tussen radio en tv is een verbetering .
Wat ik mis , is de mogelijkheid om met de app TV Anywhere een opname te programmeren , of vergis ik mij ?
Reputatie 2
Ik wil graag benadrukken hoe blij ik ben met deze uitbreiding. Dit zijn acht (!) punten die wij als feedback hebben ontvangen van vele klanten. Ik ben superblij dat we deze punten dan ook allemaal hebben weten te implementeren in de TV Box. Ik wil daar onze ontwikkelaars enorm voor bedanken dat ze naar ons en de klant hebben geluisterd.

Ik besef mij dat er nog veel meer wensen zijn. Laat deze uitbreiding dan ook een geruststelling zijn dat wij de wensen en verbetersuggesties serieus nemen en ook daadwerkelijk aanpakken. Je kunt er van op aan dat er nog veel meer moois in de pijpleiding zit!


Sander, is er al iets meer bekend wanneer er een update komt dat de decoder geen tijd meer aangeeft maar nummer kanaal handig als je radio hebt aanstaan.

Reputatie 7
Hoi @oldtimer65,

Het klopt dat je die optie niet kunt terugvinden. De opnames worden namelijk lokaal opgeslagen (in de TV Box). Je kunt dus alleen op die TV Box de opname inplannen.

@Marcel1981.

Dit heb ik nagevraagd, maar ik heb slecht nieuws. Dit zal niet aangepast worden. Hier zal altijd de tijd op blijven staan. Ik snap dat je de TV uitzet als je radio wilt luisteren. Het is dan blind schakelen. Het is niet anders, excuus.
he ik hbe mijn tv kastje met hard disc ik woon in berghem bij oss 5351be 41 de update vanvanacht ik zie de zenders niet staan bij gemist hoe jakn dat en moet ik nog iets doen aan mij modem
Reputatie 7
Hi @ramonvanmaren39, geen zorgen een herstart van de TV-Box (even 10 seconden van de stroom af halen) lost dit meestal op! Mocht dat om één of andere reden niet werken dan kan je de reset uitvoeren via onderstaande stappen:

1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).
3. Als het modem is opgestart sluit je de TV Box weer aan op de stroom.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘Ethernet not detected, Please connect ethernet cable’ kan je ook de netwerkkabel weer aansluiten.
Goede morgen,

Ik overweeg over te stappen naar t-mobile 750/750 met internet/tv/bellen.
Maar kan ik het zelfde verwachten als momenteel bij kpn mbt het tv gedeelte zoals programma gemist etc.
Hebben alle providers dezelfde programma`s in gemist of spelen bepaalde rechten mee en is dat overal verschillend.Dit heb je zo op praktisch alle zenders een week lang tot je beschikking.

Reputatie 7
@Maybe

nee dit werkt niet het zelfde, bij T mobile kan je nog geen RTL zenders terugkijken bijvoorbeeld. Wel terug naar het begin zolang het programma nog bezig is.
Dankje voor je reactie @Hidden.nld
Dus bij t-mobile moet je alles opnemen om er zeker van te zijn dat je alles kan zien wat je wilt.
Reputatie 7
Hey @Maybe, met Programma Gemist kun je uitzendingen van NPO 1,2,3, SBS6, SBS9, Net5 en Veronica tot 10 dagen terugkijken. Voor RTL en de overige zenders kun je inderdaad beter een TV Box met opnamefunctie nemen om niks te hoeven missen. 😁
Dankje @Piotr het werkt dus net allemaal wat anders ;)
Ik doe inprincipe altijd alles opnemen want dan kun je die irritante reclames door spoelen.
Maar soms val je weleens ergens in wat je dan toch leuk vind en denkt even naar het begin of een paar dagen later vanaf begin terug kijken dat werkt nu bij kpn zo vandaar mijn issue.
Reputatie 7
Badge +4
Hoi @Maybe,

Doel je op programma gemist of begin gemist? Beiden werken anders. Programma gemist is uitgelegd. Begin gemist is nu nog iets anders. Programma's kun je enkel opnieuw opstarten als het programma nog loopt. Tenminste via de decoder. Via de app kun je langer terug kijken (net als KPN). Dit zou je kunnen gebruiken om dit vervolgens te streamen. Een opnamefunctie kan dan een alternatief zijn.

Zijn er trouwens nog andere diensten die je graag gebruikt?

Goed trouwens dat je je verdiept voor je overstapt. Hopelijk binnenkort welkom bij T-Mobile Thuis.
Oja dat waren bij kpn ook 2 verschillende dingen dat heet tegenwoordig terugkijken.
Maar met die app kun je weer geen opnames aan omdat er met hdd recorders word gewerkt ;)
Maar die vraag had ik al gesteld hierboven volgens mij via de tv gids kun je bij kpn de meeste programma`s gewoon terug kijken die functie is er bij T-mobile weer niet blijkbaar.

Keuzes ...keuzes 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Blijft inderdaad lastig. Heb een tijdje Telfort gehad (en UPC/ZIGGO en Vodafone en en en). Overal zijn voor en nadelen. Feit is dat geen enkele provider stil zit. Al lijkt dat soms misschien wel zo. T-Mobile is bezig met een inhaalslag en de 'basis' werkt. Je kunt TV kijken, je kunt een programma opnieuw starten. Programma gemist is zeer beperkt. De keuze bij T-Mobile is om op te nemen op harddisc (wat ook voordelen heeft). De app lost daarbij deels op dingen op die nog niet beschikbaar zijn op de decoder. Is het optimaal? Zeker niet. Voor mij is het meer dan voldoende. Te meer vanwege de excuses voor de vele prijsstijgingen bij concullega's en irritante wijzigingen in het aanbod door spelletjes tussen distributeur en broadcaster. Ik kan me ook voorstellen dat het voor andere of wennen is of het aanbod nog niet voldoende is. Blijft een uitdaging.

Terugkijken via programma gemist kan dus wel. Ook RTL en vele andere zenders. Alleen is dat via een omweg; TV Anywhere en streamen. Niet optimaal en nog wachten tot het op de decoder komt, maar wel mogelijk.

Vraag is niet of er dus nieuwe functionaliteiten komen, maar wanneer. 😉 Je bent in ieder geval van harte welkom. Je zou in een T-Mobile winkel kunnen kijken naar een setup van een decoder en beeldscherm. Decoder voor glasvezel of DSL is hetzelfde, al kan het model wat afwijken. De functionaliteit niet. Wel kan kwaliteit van streams uit maken. Met de mogelijkheid 750/750 internet zit je op ODF. Dit is het eigen netwerk van T-Mobile. Dit heeft een aantal voordelen, zoals ongecomprimeerde streams (KPN en deels ook bij ZIGGO wordt gecomprimeerd), keuze in geluidstreams bij een aantal zenders, volgens mij ook enkele zenders extra in HD en internet in eigen beheer.

Let wel dat niet alle winkels dergelijke setup hebben. Helaas.
Gisteren bij kennissen geweest die t-mobile abbonee zijn.
Het werkt idd toch wel anders heb even zitten spelen met de opties in het menu.
Ik heb nu ook het gedeelte gezien mbt het terugkijken.
Toch nog maar een nachtje over slapen 😉

Reageer