[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

  • 22 November 2019
  • 307 reacties
  • 15146 Bekeken
[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

We werken continu aan de verbetering van onze diensten, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV-kijken en vast bellen. Daarom rollen we de komende periode een update voor de Amulet 515 en Kamai 510 TV Boxen! De update wordt vanaf week 47 in fases uitgerold en we verwachten hier in week 50 klaar mee te zijn.

 

Voor wie geldt dit?
Deze upgrade geldt voor alle klanten die gebruik maken van de Amulet 515 of Kamai 510 TV Boxen.

Wanneer?
We rollen de update in fases uit vanaf week 47 en verwachten rond week 50 klaar te zijn. Het onderhoud vindt hierbij ‘s nachts plaats tussen 02:00 uur en 06:00 uur.

Wat moet jij doen?
Voor de upgrade hoef je zelf niets te doen. We doen het op afstand, dus je kan lekker blijven slapen. 

Als we klaar zijn
Na de upgrade moet je soms zelf de TV Box nog even resetten als het toch niet werkt. Meer informatie over hoe je de reset uitvoert vind je in dit topic.
In het verleden hebben we van sommige klanten meldingen gezien op de Community gezien dat de televisie uit het niets aan gaat tijdens de update. Dit zou niet moeten gebeuren maar kan geen kwaad en dit wordt soms getriggerd door de update, geen reden tot paniek dus. :wink: 

Wat houdt de update in?
De firmware upgrade bevat performance verbeteringen en geen verbeteringen in de functionaliteiten.

  • Door het aanzetten van retransmissie (het opnieuw verzenden van data over het netwerk bij een eerdere fout) verwachten we een aanzienlijke verbetering van de streamkwaliteit op het WBA Glasvezel netwerk.
  • Deze update bevat ook de langverwachte fix voor het “resolutie issue”  waarbij de TV Box de resolutie onjuist wordt doorgegeven vanuit de TV in plaats van zelf de juiste (hogere) resolutie te kiezen.


Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!
​​​​

[Update 06-02-2020]

Hi all, we hebben vannacht een update uitgevoerd waardoor de problemen voor de Kamai 510 verholpen zouden moeten zijn. Maak je gebruik van een eigen modem of één van onze modems met APAS (alle poorten voor elke dienst) dan moet je de modem nog even een reboot geven om de laatste update binnen te halen.

 

[Update 30-01-2020]

We hebben inmiddels een oplossing voor het stroperige beeld. Hiervoor is een fabrieksreset van de TV Box nodig. Het issue speelt alleen met de Kamai 510 (de TV Box zonder opnamefunctie). Deze kan je zelf een fabrieksreset geven via de volgende manier.
 

De Amulet 515 (de TV Box met opnamefunctie) zou het issue niet moeten ervaren maar we zien wel meldingen van klanten met deze TV Box terug in het dit topic. Deze TV Box kan je niet zelf resetten, maar we kunnen dit eventueel wel op afstand doen. Hierbij worden de opnames dan wel gewist dus wees je hier bewust van. Ook horen we dan graag jouw feedback of de reset heeft geholpen en wat er precies verandert is aan het beeld na de reset. Dit nemen we dan mee in eventuele vervolgstappen.


Bedankt voor al jullie feedback en het helpen testen om het issue boven water te krijgen!

 


307 reacties

Hier ook hetzelfde probleem, sinds woensdag(27-11). Avondje voetbal was inderdaad een drama:(. Hoop snel op een passende oplossing. 

Reputatie 1

Wordt de update nu ongedaan gemaakt of wat is nu de bedoeling? Het is duidelijk dat de update niet geslaagd is gezien er veel mensen zijn met of haperend of vertraagd beeld.

Wat nu T-Mobile?

Reputatie 3

Al dagen geen antwoord meer… wordt het probleem met de update van aankomende nacht nou wel/niet opgelost?

Reputatie 1

Al dagen geen antwoord meer… wordt het probleem met de update van aankomende nacht nou wel/niet opgelost?

Zolang we maar betalen he...

Reputatie 3

Vannacht geen update geweest….. wat is de status nu T-Mobile??????????? Ik wil met alle plezier mijn aankomende afschrijving storneren anders. Geen enkel probleem...

Reputatie 6
Badge

Vannacht? Er zou helemaal geen [firmware] update komen in de nacht. Afgelopen 26 november zou er bepaalde hardware vervangen worden (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/beeld-haperend-dordrecht-regio-317037#post1527477 ) maar dat heeft niet het gewenste effect gehad. Wat er vandaag/ 6 december zou plaatsvinden is een vervolg daarop, niet op de firmware uitrol: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/beeld-haperend-dordrecht-regio-317037#post1528131

Reputatie 3

Vannacht? Er zou helemaal geen [firmware] update komen in de nacht. Afgelopen 26 november zou er bepaalde hardware vervangen worden (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/beeld-haperend-dordrecht-regio-317037#post1527477 ) maar dat heeft niet het gewenste effect gehad. Wat er vandaag/ 6 december zou plaatsvinden is een vervolg daarop, niet op de firmware uitrol: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/beeld-haperend-dordrecht-regio-317037#post1528131


Des te meer reden dat men weer eens een reactie plaatst vanuit T-Mobile. Absurd dit..

Reputatie 1

Inderdaad, dus T-Mobile wat is de status?

Reputatie 7

Dag allen, 

 

Weet dat ik jullie niet vergeten ben! Het blijft vooralsnog lastig om hier een lijn in te zien. De update is namelijk niet bij iedereen die zich in dit topic meldt, doorgevoerd. Ook zien we erg weinig problemen terug bij die klanten die wel de update ontvangen hebben. Dat neemt niet weg dat we het voor iedereen 100% optimaal willen hebben. Daar zijn we dus nog volop mee bezig. Op dit moment is dit de enige update die ik kan geven: het is een lastig issue. We willen niet een drogreden opgeven of iets aanpassen wat helemaal de oorzaak niet is. Dan ben je nog verder van huis. Firmware op individuele basis terugzetten is ook geen doen en is mogelijk de oorzaak niet. Mocht het nodig zijn, dan ga ik (of het TV team) dit op individuele basis verder uitpluizen. Daar zullen we volgende week hopelijk meer uitsluitsel over kunnen geven. 

 

 

Reputatie 1

Dag allen, 

 

Weet dat ik jullie niet vergeten ben! Het blijft vooralsnog lastig om hier een lijn in te zien. De update is namelijk niet bij iedereen die zich in dit topic meldt, doorgevoerd. Ook zien we erg weinig problemen terug bij die klanten die wel de update ontvangen hebben. Dat neemt niet weg dat we het voor iedereen 100% optimaal willen hebben. Daar zijn we dus nog volop mee bezig. Op dit moment is dit de enige update die ik kan geven: het is een lastig issue. We willen niet een drogreden opgeven of iets aanpassen wat helemaal de oorzaak niet is. Dan ben je nog verder van huis. Firmware op individuele basis terugzetten is ook geen doen en is mogelijk de oorzaak niet. Mocht het nodig zijn, dan ga ik (of het TV team) dit op individuele basis verder uitpluizen. Daar zullen we volgende week hopelijk meer uitsluitsel over kunnen geven. 

 

 



Ik denk dat het aannemelijk is dat niet iedereen zich gemeld heeft met problemen wat betreft vertraagd beeld. Zoals hier al meerdere keren is aangegeven, is het is voornamelijk zichtbaar bij bewegend beeld zoals voetbal. 
Mijn moeder die alleen talkshows kijkt zou dit waarschijnlijk niet opvallen en zich dus ook niet melden.

Ik heb op mijn beide media-boxen (Entone) de update doorgevoerd en daarna was op beide TV’s, waaronder mijn basis TV (LG OLED 4K), direct het vertraagd beeld zichtbaar bij voetbal op FOX. Om te kunnen bevestigen dat het op andere kanalen ook zo was moest ik goed kijken of even wachten op een sportuitzending. Wat dus inmiddels bevestigd is dat het op alle kanalen zo is.

Met andere woorden, ik installeer de update op twee tv-boxen en heb daarna dit probleem evenals een behoorlijk aantal ander mensen die zich hier al gemeld hebben. Dan weet je dat er nog een heleboel zijn die zich nog niet hebben gemeld, zoals het voorbeeld van m’n moeder.

Je kunt nu individueel inderdaad de mensen gaan helpen die zich hier gemeld hebben. Maar ik kan jou vertellen dat dit geen toeval is. Dit probleem is veel breder.

Stuur mij maar twee nieuwe media boxen toe en dan zal ik laten weten of het probleem is verholpen. Gezien jullie het bestempelen als een wsl individueel issue, dan zou het daarmee opgelost moeten zijn.
 

Ik heb nergens problemen mee, beeld is nog steeds prima ook met voetbal, en de update binnen op de Entone met HDD.

Zal dan waarschijnlijk aan de combi box tv liggen, ik heb nog een oudje, wat moet ik met een 4k model als TM niks uitzend in 4k.

Reputatie 1

Ik heb nergens problemen mee, beeld is nog steeds prima ook met voetbal, en de update binnen op de Entone met HDD.

Zal dan waarschijnlijk aan de combi box tv liggen, ik heb nog een oudje, wat moet ik met een 4k model als TM niks uitzend in 4k.

Nee daar ligt het niet aan want op mijn andere TV (Samsung HD) is het beeld ook vertraagd.
En voor de update was het op beide TV’s prima!
Ik heb 1 Entone met Harddrive en een zonder.

En wat jij met 4K moet weet ik niet idd gezien je reactie.
Maar ik kijk Netflix in 4k evenals andere diensten en speel games op 4K.
Dus vandaar dat ik een 4K tv heb, bovendien zijn alle nieuwe tv’s 4K/8K.


 

Reputatie 3

Ik heb nergens problemen mee, beeld is nog steeds prima ook met voetbal, en de update binnen op de Entone met HDD.

Zal dan waarschijnlijk aan de combi box tv liggen, ik heb nog een oudje, wat moet ik met een 4k model als TM niks uitzend in 4k.

Onzin… ineens zouden allebei mijn tv’s de oorzaak zijn? De ene is net drie weken oud. 
 

Volgens mij zijn de problemen met de HDD-variant iets minder… ik heb twee ontvangers zonder HDD.

Reputatie 1

Ik heb nergens problemen mee, beeld is nog steeds prima ook met voetbal, en de update binnen op de Entone met HDD.

Zal dan waarschijnlijk aan de combi box tv liggen, ik heb nog een oudje, wat moet ik met een 4k model als TM niks uitzend in 4k.

Onzin… ineens zouden allebei mijn tv’s de oorzaak zijn? De ene is net drie weken oud. 
 

Volgens mij zijn de problemen met de HDD-variant iets minder… ik heb twee ontvangers zonder HDD.

Maakt bij mij volgens mij geen verschil. Maar idd er is duidelijk meer aan de hand.

Waar ik op doel is dat de 4k en de full HD waarschijnlijk de TV toestellen waar de problemen mee zijn.

Ik heb een oudje die niet verder gaat dan HD ready volgens mij, dus die heeft minder nodig, en aangezien die Entone’s ongeveer even oud zijn zal die het nu wel niet meer kunnen bijbenen.

 

En idd @forward  Ik heb geen 4k nodig, ik game niet, kijk geen netflix en stream weinig tot geen content, ik ben druk aan het werk en altijd wel ergens druk mee in en om het huis of met partner of vrienden op stap.

Heb geen/maak tijd voor games en Netflix, kijk hooguit 5 uur TV per week, en dat vind ik meer dan zat, radio is meer mijn ding.

Reputatie 1

Vorige week gaf de TV - bij het inschakelen - aan dat de UTP kabel niet was aangesloten. Was echter wel het geval dus de stappen doorlopen; reset van zowel modem als powerflip tv kastje. Hierop begon deEntone te updaten. Sindsdien dus last van schokkerig beeld, alsof het beeld vertraagd wordt afgespeeld.

Alle andere mogelijkheden uitgesloten als oorzaak; resets gedaan, kabels vervangen etc. Ligt ook niet aan TV gezien Netflix en ander beeld via HDMI ingangen prima is.

 

Wat kan ik hier nog aan doen zelf?

 

Type Entone: Entone27

firmware: 2.9.27.0.3_build1-etv-vma-glop-as3

Reputatie 1

Ook ik ervaar de hierboven genoemde problemen na de update. Hoor graag hoe jullie dit denken te gaan oplossen @TMobile!

Reputatie 7
Badge +1

Hier op een Panasonic Full HD tv geen enkele last van langzaam lopende voetballers of vertraagde beelden, alleen bij slowmotion.

Ik gebruik slechts 1 Entone 510  box voor in de woonkamer, de afstand tussen de box en router is hooguit een meter of 5 tot 7 (dat terzijde) mijn volgende tv zal denk ik wel een UHD worden maar voorlopig nog niet.

Ook ik heb totaal geen behoefte aan Netflix of enig andere streamingdienst niet omdat ik geen tv kijk maar series of films kunnen mij totaal niet bekoren, maar dat is puur persoonlijk, en 4k tv uitzendingen zullen er voorlopig niet komen.

 

Reputatie 7

Bedankt @RobinG10, ik heb jouw voorbeeld meegenomen en je bericht in dit topic geplaatst. Zo blijft het centraal. Ik zal na het weekend een update verzorgen. 

Reputatie 7

PS. Ik hoor net van een andere klant dat er een verschil tussen NPO 1-3 en NPO 1-3 GOS (gesproken ondertitels) zit. Mag ik jullie vragen om de streams tussen kanaal 1-3 en 101-103 te vergelijken? Is het beeld bij 101 vloeiender dan op kanaal 1? 

Reputatie 1

PS. Ik hoor net van een andere klant dat er een verschil tussen NPO 1-3 en NPO 1-3 GOS (gesproken ondertitels) zit. Mag ik jullie vragen om de streams tussen kanaal 1-3 en 101-103 te vergelijken? Is het beeld bij 101 vloeiender dan op kanaal 1? 

Voor mij geen verschil.

Maandag komt monteur langs om te kijken. Begreep dat hij een nieuw tv kastje meeneemt, in de hoop dat dat de oplossing is. Dit nav telefonisch contact vanmorgen met de klantenservice (Ajax kijken was dramatisch gisteravond, wat - naast de uitslag - tot een hoop irritatie leidde). 

Reputatie 7
Badge +1

Gisteren tussen de bedrijven ook een paar keer naar Ajax-Willem II gekeken verder op zowel Fox open net (13) als Foxsports (150) en gelukkig perfect beeld, over de uitslag laat ik me maar niet uit, maar zoals het er nu voorstaat zou AZ wel eens kampioen kunnen worden .

Reputatie 1

Vannacht? Er zou helemaal geen [firmware] update komen in de nacht. Afgelopen 26 november zou er bepaalde hardware vervangen worden (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/beeld-haperend-dordrecht-regio-317037#post1527477 ) maar dat heeft niet het gewenste effect gehad. Wat er vandaag/ 6 december zou plaatsvinden is een vervolg daarop, niet op de firmware uitrol: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/beeld-haperend-dordrecht-regio-317037#post1528131


Als er al een update heeft plaatsgevonden 6-12, dan heeft die in ieder geval niet tot de oplossing van het probleem geleid heeft. Een probleem, waarvan ik overigens nog steeds de overtuiging heb dat het voornamelijk de hardware is die het na de upgrade niet meer trekt. Het is mij allemaal iets te toevallig dat het op mijn beide boxen gebeurt exact na die upgrade, en dat de mensen die het ook melden niet perse in de omgeving Dordrecht wonen, maar wel allemaal een Entone 510 hebben, vaak nog uit het Vodafone tijdperk.

En wat was dat ook alweer met toeval en niet bestaan ;)

Reputatie 6
Badge

Vannacht? Er zou helemaal geen [firmware] update komen in de nacht. Afgelopen 26 november zou er bepaalde hardware vervangen worden (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/beeld-haperend-dordrecht-regio-317037#post1527477 ) maar dat heeft niet het gewenste effect gehad. Wat er vandaag/ 6 december zou plaatsvinden is een vervolg daarop, niet op de firmware uitrol: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/beeld-haperend-dordrecht-regio-317037#post1528131


Als er al een update heeft plaatsgevonden 6-12, dan heeft die in ieder geval niet tot de oplossing van het probleem geleid heeft. Een probleem, waarvan ik overigens nog steeds de overtuiging heb dat het voornamelijk de hardware is die het na de upgrade niet meer trekt. Het is mij allemaal iets te toevallig dat het op mijn beide boxen gebeurt exact na die upgrade, en dat de mensen die het ook melden niet perse in de omgeving Dordrecht wonen, maar wel allemaal een Entone 510 hebben, vaak nog uit het Vodafone tijdperk.

En wat was dat ook alweer met toeval en niet bestaan ;)

Heb zelf nog nauwlijks de tijd gehad sinds gisteren om tv te kijken tot nu toe dus kan het nu nog niet zeggen of er wat verbeterd is. Zit ook helemaal niet in de buurt van Dordrecht (Almere) dus dat een firmware update enkel in Dordrecht die specifieke problemen veroorzaakt lijkt me een stuk onlogischer dan dat er ergens waar de streams vandaan komen in die regio wat mis 😉.

Net (weer) zonder problemen voetbal op Fox Sports gezien en nu boksen op RTL. Hierna pas NPO checken of iig het gehaper voorbij is of dat die hele lijst uit het andere topic niet op iig Almere betrekking had (de omschrijving leek meer op de Dordrecht problemen betrekking te hebben).

Reputatie 3

Vannacht? Er zou helemaal geen [firmware] update komen in de nacht. Afgelopen 26 november zou er bepaalde hardware vervangen worden (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/beeld-haperend-dordrecht-regio-317037#post1527477 ) maar dat heeft niet het gewenste effect gehad. Wat er vandaag/ 6 december zou plaatsvinden is een vervolg daarop, niet op de firmware uitrol: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/beeld-haperend-dordrecht-regio-317037#post1528131


Als er al een update heeft plaatsgevonden 6-12, dan heeft die in ieder geval niet tot de oplossing van het probleem geleid heeft. Een probleem, waarvan ik overigens nog steeds de overtuiging heb dat het voornamelijk de hardware is die het na de upgrade niet meer trekt. Het is mij allemaal iets te toevallig dat het op mijn beide boxen gebeurt exact na die upgrade, en dat de mensen die het ook melden niet perse in de omgeving Dordrecht wonen, maar wel allemaal een Entone 510 hebben, vaak nog uit het Vodafone tijdperk.

En wat was dat ook alweer met toeval en niet bestaan ;)


Hier woonachtig in Gorinchem. Wellicht valt dat onder de regio Dordrecht qua infra? 
 

Ik zit in een nieuwbouwhuis van twee jaar oud met nieuwe glasvezelinfra, dus geen oud Vodafone-gebied.
 

Ik weet niet of dit al gemeld was, maar sinds die update heb ik met beide ontvangers in huis om de paar minuten last van 2 seconden lang blokkerig beeld. Alsof er net als vroeger een scooter door de straat rijdt met Digitenne.. 😉 Dit dus samen met de eerdere gemelde klachten van stroperig beeld alsof je veel minder frames hebt.

Helpt deze info @Sander ????

 

 

Reageer