[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

  • 22 November 2019
  • 307 reacties
  • 15148 Bekeken
[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

We werken continu aan de verbetering van onze diensten, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV-kijken en vast bellen. Daarom rollen we de komende periode een update voor de Amulet 515 en Kamai 510 TV Boxen! De update wordt vanaf week 47 in fases uitgerold en we verwachten hier in week 50 klaar mee te zijn.

 

Voor wie geldt dit?
Deze upgrade geldt voor alle klanten die gebruik maken van de Amulet 515 of Kamai 510 TV Boxen.

Wanneer?
We rollen de update in fases uit vanaf week 47 en verwachten rond week 50 klaar te zijn. Het onderhoud vindt hierbij ‘s nachts plaats tussen 02:00 uur en 06:00 uur.

Wat moet jij doen?
Voor de upgrade hoef je zelf niets te doen. We doen het op afstand, dus je kan lekker blijven slapen. 

Als we klaar zijn
Na de upgrade moet je soms zelf de TV Box nog even resetten als het toch niet werkt. Meer informatie over hoe je de reset uitvoert vind je in dit topic.
In het verleden hebben we van sommige klanten meldingen gezien op de Community gezien dat de televisie uit het niets aan gaat tijdens de update. Dit zou niet moeten gebeuren maar kan geen kwaad en dit wordt soms getriggerd door de update, geen reden tot paniek dus. :wink: 

Wat houdt de update in?
De firmware upgrade bevat performance verbeteringen en geen verbeteringen in de functionaliteiten.

  • Door het aanzetten van retransmissie (het opnieuw verzenden van data over het netwerk bij een eerdere fout) verwachten we een aanzienlijke verbetering van de streamkwaliteit op het WBA Glasvezel netwerk.
  • Deze update bevat ook de langverwachte fix voor het “resolutie issue”  waarbij de TV Box de resolutie onjuist wordt doorgegeven vanuit de TV in plaats van zelf de juiste (hogere) resolutie te kiezen.


Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!
​​​​

[Update 06-02-2020]

Hi all, we hebben vannacht een update uitgevoerd waardoor de problemen voor de Kamai 510 verholpen zouden moeten zijn. Maak je gebruik van een eigen modem of één van onze modems met APAS (alle poorten voor elke dienst) dan moet je de modem nog even een reboot geven om de laatste update binnen te halen.

 

[Update 30-01-2020]

We hebben inmiddels een oplossing voor het stroperige beeld. Hiervoor is een fabrieksreset van de TV Box nodig. Het issue speelt alleen met de Kamai 510 (de TV Box zonder opnamefunctie). Deze kan je zelf een fabrieksreset geven via de volgende manier.
 

De Amulet 515 (de TV Box met opnamefunctie) zou het issue niet moeten ervaren maar we zien wel meldingen van klanten met deze TV Box terug in het dit topic. Deze TV Box kan je niet zelf resetten, maar we kunnen dit eventueel wel op afstand doen. Hierbij worden de opnames dan wel gewist dus wees je hier bewust van. Ook horen we dan graag jouw feedback of de reset heeft geholpen en wat er precies verandert is aan het beeld na de reset. Dit nemen we dan mee in eventuele vervolgstappen.


Bedankt voor al jullie feedback en het helpen testen om het issue boven water te krijgen!

 


307 reacties

Hier ook problemen met de twee entone ontvangers sinds de update van 27-11.

voor die tijd ook geen problemen maar nu regelmatig een haperend beeld.

Ik heb zelf al van alles geprobeerd wat t-mobile aangeeft in hun instructie videos en ook met andere bekabeling geprobeerd maar geen enkel resultaat.

Tot de update werkte het perfect, dus het probleem ligt niet aan de televisies thuis .

Heb er twee en allebei hebben ze hetzelfde probleem. 

Reputatie 7
Badge +4

Hier een 610, maar sindskort ook meer last van storingen. :(

Reputatie 1

PS. Ik hoor net van een andere klant dat er een verschil tussen NPO 1-3 en NPO 1-3 GOS (gesproken ondertitels) zit. Mag ik jullie vragen om de streams tussen kanaal 1-3 en 101-103 te vergelijken? Is het beeld bij 101 vloeiender dan op kanaal 1? 

Voor mij geen verschil.

Maandag komt monteur langs om te kijken. Begreep dat hij een nieuw tv kastje meeneemt, in de hoop dat dat de oplossing is. Dit nav telefonisch contact vanmorgen met de klantenservice (Ajax kijken was dramatisch gisteravond, wat - naast de uitslag - tot een hoop irritatie leidde). 

@Sander , is nu de bedoeling dat degene met problemen allen individueel contact op gaan nemen met de helpdesk om te vragen voor een nieuwe media-box?

Reputatie 1

PS. Ik hoor net van een andere klant dat er een verschil tussen NPO 1-3 en NPO 1-3 GOS (gesproken ondertitels) zit. Mag ik jullie vragen om de streams tussen kanaal 1-3 en 101-103 te vergelijken? Is het beeld bij 101 vloeiender dan op kanaal 1? 

Voor mij geen verschil.

Maandag komt monteur langs om te kijken. Begreep dat hij een nieuw tv kastje meeneemt, in de hoop dat dat de oplossing is. Dit nav telefonisch contact vanmorgen met de klantenservice (Ajax kijken was dramatisch gisteravond, wat - naast de uitslag - tot een hoop irritatie leidde). 

@Sander , is nu de bedoeling dat degene met problemen allen individueel contact op gaan nemen met de helpdesk om te vragen voor een nieuwe media-box?


Dat vraag ik me ook af. Sowieso vind ik de informatievoorziening hierover vanuit T-Mobile erg karig. Eigenlijk vanaf het begin nu ruim twee weken geleden heb ik geen moment het idee gehad dat het probleem echt serieus wordt genomen. Wat op zich ook een keuze kan zijn natuurlijk als organisatie.

Hapering Net 1-2-3 op beide boxen.

Op 101-102-103 geen hapering

Signaal komt via glasvezel binnen op het Draytek modem

Reseten etc geen verbetering

Probleem 1,5 jaar geleden ook gehad is toen vanzelf weggegaan, maar duurt nu wel erg lang en is zeer hinderlijk.

Reputatie 1

Hier iedem.

 

Sinds de update was het erst drama, regelmatig stotteren en het “stroperige” beeld.

Het leek zichzelf opgelost te hebben maar snds vandaag weer met regelmaat stotterend beeld. 1 á 2 seconden beeld stilstaan of blokken en geluid uitvallen, en daarna weer door.

Reputatie 1

Het lijkt er op dat uitsluitend de zenders NPO 1, 2 en 3 storen: regelmatig staat het beeld en geluid even (paar tellen) stil om daarna weer verder te gaan.

Kijk je dan de NPO zenders waar de onderiteling gesproken wordt, is er geen storing.

Op de rtl en sbs en overige zenders komt deze storing ook niet voor.

We hebben er al een nieuwe tv voor gekocht, omdat we dachten dat het daar aan lag, maar helaas….

 

Kort geleden is alles nog gereset (modem + router + decoder + ...) maar helaas: geen verbetering

Reputatie 1

Nu Ajax - Valencia aanstaan… nog altijd slow motion beeld, niet aan te gluren zo.
Heb vanmiddag via de chat-functie contact opgenomen, maar ik moest thuis zijn om (voor inmiddels de 80ste keer het media-box te resetten) anders mochten ze geen ticket voor de technische dienst aanmaken.
De chat zou tot 20:00 beschikbaar zijn werd mij verteld maar dit was niet het geval. Morgen zit ik weer op het werk dus dan heeft het ook geen zin om te bellen/chatten.

Donderdag nog maar eens bellen dan ben ik waarschijnlijk wel thuis.

Het blijft hier ook maar angstvallig stil vanuit T-Mobile.

Hier hetzelfde probleem (Amulet 515). Met Black Friday een nieuwe TV gekocht, en daarbij viel het me meteen op dat ik schokkerig beeld had. Even gedacht dat het aan de TV lag, maar bij verdere inspectie viel het op dat al het bewegend materiaal via apps wel gewoon werkt. Resetje gedaan, nog steeds hetzelfde probleem. Op mijn oude (HD-Ready) beeldscherm even getest, en warempel. Hier geen problemen met het beeld. 

Ik kijk nu naar Ajax - Valencia maar ben overgeschakeld naar de app, omdat op de TV voetbal kijken op deze manier geen pretje is. Ik zie dat deze issues al in behandeling zijn maar ben erg benieuwd naar de oplossing, want dit is uiteraard geen probleem wat te lang mag duren. Bij snelbewegend beeld (zoals een voetbalwedstrijd) is het by far het ergst. 

Reputatie 1

4K en 1080P TV's wel. 720P dus niet. Opvallend

Reputatie 7
Badge +1

Zelf heb ik met mijn Entone 510 aangesloten op een Panasonic na de upgrade weinig problemen, dan dat alleen het beeld zeer sporadisch even blokkerig word voor een of seconden,  zou het te maken kunnen hebben met het feit de tv box zowel de 510 en 515 niet geschikt zijn voor 4K en vergeleken met de tv box van o.a. KPN en Ziggo aangaande de specs ver achterloopt.

 

Reputatie 3

Ik had al verwacht dat er meer reacties kwamen na de wedstrijd van gister. Hier nog steeds dezelfde problemen… het is echt om te janken om nu TV te kijken.

Hoe kan er na bijna twee weken nog steeds geen enige vorm van oorzaak gevonden zijn? Dit lijkt mij echt een landelijk probleem, waarbij meerdere dingen sowieso al uitgesloten kunnen worden:

  • Het lijkt om de glasvezelinfra van KPN te gaan > collega’s met T-Mobile’s eigen glas hebben geen last.
  • DSL-verbindingen hebben ook geen last.
  • Problemen zijn begonnen na de update van 27 november.
  • Het lijkt op brakke hardware van de ontvangers.
  • Ik begrijp dat 720P wel werkt, maar 1080 en 4K niet. Beide laatstgenoemde zijn enorm afhankelijk van goede resources > wederom een reden om aan te nemen dat de ontvangers pure bocht zijn geworden.

Ik ben inmiddels zover om de klantenservice te bellen en de eerste die ik aan de lijn krijg volledig krom te schelden, maar ik geef T-Mobile graag deze week nog de tijd om in ieder geval met een passende status update te komen.

De bal ligt nu bij jullie T-Mobile. Dit probleem MOET nu erkend en goed onderzocht worden, anders ben ik bang dat het jullie nog wel eens behoorlijk wat klanten kan gaan kosten.

Reputatie 1

Rolf ik zit in Eindhoven en mij is altijd verteld (vanuit Vodafone destijds) dat ik op hun eigen netwerk zat en niet op KPN. Dus ik denk niet direct dat het daarmee te maken heeft tenzij dat veranderd is inmiddels.
 

Reputatie 7

Hi all,

 

Ik hoor jullie en ik zit er dicht op. Mijn excuses voor de radiostilte. We zijn er nog niet uit, aangezien het slechts om een kleine groep klanten lijkt het te gaan, allemaal met verschillende hardware en soms ook met verschillende klachten. Voor nu heb ik twee updates:

 

-Aangezien de GOS zenders (101-103) geen stotterend beeld vertonen, lijkt hier het verschil te zitten. De GOS zenders komen ook van een ander platform dan NPO 1-3 (vreemd genoeg). Hierop zullen we focussen

 

-Schakel in het TV menu bij instellingen de weergave om van 60 Hz naar 50 Hz en het beeld is veel vloeiender. Nadat je de TV Box uitzet, springt deze weer terug. Het is dus niet de beste oplossing, maar helpt mogelijk bij een avondje TV-kijken. 

-Het probleem speelt alleen bij Live TV. Als je dus met Begin Gemist kijkt (On Demand) heb je dit issue niet! Je kunt dus 10 seconden na de start van de voetbalwedstrijd met de blauwe knop (Begin Gemist) terug naar het begin. Je loopt dan weliswaar ietsje achter op de live versie, maar het beeld zou dan weer superscherp moeten zijn! (NB. Dit blijkt niet voor iedereen te helpen.)

 

Reputatie 7

Hoi @Tmobielansrene en @W.V., ik heb jullie topic hierbij gevoegd, aangezien het hier om hetzelfde issue gaat. 

 

Voor iedereen: de bal rolt en we zijn druk op onderzoek. Twee vragen:

-Als het beeld hapert, springt het beeld dan weer naar live TV (waardoor je dus 1 á 2 seconden mistte) of gaat het beeld door vanaf het moment dat het haperde (waardoor je dus 1 á 2 seconden later dan live beeld blijft)? Dit helpt ons bij het achterhalen wat er misloopt. 

-Ik lees vooral veel problemen met de kanalen NPO 1-3 en de voetbalwedstrijden. Die laatste is vooral op Veronica te zien. Speelt het haperende/stroperige beeld alleen op deze zenders of speelt het op alle kanalen? Op welke precies?

 

Mocht je in de mogelijkheid hebben om een (korte!) video te maken waarin het issue speelt, dan nodig ik iedereen uit de video in dit topic te plaatsen. Op die manier kunnen we precies zien wat er gebeurt. Alvast bedankt voor alle hulp tot nu toe! 

Reputatie 3

Hoi @Tmobielansrene en @W.V., ik heb jullie topic hierbij gevoegd, aangezien het hier om hetzelfde issue gaat. 

 

Voor iedereen: de bal rolt en we zijn druk op onderzoek. Twee vragen:

-Als het beeld hapert, springt het beeld dan weer naar live TV (waardoor je dus 1 á 2 seconden mistte) of gaat het beeld door vanaf het moment dat het haperde (waardoor je dus 1 á 2 seconden later dan live beeld blijft)? Dit helpt ons bij het achterhalen wat er misloopt. 

-Ik lees vooral veel problemen met de kanalen NPO 1-3 en de voetbalwedstrijden. Die laatste is vooral op Veronica te zien. Speelt het haperende/stroperige beeld alleen op deze zenders of speelt het op alle kanalen? Op welke precies?

 

Mocht je in de mogelijkheid hebben om een (korte!) video te maken waarin het issue speelt, dan nodig ik iedereen uit de video in dit topic te plaatsen. Op die manier kunnen we precies zien wat er gebeurt. Alvast bedankt voor alle hulp tot nu toe! 

 

Het beeld hapert bij mij op zich niet. Ik heb om de paar minuten wel zo’n 2 seconden last van blokkerig beeld en dan weer normaal. Verder is het beeld ‘stroperig’… beste na te bootsen door bijvoorbeeld het beeldscherm van je computer naar een enorm lage verversingssnelheid te zetten. Dit lijkt nu ook het geval > je hebt merkbaar last van minder frames per second. Exact dát is het probleem bij mij.

Verder heb ik last van het stroperige en verminderde frames op álle zenders, geen enkele uitzondering. Bij snelle beelden zie je het vooral. Ik kan het niet beter uitleggen dan dat het lijkt of er minder FPS/Hertz op je TV is.

Ik zal proberen een video te maken vanavond, maar ik weet niet of je daar de verminderde ververssnelheid goed op kan zien.

Reputatie 1

Inmiddels is de modem vervangen. Helaas geen oplossing voor het probleem (“stroperig” en “schokkend” beeld. Inderdaad bijzonder zichtbaar bij voetbalwedstrijden (o.a. Fox)). Rolf M. heeft dit hierboven goed omschreven. Lijkt wel op een frame rate probleem.

Monteur gaf aan dat het dan aan de tv-box zou moeten liggen, want aansluiting en modem in orde.

Contact gezocht met klantenservice, ticket aangemaakt voor reparatie/vervanging tv-box (Entone). Kan vanwege de drukte meer dan 10 werkdagen duren voordat het in behandeling wordt genomen. Pfff…

Reputatie 1

 

Het beeld hapert bij mij op zich niet. Ik heb om de paar minuten wel zo’n 2 seconden last van blokkerig beeld en dan weer normaal. Verder is het beeld ‘stroperig’… beste na te bootsen door bijvoorbeeld het beeldscherm van je computer naar een enorm lage verversingssnelheid te zetten. Dit lijkt nu ook het geval > je hebt merkbaar last van minder frames per second. Exact dát is het probleem bij mij.

Verder heb ik last van het stroperige en verminderde frames op álle zenders, geen enkele uitzondering. Bij snelle beelden zie je het vooral. Ik kan het niet beter uitleggen dan dat het lijkt of er minder FPS/Hertz op je TV is.

Ik zal proberen een video te maken vanavond, maar ik weet niet of je daar de verminderde ververssnelheid goed op kan zien.

 

Exact dit, alsof het beeld op 10Hz staat ofzo. Daarom vooral zichtbaar bij bewegend beeld en echt nauwelijks zichtbaar bij een talkshow ofzo. Wel op alle zenders in ieder geval. Heb het gezien bij RTL, Veronica, Fox en samenvattingen op de NOS.

Reputatie 1

Inmiddels is de modem vervangen. Helaas geen oplossing voor het probleem (“stroperig” en “schokkend” beeld. Inderdaad bijzonder zichtbaar bij voetbalwedstrijden (o.a. Fox)). Rolf M. heeft dit hierboven goed omschreven. Lijkt wel op een frame rate probleem.

Monteur gaf aan dat het dan aan de tv-box zou moeten liggen, want aansluiting en modem in orde.

Contact gezocht met klantenservice, ticket aangemaakt voor reparatie/vervanging tv-box (Entone). Kan vanwege de drukte meer dan 10 werkdagen duren voordat het in behandeling wordt genomen. Pfff…

Heel erg vreemd dat ze het modem hebben vervangen en niet de media-box… Het probleem begint na een firmware update van de media-box. Waarom zou je dan in godsnaam het modem gaan vervangen… maar goed, we wachten af……

 

10 dagen werkdagen!? Krijgen we dan straks ook 10 dagen + twee weken compensatie voor de betaalde factuur?

Reputatie 1

Hoi @Tmobielansrene en @W.V., ik heb jullie topic hierbij gevoegd, aangezien het hier om hetzelfde issue gaat. 

 

Voor iedereen: de bal rolt en we zijn druk op onderzoek. Twee vragen:

-Als het beeld hapert, springt het beeld dan weer naar live TV (waardoor je dus 1 á 2 seconden mistte) of gaat het beeld door vanaf het moment dat het haperde (waardoor je dus 1 á 2 seconden later dan live beeld blijft)? Dit helpt ons bij het achterhalen wat er misloopt. 

-Ik lees vooral veel problemen met de kanalen NPO 1-3 en de voetbalwedstrijden. Die laatste is vooral op Veronica te zien. Speelt het haperende/stroperige beeld alleen op deze zenders of speelt het op alle kanalen? Op welke precies?

 

Mocht je in de mogelijkheid hebben om een (korte!) video te maken waarin het issue speelt, dan nodig ik iedereen uit de video in dit topic te plaatsen. Op die manier kunnen we precies zien wat er gebeurt. Alvast bedankt voor alle hulp tot nu toe! 


Bij ons valt het geluid stil, en staat het beeld stil, het beeld wordt blokkerig/vertekend en gaat na (wisselend) 2 seconden (de ene keer sneller, de andere keer duurt het langer) verder op het punt waar de (live) uitzending is.

Dus je mist steeds stukjes.

Reputatie 1

Hoi @Tmobielansrene en @W.V., ik heb jullie topic hierbij gevoegd, aangezien het hier om hetzelfde issue gaat. 

 

Voor iedereen: de bal rolt en we zijn druk op onderzoek. Twee vragen:

-Als het beeld hapert, springt het beeld dan weer naar live TV (waardoor je dus 1 á 2 seconden mistte) of gaat het beeld door vanaf het moment dat het haperde (waardoor je dus 1 á 2 seconden later dan live beeld blijft)? Dit helpt ons bij het achterhalen wat er misloopt. 

-Ik lees vooral veel problemen met de kanalen NPO 1-3 en de voetbalwedstrijden. Die laatste is vooral op Veronica te zien. Speelt het haperende/stroperige beeld alleen op deze zenders of speelt het op alle kanalen? Op welke precies?

 

Mocht je in de mogelijkheid hebben om een (korte!) video te maken waarin het issue speelt, dan nodig ik iedereen uit de video in dit topic te plaatsen. Op die manier kunnen we precies zien wat er gebeurt. Alvast bedankt voor alle hulp tot nu toe! 


Bij ons valt het geluid stil, en staat het beeld stil, het beeld wordt blokkerig/vertekend en gaat na (wisselend) 2 seconden (de ene keer sneller, de andere keer duurt het langer) verder op het punt waar de (live) uitzending is.

Dus je mist steeds stukjes.

Hier ook precies dit.

Op veronica en smorgens tijdens het nieuws op rtl4 komt het ook met regelmaat voor.
1 a 2 tellen stilstaan, wat blokken en dan door op live beeld, je mist dan echt een stukje.
Opnames die we maken van nederland 2 en sbs6 komt het ook met regelmaat voor.
Laatste wedstrijd van formule 1 kwam het ook voor op ziggosport.

We hebben een Entone HDD ontvanger/recoder
Panasonic OLED van 2018

Ik gebruik geen modem van jullie, de sfp module zit rechtstreeks in mijn Cisco Catalyst 2960x switch en van daaruit zit de tv ontvanger rechtstreeks op een access poort in vlan 640 (TV Vlan). 

Dus modem issues lijken daarmee dus uitgesloten ;) 

Er werd gevraagd om een opname van de beeldhapering

Alleen niet duidelijk hoe ik dit kn toevoegen

 

Reputatie 1

Hoi @Tmobielansrene en @W.V., ik heb jullie topic hierbij gevoegd, aangezien het hier om hetzelfde issue gaat. 

 

Voor iedereen: de bal rolt en we zijn druk op onderzoek. Twee vragen:

-Als het beeld hapert, springt het beeld dan weer naar live TV (waardoor je dus 1 á 2 seconden mistte) of gaat het beeld door vanaf het moment dat het haperde (waardoor je dus 1 á 2 seconden later dan live beeld blijft)? Dit helpt ons bij het achterhalen wat er misloopt. 

-Ik lees vooral veel problemen met de kanalen NPO 1-3 en de voetbalwedstrijden. Die laatste is vooral op Veronica te zien. Speelt het haperende/stroperige beeld alleen op deze zenders of speelt het op alle kanalen? Op welke precies?

 

Mocht je in de mogelijkheid hebben om een (korte!) video te maken waarin het issue speelt, dan nodig ik iedereen uit de video in dit topic te plaatsen. Op die manier kunnen we precies zien wat er gebeurt. Alvast bedankt voor alle hulp tot nu toe! 

 

Ik vind dit weer een kenmerkende reactie. Hoezo de bal rolt? Jullie hadden toch al een tweetal updates uitgerold? (zie mijn topic, waarbij het zogenaamd alleen om de omgeving Dordrecht zou gaan) 

Of waren dat vooral zoethoudertjes? Want het probleem was toch helder? (wat overigens totaal niet blijkt uit je samenvatting, maar goed, ik blijft het niet herhalen. Kijk nog maar eens goed naar wat Ralf K , Rolf M en forward hier wederom aangegeven…

Bedankt ook nog voor het reageren in mijn eigen topic trouwens, het is altijd erg prettig om te weten waar je aan toe bent (…)

Hoe dan ook, ik vind de drie weken dat dit nu al duurt en vooral de  manier waarop het in die periode niet wordt opgepakt te veelzeggend. Als ik dan lees dat voor the obvious (want het is uiteraard de mediabox die de update niet aankan of die ineens alleen nog maar 720p tv's ‘lust’) nog eens 10 werkdagen overheen kan gaan voor er überhaupt naar gekeken wordt, is het voor mij wel duidelijk.

Ik ga me oriënteren op andere aanbieders, gelukkig heb ik mijn contract niet verlengd.

Reputatie 6
Badge

 

Heel erg vreemd dat ze het modem hebben vervangen en niet de media-box… Het probleem begint na een firmware update van de media-box. Waarom zou je dan in godsnaam het modem gaan vervangen… maar goed, we wachten af……

Het probleem [met haperingen] begon hier al (vlák) vóór de firmware update. Zat nog op versie 2.9.25 toen het al begon ...

Verder idd ook dat er gewoon een stuk mist maar met voetbal en de meeste andere zenders vrijwel geen last (slechts sporadisch). In het begin van deze week leek het al wat verminderd maar vandaag is het weer feest.

 

Dit is overigens nog van afgelopen zaterdag (Studio Sport/Voetbal en valt weinig in te zien, enkel na 3/ 4 seconden en 1 minuut 22). Straks ook maar eens eentje van Veronica maken dan … [qua geluid, net even beneden gecheckt en lijkt toch enkel voor deze box te gelden. Op andere zenders geen ‘crackling’ geluid bij deze box verder]

https://www.youtube.com/watch?v=PSoJtqVl4iI&feature=youtu.be

Als tussenoplossing zou je natuurlijk ook NPO 1-3 via DVB-T2 kunnen ontvangen maar een overstap naar Ziggo voor iig tv lijkt steeds meer een reëele optie (met dat uitgeklede Fox Sports 1 en nietszeggende Eurosport tegenwoordig waardoor ES2 in het basispakket allang geen pro meer is).

Reputatie 1

Update vanuit mijn kant; monteur langs geweest. Hangt nieuw/ander tv kastje aan de al liggende bekabeling: beeldproblemen zijn weg. Nieuwe kastje draaide op nieuwste firmware. Was alleen kastje zonder HDD/opnamemogelijkheden. Morgen komt nieuw/ander tv kastje binnen. Zal deze morgenavond aansluiten. Laat jullie weten of dit de oplossing is voor mij. 

Reageer