[info] Upgrade TV

  • 31 October 2017
  • 22 reacties
  • 1488 Bekeken

Reputatie 7

We willen het beste voor TV. Achter de schermen zijn we continu bezig om verbeteringen door te voeren. Dit topic informeert je over wat er wanneer gaat veranderen en hoe!



Vanaf 1 november
De upgrade staat klaar per 1 november. Normaal gesproken voeren we een upgrade 's nachts uit. Dat doen we nu anders. Je TV Box krijgt niet automatisch de upgrade. Als je na 1 november je TV Box voor 10 seconden van de stroom haalt, pakt deze de upgrade. De opstart zal wellicht iets langer duren.

Vanaf 8 november
Heb je jouw TV Box nog niet van de stroom gehaald afgelopen week, dan krijg je een pop-up in beeld. Je wordt dan gevraagd om de upgrade direct uit te voeren of op het moment dat je de TV Box in stand-by modus zet. Je kunt dus gewoon door blijven kijken als je wilt!

Vanaf 15 november
Heeft jouw TV Box nog steeds de upgrade niet? Dan zullen we de upgrade automatisch door laten komen. De TV Box zal op dat moment zichzelf herstarten en alle nieuwe informatie binnenhalen.

Wat is er nieuw?
Deze upgrade is erg bijzonder. Veel van de wensen die hier op het Forum werden gecommuniceerd, zitten in deze upgrade. Ik zal hier in het kort uitleggen wat er nieuw is in deze upgrade.
  • Foutmeldingen in het Nederlands. De foutmeldingen die de TV Box gaf, lieten zich het beste vergelijken met een sciencefictionverhaal. Tijd om deze eens aan te passen. De meeste zijn nu vertaald naar het Nederlands en zo een stuk beter te begrijpen. Ook handig is dat de oplossing direct wordt aangegeven! Zie trouwens ook het topic over foutmeldingen op je TV.
  • Opnamefunctie voor 23 Thema zenders. Er waren enkele zenders in onze Themapakketten waarvan je de programma's niet meer kon opnemen. Met deze upgrade wordt dat opgelost! De programma's van alle zenders zijn weer opneembaar! Zie het topic Tijdelijk geen opnamefunctie bij Thema zenders voor de oorspronkelijke melding.
  • Hogere zapsnelheid. Ik weet dat dit een doorn in het oog is van velen. Wachten tot de zender schakelt nadat je een knop op de afstandsbediening hebt ingedrukt is niet je favoriete bezigheid. Hier hebben we winst geboekt. Vooral als je al een tijdje naar een programma keek, leek de afstandsbediening te 'slapen'. Dat is nu opgelost!
  • Per 22 november zul je ook kunnen spoelen bij Begin Gemist! Je kunt dan terugspoelen bij Begin Gemist, maar ook bij meerdere zenders vooruit spoelen. Zie deze link voor een overzicht.
  • Vernieuwde shop FILM1. De vormgeving wordt aangepast. Qua films en aanbod verandert er niets, het gaat echt om het uiterlijk en de navigatie.

Voor meer informatie kun je ook terecht op onze servicepagina.

=>Feedback wordt gewaardeerd. Zeker op het Forum!

22 reacties

Ik heb vandaag en gisteren weer even getest.

De foutmeldingen en de tekst bij het opstarten is inderdaad Nederlands nu.

De box is aanzienbaar sneller. Vooral de gids opent nu sneller. Voorheen bleef deze nog wel eens hangen. Het duurde dan zo lang dat je het gevoel kreeg dat je de afstandsbediening niet goed had gericht. Na twee dagen testen is dit nog niet meer gebeurd.

Het spoelen werkt nu ook vooruit. Alleen vind ik het jammer dat dit alleen in minuten kan. Als je op 40 minuten en 50 seconden stopt met kijken, moet je kiezen tussen 50 seconden opnieuw kijken of 10 seconden missen. Jammer.

De ondertiteling op de Engelse zenders werkt bij mij nog steeds niet. Sterker nog, ik heb het gevoel dat de ondertiteling en audio taal instellingen niks doen.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden met deze update. Hou dit vol T-Mobile! Alleen zet de datum van de update er ook even bij de volgende keer 😉
Reputatie 7
Ja dat was wel even raar opkijken toen ik de meldingen in eens in het Nederlands zag bij het opstarten van de box.
Jammer genoeg is het opstart scherm nog steeds Magenta met Wit T-Mobile. ik zou liever zwart met Magenta T-Mobile zien. dit doet gewoon pijn aan je ogen, vooral als je regelmatig de box moet opstarten.
Reputatie 3
Weet er iemand wat er verder nog in de roadmap van de TV dienst zit?
Ik heb de update (denk ik?) woensdagochtend uitgevoerd, alleen merk ik nog dat er veel dingen niet werken zoals hierboven medegedeeld wordt.

Bij het opstarten is bij mij alles nog steeds in het Engels, zelf wanneer ik de LAN kabel er bij het opstarten uit trek om een foutmelding te veroorzaken komt deze in het Engels in beeld.

De hogere zap snelheid heb ik wel gemerkt, maar achteraf zit ik te denken dat na een herstart, de box in het verleden ook al sneller aanvoelde.

Het vooruit- en terugspoelen bij on demand content lukt alleen als ik terugspoel. Bij vooruitspoelen gebeurd er niks.

Of de ondertiteling op de Engelse zenders weer werkt ben ik vergeten te bekijken, dit zal ik vanmiddag alsnog doen.

Ik neem geen thema pakketten af, dus het opnemen hiervan kan ik zo niet testen.

Al met al denk ik dat de update niet, of niet goed, is binnengekomen bij mij. Is er een manier om dit te controleren? Versienummer? Datum?

Is het niet verstandig om bij de updates ook een build datum te vermelden bij "Systeeminformatie"? Zo kun je gelijk zien of een dergelijke update is gelukt. Deze datum is nu leeg.
De update was inderdaad niet gelukt. Ik heb hem nu wel binnen kunnen halen. Morgen doe ik weer verslag 😁
Reputatie 7
Hi jibbewillem, goed om te horen dat het nu wel gelukt is! Ik hoor graag wat je van de update vindt (en van Hidden.nld en StefanT uiteraard ook). Het terug- en vooruitspoelen wordt vanaf 22 november helemaal uitgerold, in de oorspronkelijke post vind je een link naar de zenders waar dit voor gaat gelden.

@StefanT Op dit moment heb ik daar nog geen verdere informatie over maar we zijn zeker nog niet klaar en we blijven zeker verbeteringen en aanpassingen doorvoeren. Je hoort zeker van ons zodra er weer wat moois op stapel staat! 🙂
Reputatie 5
Badge
Helaas heeft deze update bij mij het probleem met het geluid op RTL5 niet verholpen, deze is nog steeds in stereo i.p.v. Dolby Digital?
Reputatie 3
Jammer dat er geen roadmap is.
Aangezien er nog veel valt te optimaliseren.
Reputatie 7
@HerelsTom Onze TV-Box geeft het geluid door via Stereo of AC3, als je de instellingen al op AC3 hebt staan en alleen met RTL 5 stereo geluid door krijgt dan ligt het vermoedelijk aan de uitzending. Je ziet dit vaak bij bijvoorbeeld oudere series die in stereo op zijn genomen, hierbij wordt het geluid dan ook stereo doorgegeven. Het geluid is dus afhankelijk van de uitzending en de zender, wij kunnen dit niet per zender aanpassen omdat dit bepaald wordt door de aanbieder.

@jibbewillem Goed om te horen dat je verbetering merkt met de update!

@ StefanT Ik heb geïnformeerd wat er verder op de planning staat, ik kan je bevestigen dat de ondertitels voor de BBC kanalen meegenomen worden met de volgende update (dus dat wordt opgelost @jibbewillem ;)). Verder is er nog niets definitief maar wij zitten uiteraard niet stil. Ik heb de collega's gevraagd om ons forumteam op de hoogte te houden zodat wij jullie weer kunnen informeren. Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn hoor je dat zeker!
Reputatie 5
Badge
@HerelsTom Onze TV-Box geeft het geluid door via Stereo of AC3, als je de instellingen al op AC3 hebt staan en alleen met RTL 5 stereo geluid door krijgt dan ligt het vermoedelijk aan de uitzending. Je ziet dit vaak bij bijvoorbeeld oudere series die in stereo op zijn genomen, hierbij wordt het geluid dan ook stereo doorgegeven. Het geluid is dus afhankelijk van de uitzending en de zender, wij kunnen dit niet per zender aanpassen omdat dit bepaald wordt door de aanbieder.


Het ligt niet aan de uitzending! Ik heb altijd stereo op RTL5, dus niet alleen bij sommige uitzendingen.
Alle andere zenders hebben wel Dolby Digtal geluid, zoals RTL4 e.d.
Reputatie 7
Hi HerelsTom, dan ligt dit aan de uitzending van RTL 5 zelf, ik ga hier navraag voor je over doen of hier misschien een oplossing voor is en ik kom hier volgende week nog bij je op terug!
Reputatie 5
Badge
Dankje Brian, ik dacht dat RTL5 standaard toch ook AC3/DD moest zijn.
Ik ben benieuwd, het is geen ramp, maar valt meteen wel op als je ‘m op RTL5 zet.
Reputatie 7
Dat zou wel moeten ja, erg vreemd. Ik weet hopelijk komende dinsdag eind van de dag meer!
Is wel leuk die update, maar waarom op zondagavond om 20:45 terwijl de stb normaal altijd op standby staat. Hab ook wel eens gemeld kunnen worden, bij Vodafone kreeg je tenminste nog een mailtje.Heb je eindelijk 2 stb's die een beetje normaal werken zonder regelmatige reboot, krijg je dit weer. Begin T-mobile Thuis behoorlijk zat te worden.
Reputatie 7
@HereIsTom We hebben het intern geprobeerd te reproduceren maar de TV-Box geeft hier ook bij RTL 5 Dolby aan. Hoe/waar merk je aan dat het geluid stereo is?

@agsl009 We voeren onze updates zoveel mogelijk 's nachts uit zodat je hier zo min mogelijk hinder van ondervindt. Bij de laatste update is dit niet in alle gevallen gelukt, excuses voor het ongemak!
Reputatie 5
Badge
@Brian Ik heb de Entone 510b via HDMI aangesloten op mijn Pioneer receiver (5.1), bij bijv. RTL4 geeft hij Dolby aan, als ik dan overschakel naar RTL5 dan zegt hij Stereo en dat hoor je dan ook meteen, het geluid komt alleen uit de linker en rechter box.
Reputatie 7
Bedankt voor de informatie Tom. Ik kan morgen weer bij onze test-opstelling, dan ga ik er weer naar kijken!
Reputatie 7
Hey Tom, nog even een follow-up, je blijkt helemaal gelijk te hebben wat betreft het stereo geluid bij RTL 5. We hebben het intern kunnen reproduceren en in specifieke gevallen blijkt RTL 5 stereo geluid te geven. Bedankt voor de opmerkzaamheid, we zijn bezig met een oplossing!
Reputatie 5
Badge
Hallo Brian,
Bedankt voor de update, ik ben nieuwsgierig naar de oplossing want heb hier volgens mij alles al geprobeerd.
Reputatie 7
Hey Tom, graag gedaan. De oorzaak ligt in de netwerk kant dus dit is iets wat wij op moeten gaan lossen 😉
Reputatie 3
Beste T-mobile.

Ondanks de update ben ik helaas weer terug bij af wat betreft de zap snelheid. Ik heb een kleine box op dsl.
Eerst was de snelheid prima, na de update merk ik dat hij per dag slomer wordt.
Uiteraard heb ik hem al gereset en de stroom gaat er elke dag in de nacht af.

Welke opties kunnen jullie me bieden.
Ik heb dit probleem ook met de grote entone gehad. Toen heb ik met Sander besloten internet te houden en de tv eraf te doen als dit kleine tv boxje niet doet wat het belooft. Dat deed het dus wel, de snelheid was prima maar nu ben ik weer terug bij af
Reputatie 7
Hey dikkedikkie,

Dat is te raar! Na de upgrade waar het juist sneller door zou gaan, werkt het bij jou juist trager. Ik zou graag een fabrieksreset uitvoeren op je TV Box. Omdat ik je niet wilt storen tijdens een programma nu, zal ik dit maandag rond het middaguur doen. Oké?

Reageer