Beantwoord

installatie TV box lukt niet


hallo allemaal
ik heb mn installatiepakket gisteren ontvangen, en het installeren van internet en vaste telefoon ging heel vlot. TV box lukt echter niet. Ik snap ook even niet hoe ik m aandoe??? Kabel zit in poort 4, box reageert niet als ik inschakel, er gebeurt niets. Iemand een idee
icon

Beste antwoord door TAVL 7 June 2019, 19:50

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedenavond @karin010,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Mooi dat internet en telefonie het doen. Nu de decoder nog. Welk type modem heb je gehad? Als het de Zyxel is, dan waren de problemen mee en kon de decoder niet verbinden. Dit is opgelost, maar wellicht is de update nog niet aangekomen. Haal hiervoor het modem even van het stroom en start deze daarna opnieuw op. Als het goed is, dan haalt hij de update binnen.

De decoder aan doen gaat via de afstandbedieding. Je gebruikt daarvoor de knop STB (SeTtopBox). Als de tv op de goede (HDMI) ingang staat, dan zou je gelijk beeld van de opstartende decoder moeten hebben.

Helpt dit je op weg? Zo niet, dan denk ik graag met je mee.
Thanks TAVL, ik heb modem uit en aangezet en dat en helpt niet. er gebeurt niets als ik de TVbox met de AB inschakel. Ik vraag me af of de tv op de juiste HDMI staat, hoe kan ik dat checken?
Mijn vorige modem _Telfort- had een ander type aansluiting, een veel grotere. nu gebruik ik een ingang die ik eigenlijk niet vrij had, ik heb dus sowieso een probleem...
En dank voor t meedenken🙂
Reputatie 7
Badge +4
Dat ligt een beetje aan het merk en type. Weet je deze? Of een foto van de afstandbediening van de tv zelf. Vask is het daar ook uit te halen.

Je kunt het probleem van ingangen eventueel oplossen met een zogenaamde splitter of switch. Hiermee kun je meerdere apparaten aansluiten op 1 ingang. Je kunt er maar 1 tegelijk gebruiken.
tv is een sharp zie foto van ab

Reputatie 7
Badge +4
Dank je wel @karin010. Allereerst: wat voor kleur heeft het lampje op de tv box? Blauw of rood? Met blauw staat hij aan. Dat is goed, want dan zou je beeld moeten hebben. Rood is standby of in opstart. Voor je verder gaat is het handig om de stekker van de tv box een minuut uit het stopcontact te halen en opnieuw op te starten door de stekker terug in het stopcontact te steken. De tv box gaat nu opnieuw opstarten en zou in ieder geval tijdens dit proces beeld moeten geven. Mocht de box niet goed opstarten dan is het belangrijk om de foutmelding te noteren. Dat geeft een handvat om verder te gaan.

Ik heb de knoppen omcirkeld. De bovenste geeft keuze voor externe ingangen. Als er meerdere ingangen zijn dan goed kijken in welke ingang hij zit. Meestal staat er een nummer bij de aansluiting van de tv. Het kan een paar seconden voor je beeld ziet.

De onderste is een sneltoets naar HDMI. Bij meerdere kanalen kan het zijn dat je een paar keer moet klikken.

Checkvraag; je geeft aan dat je het modem uit en aan hebt gedaan? Heb je dit met de knop gedaan of door de stekker eruit te trekken?

Over checkvraag: uitgezet door stekker er uit te halen. Daarna weer aangezet.
stekker tvbox er uit gehaald en weer aangezet en toen ging er een rood lampje branden, dat was nieuw! Nu staat ie blauw te knipperen, en via Aminobeeld op TV weet ik dat update wordt binnengehaald.
je uitleg over de bovenste knop op de ab van de tv heeft ook geholpen, ik moest naar een andere input.
Het ziet er goed uit 👍
Reputatie 7
Badge +4
Top zeg. Dat klinkt veelbelovend. Hopelijk kun je zo naar haarscherpe tv kijken. Laat je weten als je beeld hebt en het zappen kan beginnen?

Vaak heb je trouwens op een gegeven moment al beeld, maar is hij nog aan het opstarten. Dan reageert hij niet direct op de afstandbediening. Dat duurt een paar seconden. Daarna zie je de menuschermen in beeld en kun je naar het gewenste kanaal.
Haaaaaarscherp beeld, amazing! ineens had ik wel breedbeeldformaat, dat heb Ik aangepast.
ik heb geen geluid en weet niet goed hoe dat te regelen. Normaal komt dat via een stereo installatie, maar die link is er nu niet. Kun je me daar ook mee helpen?

En dan nog het ding van de ingang voor hdmi die ik niet over heb, kan ik daar een splitter voor kopen?
Reputatie 7
Badge +4
Mooi te lezen dat het gelukt is! Super. Met het geluid help ik je natuurlijk ook. Anders is er nog niks aan. Welke tv box heb je gekregen?

Afhankelijk van het type box zou je deze kunnen aansluiten naar je installatie via tulp of toslink. Bij de nieuwste box zit dit er niet meer op.

Andere optie is om de tv te verbinden naar jouw installatie en het geluid zo door te lussen.

Laatste optie is om het geluid, voor als we er nu niet uit komen, via de tv zelf te laten verlopen. In dat geval is het geluid van de tv gewoon wat harder zetten.

Ik weet niet hoe je het had, dus ik denk vrij met je mee. Aanvullende infornatie is altijd welkom, dat helpt om specifieker mee te denken.

Voorbeeldje van een splitter vind je hier. Zijn in verschillende prijscategorieën. Eventueel ook goedkoper. 🙂
oke splitter is niet meer nodig, ik had een loze hdmi kabel aangesloten. die heb ik verwijderd, en beeld-hdmi kabel van poort veranderd. Input omgezet en weer beeld.

watvoor box heb ik, uhm een zwarte, kleine, zonder harddisk.

En BINGO, opgelost 🙂. ik had de stereo met de tv verbonden, en dat schiet natuurlijk niet op. heb de tulp uit de tv gehaald en in de TVbox gestoken.

Thanks TAVL👍👏, alles doet t
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan. Erg fijn. Mooi dat ik je heb kunnen helpen. Veel plezier bij T-Mobile Thuis. En nu snel genieten van je favoriete programma. ;)

Mocht je nog vragen hebben, dan gewoon stellen. Fijn weekend
Nog 1 vraagje, kan ik iets doen om het rode lampje vd TVbox uit te krijgen? Ik vind t zo storend.
Reputatie 7
Badge +4
Dat gaat helaas niet. Ik vind het zelf ook erg fel kleuren. Je zou het kunnen delen in de wensenlijst. T-Mobile kijkt daar mee voor verdere ontwikkeling van de dienst. Eerder heeft T-Mobile het licht van het display op een ander type box wat gedimd.
JA he t is een soort van stoplichtfel. jammer dat ie niet gedimd of uit kan. Dank voor de tip over de wensenlijst, ik ga m daar zeker delen.
Op het Telfortmodem stond standaard een klokfunctie, die kon je gelukkig wel uitzetten

Wil nog even laten weten dat ik het installeren van de telefoon en internet erg makkelijk vond. De TV kreeg ik zelf niet voor elkaar, vond de ondersteuning via dit forum top!
mn internet is nu beter, stabieler is dan met vorige provider. Ook in de keuken en slaapkamer heb ik nu constante wifi, eerder niet (en ik heb geen overdreven groot huis 😉). En toen had ik er ook nog een hoeheetzo'nsignaalversterkerversterker bij! Dus top top top
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan. Erg fijne terugkoppeling. Dank je wel.
Reputatie 7
Hoi @karin010, welkom bij Thuis!



En @TAVL: Super bedankt!
In mijn overstap brief naar t mobile stond dat mijn diensten per 1 juli in zouden gaan. Nou kreeg ik een email dat ik per 26 juni mijn internet aan kon sluiten. Nou doet die het prima maar de tv nog niet, gaat dit dan pas in op 1 juli? Als ik namelijk inlog bij T-Mobile staat er diensten actief. Vraag me dus af of ik nou moet wachten tot 1 juli met de tv installeren of dat er iets niet helemaal goed werkt.
Reputatie 7
Badge +4
Goedemiddag @erikvedder14,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Dit is een ouder topic. Het is vaak beter om een nieuw topic te openen. Zo houden we het zuiver en overzichtelijk.

Als de diensten geactiveerd zijn, dan moet alles werken. Gebruik je het juiste klantnummer? Je hebt er namelijk 2. Dit kan verwarrend zijn. Een T-Mobile Thuis klantnummer en een TV-klantnummer. Die laatste moet gebruikt worden voor het inloggen. Je kunt dit terug vinden in je welkomstbrief of op de Mijn Omgeving.

Mocht je dit juist hebben gedaan en het werkt, niet dan gaan we stap voor stap kijken of we dit kunnen fixen. Hoe heb je de decoder aangesloten? Wat voor apparatuur heb je gekregen (Zyxel en Aria 610)? Wat zie je in beeld?

We komen er vast en zeker uit.

Bijft staan starting network heb de stroom er al afgehaald utp kabel uit de recorder gehaald als hij aangeeft dat er geen aansluiting is die erin gedaan. Blauwe lampje op recorder blijft knipperen. Lan 3 en 4geprobeerd.

oh ik krijg een notificatie maar het gaat niet meer over mijn vraag. hoe zet ik de notificaties uit?
Reputatie 6
@karin010 Misschien had je even zelf een topic kunnen openen, want ik vermoed dat je een ander probleem hebt. Ik heb namelijk geen flauw idee waar je die notificaties ziet? Misschien kun je het even uitleggen?

Reageer