Beantwoord

Instellingen universele Samsung AB worden verwijderd

  • 17 mei 2020
  • 12 reacties
  • 329 Bekeken

Goedenavond!

 

Ik heb een vraagje. Ik kijk sinds kort televisie via een Samsung QE75Q70R icm T-Mobile thuis en de Entone Amulet 515b - Set top box.

Het instellen van deze universele afstandbediening van Samsung ( BN59-01274A 4K HDTV Voice Smart Bluetooth BN59-01266A Original ) heb ik al een aantal keren gedaan via:

 

Als je een nieuw apparaat aan wilt sluiten op de tv, doe je dat via het menu en dan 'Universele afstandsbediening' en dan kies je voor een settop box (o.i.d. Ik weet niet de exacte benaming)
Het eerste waar de tv dan om vraagt is om je provider in te voeren. Je krijgt dan al een aantal voornaamste keuzes, zoals KPN, Ziggo, etc.
Je kan echter in de bovenste balk ook zoeken naar een provider. Als je daar Entone invult zal je zien dat die tevoorschijn komt. Als je die dan selecteert dan gaat het goed!

 

Dat op bovenstaande manier instellen gaat allemaal prima en dan werkt de AB ook prima, maar na een aantal dagen ‘verdwijnt’ deze instelling en dus het gebruik van de AB. Ik moet deze dan weer opnieuw instellen en na een aantal dagen weer hetzelfde verhaal …

Hebben jullie een idee?

Alvast dank voor het meedenken!

icon

Beste antwoord door Jason 22 februari 2021, 15:26

Hoi @wernerdielessen, hoe is de verbouwing gegaan? Ben je tevreden met het resultaat? 😄

Wat betreft het opnieuw moeten instellen van de ab: ik zou oprecht niet weten waar de bug vandaan komt. Wat ik wel weet is dat dit enkel lijkt te gebeuren bij de Entone boxen. Mocht je toch de beslissing willen nemen om over te gaan op T-Mobile TV, dan houd ik me aanbevolen om de omruiling naar Aria 610 én het nieuwe platform te regelen. 

Om terug te komen op de boete die je destijds ontving voor het niet retourneren van een TV Box die je wel geretourneerd hebt: ik heb alsnog een vergoeding voor je aangemaakt à € 175,00. Veel te laat, maar wel terecht. Sorry dat dit niet eerder gebeurd is en jammer dat er nooit grondiger naar gekeken is. Ik stuur je binnen één uur een bevestiging van de vergoeding per e-mail. Je zult dit bedrag verrekend zien worden met een volgende factuur. Het bedrag wat daarna nog tegoed blijft staan, zal met een factuur daarna verrekend worden totdat er niets meer te verrekenen valt. 

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Beste Jason,

Bedankt voor je reactie en de handelingen mbt de creditering!

Ik ga even zoeken naar wat T-Mobile TV inhoudt!

Mvg. Werner

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @wernerdielessen, hoe is de verbouwing gegaan? Ben je tevreden met het resultaat? 😄

Wat betreft het opnieuw moeten instellen van de ab: ik zou oprecht niet weten waar de bug vandaan komt. Wat ik wel weet is dat dit enkel lijkt te gebeuren bij de Entone boxen. Mocht je toch de beslissing willen nemen om over te gaan op T-Mobile TV, dan houd ik me aanbevolen om de omruiling naar Aria 610 én het nieuwe platform te regelen. 

Om terug te komen op de boete die je destijds ontving voor het niet retourneren van een TV Box die je wel geretourneerd hebt: ik heb alsnog een vergoeding voor je aangemaakt à € 175,00. Veel te laat, maar wel terecht. Sorry dat dit niet eerder gebeurd is en jammer dat er nooit grondiger naar gekeken is. Ik stuur je binnen één uur een bevestiging van de vergoeding per e-mail. Je zult dit bedrag verrekend zien worden met een volgende factuur. Het bedrag wat daarna nog tegoed blijft staan, zal met een factuur daarna verrekend worden totdat er niets meer te verrekenen valt. 

Beste Jason,

Sorry voor mijn late reactie. Zat even in een ‘kleine’ verbouwing ;-)

 

Nee, helaas geen verzendbewijs. Zal je altijd zien. 

Maar mijn andere probleem vind ik eigenlijk vervelender.  Nog steeds moet ik, soms na een week, soms na een paar dagen, soms na 2 weken, weer mijn Entone instellen omdat deze niet wordt herkend. Ook het omwisselen voor de Aria biedt geen oplossing.

Zijn dit soort klachten bekend? En is er inmiddels al een oplossing wellicht?

 

Alvast dank voor je reactie!

Mvg. Werner

 

Goedenavond!

 

Ik heb een vraagje. Ik kijk sinds kort televisie via een Samsung QE75Q70R icm T-Mobile thuis en de Entone Amulet 515b - Set top box.

Het instellen van deze universele afstandsbediening van Samsung ( BN59-01274A 4K HDTV Voice Smart Bluetooth BN59-01266A Original ) heb ik al een aantal keren gedaan via:

 

Als je een nieuw apparaat aan wilt sluiten op de tv, doe je dat via het menu en dan 'Universele afstandsbediening' en dan kies je voor een settop box (o.i.d. Ik weet niet de exacte benaming)
Het eerste waar de tv dan om vraagt is om je provider in te voeren. Je krijgt dan al een aantal voornaamste keuzes, zoals KPN, Ziggo, etc.
Je kan echter in de bovenste balk ook zoeken naar een provider. Als je daar Entone invult zal je zien dat die tevoorschijn komt. Als je die dan selecteert dan gaat het goed!

 

Dat op bovenstaande manier instellen gaat allemaal prima en dan werkt de AB ook prima, maar na een aantal dagen ‘verdwijnt’ deze instelling en dus het gebruik van de AB. Ik moet deze dan weer opnieuw instellen en na een aantal dagen weer hetzelfde verhaal …

Hebben jullie een idee?

Alvast dank voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @wernerdielessen, ik zie inderdaad dat dit bedrag op de factuur van september 2019 staat. Ik durf het na een jaar bijna niet te vragen, maar heb je het verzendbewijs nog? Omdat wij inmiddels een andere distributiepartner hebben, kan ik het ‘oude’ systeem niet meer controleren. Ik wil dit bedrag graag zo snel mogelijk voor je vergoeden. Indien je (begrijpelijk) geen verzendbewijs meer bewaard hebt van destijds, ga ik navragen of er een andere afdeling is die dit nog wel kan inzien. We komen er sowieso uit samen!

Beste @Jason 

Bedankt voor je reactie! Ik ben blij dat je even meedenkt over dit probleem, want daar heeft het de laatste tijd aan geschort bij T-Mobile helaas ...

In mijn T-Mobile Thuis overzicht zie ik het volgende:

Interactieve TV Box €5,00
Interactieve TV Box €5,00
Interactieve TV Box met harddiskrecorder €5,00
Interactieve TV Box ( Aria 610 ? ) ( Je aanvraag is in behandeling )  €5,00

Ik had ooit 2 stuks Amulet maar 1 daarvan reeds geretourneerd. Ik zie overigens dat dit model een keer in rekening is gebracht op 1 van mijn facturen … :-( ( € 175,00 op factuur TMT1009212635)

Is er een mogelijkheid om mij een keer te bellen en eea te bespreken, want met de klantenservice heb ik over deze problemen al een paar keer contact gehad, maar het wil op de een of andere manier niet goed komen.

Alvast dank voor je reactie!

 

Reputatie 7
Badge +7

@wernerdielessen Heel graag gedaan! Ik zie dat je de Aria 610 inmiddels ontvangen hebt, kan ik de Amulet omruilen voor een ander model of wil je deze Aria 610 houden? Je hebt nu technisch gezien drie TV Boxen die geregistreerd zijn. 

Wat betreft play/pauze en opnamefunctie: zodra jij overgaat op T-Mobile TV, krijg je de keuze om voor € 5,00 per maand Cloud Opnemen (de link is klikbaar) toe te voegen aan je abonnement. Dan kun je ongeacht het aantal boxen, opnames opslaan in de cloud. We zijn momenteel bezig met een grootschalige uitrol, waarbij we wekelijks TV-gebruikers overzetten. Wanneer je precies aan de beurt bent, durf ik nog niet te zeggen, maar we proberen er zoveel mogelijk vaart achter te zetten. 

Goedenavond @Jason!

Bedankt voor je reactie.

 

ik had deze tv box besteld voor een andere tv maar ik wil hem wel even testen op mijn Samsung QE75Q70R.

maar deze Aria TV box heeft geen play/pauze en opname mogelijkheid dus dat zou niet de voorkeur hebben. Maar ik heb idd aan de Amulet nu ook niks ..

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @wernerdielessen, ik zie dat je inmiddels een extra Aria 610 TV Box besteld hebt. Zal ik de overgebleven Amulet voor je afmelden? 

 

Goedenavond!

 

Ik heb een vraagje. Ik kijk sinds kort televisie via een Samsung QE75Q70R icm T-Mobile thuis en de Entone Amulet 515b - Set top box.

Het instellen van deze universele afstandbediening van Samsung ( BN59-01274A 4K HDTV Voice Smart Bluetooth BN59-01266A Original ) heb ik al een aantal keren gedaan via:

 

Als je een nieuw apparaat aan wilt sluiten op de tv, doe je dat via het menu en dan 'Universele afstandsbediening' en dan kies je voor een settop box (o.i.d. Ik weet niet de exacte benaming)
Het eerste waar de tv dan om vraagt is om je provider in te voeren. Je krijgt dan al een aantal voornaamste keuzes, zoals KPN, Ziggo, etc.
Je kan echter in de bovenste balk ook zoeken naar een provider. Als je daar Entone invult zal je zien dat die tevoorschijn komt. Als je die dan selecteert dan gaat het goed!

 

Dat op bovenstaande manier instellen gaat allemaal prima en dan werkt de AB ook prima, maar na een aantal dagen ‘verdwijnt’ deze instelling en dus het gebruik van de AB. Ik moet deze dan weer opnieuw instellen en na een aantal dagen weer hetzelfde verhaal …

Hebben jullie een idee?

Alvast dank voor het meedenken!


Probleem blijft helaas bestaan. Om de zoveel tijd wordt de settop box niet meer herkend.

 

Door T-Mobile is de HDMI poort op afstand gereset, maar ook dat hielp niet. 

Zijn er inmiddels al nieuwere varianten settop boxen beschikbaar?

Of wellicht een andere oplossing?

 

Alvast bedankt voor de reactie(s)!

Reputatie 7
Badge +7

Hmmm… 1356.2 is de laatste versie. Dus dat lijkt goed te zijn. 

Ik ken de afstandbedieningen van Samsung niet. Sommige smart afstandbedieningen kun je aansluiten of verbinden met een laptop of device om verder te stellen. Zoiets als een Harmony. Kan het zijn dat de batterijen bijna leeg zijn?

Entone pakt automatisch de laatste update en verwacht eerlijk gezegd niet dat daar het probleem zit. Eerder in de TV/Afstandbediening. 

Goedemorgen!

Bedankt voor je reactie.

  • Op de Samsung QE75Q70R staat de softwareversie T-MSMDEUC-1356.2 ( 1356 )
  • Firmwareversie AB van Samsung mij niet bekend en ook geen idee hoe ik dit kan checken/updaten
  • Op de Entone-27 staat firmwareversie 2.9.27.0.3_build1

Mvg. Werner

 

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @wernerdielessen ,

Dat is natuurlijk niet fijn zappen. Denk je dat het werk, moet je hem weer instellen. Heb je de laatste firmware versie op de TV/AB staan? Kan zijn dat als er nog een oude versie op staat, dat hier een bug in zit.