Beantwoord

Interactieve TV Box

  • 15 May 2017
  • 4 reacties
  • 1246 Bekeken

Na het grote onderhoud, doen de tv's boven niet meer die via een interactieve TV Box werken. Het advies opnieuw opstarten werkt wel met de TV beneden, maar niet met de tv's op de TV Boxen. Deze tv's starten nog steeds op in Vodafone TV en de tekst is: fail to retrieve IP address from DHCP server.

Hoe kun je dit oplossen?

Alvast dank voor het antwoord.

Groet,
Robert Kromhof
icon

Beste antwoord door Jeroen 16 May 2017, 12:28

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Hoi robertkromhof,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zou je onderstaande eens kunnen proberen? Mocht dit ook niet helpen dan hoor ik dat graag van je.

1.Koppel de netwerkkabek en stroomkabel los van het TV kastje.
2.Voer vervolgens een powerflip uit van het modem door hier 20 seconden de stroom er vanaf te halen.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van het TV kastje weer in, maar wacht nog even met de netwerkkabel.
4. Wanneer de het TV kastje de melding geeft: "Ethernet not detected, Please connect ethernet cable" sluit je de netwerkkabel weer aan.
Goedemorgen Jeroen,

Dank voor je informatie en ik heb het bij beide TV;s geprobeerd en het is niet gelukt. Toch voor de zekerheid: modem is het kastje waar de oude antenne ingaat en die het signaal omzet naar het TV kastje. Op het TV kastje staat Vodafone. Netwerkstekker is de stekker tussen beide kastjes?

De TV vraagt ook niet naar "Ethernet not detected, Please connect ethernet cable" Dus als je hem daarna aansluit, krijg eerst in een kort moment Entone-scherm te zien , dan start die op in Vodafone om te eindigen in 'fail to retrieve IP address from DHCP server'

Hartelijke groet,
Robert
Reputatie 7
Hoi robertkromhof, opnieuw opstarten heeft de foutmelding niet weggekregen. 😞 Die foutmelding betekent dat de TV Box niet kan communiceren met het modem. Op deze pagina doorlopen we alle problemen die er rondom de TV kunnen zijn in zes stappen. Alleen de stappen 3 tot en met 5 zijn voor jou van toepassing. Kun je die eens doorlopen? Belangrijk om te achterhalen waar het probleem zit, is de zogenoemde kruistest. Zet een TV Box van boven eens bij de TV beneden. Doet de box het dan wel? Dan kan het aan de switch of de kabel naar boven liggen. Geef de switch eens een reset of vervang de kabel. Ik denk dat het na deze tests heel duidelijk is waar de foutmelding vandaan komt.

Succes!
Goedemorgen Sander,

Veel dank voor je advies. Ik ben het aan het printen en ga er in het weekend mee aan de slag.
Wordt vervolgd.

Hartelijke groet,
Robert

Reageer