Beantwoord

interactieve TV box 2e TV werkt niet

  • 24 February 2018
  • 16 reacties
  • 1006 Bekeken

Zojuist de 2e interactieve TV box op de slaapkamer geinstalleerd. Deze werkt echter niet.
1e Box in de huiskamer is aangesloten op poort 4 van de Draytek Vigor. 2e Box van de slaapkamer op poort 3.
Als ik de netwerkkabels wissel werkt de TV op de slaapkamer wel en de huiskamer niet meer. Ik zie wel kanalen en kan ook van kanaal wisselen, maar er is geen beeld en geen geluid. Van alles geprobeerd. Boxen en Draytek spanningsloos maken etc. Conclusie blijft: de TV-box die op poort 4 zit doet het, die van poort 3 niet. Het valt op dat er op poort 3 ook geen groene LED oplicht als de netwerkkabel wordt geplaatst in de Draytek Vigor, terwijl die van poort 4 continu brandt. Heb ook ingelogd en de routerconfig bekeken, maar kan daar m.i. niet beinvloeden. Is poort 3 defect, of niet vrijgegeven?
icon

Beste antwoord door Brian 8 March 2018, 10:33

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Hey Marcel67, daar gaan we meteen wat aan doen! Poort 3 en 4 zijn normaal gesproken voor je TV aansluiting. Je geeft aan de netwerkkabels gewisseld te hebben, bedoel je dan van poort of de kabels zelf? Als je alleen de andere poort geprobeerd hebt zou je dan ook de netwerkkabel in poort 4 eens willen testen op poort 3? Je kan ook nog een fabrieksreset op de modem proberen, dit doe je door het kleine 'FR' of 'Reset' knopje een aantal seconden in te druk met bijvoorbeeld een tandenstoker totdat alle lampjes op de modem gaan branden. Als het daarmee ook niet werkt dan is poort 3 mogelijk defect en zorg ik dat we de modem om gaan wisselen! Ik hoor graag of het gelukt is!
Beide kabels functioneren goed op poort 4 en beide funtioneren niet op poort 3. Ik heb de factory-reset uitgevoerd. Wat opvalt is dat ook bij opstart van de router de LED's van poort 3 niet knipperen, terwijl er wel een kabel in zit.
Na de FR verandert er niets. TV op poort 4 werkt, als ik deze overzet naar poort 3 werkt het niet meer.
Reputatie 7
Hey Marcel, helder, dan lijkt het er op dat poort 3 inderdaad defect is. Ik heb het doorgegeven aan onze technische dienst en je ontvangt binnen een aantal werkdagen een nieuw modem!
Dit probleem heb ik al vanaf begin. Kreeg nieuw TV box ontvangen. Probleem was 1 dag opgelost, nu is het weer. Zeer slechte en onbetrouwbare modem en tv-box. Klinkt niet alsof het modem is, lijkt met de lengte van kabel te maken te hebben. Zou erg toevallig zijn dat er een poort kapot is. Gezien als tv box verwissel en of kabel verwissel tv beneden gewoon werkt.
Reputatie 7
Hi Weipoort, begrijp ik het goed dat één van je twee TV Boxen niet goed werkt maar dat deze wel goed werkt als je deze wisselt met de andere TV Box? Als je het vermoeden hebt dat het aan de netwerkkabel ligt dan kan ik een nieuwe kabel (15 meter) naar je toesturen. Controleer nog wel even of het tóch niet de poort is door de werkende TV even op de andere poort te testen. Als dit geen verschil maakt stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan stuur ik de nieuwe kabel naar je op!
Kabel heb ik al. Ook ernaast gelegd. Maakt niks uit. Is niet de kabel.
Reputatie 7
Hi Weipoort, mooi dan hebben we al één oorzaak uitgesloten! Wat gebeurt er wanneer je de andere poort op de modem probeert (3 of 4)? Ik hoor het graag!
Alles al geprobeerd, al deze stappen heb ik ook telefonisch dag 1 van levering doorgenomen, na 10pogingen werkte het 2 dagen, daarna weer niks. Is gewoon rommel en ben er helemaal klaar mee! Stuur maar monteur langs. Ik heb echt geen uren tijd om zo een klote kastje aan de praat te krijgen! Als ik ze omwissel, werkt beneden welgewoon en boven nog steeds niet. Heb dat ding boven al een keer opnieuw opgestuurd gekregen. Vermoed dat het nooit wat wordt zo. Stuur iemand langs gaarne.
Reputatie 7
Hallo Weipoort,

Natuurlijk kan je altijd de hulp van een monteur inroepen als je er niet uit komt.
Hiervoor kan je een afspraak maken met Guidion op nummer 088-2000151.
De kosten hiervan bedragen voor de eerste 45minuten 55 euro daarna zijn de kosten 17,50 per kwartier. dit is exclusief materiaal.
Reputatie 7
Hi Weipoort, ok dan zijn we weer een stapje verder! Als je de TV Box boven op een andere poort van de modem aansluit dan werkt hij dus ook niet en die beneden werkt wel op de andere poort? Als dit het geval is dan ligt het dus niét aan de modem. Als de TV Box boven ook al een keer door ons vervangen is dan blijft er nog maar één oorzaak over, de netwerkkabel. Ik kan kosteloos een nieuwe 15 meter netwerkkabel naar je opsturen, geef mij hiervoor nog even je postcode en huisnummer, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door via een privébericht!
Maar ik heb al een kabel geprobeerd, zoals ik al aangaf. Doet ie op die andere 2 kabels ook niks. Dus is de kabel niet. Grappig dat je collega over kosten begint voor monteur, terwijl ik voor 2 tv's betaal en jullie rommel niet werkt. Echt schandalig. Ik behoor geld terug te krijgen en jullie moeten zorgen dat het werkt. Krijg de indruk dat het allemaal beetje onstabiel is, die tv box kastjes en modems die jullie leveren.
Nogmaals, lijkt dat lengte van kabel tussen modem en box geen 15 meter kan zijn.
Als ik op privé bericht probeer te reageren kom ik ergens op jullie site en geen idee hoe ik dat je een bericht zou moeten sturen...
Reputatie 7
Hallo Weipoort,

dit is een klant helpt klant forum, ik ben dus niet werkzaam bij T-Mobile maar help mede klanten opweg met technische problemen. een netwerk kabel mag maximaal 100 meter zijn (minimaal cat5e) dus dat lijkt het probleem niet te zijn.

als de 2 settopboxxen het beneden wel doen op beide poorten van het modem dan betekent dat de bekabeling niet in orde is.
Laat dan maar. Heb ik weinig aan zinloze reacties. Als je even terug leest zie je dat ik al 3 kabel heb geprobeerd. Zijn ze zeker alle drie kapot. En 3 dagen heeft het gewerkt. Jep heel logisch. Ik vermoed dat het te maken heeft met te grote update bestanden voor tv box. Maar laat maar, bel klanten service wel. Ze sturen een monteur, gezien dit id heel vreemd is allemaal. Zucht...
hebben ze ooit je binnenkomde internetsnelheid gemeten dit zou een probleem kunnen zijn aangezien hij een stream moet ophalen
Reputatie 7
Hi Weipoort, ik kijk graag vanuit hier met je mee! Je kan een privébericht sturen op de manier die ik doorgegeven heb in mijn eerdere bericht (even op de blauwe link klikken) zodat we dit op kunnen lossen! Als het gaat om een technisch probleem of defect dan brengen we uiteraard geen kosten in rekening. Hidden.nld is overigens geen T-Mobile medewerker maar één van onze Klantexperts zoals hij ook in zijn profiel heeft staan 🙂. Ik hoor graag van je!

Reageer