Beantwoord

Interactieve TV Box(en) niet aangekomen bij T-Mobile

  • 23 April 2019
  • 5 reacties
  • 645 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik zit nu in het buitenland en krijg een mail dat jullie mij 180 euro in rekening gaan brengen voor twee Interactieve TV Boxen die opgestuurd heb op de dag dat ik de nieuwe ontvangen heb. Hoe moet ik regelen dat jullie geen kosten in rekening gaan brengen als ik pas na 4 mei weer in Nederland ben?

Een spoedig antwoord uwerzijds stel ik zeer op prijs.

Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 23 April 2019, 18:30

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Goedenavond @obesaril wat vervelend allemaal, is het ook mogelijk dat iemand (vrienden of familie) bij het verzendbewijs kan komen zodat een moderator aan de hand van dat bewijs je verder kan helpen?
Reputatie 7
Badge +1
Als het toch wordt afgeschreven meteen storneren als u in het buitenland kunt internetten en bankieren, je kunt je afvragen of een provider dit juridisch gezien wel mag, ze kunnen wel van alles ergens in voorwaarden zetten maar dan nog?

Ik heb een paar weken geleden ook mijn box retour gezonden was ook vervangen na een paar dagen kreeg ik een mail dat hij goed was aangekomen, dus dat zou in andere gevallen ook zo moeten zijn, helaas is het wel een bekend gegeven dat er nergens meer fouten worden gemaakt dan bij providers.
Reputatie 7
Hi @obesaril, geen zorgen, je hebt nog even de tijd. We verwachten de TV Boxen uiterlijk 22-05 terug. Als je ons het verzendbewijs door wil sturen zoals @CrisTien aangeeft dan kan ik de kosten van de boete voor je vergoeden.

@BeMu In dit geval mag het zeker 🙂 Je hebt de apparatuur in bruikleen en in de voorwaarden wordt aangegeven dat er een boete kan volgen wanneer we de apparatuur niet terug ontvangen. Uiteraard kan er wat mis gaan maar dan vinden we altijd wel een oplossing!
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie eerdere reacties. In de tussentijd heb ik op advies van @Brian mijn verzendbewijs opgezocht en contact opgenomen met de klantenservice. Hier hoorde ik dat ze mijn TV Boxen al in het systeem konden zien, dat het waarschijnlijk om een misverstand ging (wegens een verwerkingsachterstand) en dat er niets in rekening gebracht zou worden. Ik dacht ik dat het probleem opgelost was en heb mijn verzendbewijs opgeruimd.

@Brian Tot mijn grote verbazing ben ik vandaag echter er achter gekomen dat ik toch 180 euro voor twee TV Boxen moet gaan betalen. Er staat op mijn rekening netjes dat het gaat om de TV Boxen die ik maart NIET ingeleverd zou hebben. Ik heb de klantenservice wederom gebeld en gevraagd hoe dat zit want eind mei stonden die TV Boxen gewoon in hun systeem als ingeleverd. Daar kreeg ik te horen dat ze te maken hadden met een nieuw automatisch factureringssysteem en dat er waarschijnlijk iets fout is gegaan (tja, daar zijn we het zeker over eens). Hun advies was om het te laten afrekenen en te wachten totdat het weer teruggestort zou worden. Ik krijg het geld dan niet terug letterlijk maar het word in toekomstige facturen in mindering gebracht. Dit klinkt allemaal redelijk maar...

Moet ik serieus een bedrag gaan "voorschieten" voor een fout die ik ten eerste niet veroorzaakt heb (ik heb mijn TV Boxen meteen teruggestuurd) en ten tweede op tijd aangekaart heb (zodra ik erachter kwam dat er twijfels waren over het al dan niet versturen)? En kan het innen van die 180 euro echt niet gestopt worden al weten wij allemaal dat het om een misverstand gaat? Gaan we echt automatische factureringssystemen laten bepalen wat gedaan moet worden zonder rekening te houden met hoe vervelend/oneerlijk het is voor een klant die gedaan heeft wat hij/zij hoorde te doen? Is dit de manier waarop T-Mobile zich wil gaan profileren nu ze ook een Tele2 overgenomen hebben? Realiseert iemand zich dat klanten wegens dit soort zaken over kunnen stappen naar een andere provider? Interesseert klantvriendelijkheid T-Mobile wel of niet? @Brian en @CrisTien Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover!
Reputatie 7
Hey @obesaril, ik geef je graag meer duidelijkheid. Die onterechte boete hoef je uiteraard niet te betalen, daar hoef je je absoluut geen zorgen over te maken. Inmiddels zie ik dat mijn collega een vergoeding hiervoor heeft ingediend. Deze is gelukkig ook al goedgekeurd en verwerkt. Komende maand (juli) zal het teveel betaalde bedrag in mindering worden gebracht op je factuur.
We zijn druk bezig om dit proces in de toekomst te verbeteren waardoor dit soort ongemakken komen te verdwijnen. Voor nu wil ik je bedanken voor je tijd en je geduld. Excuses voor het ongemak!

Reageer