Beantwoord

Interactieve tv box geeft foutmelding

  • 29 May 2018
  • 2 reacties
  • 2251 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Vanaf vanmorgen al geen tv, stekker eruit gehaald en gaan werken. Net opnieuw opgestart maar niets.. steeds de melding “ophalen ip adres niet gelukt” en dat de utp kabel is aangesloten op de verkeerde poort, terwijl dit nooit is gewijzigd en het altijd prima heeft gewerkt, router gereset, maar niets. Nu start de tv box ook niet meer op. Help?
icon

Beste antwoord door Sander 4 June 2018, 10:57

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Hoi Ysscaa,

Foutmelding
Een foutmelding is erg handig om te achterhalen wat er mis is. Daarom kijk ik graag met je mee. Op deze pagina staan veel voorkomende foutmeldingen èn de oplossingen.

Reset
In jouw geval lijkt het inderdaad dat de TV Box geen juist signaal krijgt. Ik stel voor dat we alles opnieuw opstarten. Wil je voor mij de modem en de TV Box van de stroom halen? Haal daarna de internetkabel uit het modem. Start beide apparaten weer op, terwijl de kabel nog los is. Wacht tot de TV Box een foutmelding geeft met 'ethernetcable'. Steek daarna de internet kabel in poort (LAN) 3 of 4. Let op! Onze modems tellen vanaf de rechterkant. Kijk dus goed welke 3 of 4 genummerd is.

Direct bekabeld?
Is je TV Box direct aangesloten of zit er nog andere apparatuur tussen het modem en de TV Box? Zo ja, welke apparatuur? Kun je deze eens loskoppelen en testen met een directe verbinding, zonder extra apparatuur?

Ik hoor graag van je: ik wil het namelijk graag oplossen!
Hoi Sander, het probleem is 5 dagen geleden al opgelost. Evengoed bedankt.

Reageer