Beantwoord

Interactieve TV Box werkt niet meer: Entone logo met linksonder melding Server Connection Complete?

  • 18 November 2017
  • 10 reacties
  • 6089 Bekeken

Reputatie 1
beste support, wij zijn een interactieve TV Box gebruiker en intussen bijna 2-jr zonder probleemloos ervaren op destijds Vodafone tv thuis. SInds de automatische switch naar T-Mobbile verliep alles eigenlijk ook moeiteloos, tot 5dagen terug. We kunnen nu al 5 dagen geen tv meer kijken. Alle reset pogingen ondergaan incl TV fabriek reset en modem reset etc plus kabel vervanging/check. Bij het starten van de Mediabox verschijnt echter de logo entone op het scherm met linksonder de mededeling Server Connection Complete (dus verbinding is wel degelijk gemaakt)! Maar dit blijft dan op het scherm hangen en to hier en niet verder. We zijn intussen 5 dagen verder en helaas hebben klantenservice lijn in die 5 dgn nog steeds geen correcte kunnen bieden, zelfs benadring via de Facebook ontvingen wij géén reactie terug! Ik geloof niet dat wij hier zorgen om moet maken en de hoop op moet geven vwb T-Mobile TV thuis? Een juiste support in vorm van een oplossing zouden wij heel erg waarderen voordat wij de conclusie moeten trekken dat de support afdeling niet in geslaagd is om dit problem juist te verhelpen en wij gedwongen zijn om de abo op te zeggen.

Bijgevoegd een foto van de TV beeldscherm welke TV box weergeeft..
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 18 November 2017, 20:31

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 1
fyi. wij maken gebruik van alles-in-1 packet abo op Glasvezel.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo MandyLaiHa,

Welkom op het community forum van T-Mobile.
Deze foutmelding komt voor als je de kabel in de verkeerde poort zit. Of de provisioning van het modem is niet goed.
Schakel eerst de stb en modem uit. schakel het modem dan weer in en controleer of je internet verbinding werkt en de stb is aangesloten op poort 4. schakel dan de stb weer in.
is het dan nog niet opgelost test dan even met een andere kabel in poort 4 van het modem en rechtstreeks in de settopbox.

Laat je even weten of het probleem is opgelost ?
Reputatie 1
Beste Hidden.nld, bedankt voor de reactie. Dit hebben we inderdaad ook al geprobeerd en zojuist opnieuw een poging gedaan. Helaas blijft de scherm nog steeds hangen van de tv box. Ter info. overage ii-net verbindingen zowel via de kabel vanaf de modem en Wi-Fi werken naar behoren. Behalve dus de TV box.
Fyi. bijna twee jaar interactieve tv zonder error ervaren! error melding is plotseling ontstaan, 5 dagen geleden zonder enige wijzigingen in de bekabelingen en/of modem.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo MandyLaiHa,

Zou je de laptop eens kunnen aansluiten op de kabel van de STB en dan kunnen kijken welk ipadres je laptop krijgt ?
Druk op het windows logo en vul in het zoekveld in CMD
in het zwarte scherm type je dan:
ipconfig
zou je daar een foto van kunnen maken en posten ?

Op die manier is te zien of de verbinding wel goed is.
Reputatie 1
ik zie overal bij Media State: Media disconnected!
ik neem aan vanuit de server dus disconnected door de provider zelf.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo MandyLaiHa,

Dat klopt. alleen bij de bovenste niet. dit is de bekabelde verbinding.
Hier staat IPv4 192.168.1.18 Dit is niet goed. maar betekend wel dat er niets mis is met het tv kastje. Ben je er zeker van dat de tv in de goede poort is aangesloten in het modem ? en er mag geen switch tussen staan voor bijvoorbeeld een smart tv of spel computer.

Als je er zeker van bent dat dit klopt dan is er iets mis met het modem. je kan dan proberen even 30 sec de reset knop ingedrukt te houden. als je hierna weer internet heb dan even de stb opnieuw opstarten. lukt dit niet dan moet T-Mobile even een reprovision naar het modem sturen.
Ik ben zelf niet werkzaam bij T-Mobile dus dat kan ik helaas niet voor je doen.
Reputatie 1
tv zat en is in de goede poort gebleven als in geen veranderingen plaatsgevonden in de twee jaar dat de tv wel correct verbinding maakte.
Het lijkt mij ook sterk dat het aan de modem zou liggen als alle overige I-net kabel plus Wi-Fi verbinding maken met de modem, klopt?
Modem iets langer dan een minuut uit de stekker gehaald. opnieuw aangezet en gewacht tot I-net verbinding maakt. vervolgens utp kabel opnieuw aangesloten op de tv box en jawel opnieuw de entone logo met linksonder server connection complete. Tot hier en wederom niet verder!
Reputatie 7
Badge +4
op de achterkant van het modem zit een klein gaatje voor de reset. deze moet je 30sec ingedrukt houden. aan de hand van jou screenshot blijkt dat het modem het internet signaal naar de tv stuurt inplaats van het tv signaal. 1 minuut van de stroom helpt dan niet.
Reputatie 1
factory reset 30 sec ingedrukt, na het herstarten van de I-net verbinding, tv box ook ge-reboot. dezelfde entone logo verschijnt, met een dit keer voor een halve seconde andere melding/error! En dus voor alle zekerheid opnieuw factory reset 30sec ingedrukt. I-net reset en dit keer toch maar weer poorten switchen 3 en 4. tv ook opnieuw ge-reboot. beeld bleef dit keer heel lang zwart en vervolgens tot mijn verbazing heb ik weer tv beeld 🙂 om niet te vroeg te juichen wil ik je voor nu bedanken dat ik na 5 dagen weer tv kan kijken maar ik weet ook dat dit ineens weer weg kan vallen dus hopelijk is dat niet het geval en anders hou ik je via dit bericht weer op de hoogte.
Bedankt Super User.
Reputatie 7
Hey MandyLaiHa, goed om te zien dat het gelukt is met de hulp van Hidden! 🙂 Mocht je in de toekomst nog problemen ervaren laat het dan zeker weten, voor nu weer veel kijkplezier gewenst!

Reageer