Beantwoord

interactieve tv naar t-mobile tv


Sinds enkele jaren heb ik T-mobile Thuis. T-mobile is begonnen met T-mobile TV, een nieuwe opzet van televisie.

Wanneer wordt in Groningen stad deze nieuwe T-mobile dienst aangeboden in plaats van Interactieve TV?

icon

Beste antwoord door Brian 2 July 2021, 15:32

Bekijk origineel

140 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@partypica De nieuwe TV Box zou in principe zeker beter moeten werken dan die je voorheen had. Wel zie ik dat er een probleem is in jouw postcode gebied, wellicht dat dit probleem hierdoor ook wordt veroorzaakt: https://thuismy.t-mobile.nl/storingen. Zou je verder ook willen kijken of je de resolutie kan aanpassen? Daarnaast wilt het wellicht ook verhelpen door de HDMI modus te wijzigen. Check dit topic hoe je dit doet: 

Daarnaast zou ik ook zeker afwachten tot de TV-migratie is geweest. Wellicht dat bovenstaande problemen dan ook gelijk als sneeuw voor de zon verdwijnen!:grinning:

Hoi @Demi misschien (waarschijnlijk😉) heb ik het verkeerd begrepen. Maar ik vorige de nieuwe apparatuur ontvangen en ook direct proberen te installeren. Kwestie van de stekkers uit het oude kastje en in het nieuwe kastje. De boel opnieuw opstarten, klantnummer invoeren, even de installatie van eventuele firmware update afwachten en klaar.. maar met het nieuwe kastje kreeg TV ( geen Smart tv) maximaal signaal van 520p binnen, was het beeld erg korrelig en met zwarte balken of 4:3 en ander probleem was dat Nederland 1,2en3 wel doorgifte van beeld signaal hadden maar alle andere zenders werd wel de gids informatie doorgegeven maar geen beeld. 

Het zou natuurlijk héél goed kunnen dat ik te ongeduldig was en gewoon even moet wachten tot 6sept en ik overgezet ben naar de nieuwe versie. In dat geval zal het vast goedkomen maar anders heb ik even wat tips van je nodig denk ik.

Voor nu heb ik mijn oude kastje weer aangesloten en werkt alles prima. Alleen in afwachting dus van wat ik met het nieuwe kastje moet doen.

Bedankt alvast voor je moeite en fijne avond

Hey @Demi super bedankt voor de snelle service

Reputatie 7
Badge +8

Hi @partypica De nieuwe TV Box komt zo snel mogelijk jouw kant op. Je ontvangt nog een Track & Trace code waarmee je het pakket kan volgen wanneer het bij PostNL is. De migratie heb ik ook voor je in orde gemaakt. Dit zal op 7 september gebeuren. Een week van te voren ontvang je meer informatie.

Hi @Boris ja als je dat zou willen doen heel graag..

Reputatie 7

Hoi @partypica ,

Dat zou helemaal mogelijk moeten zijn, maar daarvoor moet wel de TV Box worden omgeruild voor een ander exemplaar. Ik kan dan, wanneer de nieuwe TV Box bij je binnen is, de overgang in gang zetten. Kan ik de ruil voor je regelen? Ik hoor het graag van je!

Hoi na al dit meelezen zou ik ook erg graag in aanmerking komen voor het nieuwe platform. 

Maar dan zullen vast eerst de kastjes vervangen moeten worden?

dus @Demi  of @Jason ik gebruik de Huawei hg659 en de Entone- 26

Ik zou graag naar het nieuwe platvorm willen en dan later ook in de cloud kunnen opnemen.

Ik lees graag jullie reactie en wat er mogelijk is. 

Alvast bedankt

Walter

Reputatie 2

Heel erg bedankt @Demi. Goed geregeld zeg.

Ik heb alles al in de mailbox ontvangen. Gaat helemaal goed komen.

Reputatie 7
Badge +8

@Markgoessens Toppie! Nee hoor, ik heb alles wat ik nodig heb!:grinning: Je hoeft alleen nog maar de nieuwe TV Box te ontvangen en zorgen dat deze straks tijdens de migratie aangesloten staat en dan is alles geregeld.

Reputatie 2

@Demi dankjewel. Dan ben ik helemaal overtuigd.

Dan mag je de wisseling voor mij in gang zetten. Heb je nog gegevens van mij nodig?

Reputatie 7
Badge +8

@Markgoessens In dit topic kan je alles vinden over wat er nieuw is op het nieuwe platform. Met Cloud Opnemen kan je inderdaad programma's opnemen ipv bepaalde vaste tijden en dagen!:wink:

 

Reputatie 2

Hoi @Demi 

Dankjewel voor je reactie. Dat klinkt wat mij betreft prima.

Alleen nog even een andere vraag. Ik ga er altijd gemakshalve vanuit dat iets nieuws, altijd beter is. Maar eerlijk gezegd weet ik nog vrij weinig van het nieuwe platform. Kan ik ergens zien wat de exacte verschillen zijn? Ik hoop namelijk dat er geen opties verdwijnen; maar waar ik op hoop is dat als je een volledige serie opneemt, hij vanzelf stopt zodra de serie niet meer op tv komt. Nu blijft hij opnemen op de dagen en tijdstippen dat de serie op tv verscheen en is het soms zelfs niet mogelijk om de ingeplande opnames te stoppen.

Zou je me daar nog iets meer over kunnen vertellen?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Markgoessens Het is inderdaad mogelijk om over te stappen naar het nieuwe platform, mits ik jouw TV Box omwissel voor een Aria (zonder harddisk recorder). De huidige TV Box met harddisk recorder is niet compitabel met het nieuwe platform. Als ik de aanvraag deze week voor je indien, dan zal je meegenomen worden in de eerstvolgende batch. De migratie zal dan naar verwachting op 7 september plaatsvinden. Een week van tevoren ontvang je nog een e-mail met uitleg. Je raakt je opnames dan wel kwijt, maar je kan dan wel na de migratie Cloud Opnemen activeren in My T-Mobile Thuis voor €5 per maand. De kosten voor de TV Box met harddisk recorder komen dan te vervallen, dus je betaalt niks extra!:wink: Laat je het mij weten of ik dit voor je kan regelen? 

Reputatie 2

Goedenavond.

Ik maak ook nog gebruik van interactieve tv. Ik heb een entone-27 decoder met opnamefunctie.  Is het ook voor mij mogelijk om alvast over te stappen naar T-Mobile TV?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @BeMu, er is nog geen zicht op wat betreft die selecte groep gebruikers. Het kan wel handmatig - ik weet dat jij dit nog niet wenselijk acht, dus geen zorgen 😉 - maar in batches is nog niet bekend, sorry! 

Mocht ik het wel weten, dan maak ik het meteen kenbaar aan je zodat je je tijdig kunt voorbereiden. 

@Minimarsje Kijk, dat is top! Dankjewel voor jouw begrip en heel graag gedaan natuurlijk. Als ik nog iets kan doen, let me know!

Hi @Jason,

Ja de migratie is helemaal gelukt. En opnemen in de cloud is geactiveerd. Bedankt voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Is er al enige zicht op welke termijn klanten met de Draytek en Entone 510 woren overgezet naar het nieuwe platform, dit in de batch vorm.

Dan kan ik me er geestelijk op voorbereiden, T-Mobile hoeft er wat mij betreft totaal geen haast mee te maken, het platform dat ik nu heb werkt perfect, als ik alle problemen met het nieuwe platform lees zeg ik liever niet laat mij op het oude.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Minimarsje, we hebben een spoedmigratie ingezet omdat jouw aanvraag bleef hangen. Excuses hiervoor! 

Ik zie dat T-Mobile TV inmiddels geactiveerd is. Is het gelukt om Cloud Opnemen toe te voegen via My T-Mobile Thuis (link is klikbaar)? 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Minimarsje, dat is een goede vraag: ik meen me te heugen dat de aanvragen nu op volgorde van binnenkomst in behandeling worden genomen, maar daar zou die van jou dan zeker vooraan in de rij moeten staan. We hebben de versnelde aanvraag ruim een maand geleden gedaan. Ik check het meteen met de developers en zal verzoeken jouw aanvraag zo snel mogelijk door te laten voeren - sorry voor de langere wachttijd!

@Jason enig idee wanneer de migratie gaat plaatsvinden? EK is voorbij maar tot nu toe is er volgens mij nog niks veranderd. Ik kan het opnemen in de cloud nog niet als optie zien als ik inlog. Alvast bedankt voor je reactie 

Reputatie 1

Hi Ronald, er bleek inderdaad nog iets verkeerd te staan in ons systeem. Zou je TV Box eens een reset willen geven via deze stappen? Het kan zijn dat je gevraagd wordt voor je TV klantnummer en pincode, deze kan je vinden op My T-Mobile Thuis. Daarna zou alles goed moeten werken op het nieuwe T-Mobile TV platform! :slight_smile:

Hoi Brian,

Alle stappen zijn doorlopen en heb een werkend nieuw tv platform.

Hartelijk dank!!!!!

Reputatie 7

Hi Ronald, er bleek inderdaad nog iets verkeerd te staan in ons systeem. Zou je TV Box eens een reset willen geven via deze stappen? Het kan zijn dat je gevraagd wordt voor je TV klantnummer en pincode, deze kan je vinden op My T-Mobile Thuis. Daarna zou alles goed moeten werken op het nieuwe T-Mobile TV platform! :slight_smile:

Reputatie 1

Hi @ronaldvanholten Ik heb het even nagekeken en zo te zien maak je al wel gebruik van het nieuwe platform maar ik zie op je My T-Mobile Thuis inderdaad nog Interactieve TV staan. Maar als ik wat verder klik zie ik dan wel weer Cloud Opnemen staan dat alleen beschikbaar is op het nieuwe platform. Ik laat het aan onze kant even controleren door een collega van het TV Team, ik vermoed dat je mogelijk nog op een testversie zit ​​​​​​.​:wink: Als dit zo is dan laat ik het aanpassen en ik kom er volgende week nog even op terug!

Beste Brian,

 

Cloud opnemen komt mij niet bekend voor. Heb namelijk nooit een harddisrecorder gehad. Vermoed dus dat het niet op de juiste wijze in het systeem staat.

Ik zit in ieder geval niet op de testversie, maar echt nog op de oude interactieve tv. De indeling van het menu is namelijk hetzelfde.

 

ik hoor graag van jullie

 

met vriendelijke groet,

Ronald van Holten

Reputatie 7

Hi @ronaldvanholten Ik heb het even nagekeken en zo te zien maak je al wel gebruik van het nieuwe platform maar ik zie op je My T-Mobile Thuis inderdaad nog Interactieve TV staan. Maar als ik wat verder klik zie ik dan wel weer Cloud Opnemen staan dat alleen beschikbaar is op het nieuwe platform. Ik laat het aan onze kant even controleren door een collega van het TV Team, ik vermoed dat je mogelijk nog op een testversie zit ​​​​​​.​:wink: Als dit zo is dan laat ik het aanpassen en ik kom er volgende week nog even op terug!

Reputatie 7

@johnfeijen Excuses, er was wat sprake van verwarring aan onze kant. De geplande migraties zijn uitgesteld tot na het EK maar specifieke aanvragen lopen wel door. Inmiddels ben je al omgezet, hopelijk bevalt het. Ik zie dat er ook nog een vraag open staat wat betreft de Nederlandstalige voice-over bij bepaalde Discovery programma’s. Dit hebben we uitgezocht en dit komt vanuit de content aanbieder die de stream aanlevert en zit dus “ingebakken”. Dit valt daarom niet aan te passen. Waarom ze daar voor gekozen hebben durf ik alleen niet te zeggen. :wink:

Reageer