Beantwoord

Interactieve tv via JBL 450 soundbar werkt niet.

  • 6 June 2018
  • 4 reacties
  • 590 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste lezer,

Sinds een week ben ik ook klant geworden van t-mobile thuis, het internet is lekker snel hier heb ik voor de rest geen problemen mee. Waar ik wel een probleem mee heb is het interactieve tv kasje. De eerste paar dagen gebruikte ik het Interactieve TV Box met harddiskrecorder dit werkte prima alleen gebruikte ik de opneem functie niet en vond het daardoor zonde om € 5 per maand hier voor te betalen, daarom ben ik nu overgestapt naar een normale Interactieve TV Box zonder opneem functie.

Nu heb ik het volgende probleem. Ik heb het Interactieve TV Box zonder opneem functie aangesloten op de zelfde manier als het andere kasje maar nu heb ik alleen zwart beeld en wel geluid, de opstelling is als volgt.

Interactieve TV Box via HDMI naar de JBL 450 (4k) soundbar en de soundbar via HDMI naar de tv. dit is zo aangesloten omdat mijn tv te weinig HDMI poorten heeft en hierdoor bij soundbar als extra poorten ingezet wordt. alleen het beeld is nu zwart... als ik het interactieve tv kasje met HDD aan sluit met de zelfde kabels en op de zelfde manier werkt het wel..

Wat ik al wel heb geprobeerd is:
een andere HDMI Kabel
andere apparaten werken wel via de soundbar ( apple tv, raspberry pi 3, laptop, mini pc, interactieve tv kasje met hdd, oude interactieve KPN pakket )
tv kasje rechtstreeks aansluiten op de tv werkt ook ( dit is helaas voor mijn opstelling geen optie )
contact opnemen met t-mobile klantenservice liep ook tot niks uit.

het type interactieve tv box die niet werkt is: Amino 610X

Is soms het interactieve tv box verouderd en ondersteund het geen 4K soundbar, heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn dank is groot, met vriendelijke groet Justin.
icon

Beste antwoord door Brian 12 June 2018, 13:11

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
wat voor tv heb je ?
wellicht helpt het om de poort waarop de stb is aangesloten vast te zetten op full hd inplaats van 4k
nee helaas is dat niet mogelijk, ik heb een LG55UB820V tv.
Reputatie 7
Badge +4
Bij mij hielp het om de box even rechtstreeks op de TV aan te sluiten. Daar had ik beeld. Bij het opnieuw aansluiten van de box via de soundbar ging het sindsdien wel goed.

Edit: ik zie dat je dit al geprobeerd hebt.

Heeft je soundbar de laatste firmware update? Vaak zijn er bij nieuwe modellen 'handshake' problemen met bepaalde type modellen. Dit wordt opgelost via een firmware-update.
Reputatie 7
Hi Anonymous, wat vreemd, de Aria 610 is juist ons nieuwste model met 4K ondersteuning. De TV Box met harddisk recorder is een wat ouder type. Mocht het echt niet lukken dan kan ik eventueel de 610 omwisselen voor een Entone 510 (ook een ouder type, vergelijkbaar met de 515 alleen dan zonder HDD). Mogelijk werkt deze op de soundbar. Laat het zeker even weten!

Reageer