Beantwoord

Internet en TV over 1 Lanpoort

  • 13 September 2018
  • 8 reacties
  • 996 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Sinds vandaag hebben wij T-mobile Thuis, maar helaas zijn er problemen met de installatie.

De modem (Home Gateway HG659) is geïnstalleerd in de meterkast. Vanuit de modem loopt er een kabel naar een DVS1200. Het signaal van de eerste DVS1200 wordt doorgestuurd naar een andere DVS1200 in een stopcontact in de buurt van de tv. Vanuit de laatste DVS1200 bij de tv loopt er een kabel richting een router: de Archer C7. Vanuit de router lopen er verbindingen naar de Playstation, Receiver en TV-ontvanger van T-Mobile Thuis.

Nu heb ik begrepen dat er in de modem 4 poorten zijn: 2 voor de tv en 2 voor internet. Hier lopen we dus tegenaan, omdat we of internet hebben vanuit de router of tv vanuit de router. Dit is afhankelijk van in welke poort de DVS1200 in de meterkast is aangesloten.

Is er een mogelijkheid om internet en tv over 1 poort te laten lopen, omdat we geen kabels kunnen leggen in huis. Bij onze vorige provider hadden we geen problemen met de aansluiting.
icon

Beste antwoord door Pieter_B 15 September 2018, 16:36

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Beste Eiers,

Het modem van T-Mobile levert inderdaad internet over de eerste 2 poorten, en TV over de laatste 2 poorten.

Het is niet mogelijk om de functionaliteit van de poorten aan te passen.

Er is wel een mogelijkheid om met een zogenaamde managed switch te werken, je kunt de TV dan wel doorsturen over 1 poort, echter vereist dit wel technische kennis om dit werkend te krijgen.
Reputatie 7
Badge +2
Beste Eiers,

Loopt er vanuit de meterkast wellicht wel een coax-kabel naar de omgeving van de tv?
In dat geval zou je de coax-kabel kunnen proberen te vervangen door een utp-kabel. Lukt dat niet dan zou je een MOCA-adapterset kunnen toepassen. (Ethernet over coax)
Is de kabel er niet dan zal je de router in de meterkast moeten plaatsen en alles via wifi verbinden. De powerline kan je dan gebruiken voor de tv-ontvanger.

Mvg. Marcel
Reputatie 7
Badge +3
Hallo @Eiers

Ten eerste welkom op het forum voor en door klanten.

Dit is op dit moment wel een veelbesproken probleem waar blijkbaar toch steeds meer mensen tegenaan beginnen te lopen.
Er zijn diverse oplossing al aangedragen lees ik, maar mijn voorkeur gaat vooral uit naar de VLAN oplossing.
Deze oplossing levert het minste verlies op in snelheid en si zeer betrouwbaar.
Zal je even twee topics aangeven waar je redelijke informatie kunt vinden over wat je nodig hebt en hoe je het moet instellen.

VLAN Topic 1
VLAN Topic 2 specifieke post

Velen zijn je al voorgegaan en hebben het ook met niet al teveel ICT kennis voorelkaar gekregen.
Je zou in de betreffende topics, eventueel bij problemen, ook even kunnen aanhaken met een vraag.
Reputatie 7
vlans over een dsv 1200 weet niet of dat gaat werken. is dat al eens getest door iemand ?
Reputatie 4
Dit zou in theorie gewoon moeten werken aangezien de DSV1200 namelijk het ethernet signaal gewoon doorzet over je elektriciteitskabels en verder geen switching doet. Volgens mij heeft het apparaat zelfs geen MAC adres.

Ik heb het alleen nooit getest.
Reputatie 7
Badge +3
vlans over een dsv 1200 weet niet of dat gaat werken. is dat al eens getest door iemand ?

@Eiers , zoals @Hidden.nld al aangeeft, werkt mijn oplossing perfect over 1 UTP kabel tussen de twee managed switches.
De ervaringen met powerline adapters zijn wisselend.
Wat bij de ene probleemloos werkt, geeft hoofdpijn bij een andere gebruiker.

De reden waarom je hebt gekozen is neem ik aan, omdat het niet eenvoudig is om een UTP kabel te trekken naar die betreffende plek..
Reputatie 7
Hey Eiers!

Allereerst wel bij T-Mobile Thuis!😁Het klopt helemaal dat wij 2 poorten voor het TV-signaal reserveren en 2 voor het internet. Inmiddels zie ik hier heel veel handige tips staan die je flink op weg moeten helpen!
Hallo allen,

Bedankt voor de tips. Het is helaas niet mogelijk om een kabel te trekken naar de woonkamer dus sommige oplossingen gaan helaas niet op.
De oplossing met de managed switches is interessant, maar wij hebben nog verder gezocht naar een andere oplossing omdat we niet teveel systemen tussen de modem en tv/playstation willen hebben.

Heeft iemand ervaring met de ‘TP-Link TL-PA7020 Geen WiFi 1000 Mbps 2 adapters’. Mogelijk kan dit onze DVS1200 vervangen.

Reageer