Beantwoord

Internet via kabel op Philips Smart tv

  • 2 February 2018
  • 4 reacties
  • 826 Bekeken

Hallo,

Ik ben sinds enkele dagen in bezit van T-mobile thuis. Alles werkt perfect en ik ben dan ook tevreden.
Ik krijg echter het internet op mijn televisie niet meer aan de praat (wat eerder nooit een probleem is geweest).

Ik heb een UTP kabel van mijn router naar de TV, waar ik een switch heb staan. Vanuit die switch gaat een kabel naar het kastje van T-mobile en een kabel naar de tv. Echter lijkt de tv geen internet te ontvangen. Het lampje gaat wel branden als de tv aanstaat.

Beide kabels zijn getest en ook de switch is getest, met een positieve uitkomst.

Ik heb het idee dat het probleem in de instelling van de router zit. Maar ik heb hier niet veel verstand van. Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 2 February 2018, 18:30

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
hallo basenjanneke,

Om tv te kunnen zien moet poort 3 of 4 gebruikt worden. hier zit echter geen internet signaal op. je kan dus niet de verbinding delen met een ander apparaat.
het beste is om de smart tv direct aan te sluiten op het modem.
likt dat niet dan kan je ook een utp optimizer halen. deze kan je bestellen bij cablers.nl
Bedankt voor je snelle reactie.

Bedoel je met poort 3 en 4 de poorten op de switch (uitgangen), of bedoel je dat ik in de router iets moet doen met poort 3 en 4?
Sorry, misschien een domme vraag.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo banenjanneke,

ik bedoel van het modem. die bepaald of er tv of internet door het kabeltje gaat.
Reputatie 7
Hoi BasenJanneke,

Welkom bij Thuis en op onze Community! Het Internet en het TV signaal zit op verschillende poorten van het modem. Vind je één kabel naar de TV Box wel voldoende, dan kun je checken of de Smart TV ook de wifi kan oppakken. Of heeft de tip van Hidden.nld al gewerkt? 🙂

Reageer