Beantwoord

IP-TV met Jellyfin

  • 3 October 2020
  • 5 reacties
  • 1046 Bekeken

Reputatie 1

Hallo!

Ik ben al een aardig tijdje klant bij T-Mobile, alles werkt vrijwel perfect. Complimenten aan T-Mobile hiervoor. De TV box is alleen nog wel een beetje een dingetje, ‘t werkt niet echt lekker vind ik zelf. Beetje langzaam soms etc. Nou draai ik meerdere servers, waarvan eentje Jellyfin (een fork van Emby) draait, wat een media server is.

Jellyfin ondersteund dus Live-TV, nou vraag ik mij af of het mogelijk is om dit werkend te krijgen met de IPTV die T-Mobile bied. Direct aansluiten of met een omweg via de tuner, allebei is prima.

Mocht iemand dit weten, ik hoor ‘t graag!

Overigens gebruik ik niet het modem van T-Mobile, maar mijn eigen apparatuur, dit werkt allemaal perfect. Op de TV dozen van T-mobile na dus :)

Alvast bedankt!

 

Edit: Misschien wel handig om te melden, ik zit op glasvezel :)

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 6 October 2020, 10:46

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @TobiasDeBruijn, van harte welkom op de Community. We helpen elkaar hier graag zo goed mogelijk aan oplossingen!

Gaaf dat je jouw eigen modem hebt aangesloten; welk type gebruik je? Heb je de aanwijzingen en instellingen in dit topic al kunnen doornemen? Daar staat precies uitgelegd hoe je T-Mobile TV volledig werkend kunt krijgen met een eigen modem.

Ik heb in korte lijnen hieronder samengevat wat je in bovengenoemd topic kunt vinden:

Om het nieuwe TV platform te laten werken met een eigen router is het nodig routes te maken naar het TV-VLAN en dus niet meer zoals in de huidige beschrijvingen het TV-VLAN te koppelen aan één van de fysieke poorten van de router. In feite kan T-Mobile TV op ieder poort van de router werken als onderstaande routes zijn ingesteld. Voor het nieuwe TV platform moet de TV Box ook het internet kunnen bereiken om te kunnen booten en om instellingen op te kunnen halen.

Mocht je er toch nog niet uitkomen, laat het me weten. Ik zit altijd voor je klaar en kan waar nodig extra hulptroepen inschakelen. Ik weet zeker dat het je gaat lukken!

Reputatie 1

Hoi @TobiasDeBruijn, van harte welkom op de Community. We helpen elkaar hier graag zo goed mogelijk aan oplossingen!

Gaaf dat je jouw eigen modem hebt aangesloten; welk type gebruik je? Heb je de aanwijzingen en instellingen in dit topic al kunnen doornemen? Daar staat precies uitgelegd hoe je T-Mobile TV volledig werkend kunt krijgen met een eigen modem.

Ik heb in korte lijnen hieronder samengevat wat je in bovengenoemd topic kunt vinden:

Om het nieuwe TV platform te laten werken met een eigen router is het nodig routes te maken naar het TV-VLAN en dus niet meer zoals in de huidige beschrijvingen het TV-VLAN te koppelen aan één van de fysieke poorten van de router. In feite kan T-Mobile TV op ieder poort van de router werken als onderstaande routes zijn ingesteld. Voor het nieuwe TV platform moet de TV Box ook het internet kunnen bereiken om te kunnen booten en om instellingen op te kunnen halen.

Mocht je er toch nog niet uitkomen, laat het me weten. Ik zit altijd voor je klaar en kan waar nodig extra hulptroepen inschakelen. Ik weet zeker dat het je gaat lukken!

Hi Jason!

De TV werkt al met mijn eigen apparatuur, dat is het probleem niet :D

Ik wil graag de TV-boxen zelf niet meer gebruiken, maar IP-TV krijgen via mijn Jellyfin (lijkt op Plex, en is een fork van Emby) kijken omdat de kastjes niet zo lekker werken naar mijn mening. Of dit moet via t kastje, of direct is de vraag, en of het uberhaubt kan. Ik heb een Entone 510b overigens. Ook heb ik het grotere model met een interne harde schijf.

Reputatie 7
Badge +16

Aaah nu begrijp ik je vraag veel beter, thanks voor de opheldering! 😁

Het is voor zover ik weet niet mogelijk om de directe IPTV-stream naar een andere mediabox/server of app te sturen dan via onze TV Boxen. Ik zal het nog eens dubbelchecken, maar weet bijna zeker dat het antwoord nee zal zijn. 

To be continued (soon)!

 

Reputatie 1

Aaah nu begrijp ik je vraag veel beter, thanks voor de opheldering! 😁

Het is voor zover ik weet niet mogelijk om de directe IPTV-stream naar een andere mediabox/server of app te sturen dan via onze TV Boxen. Ik zal het nog eens dubbelchecken, maar weet bijna zeker dat het antwoord nee zal zijn. 

To be continued (soon)!

 

Da’s jammer. Enig idee of dit in de toekomst wel komt? 

Reputatie 7
Badge +16

Volgens onze huisexpert is het inderdaad nu (nog) niet mogelijk, sorry! Wanneer en of dit wel toegevoegd wordt, weet ik niet. Voor nu voeg ik je idee toe aan de Wensen & Suggesties in ons speciale topic. 

Als ik iets anders voor je kan doen, let me know. Stay safe!

Reageer