Beantwoord

IPTV over repeater

  • 16 March 2018
  • 3 reacties
  • 1266 Bekeken

Beste,

Voor mijn t-mobile tv wil ik mijn TP-link c9 gebruiken als ontvanger voor de IPTV. Kan iemand mij vertellen op welke instellingen ik moet letten. Ik kan wel internet ontvangen en doorzender (repeater) maar als ik vervolgens bedraad mijn tv wil aansluiten lukt dit niet.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft. T-mobile wil/kan mij hierbij niet helpen.

groet,
Pim van den Hoogen
icon

Beste antwoord door Lydaz 17 March 2018, 09:17

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hallo Pim,

Internet en TV zijn gescheiden van elkaar. hierdoor kan je niet wifi gebruiken om tv te kijken.
TV kijken lukt alleen op poort 3 en 4 van het modem.

Lees ook zeker eens dit topic door.
Reputatie 3
Hallo Pim,

Als ik het goed begrijp wil je dus het originele geleverde Draytek modem gebruiken en de TPlink als repeater? Wil je dat draadloos doen of bedraad? Ik gok zelf dat je dat draadloos in gedachten had omdat je het over repeater hebt, en dan vervolgens bedraad je TV op de TPlink aansluiten.
Als het draadloos is dan is het antwoord kort ben ik bang, IPTV en Internet draadloos door te sturen gaat je niet lukken met de Draytek.
Als het bedraad is heb je een mogelijkheid, maar dan zal je er nog een "managed switch" bij moeten kopen.
Zoals Hidden.nld al aangaf is het Internet en IPTV gescheiden van elkaar. Poort 1 & 2 van de Draytek zijn gereserveerd voor het internet en poort 3 & 4 voor IPTV. Nou kan je deze 2 weer bundelen zodat alles over 1 kabel loopt middels de managed switch (de TPlink heeft n.l. maar 1 WAN poort.....zoals bijna alle trouwens). Ik weet niet of jouw TPlink een v1 of een v2 versie is. Mocht het een v2 versie zijn en je logt in op je router dan zie je in de linker kolom "network" staan, en in die kolom staat ook "IPTV" via dat tabblad zou je het gebundelde Internet en IPTV weer uit elkaar kunnen trekken. Ik heb zelf geen TPlink dus kan het niet controleren voor je maar heb even gegoogled op "tp link archer c9 iptv"
Ik weet niet of je een beetje thuis bent in netwerken en routers etc.
Zo ja......is het een leuk projectje!
Zo niet en klinkt het allemaal als abacadabra wat ik net geschreven heb zou ik het niet gaan avonturen of iemand inschakelen die het samen met je doet.
In theorie kan het namelijk wel, heb het zelf hier ook werkend gehad met 2 routers, maar heb uiteindelijk gekozen voor 2 managed switchen.
Hier kan je lezen hoe ik het gedaan heb

https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/eerste-ervaringen-met-dns-wifi-snelheid-en-tv-internet-op-een-utp-280206/index5.html#post1432629

Succes in ieder geval.
Reputatie 7
Hoi Pim van den Hoogen,

Voor hulp rondom zaken die buiten het normale gebruik vallen, kun je inderdaad het beste de hulp van de Community inroepen. Dank @Hidden.nld en @Lydaz! Lukt het met hun inbreng om verder te komen?

Ik las in jouw verhaal dat je graag gebruik wilde maken van powerline adapters. Mocht dat zo zijn, dan kun je dit topic eens bekijken voor extra uitleg.

Reageer