Beantwoord

IPTV vertraging met eigen modem

  • 20 April 2019
  • 8 reacties
  • 1003 Bekeken

Ik heb onlangs een eigen modem ipv van een van t-mobile.
nu merk ik dat de uitzendingen van de iptv af en toe vertraagd.
voornamelijk het blokkerig beeld is storend.

weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
met uitzondering van:
de t-mobile modem terug plaatsen
internetsnelheid verhogen

met vriendelijke groet,

Egbert
icon

Beste antwoord door Pieter_B 21 April 2019, 12:12

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@Egbert20

We kunnen gewoon uit ervaring min of meer zeggen, dat het in 9 van de 10 gevallen geen probleem is van de gebruikte router. Veelal is de stream op de VLAN 640 gewoon de oorzaak buiten jouw huis.
Klachten worden ook meestal niet opgelost door andere devices, maar vaak door extern onderzoek.

Internet bandbreedte verhogen is dus zeker geen oplossing in deze, je bandbreedte zou gewoon voldoende moeten zijn. Tenzij dat je heel zwaar en lang bestanden aan het downloaden bent, dan zou de stream van de TV wel een beetje klem kunnen komen.

Weet dus niet wat voor bandbreedte je hebt, maar zodra je het hebt, kijk even of er geen 'grootverbruikers' op de lijn zitten die allee bandbreedte opsnoepen.

Mocht je dit nu vaker hebben, is het denk ik van belang om de klantenservice eens te bellen.
Zou in ieder geval de standaard procedure eens na lopen met power off / on van alle devices, maar ik ga er stilzwijgend vanuit dat die optie al is gedaan.
Hallo @Pieter_B,

dank je wel voor je snelle reactie.
is het een mogelijkheid om een ander VLAN te selecteren? of is dit niet mogelijk?
in diverse topics zie ik alleen vlan 640 terugkomen, kan ik hieruit concluderen dat dit de enige mogelijk hiervoor is?
Reputatie 7
Badge +3
@Egbert20

Nee, je kan geen andere VLAN kiezen.
De IPTV stream is gekoppeld aan/loopt via de VLAN 640, het is dus niet zo dat je een soort van ander stream kanaal zou kunnen kiezen door een ander VLAN nummer te gebruiken .. helaas.

Wat ik al zeg, blijft het probleem bestaan, neem dan eens contact op met de klantenservice.
Reputatie 4
Heeft dat ook niet te maken met IGMP snooping?
Ik heb geen IPTV dus er ook geen ervaring mee.
Maar lees wel dat het ontbreken ervan de tv haperend beeld kan ondervinden.
Reputatie 7
Badge +3
@koopmaro

Dat is ook zeker een optie om te proberen, om te voorkomen dat de steam randomly op je netwerk rondgaat.
In het geval dat IGMP snooping aangezet is, zal de stream zich alleen verbinden met devices die er ook om vragen.
Hallo @koopmaro ,

dank je wel voor je opmerking.
in de eerste instantie wilde ik snooping aanzetten. maar in dezelfde windows kwam ik achter dat er voor ip-tv specifiek deze functie moet activeren.
heel raar eigenlijk dat ik ook niet kan herinneren dat ik deze heb uitgezet.
als dit wel bewust is gedaan dan heb ik wel een beste blunder begaan :(
ik heb deze functie nu geactiveerd en tot nu toe (15 min) heb ik geen haperingen van de iptv.
een beetje knullig maar ik hoop dat dit de oplossing is 🙂
bahbah,

waarschijnlijk is de functie iptv automatisch verschoven in de tijd dat ik de versies van IGMP wilde wisselen.
nog steeds geen verbetering in de verbinding.
ik ga weer verder neuzen in de modem 🙂
Reputatie 7
Badge +3
@Egbert20

Blokkerig beeld is meestal de oorzaak van data hoeveelheid die achterblijft, de stream is dus niet constant.
Heb hier een Sat-schotel voor TV en als het dus erg ERG slecht weer is, dan heb ik hetzelfde probleem. De stream is niet compleet, waardoor blokkerig of uitval ontstaat. Error correctie kan het dus niet meer bijhouden en dan is het raak.

Nu is dat over internet natuurlijk niet het weer wat invloed heeft op de stream, maar meer of de stream onderweg 'opstoppingen' tegenkomt. Hierdoor gaat de error correctie van je ontvanger het dus verliezen van de incomplete stream.

Maar als je denkt dat het aan je eigen router zou kunnen liggen, zou ik voorstellen om eens de TM router terug te plaatsen.

Reageer