Beantwoord

Jullie ervaringen met de TV Box afstandbediening(en)

  • 1 November 2017
  • 32 reacties
  • 3316 Bekeken

Hoi, mijn naam is Skid. Ik ben werkzaam bij T-Mobile thuis als interactie ontwerper. Dagelijks zijn we met ons TV-team bezig met het zoeken naar verbeteringen aan onze TV-dienst. Op dit moment zijn we aan het kijken naar de huidige afstandsbedieningen die we meeleveren met de TV-boxen.

Nu ben ik erg benieuwd hoe de huidige afstandsbedieningen jullie bevallen? Als klanten weten jullie als geen ander wat er fijn, vervelend en of onlogisch is aan het gebruik van de huidige afstandsbediening(en). Ik heb een 5 tal vragen die ik jullie voor wil leggen.

Bedankt voor de moeite! :)

1) Welke TV Box(en) heb je op dit moment thuis?
2) Hoe bevalt de huidige TV Box afstandsbediening?
3) Gebruik je naast de TV Box afstandsbediening ook nog andere afstandsbedieningen?
4) Als je drie dingen direct zou mogen toevoegen of veranderen aan je huidige TV Box afstandsbediening, welke zouden dat zijn?
5) Wat zijn de drie functies van je huidige TV Box afstandsbediening waar je niet zonder kan?
icon

Beste antwoord door SkidTmobile 20 November 2017, 17:27

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Zelf vind ik een zelf lerende afstandsbediening het fijnst, is wel ietsje meer werk 1 maal maar dan kun je afstandsbediening ook inrichten zoals je zelf wilt
Reputatie 3
De prijs die jij noemt is detailhandelsprijs. Ik vind dat trouwens nog steeds een behoorlijk bedrag. Ter vergelijking een originele entone afstandsbediening vind ik voor zo’n 13 euro.

Maar je vraagt aan TMT om een harmony mee te leveren. Dat betekend dat zij die in moeten kopen in bulk. Als de detailhandelsprijs €35,- is zal de inkoop rond de €20,- per stuk zitten. Laten we ze dan in bulk gaan kopen dan zal er mss nog 5 vanaf gaan. Dus 15 euro per stuk inkoop.

De afstandsbediening die nu word meegeleverd heb ik gevonden voor €0,44/st. Dat wij er als klant veel meer voor moeten betalen komt door alle handling die ermee gemoeid is en natuurlijk moet er nog wat verdiend worden.

In deze vergelijking ben ik uitgegaan van de goedkoopste harmony 300/350 die eigenlijk niet geschikt is. Als je een harmony wil gebruiken zoals die bedoeld is moet je minimaal een 650 hebben, en die is natuurlijk evenredig duurder. De vergelijking word dan nog veel extremer.
Reputatie 7
Hoi @martva en @Doeffgek

Mooi om te zien hoe liefhebbers haarfijn kunnen uitleggen wat de voordelen voor een bepaalde techniek of hardware zijn! Dit is precies waar dit topic om gaat. Ik weet zeker dat mijn collega met bovenstaande aan de haal is gegaan. Het afwegen van prijs/kwaliteit en alle andere factoren die daarbij horen is een mooie puzzel. Een belofte of indicaties voor wijzigen kunnen we niet geven. Behalve dat het TV product een zeer dynamische markt is en er constant dingen veranderen. We gaan ook zeker met de markt mee en zullen hier ook het liefst op voor lopen, dus je kunt gerust zijn dát er dingen gaan veranderen. Ik weet alleen nog niet wat en hoe!

PS. @Doeffgek : je geeft aan dat de klant meer dan de inkoopprijs moet betalen voor de afstandsbediening. Tot anderhalf jaar geleden vroegen wij een bedrag als een klant voor de tweede maal om een vervangende afstandsbediening vroeg als deze defect was. Dit hebben wij aangepast en vragen geen geld meer voor het vervanging van een afstandsbediening. Vanuit service-oogpunt vonden we dit mooier.
Reputatie 3
@Sander,

Je hebt niet goed gelezen. Ik heb een originele Entone AB, dus niet dat ding wat jullie leveren, gevonden voor 13 euro. Nergens heb ik gezegd dat ik die bij TMT heb gevonden. Deze afstandbediening leveren jullie namelijk niet.

Ik heb ook gezegd dat ik het type AB dat door jullie geleverd word op internet heb gevonden voor €0,44 om een idee te geven van de inkoopprijs in verhouding tot een Harmony. Ik heb nergens gezegd dat de klanten daarvoor moeten betalen.

Gezien de frequentie waarmee die AB's kapot gaan lijkt het mij niet meer dan logisch dat je je klanten daar niet voor laat betalen. En alles bij elkaar zal het leveren van een nieuwe afstandbediening incl. verzenden en administratie niet veel meer dan 3 euro kosten.

Een vraag die mij wel al een poosje bezig houd:
Waarom kunnen klanten niet via de my-t-mobile portal direct een nieuwe AB of extra STB bestellen? In plaats daarvan moet je hier eerst een nieuw draadje opstarten, wachten op reactie van een moddereter, om die dan weer een PB met al je gegevens te sturen. Lekker omslachtig en tijdrovend. En bovendien levert dat veel vervuiling binnen het forum op. Er zullen trouwens ongetwijfeld meer dingen zijn dieop die manier verbeterd kunnen worden.
Reputatie 7
Hey @Doeffgek,

Dat er nog veel verbeterd kan worden, daar zijn we het denk ik roerend mee eens! Gelukkig gaat er wél al veel goed en stapsgewijs worden er verschillende processen verbeterd. Het bestellen van een extra STB/afstandsbediening gaat ongetwijfeld toegevoegd worden aan My T-Mobile Thuis. Maar wanneer dat zal zijn, is nog maar de vraag. 😉
Hey @SkidTmobile waar hang je uit jonge? Kun je ons inmiddels al meer informatie geven over de ontwikkelingen?

Ik merk met de nieuwste box de Android tv versie dat de frequentie hetzelfde is van de afstandbediening van een led(aars en de box. Zodra ik de nepkaars aanzet krijg ik direct een 9 in het scherm. Is dat aan te passen?

Reageer