Beantwoord

kan geen tv kijken zonder de utp kabel

  • 15 September 2020
  • 3 reacties
  • 678 Bekeken

Reputatie 2

Sinds eind Juli klant bij t-mobilethuis heb van alles geprobeerd om de tv draadloos aan te sluiten omdat ik niet via de utp kabel wil kijken omdat die over de vloer loopt.

De tv staat 7.5 tot 8 meter van het modem af in een kamer de tv geeft wel aan dat die draadloos verbonden is maar kan met de tvbox zonder kabel geen tv kijken want dan krijg ik de melding dat de kabel niet is aangesloten.

Volgens mij is de enige optie een wifirepeater of is er iemand die een oplossing heeft.

Voorheen had ik internet en tv via de kabel en werkte alles perfect en omdat ik geen kabel aansluiting meer heb werkt mijn stereo installatie ook niet meer.

Dus geen tv kijken zonder utp kabel en ook geen stereo meer luisteren via mijn installatie is een groot minpunt als hier geen oplossing voor is dan misschien toch weer terug naar een kabelaansluiting.

icon

Beste antwoord door Waqqas 15 September 2020, 17:49

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Je tv box bedraad aansluiten op de modem geeft je eigenlijk wel de beste kijk ervaring. Wat je zou kunnen proberen is een powerline adapter setje te gebruiken maar of je dan nog probleemloos tv kan kijken is nog even de vraag, mogelijk vermindert de kwaliteit.

Klopt, de TV box kan alleen bekabelt aangesloten worden, enige, geen garantie dat het werkt, is via powerline adaptors die het signaal via de electra bekabeling doorsturen, heb je twee keer een kort kabeltje nodig.

Was je me net voor @Waqqas 😁

Reputatie 7
Badge +1

Ik weet niet welk type woning u heeft maar als het een gewone gezinswoning is zou een mogelijkheid kunnen zijn wat ik ook gedaan heb bij een van de eerdere woningen was het volgende; Ook daar was de afstand tussen de modem/router en de tv best aanzienlijk en dan moest er ook een kabel door kamer.

We hebben toen een gat geboord in de vloer van de meterkast de utp kabel door een mantelbuis getrokken in de kruipruimte en toen achter de tv weer via een heel klein gaatje in de vloer weer naar boven.

Moet wel zeggen dat we toen net aan het verbouwen waren en er ook een nieuwe plavuizen vloer gelegd werd.

Reageer