Kan ik draadloos tv kijken?

  • 8 February 2017
  • 15 reacties
  • 45103 Bekeken
Kan ik draadloos tv kijken?
Reputatie 7
Badge +8

In dit artikel lees je alles over draadloos tv kijken! Wil jij nou van die lange kabels af, die vanuit je meterkast lopen naar de tv die in de woonkamer staat? Dat kan. Wij sommen in dit artikel alle opties voor je op. 

 

Odido biedt superscherpe digitale televisie. En daar zijn we trots op. Die hoge kwaliteit willen we dan ook kunnen garanderen. Als je een tv signaal draadloos verstuurt, dan zijn er vele factoren die invloed hebben op de snelheid van de verbinding. Daarom is er gekozen om een bekabelde verbinding voor te schrijven. Er wordt dan ook een UTP-kabel (internetkabel) van 15 meter bijgeleverd. Als jij van die lange kabels af wilt, dan hebben wij genoeg andere draadloze opties voor je:

 

Odido Online TV

Tv-kijken via internet was nog nooit zó makkelijk. Met Odido Online TV kun je online tv-kijken waar en wanneer je maar wilt. En dat geldt niet alleen voor Nederland, maar voor de hele EU. Kijk televisie zoals jij dat wilt via je smartphone, computer of tablet. Ga op ontdekking in de Odido Online TV app.

 

 Odido TV app

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en geen keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles is nu digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu! Benieuwd naar meer? In dit artikel vind je alles over de T-Mobile TV App voor Smart TV! 

 

Adapters

Een adapter is een hulpmiddel waarmee een verbinding kan worden gemaakt tussen twee elektrische schakelingen. Door gebruik te maken van een adapter, hoef je geen kabel trekken tussen het modem en de TV Box(en). Zo ziet een adapter eruit:

 

Je zou bijvoorbeeld voor powerline adapters, homeplugs of devolo’s gebruiken. Je hebt dan één adapter bij het modem die het signaal in je stroomnetwerk stuurt en één adapter bij de tv die dit signaal er weer uit haalt. Op deze manier hoef je geen kabel te trekken, maar heb jij alleen en stopcontact in de buurt nodig. Omdat onze TV Boxen niet werken via de wifi, is helemaal draadloos bij ons geen optie. In sommige gevallen blijkt dat deze adapters instabiel zijn. De kwaliteit van je electriciteitshuishouding is natuurlijk van grote invloed. Dan kan het zijn dat je blokken in beeld krijgt. Stel dat je een storing met de adapters hebt, check het dan met een kabel die direct is verbonden met het modem (in poort 3 of 4!).

 

 

 

 


15 reacties

Hoi,

Na de overstap van kabel naar Vodafone/T-mobile hebben we geen UTP-aansluiting bij de TV.

Ik heb geprobeerd de CAI te vervangen voor UTP, maar de CAI zit muurvast. Dus de TP-Link TL-PA4010p aangeschaft.

Binnen ons blok hebben de buren ook een powerline adapter, en dat veroorzaakt ontzettend veel haperingen. Soms wel 20 seconden beeld eruit, niet fijn bij films en series.



De truc om de adapters naast (of zelfs in!) elkaar te laten pairen moet wel, want ze vinden elkaar anders überhaupt niet. De fysieke afstand is slechts 5 meter, zit op dezelfde groep en ik heb een firmware-update gedaan, instellingen geprogrammeerd. Dat scheelt al wel, maar het blijft niet te doen.

Mijn buren hebben hetzelfde gedaan (pairen, firmware; alleen ander merk).



Alsnog UTP-kabel trekken kan niet zonder dat ik de hele keet verbouw.



Ik wil dus draadloos interactief (pauzeren, begin gemist, etc.) TV kijken. Is dat mogelijk?

Een aparte wifi-router na de TV-poort bijvoorbeeld. Zijn daar eisen aan verbonden (minimale snelheid, netwerktype, ontvanger).



Googlen op draadloos levert juist alleen maar powerline-adapters op.

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Hoi ZOAB, welkom op het forum! :D



Powerline adapters werken inderdaad niet bij iedereen even goed. Daarom geeft T-Mobile ook aan om een bekabelde verbinding te gebruiken. Alleen dan kunnen we de kwaliteit garanderen. Het staat je echter wel vrij om iets anders uit te proberen. Het is dus even puzzelen wat bij jou het beste werkt. Aangezien je nog wel een coax-kabel hebt liggen, kun je overwegen die te gebruiken in combinatie met Moca-adapters. Let wel: T-Mobile ondersteunt dit niet, het is dus op eigen risico.



Succes met de puzzel. Ik hoop dat er een mooie oplossing komt!
En toen? Is het je nog gelukt? Ik zit met hetzelfde probleem namelijk!
Hallo, wij zijn gewend om draadloos tv te kijken en wij gaan binnenkort over naar t-mobile. Kunnen we dat bij jullie ook? Of moet er een kabel aangesloten worden door de monteur?
Reputatie 7
Hey martinge20, ik heb jouw vraag hieronder geplaatst. Volgens mij wordt jouw vraag hier heel genuanaceerd beantwoord. 🙂
Goedemiddag, sinds 16 november ben ik aangesloten bij T Mobile Thuis. Ne heb ik voor de televisies boven in de slaapkamer een tweede en een derde box genomen. Nu is mijn vraag: kan dit ook draadloos gemaakt worden met de draadloze verbindingset van KPN?



Met vriendelijke groet,

Lida
Reputatie 7
Hi Lida, allereerste van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Of de draadloze verbindingset van KPN werkt is een goede vraag. 🙂 Als deze niet aangepast zijn door KPN om alleen met hun eigen modem/netwerk verbinding te maken zal dit zeker werken. Proberen kan zeker geen kwaad! Laat je nog even weten of het gelukt is? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig! 😉
Hoi Brian,



inmiddels heb ik de devolo 550 starterskit gekocht dit werkt tot nu toe perfect



Groetjes,

Lida
Reputatie 7
Hi Lida, top, goed om te horen! Veel kijkplezier en als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Hi Lida, allereerste van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Of de draadloze verbindingset van KPN werkt is een goede vraag. 🙂 Als deze niet aangepast zijn door KPN om alleen met hun eigen modem/netwerk verbinding te maken zal dit zeker werken. Proberen kan zeker geen kwaad! Laat je nog even weten of het gelukt is? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig! ;)



Ben pas overgestapt naar T-Mobile Thuis en geen kabels door het huis maar nog de oude KPN draadloze verbindingsset.....die werken perfect....overal wifi en de box geeft perfecte TV zenders weer.
Reputatie 7
Hey Diana, bedankt voor de informatie, good to know! 🙂
Reputatie 2

Hallo, wij gebruiken de Devolo 650 verbindingsset via het elektriciteitsnetwerk. Dat werkt met T-Mobile ook prima. Handmatig pairen hoeft trouwens niet met Devolo, het is plug & play. 

 

De conclusie is dus dat als je al een draadloze utp verbinding met je oude provider gebruikte dan zal het ook met T-Mobile werken, anders weet je het niet zeker en kom je alleen door te proberen erachter.

Reputatie 2

En het is dat ik die Devolo al had, anders had ik voor 100 euro een utp kabel naar boven laten trekken, want Devolo is vrij prijzig.

Hallo,

 

Heeft tv box wifi?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ikhebvraag, onze TV Boxen ondersteunen geen wifi. Deze dien je bedraad aan te sluiten op het modem. Geen zorgen, je kunt altijd onze TV app downloaden, dan kun je draadloos tv kijken! 

Reageer