Beantwoord

Kan je ook opnemen met T-mobile thuis?

  • 10 February 2020
  • 38 reacties
  • 4748 Bekeken

Reputatie 3

Goedemiddag,

Ik heb een vraag. Ik ben aan het rondkijken bij T-mobile en heb een vraag over TV. Als ik het bestelproces doorloop dan zie ik dat je kan pauzeren en kan terugkijken, maar er word nergens de vraag gesteld of ik wil opnemen?
Ik neem aan dat er een andere box is als je op wil kunnen nemen? Zo ja hoe maak ik dat kenbaar bij het bestellen?

Groeten

Erik

icon

Beste antwoord door stefan.1997 10 February 2020, 20:17

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ben toch benieuwd waar de aanname vandaan komt dat het nog vol bugs zit. 

 

En die testers kunnen hier niets aan doen. Een tester kan hier niets, maar dan ook helemaal niets aan doen. Zij geven niet meer dan advies over de kwaliteit van een product op basis van de gegeven requirements binnen de vastgestelde risico’s en beschikbare tijd. De opdrachtgever/product owner bepaalt wat er vervolgens mee gebeurd. 

In deze fase wordt getest met eindgebruikers, waarbij er een keuze is gemaakt door T-Mobile wie er vanuit klanten mogen testen. Soms kun je daarvoor inschrijven via de T-Mobile Community en soms vindt de selectie op een andere wijze plaats. In deze is de laatste variant van toepassing. Zuur als je wil meetesten en niet mag. Die keuze is aan T-Mobile.

Als er een defect of bevinding is, dan is dat niet de schuld van een tester. Zij vinden enkel punten op basis van toetsen op de requirements aka kwaliteitseisen. Zij maken de defects niet. De fouten zijn al eerder gemaakt in het proces. Bijvoorbeeld omdat de requirements niet goed genoeg waren, het design een fout bevat, het niet goed gebouwd is of er fout in de code zit. Dat dit nog niet uitgerold is heeft dan ook niets met de testers of de kwaliteit daarvan te maken. Dat kent andere oorzaken. Niet tof, niet goed dat het zo lang duurt, maar daar is een andere oorzaak.

En voor iets live gaat komt er meer bij kijken. Zeker bij een grotere release. Dat moet gepland worden en daar moet een releaseplan voor opgesteld worden. Nog afgezien dat dit met andere partijen, zoals communicatie en de monteurs afgestemd moet worden.

Reputatie 7
Badge +4

Tuurlijk ben je als tester betrokken bij het team dat een applicatie of dienst bouwt. Samen zorg je dat er een goedwerkend product uit komt. Als tester log je defects, bespreek je die, geef je advies. Hoort bij de kwaliteitsrol die vervuld wordt en waarover een positief of negatief advies gegeven wordt. Volgens mij zeggen we daarover niets anders. 

Wat ik niet begrijp is dat je uit mijn verhaal kunt halen waarom het lang duurt. Hierover zeg ik namelijk niets.

 Qua cloud opname of tv platform is juist bar weinig gecommuniceerd. Wel zijn er door oplettende communityleden aanknopingspunten gevonden voor cloud en via TotaalTV is er gerucht naar voren gekomen over een launch richting zomer 2019. Vorig jaar is door T-Mobile informeel gedeeld dat ze aan het tv product werkten. Daar werd via geruchten zomer en daarna najaar van gemaakt. Pas medio december is een waarschijnlijke launch in Q1 ter sprake gekomen en dat er een field test zou starten met een selecte groep. In dit geval is het - geheel eens - een gebrek aan communicatie. 

PS: van harte met het 30 jarig jubileum.🎉🎂

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @Justinos ,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Wat balen dat je de opnamefunctie mist. Niet tof. T-Mobile zit tussen het opnemen via een decoder met harde schijf en via de cloud in. Vandaar dat je dit nu niet kunt kiezen bij de aanschaf, maar zoals het er nu uit ziet zal opnemen binnenkort beschikbaar komen. Tenminste dat haal ik uit de berichten van webcare op deze klant-helpt-klant community. Dit traject heeft een stuk langer geduurd dan gepland.

Een contract ontbinden op bedenktijd kan enkel binnen 14 dagen na afsluiten van het contract. Dus op het moment dat je getekend hebt. Dat heet wettelijke bedenktijd. Dat is dus niet pas op het moment dat je diensten actief worden. Met de aanstaande veranderingen hoop ik  dat je toch een goede ervaring zult hebben bij T-Mobile Thuis. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik zou ook verder gaan zoeken T-Mobile is een prima provider als je net als ik alleen het primaire afneem in mijn geval internet en tv zonder opnemen of wat dan ook het simpele Entone boxje.

Voor mensen die meer willen zoals opnemen of Netflix etc. via de box is T-Mobile m.i. compleet ongeschikt, ook al omdat het wel heel erg lang duurt om het nieuwe platform uit te rollen, en over die "testers” zullen we maar niet hebben.

Reputatie 3

Beste Erik,

Ik zou verder gaan zoeken.
Ook al zal je kunnen opnemen de kwaliteit en gebruik vriendelijkheid van T-M televisie is onder de maat.
IK zou kijken bij KPN of Ziggo, misschien iets duurder maar spaar je mooi wat frustratie mee uit.

Cloud opnemen is al over 1 jaar beloofd en ook al komt het binnen een maand uit zal het vol met bugs zitten.
 

Als het dermate lang duurt voordat 't wordt geïmplementeerd (áls het ooit zover komt) en dan nóg vol met bugs zou zitten, moeten ze zich toch rot schamen? Tenminste dat zou ik als opdrachtgever en tester wél doen. :)  Ik heb nog pakweg 1 ½  maand geduld, totdat m'n huidige contract afloopt.

Reputatie 3

Toen ik vorig jaar in augustus overstapte van Ziggo naar T-Mobile is mij verteld dat het eind vorig jaar toch wel geregeld zou zijn. En dat geloofde ik toen, wist ik veel.😝

Inmiddels weet ik dus helaas beter, maar goed nog pakweg 4 maanden en dan kan ik weer overstappen.

En dán ga ik wel beter opletten!

Reputatie 3

@TAVL ik heb vorig jaar augustus een abonnement genomen omdat een "techneut" van T-Mobile  me had verteld dat eind 2019 het opnemen in de cloud zeker in de lucht zou zijn.🤭 Achteraf was dat natuurlijk een verkoper, maar wist ik veel,  toen had ik nog geen ervaring met de T-Mobile werkwijze met dit soort processen. Een leermomentje zullen we maar zeggen.

Dat het lang duurt staat volgens mij niet ter discussie.

De communicatie van T-Mobile maakt het er niet beter op, zoals ook door jou al geconstateerd.

Omdat in onze situatie opnemen in de cloud een vereiste is, voel ik me dus voor de gek gehouden.

Omdat  mijn contract nog maar tot augustus loopt, en ik niet verwacht dat een en ander dan werkt, ben ik alsdan genoodzaakt een andere provider te nemen.

En in reactie op de PS: inmiddels is de 40 jaar al gepasseerd, heb ook nog wat andere dingen gedaan.😂

Reputatie 7
Badge +4

Jup. En terecht. Er is vaker aangegeven dat iets kwam en last minute uitgesteld moest worden. In dit geval...

Reputatie 3

@TAVL ..... maakt T-Mobile het wel heel erg bont wil je zeggen? Zoniet dan zeg ik dat wél.😂

Reputatie 7
Badge +4

...breken ze tradities. 🤪

Nee, grapje. Het is dichtbij.

Reputatie 3

Dichtbij en toch zo veraf 😂🤭

Reputatie 6
Badge

@mexflex Welkom op het forum,

Het is op dit moment niet mogelijk om een Tv box met opnamen functie te bestellen als nieuwe klant. Dit omdat T-Mobile bezig is met het ontwikkelen van een nieuw Tv platform. Met dit Nieuwe platform komt de mogelijkheid om op te nemen in de cloud beschikbaar. Hierdoor kun je op elke box opnemen. 
 

T-Mobile heeft nog maar een beperkt aantal boxen met Harddiskrecorders beschikbaar en er komen geen nieuwe bij. Ook het nieuwe platform laat lang op zich wachten. Je kunt na het aanvragen en aansluiten mogelijk om een box met opnamen functie vragen als deze nog beschikbaar zijn. 
 

Het is dus even behoorlijk behelpen voor nieuwe klanten die graag willen kunnen opnemen. 

Reputatie 6
Badge

Dat klopt. Je kunt dan opnemen met elke tv box. Het kost waarschijnlijk wel €5 p/m extra. Als je een box met HDD hebt kun je die gewoon blijven gebruiken alleen wordt de HDD niet meer gebruikt. 

Reputatie 7

Hey @mexflex,

Stefan heeft helemaal gelijk, je hoeft je TV Box dan niet om te ruilen voor de opnamefunctie. Binnenkort lees je veel meer over het nieuwe TV-platform. :wink:

Reputatie 3

Hey @mexflex,

Stefan heeft helemaal gelijk, je hoeft je TV Box dan niet om te ruilen voor de opnamefunctie. Binnenkort lees je veel meer over het nieuwe TV-platform. :wink:

Dank je wel. ik blijf het scherp volgen en wacht nog even met mijn bestelling totdat er meer duidelijk is hierover. 

Eigenlijk stap ik nooit over als het gaat om providers, verzekeringen, etc. Toch, door financiële omstandigheden, heb ik recent besloten om van KPN over te stappen naar T-Mobile. Mijn leven tot nu toe nooit anders gehad en eigenlijk altijd tevreden geweest, zowel over tv, internet als mobiel. Vandaag T-Mobile Thuis geïnstalleerd, alles verliep vlot, gemakkelijk en naar tevredenheid. Helaas ontdekte ik op dat moment dat ik geen programma's kan opnemen. Ik ben niet anders gewend en ging er vanuit dat anno 2020 TV programma's opnemen wel standaard is. Ik baal nu enorm dat deze functie mist, ik kijk bijna nooit live tv en neem alles op. Nu zit ik aan dit contract vast maar heb er echt spijt van, opnemen is essentieel. Als het dan ook nog eens 5 euro extra gaat kosten zodra het ooit een keer beschikbaar komt, is het financieel gezien ook al minder interessant. Helaas zit ik nu een jaar aan mijn contract vast maar zonder verbetering stap ik dan op die datum toch maar weer terug naar kpn. Jammer dat ik hier niet eerder op gelet heb.

 

Edit: ik lees dat ik tot 14 dagen na installatie het contract nog kan ontbinden? Helaas ga ik daar dan gebruik van maken. Jammer, soms is vernieuwing ook leuk, maar blijf dan toch maar bij het oude vertrouwde. 

Reputatie 3

Q1 loopt bijna ten einde maar door de huidige situatie zal de introductie m.i. uitgesteld worden, ook met de problemen welke ontstonden met het updaten van tv boxen onlangs wat bij T-Mobile veel hoofdbrekens heeft gekost.

Een provider zal terecht alles op alles zetten om een blamage te voorkomen al is het alleen maar om een slechte naam te voorkomen, laten ze eerst maar alles goed uit testen zelf heb ik niet zo veel vertrouwen in de groep welke nu testen, lees nergens namen van in mijn ogen bekende en deskundige forum leden.

Inmiddels zitten we alweer pakweg een maand in Q2 en nog steeds niets gehoord van opnemen in de cloud. Volgens mij is T-Mobile nu al zowat een jaar bezig om dit te realiseren, lang genoeg om het woord "blamage" te kunnen toepassen. Heb mezelf als ervaren ict'er en t-map tester een aantal maanden geleden als vrijwilliger aangeboden, maar daar niets meer van gehoord. Mijn huidige contract bij T-Mobile loopt nog tot augustus 2020, mocht 't vóór die tijd niet lukken om het cloud gebeuren aan de praat te krijgen ga ik overstappen naar een partij bij wie dit wél goed geregeld is. Nummerweergave was ook al zo'n hoofdpijn dossier.🤭

 

Reputatie 7
Badge +1

Naar mijn idee  zit het probleem met die “testers” in het volgende; bij een dergelijke test word er via een soort van random systeem een bepaald aantal testers uitgenodigd laten we zeggen voor het gemak 100 van die 100 zijn er misschien 5 welke ter zake kundig zijn (ict’er) van de rest zijn er een paar die nog wel in staat zijn om de de box aan te sluiten.

Maar van de 100 zijn er zeker 85 die zelfs nog niet in staat zijn de meest primaire aansluitingen te verrichten zoals aansluiten van tv box op de router van provider of tv te activeren enz. als de providers beter hun forums zouden na plozen zie je daar altijd wel een aantal deskundige klanten bij staan.

Is er nu -een maand later- al meer bekend over opnemen?

Opnemen is in ons huishouden redelijk essentieel…

Ik zou het niet willen missen, maar ik zoek voor thuisinternet en 2 mobiele abbo's een nieuwe provider.

Is T-Mobile iets?

Reputatie 3

Is er nu -een maand later- al meer bekend over opnemen?

Opnemen is in ons huishouden redelijk essentieel…

Ik zou het niet willen missen, maar ik zoek voor thuisinternet en 2 mobiele abbo's een nieuwe provider.

Is T-Mobile iets?

Het nieuwe platform is uitgesteld, niemand weet wanneer het komt. 

Beetje jammer dat opnemen niet werkt, en vooral als je in onregelmatige diensten werkt. 

Hoop dat het snel eens gaat werken en dan mij vertellen dat het wel kan. 

Reputatie 7
Badge +1

Hoe wel ik persoonlijk niet echt een fan van KPN ben hebben zij op dit gebied hun zaakjes wel heel wat beter voor elkaar, daar ben ik heel eerlijk in.

Reputatie 7
Badge +1

Q1 loopt bijna ten einde maar door de huidige situatie zal de introductie m.i. uitgesteld worden, ook met de problemen welke ontstonden met het updaten van tv boxen onlangs wat bij T-Mobile veel hoofdbrekens heeft gekost.

Een provider zal terecht alles op alles zetten om een blamage te voorkomen al is het alleen maar om een slechte naam te voorkomen, laten ze eerst maar alles goed uit testen zelf heb ik niet zo veel vertrouwen in de groep welke nu testen, lees nergens namen van in mijn ogen bekende en deskundige forum leden.

Reputatie 3

@TAVL jouw verhaal hierboven maakt nogmaals duidelijk waarom het bij T-Mobile zo lang duurt om dit soort dingen te implementeren.

Nummerweergave (telefonie) was ook al zo'n toestand. Heb zelf maar zo'n 30 jaar ervaring als tester dus ik heb nog veel te leren,  maar kan wel zeggen dat ik als tester écht wel medeverantwoordelijk was voor het eindresultaat. Volgens T-map test je ondermeer op:

  • Functionaliteit
  • Betrouwbaarheid
  • Onderhoudbaarheid
  • Bruikbaarheid
  • Portabiliteit
  • Efficiëntie

En of dat nu volgens blackbox, whitebox, impliciet of expliciet gaat het is aan jou als tester om aan te tonen of een product conform de specs of requirements werkt. Of door defects en bevindingen verbeteringen (laten) aanbrengen. Waarna er weer getest wordt etc etc.

Een acceptatie test of zelf een out of the box test kan ook heel verhelderend werken.

T-Mobile moet in ieder geval stoppen met het doen van allerlei toezeggingen, die vervolgens toch niet worden gehaald.

Reputatie 3

@Justinos @TAVL daar gaan we weer met terminologie als "binnenkort beschikbaar" en "aanstaande veranderingen"......ik hoor soortgelijke gemeenplaatsen al sinds vorig jaar augustus dus wat mij betreft kunnen we dit scharen onder de aan het lijntje houden tactiek.

Als T-Mobile lang genoeg binnenkort blijft zeggen krijgen ze uiteindelijk natuurlijk gelijk, hangt maar net af van hoe je binnenkort wenst te definiëren.🤭

Reageer