Beantwoord

Kan T-Mobile geen beter TV signaal leveren


In 2018 ben ik overgestapt van Telfort naar T-Mobile. Vanaf  dat moment heb ik haperend tv beeld. Diverse monteurs (o.a. van Guidion) over de vloer gehad en niemand wist een oplossing. Omdat mijn dochter die aan de andere kant van de stad woont met dezelfde problemen kampt ben ik bang dat T-Mobile dit probleem niet weet op te lossen.3 Weken geleden drie dagen achtereen storing (Dordrecht) . En hoewel de technische dienst meldde dat de problemen waren opgelost is dat niet het geval wat het TV signaal betreft. Internet 1000Mb en telefoon zijn okay.Overweeg (met tegenzin) om over te stappen want T-Mobile heeft ruimschoots de tijd gehad e.e.a op te lossen.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 6 May 2021, 13:01

Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Vulpes82, welkom op de Community!

Er is inderdaad nog geen oplossing geboden, althans we hebben dit wel geprobeerd, maar zelfs bezoeken van de monteurs hebben het niet hersteld. Zoals ik het nu in de lijnmeting zie, is er niets aan de hand met de algehele verbinding, maar die conclusie hebben we natuurlijk ook al getrokken - in de TV-stream zie ik een kleine afwijking waardoor er af en toe een ietwat verminderd beeld optreedt, maar zeker niet in de mate die jij beschrijft. Geldt het haperende beeld op allebei de TV Boxen of slechts op één van beide?

Het haperend beeld is op beide boxen. Ik heb deze apparaten gewisseld en gebruik nu hoofdzakelijk de Amino Aria 610X in de hoop dat deze minder blokvorming zou vertonen dan de Entone, Helaas is dit niet het geval. Afgelopen weekend was het beeld niet om aan te zien, gisteren en eergisteren was er af en toe blokvorming en waren er strepen door het beeld maar minder hinderlijk. Het is dus niet constant even slecht maar het blijft erg vervelend. Ten overvloede meld ik u dat snelheid van internet en het telefoonsignaal uitstekend zijn en daarom ga ik ervan uit dat het de verbinding okay is. Beloftes door o.a.René, Ulrike en Richard om andere apparatuur ter beschikking te stellen teneinde het probleem op te lossen werden niet nagekomen. De monteur die het laatst bij ons was gaf me de raad TM te verzoeken om op een ander platform overgezet te worden. Graag uw   mening of er een oplossing is. 

Reputatie 6

Hoi @Vulpes82, het overzetten naar ons nieuwe TV platform zou zeker een verschil kunnen uitmaken. Jij hebt echter apparatuur die niet geschikt is voor het nieuwe TV platform, het gaat om de TV Box met harddisk recorder.Als jij overgezet wil worden op het nieuwe TV platform, zullen we deze box om moeten ruilen voor een Amino Aria 610. Pas wanneer de huidige TV Box retour is én de nieuwe TV Box is aangesloten, kan ik de overstap voor jou in gang gaan zetten. De daadwerkelijke overstap duurt vervolgens ongeveer twee weken. Houd er rekening mee dat de opnames die op het moment op de box met harddisk recorder staan, verloren zullen gaan. Als jij hiermee akkoord gaat, wil ik dit graag voor jou in gang zetten. 

De afgelopen vier dagen was er geen enkele verstoring van het televisiebeeld. Wat een verademing. In verband hiermee geef ik er de voorkeur aan vooralsnog alles bij het oude te laten. De procedure om naar het nieuwe platform over te stappen is weinig aantrekkelijk , ik kan geen reden verzinnen waarom ik pas na inlevering van de Entone hd.recorder naar het nieuwe platform overgezet kan worden. Maar daar ben ik dan ook leek voor.

Reputatie 7

Hi @Vulpes82, super om te horen dat jij geen last meer hebt van verstoringen op jouw TV! Ik hoop heel erg dat dit probleem ook niet meer terugkeert. Ik snap helemaal waarom jij je dit afvraagt en leg dit graag aan jou uit. De Entone TV Box komt uit 2014/2015, waardoor het eigenlijk alweer als een verouderd model wordt gezien. De firmware functioneert niet goed op het nieuwe TV-platform. De Amino Aria 610 functioneert daarentegen wel goed op T-Mobile TV. Ik hoop dat het zo wellicht wat duidelijker is. Mochten er zich toch weer problemen voor doen of heb jij nog andere vragen, laat dit dan aan mij weten. Want ik help jou graag verder! 😊

Het blijft tobben met het tv signaal,afgelopen weken wederom blokvorming en gisteravond23 juni stokte het beeld plotseling en was er totaal uitval. Wat een waardeloze provider. Misschien de vriendelijkste maar zeker de slechtste. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Vulpes82, ervaar je de blokvorming op beide TV Boxen of slechts op de harddiskrecorder die vier dagen geleden gereset is? Ik zie inderdaad erg veel haperingen in de streamkwaliteit sinds woensdag 23 juni, met als piek donderdag de 24e en zondag de 27e (gisteren). Ik heb een kleine aanpassing uitgevoerd in de verbinding. Kun jij nagaan of dit vandaag het gewenste effect heeft gebracht? Sorry voor het ongemak en dat dit een aanhoudend issue blijkt te zijn. 

Op de iMax en een ethernet-aansluiting in poort twee van het modem zie ik problemen met de lease time (IP-lease tijd); deze verstoren de algehele verbinding. Zou je beiden willen ontkoppelen en dan de harddiskrecorder direct willen aansluiten op poort drie of vier van het modem? Hier zou het probleem vandaan kunnen komen namelijk.

Alvast bedankt voor je medewerking (wederom)!

Dank voor uw snelle beantwoording. Excuses voor mijn boude uitspraak, hoewel ik geen groot voetballiefhebber ben stoort het heel erg als het beeld stil blijft staan tijdens een aardige wedstrijd. Het probleem doet zich op beide tv boxen voor. Ik neem aan dat u de iMac bedoelt. Ik heb conform uw instructies een en ander aangepast en wacht het resultaat af. Vooralsnog is het beeld stabiel maar ik heb hooguit een kwartier gekeken. Ik hou u op de hoogte, ook bij een goede beeldkwaliteit. Mvg Frans

Reputatie 7

Hi @Vulpes82, ik kan mij jouw gevoel helemaal voorstellen! Het beeld hoort zeker niet te haperen, dus het is juist goed dat je aan de bel hebt getrokken. Super dat jij direct de tips van Jason hebt uitgevoerd, merci. Ik ga heel erg duimen dat het beeld nog steeds stabiel is. Kan jij laten weten of de problemen nu definitief zijn verholpen? Ik hoor het graag! 

Goedemorgen Jason, hoewel aanzienlijk minder is het probleem van blokvorming nog steeds niet opgelost. Aanvankelijk dacht is een ongestoord signaal te hebben maar na één dag begon het beeld wederom te verslechteren. Jammer dat ondanks uw inspanningen het beeld nog steeds niet okay is. Zowel de Amino als de Entone tv box geven af en toe een “ingestort” beeld. Kunt u nagaan of er wederom haperingen in de streamkwaliteit waren? M.v.g.

Reputatie 7

Hi @Vulpes82, ik zie op het moment eigenlijk geen bijzonderheden maar gezien de problemen over een langere periode één keer in de zoveel tijd opspelen zou het de moeite waard kunnen zijn om toch de omzetting naar het nieuwe TV platform te doen. Inmiddels is het niet meer nodig dat we de oude TV Box met opnamefunctie terug ontvangen dus als ik nu de aanvraag verwerk dan word je binnen 2 weken overgezet en je ontvangt dan een tweede Amino ter vervangen van de Entone. Zodra je omgezet bent kan je dan Cloud Opnemen activeren via My T-Mobile Thuis. Je maandbedrag blijft dan onveranderd en je kan met alle apparaten opnemen in plaats van alleen de Entone TV Box.

Reputatie 7
Badge +1

@Brian Ik zit nu reeds vanaf het begin dat T-Mobile het thuis gedeelte van Vodafone overnam bij jullie, in het begin bij Vodafone kwamen de streams van Glashart media volgens mij een dochterbedrijf van Reggefiber, dat waren perfecte streams zoals hier vaker aangegeven ook door anderen.

Mijn vraag is waarom gebruikt T-Mobile niet deze techniek voor haar tv product, geen enkele last van vertraging of slechte streams enz, als ik lees hoe de huidige streams werken kan het alleen maar problemen geven zeker bij grote tv's.

Brian, als dit de oplossing is verzoek ik u mij op het nieuwe platform over te zetten. De Entoone recorder wil ik best terugsturen maar ik verbaasde me erover dat pas na retourneren van dit apparaat ik de Amino zou ontvangen. Hopelijk is daarmee dit langdurige probleem opgelost. Ik ga ervan uit dat ik geïnformeerd word wanneer de overgang plaatsvindt. Vreemd overigens dat u geen storingen ziet want voortdurend lopen er  “rillingen” door het beeld.mvg. 

Ten overvloede, het ligt niet aan mijn TV,  want indien Netflix wordt gekeken heb ik een storingsvrij beeld.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Vulpes82, de Entone hoeft in principe niet meer geretourneerd te worden, maar dat is natuurlijk helemaal aan jou. Kan ik de Entone voor je afmelden en een tweede Aria 610 toesturen? Dan zetten we de migratie meteen in gang voor je!

Reputatie 3

Je vraag was: "Kan T-Mobile geen fatsoenlijk TV signaal leveren

 

Het antwoord is: "NEE”

Zet u de migratie maar in gang. Ben benieuwd.

Je vraag was: "Kan T-Mobile geen fatsoenlijk TV signaal leveren”

 

Het antwoord is: "NEE”


Aanvulling, ze kunnen het wel maar duidelijk niet overal, ik heb met de TV nooit klachten gehad buiten dat die verouderde Entone opname box wat ouderwets was en een beetje groot en soms wat trager.

Reputatie 7
Badge +16

@Vulpes82 Ik zet de migratie en omruiling van de box in werking, maar houd er dan alsjeblieft wel rekening mee dat je gedurende die twee weken niet kunt opnemen, totdat T-Mobile TV geactiveerd is!

Kreeg 6 e-mails, nogal verwarrend allemaal voor iemand die voor de tweede Wereldoorlog is geboren. Maar de recorder wordt amper gebruikt, dat is geen probleem. Ik ben me niet bewust dat ik deels heb opgezegd  Beetje  cryptisch taalgebruik. Ben benieuwd of alles correct wordt afgehandeld. Mvg

Reputatie 3

Je vraag was: "Kan T-Mobile geen fatsoenlijk TV signaal leveren”

 

Het antwoord is: "NEE”


Aanvulling, ze kunnen het wel maar duidelijk niet overal, ik heb met de TV nooit klachten gehad buiten dat die verouderde Entone opname box wat ouderwets was en een beetje groot en soms wat trager.

Uiteindelijk kunnen ze het nergens meer, aangezien ze overschakelen naar een slechte stream. Ze 'kunnen' het wel, maar willen het niet meer

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Vulpes82 ,

Het traject gaat er vanaf nuals volgt uitzien:

  • ontvangst van de Aria 610(tv kastje)
  • oude tv kastje afkoppelen
  • nieuwe Aria 610 aan sluiten
  • Dit houd ook in het weer aanmelden van de tv diensten dus klantnummer en tv pincode ingeven tijdens installatie van de nieuwe aria 610(wordt vanzelf om gevraagd)
  • De nieuwe Aria610 aangemeld? Graag weer even een seintje in dit topic, zodat Jason de daadwerkelijke omzetting in gang kan zetten.
  • Wachten op de bevestigingsmail dat je bent over gezet.
  • Eventueel de tv boxen even stroomloos maken en opnieuw opstarten
  • Genieten van TV kijken.
Reputatie 7
Badge +1

Dit topic begint met de tekst” Kan T-Mobile geen fatsoenlijk tv signaal leveren”  antwoord natuurlijk kunnen ze dat wel, hebben ze zelfs gedaan met het vorige platform,  zou men weer terug schakelen naar het veel betere vorige platform zou dit een enorm gezichtsverlies en slechtere imago voor T-Mobile betekenen.

T-Mobile weet donders goed dat het nieuwe platform op het gebied van streams gewoon slecht is, op andere gebieden misschien juist wel weer goed zoals opnemen in de cloud, waarbij ik me wel eens afvraag hoeveel van de opgenomen programma's daadwerkelijk worden gekeken?

Beste Jason, inmiddels heb ik de nieuwe Aria 610 werkend. Reden waarom ik u verzoek me naar het ander platform over te zetten. In de hoop dat hetgeen BeMu schrijft niet op waarheid berust. Mvg.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Vulpes82 ,

Goed om te horen dat de nieuwe tv box ontvangen is en inmiddels ook werkend. Als het goed is reageert @Jason  vanzelf op de oproep om de overzetting in gang te zetten. Ook kan ik de reacties van BeMu iets nuanceren, dit uit eigen ervaring. Ook ik ben voor een tijdje terug overgegaan naar het nieuwe tv platform. De beeldkwaliteit op een 55 inch scherm is gewoon goed, een puntje van kritiek is wel de vertraging die je kan ervaren bij live wedstrijden. Als je dan via bepaalde apps het doelpunt al krijgt en op tv moet er nog gescoord worden. Voor de rest heb ik tot nu toe geen problemen ervaren op het nieuwe platform. De negatieve beeldvorming kan ik wel een beetje begrijpen daar hier alleen maar de problemen voorbij komen en niet de positieve ervaringen.

Reageer