Beantwoord

Kan TV thuis ook draadloos?

  • 21 May 2020
  • 3 reacties
  • 3991 Bekeken

Hoi, ik heb sinds gister TV Thuis van T-Mobile en alles aangesloten op mijn router en mjn TV. Alles werkt. Er lopen nu alleen 3 kabels door mijn woonkamer, om de TV box te connecten met internet en met mijn TV (en van stroom te voorzien)! Ik had dit niet verwacht en ook nergens vooraf gelezen. Kan TV kijken op mijn TV niet draadloos? Zoals waarschijnlijk in iedere woning bevinden mijn internet-aansluiting en mijn router zich niet in dezelfde ruimte als mijn TV. 

Ik wil dit natuurlijk niet, en snap ook niet als dit nodig blijkt te zijn. Mijn tv is namelijk draadloos aangesloten op het internet, waarom dan nog fysiek een kastje aansluiten via HDMI? Kan dat anders?

icon

Beste antwoord door Anonymous 21 May 2020, 17:29

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @hlodders 

Waar staat de modem precies? En heb je verder geen stroomvoorziening bij de tv en tv box?

Je zou gebruik kunnen maken van managed switch die je bij de tv en tv box plaatst en vervolgens tag je de poorten aan de benodigde VLANs 300 voor internet en 640 voor iptv. Dan loopt er maar 1 netwerkkabel naar de switch en vanaf de switch 2 kabels naar de tv en tv box.

De HDMI is wel nodig om beeld te krijgen. Er is volgens mij ook geen optie om de tv box draadloos te verbinden.

Edit @Doornekamp33  heeft gelijk, je veemeĺdt onderaan dat de tv draadloos is verbonden dan kun je die een switch weglaten en de tv box bedraad op de modem is wel zo handig zodat je minimale storing en hebt.

Dat kan zeker anders, zit wel een maar aan.

Om draadloos te kijken zou je de TV van de app kunnen gebruiken met een chromecast of dergelijke, kun je veel niet wat je met de box wel kan.

Toch box gebruiken, moet je aansluiten op de HDMI poort, zou je een setje powerline adaptors kunnen proberen, geen garantie dat het goed werkt, zeer afhankelijk van je stroomnetwerk.

En de optie die @Waqqas geeft, 1 kabel naar de TV en daar een switch achter, je hebt de Zyxel dus hoef je volgens mij niet te stoeien met vlan maar de goede switch hebben, of je nu wel of geen imgp snooping ondersteuning moet hebben is mij nog niet duidelijk.

Reputatie 6

@hlodders welkom op de Community! Om de beste kwaliteit te garanderen, dien je de TV Box inderdaad via een UTP kabel met het modem te verbinden. Een HDMI kabel is uiteraard nodig om het beeld naar je TV te krijgen. Hebben de tips van @Waqqas en @Doornekamp33 je op weg kunnen helpen? Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten!

Reageer