Beantwoord

KNIPPR op zwart, techniek over naar TV Anywhere!


Reputatie 1
Zoals hier en hier aangekondigd stopt T-Mobile met KNIPPR. Doodzonde, want het was echt een unieke dienst.

Mogelijk was de interesse gedaald door de (grote) hoeveelheid zenders in het standaardpakket. Minder was beter. Helaas verplicht de overheid een minimaal aantal zenders (why?!). De keuze, op de afwezigheid van MTV na, was verder reuze en prima in mijn optiek.

Ik wilde echt net een proefabonnement nemen op KNIPPR, juist vanwege het feit dat er een AppleTV app beschikbaar was en er dus niet zo'n idioot kastje als een decoder nodig is.

Feature request: gebruik de techniek en apps van KNIPPR voor de interactieve televisie dienst (en TV Anywhere) van T-Mobile. Zorg zeker voor een AppleTV app, maak het mobiel en maak zeker een decoder (optioneel) overbodig.

Het unieke van extra zenders selecteren, wat KNIPPR had, is bij het bovenstaande nog het minst belangrijke.

Jullie krijgen er in ieder geval een (TV-)klant bij wanneer er een AppleTV app beschikbaar komt voor Interactieve TV van T-Mobile. Meerdere mensen wensen dit ook als ik zo de reacties lees op het blog van KNIPPR.

Hopelijk komt er op (korte) termijn, het liefst dit jaar nog, een mooi product uit. 🙂 Tot die tijd blijf ik enkel bij een internet abonnement...
icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 8 June 2018, 15:02

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 2

Ja, als t-mobile de vertraging niet voortijdig eruit heeft gehaald wel. Er gaan geruchten rond dat ze iets aan de vertraging willen doen voor het EK begint. Maar wellicht horen we er nog iets van op het forum als het zover is.

Reputatie 7
Hi, goed nieuws,TV Anywhere komt in ieder geval beschikbaar op Apple TV! 🙂
Reputatie 7
Badge
Leuk dat je zo uitkijkt naar de Apple TV app - dat doe ik namelijk ook 😀

Een datum is nog niet bekend, maar met een beetje mazzel kunnen we nog een stuk van het WK voetbal volgen via deze nieuwe app 😉
Reputatie 2

Ik ben het niet geheel mee eens dat het een volledig alternatief is.

De apple tv loopt plus minus 30 seconden achter op de tv box. 

Veronica is in max hd1080 ipv 1080p

Maar in principe is alles gewoon omgezet naar 1080p, maar de beeldkwaliteit is dit zeker niet.

Het is max 1080i of 720p met een naam plaatje van 1080p. Dus een golf 1.4 met een gti stickertje

Je scrollt je suf. Even een cijfertje in toetsen gaat niet. Ook met door of terug spoelen is een uitdaging. Nauwkeurig gaat niet. Even snel van 3 naar 61 zappen en terug kan je dus vergeten. 

 

Apple zelf gaat van je beeld hdr en 4k maken, tenzij je het vast zet op 1080p sdr en ik vind het beeld op een groot scherm minder mooi dan, de 1080i op de tv box. Ik zag wat beeld compressie, vooral met actie beelden of voetbal. 

Zo gaat de waslijst nog wel even door. 😄

Maar ja, tegenwoordig is het 30 dagen met tevredenheidsgarantie toch bij de webshops 🤫

Maar mijn advies zou zijn; hou het lekker goedkoop en koop een google Chromecast. Betere bediening via de app op je telefoon en een stuk goedkoper. Of neem een (extra) tv box af.

 

Reputatie 2

Ik ben het niet geheel mee eens dat het een volledig alternatief is (…)


Dank voor je reactie, @pvdh14! Ik ga het inderdaad gewoon proberen en eventueel retourneren als het niet bevalt. Ik ben het wisselen met de AB zat met Netflix, bovendien loopt Netflix vaak vast op onze Sony “smart” tv wat boze (verwende) kinderen oplevert. Het idee dat ik TV, Netflix en Disney+ makkelijk vanuit 1 apparaat kan aansturen spreekt me erg aan en bij Apple werkt dit i.t.t. de Sony tv. Geluid van Netflix kan direct via Airplay2 naar de Sonos speakers. Dus klinkt allemaal mooi. Jouw argumenten mbt de beeldkwaliteit van de TM app is indd wel jammer. Hoe moeilijk is het nou voor T Mobile om gewoon even 4K te streamen via Apple TV deze sportzomer? Scrollen etc zou makkelijker moeten gaan met nieuwe Siri remote. Ik heb na jouw reactie nu wel wat twijfels (niet over Apple maar over de T Mobile app) maar ik neem de gok en maak anders inderdaad gebruikt van retour mogelijkheid. 

kom op T Mobile maak eens goed gebruik van de Apple TV ipv jullie inferieure kastjes ;)

Reputatie 2

Overigens heb ik nu ook ongeveer 30 seconden vertraging met het nieuwe T-Mobile TV systeem, dit loopt nu ongeveer gelijk met de smartphone app. Neem aan dat Apple tv hier niet nog eens 30 seconden vertraging overheen heeft? 

Reputatie 2

Dan heb je een glasvezel aansluiting zeker? Die loopt gelijk met de smartphone en apple tv.

Alleen (v)dsl loopt ongeveer gelijk aan de tv kabel uitzending. Dus nagenoeg geen vertraging.

Reputatie 2

Ja klopt inderdaad, heb glasvezel. Hou mijn hart vast voor juichende buren komend EK voetbal een halve minuut voor ik een goal zie :)

Reputatie 7
Badge +16

@pvdh14 Je hebt helemaal gelijk, daar had ik een nuance in moeten aanbrengen: op Glas is de stream vertraagd gelijk aan de stream op TV Anywhere en Apple TV, op DSL zit hier een verschil in.

We zijn er inderdaad druk mee aan de gang om nog vóór de start van de sportzomer een wezenlijke vermindering in de vertraging aan te brengen, maar dat is nog niet 100 procent zeker. Indien dit wel zeker is, zullen we dit direct delen op de Community.

Reputatie 2

Hallo T Mobile, ik overweeg de Apple TV 4K 2021. Hoe is de beeldkwaliteit vergeleken met de standaard tv box? Als dit minimaal gelijk is aan de box dan ga ik voor de Apple oplossing. Dankjewel 

Reputatie 6
Ik wilde echt net een proefabonnement nemen op KNIPPR, juist vanwege het feit dat er een AppleTV app beschikbaar was en er dus niet zo'n idioot kastje als een decoder nodig is.

Feature request: gebruik de techniek en apps van KNIPPR voor de interactieve televisie dienst (en TV Anywhere) van T-Mobile. Zorg zeker voor een AppleTV app, maak het mobiel en maak zeker een decoder (optioneel) overbodig.

Dat van Apple is in feite ook een STB, wat jij een idioot kastje noemt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Apple_TV
Dit is ook een extra kastje, mooi ding natuurlijk, maar vooral ook een lock-in naar Apple die overal zijn eigen technieken inzet terwijl het in schermen/TVs/smartphones/PC/sTablets/HDMIsticks al sinds jaar en dag sterft van de ingebouwde video decoders die heden ten dage gewoon met webbrowsertechnieken aangeproken kunnen worden.

Apple heeft weinig andere keus dan een STB te leveren (en hun processoren ook in te kunnen zetten) want de kern van TV (het scherm) is in handen van andere merken en fabrikanten (Samsung, LG, etc). Die bouwen er sowieso ook een decoder/mediaprocessor ter grootte van een vingernagel in.
Reputatie 2
ook ik baal ervan dat knippr gestopt is. Ik ben overgestapt naar tv van tmobile thuis maar ik mis de apple tv app enorm. Ja: dat is óók een kastje maar ik gebruik het lieft gewoon slechts 1 extern kastje bij mijn tv. Op apple tv heb ik ook mijn muziekdienst en netflix draaiend. En ik hoef mijn tv afstandsbediening niet meer te gebruiken. Nu met het tmobile kastje heb ik ineens 3 afstandsbedieningen in de bank liggen.

Ik zou dus ook heel blij zijn als tmobile thuis tv te bekijken valt op de apple tv. Hopelijk komt dit in de toekomst
Ik vraag me af wat de status is van de Apple tv app 😊
NLziet werkt wel, maar lang niet zo goed als KNIPPR (en hopelijk TV anywhere).
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @R84, de T-Mobile TV app voor Apple TV is te gebruiken als volledig alternatief voor de reguliere TV Box. Dat betekent dat de beeldkwaliteit bij TV Anywhere en T-Mobile TV hetzelfde is, zo ook voor de Apple TV app! 😊

Reageer