Beantwoord

Korte haperingen in beeld en geluid

  • 29 March 2021
  • 8 reacties
  • 414 Bekeken

Goede dag!

Wij hebben nu sinds een behoorlijke tijd hele korte onderbrekingen in beeld en geluid. Alsof het TV kastje niet genoeg kan bufferen. Soms dipt het geluid alleen voor een fractie en soms blijft beeld een halve seconde hangen. Als het tegen zit heb je om de 10 a 15 seconden een hapering.

Extra info:

Door een ander probleem hebben we sinds 3 weken een nieuw interactief tv kastje en hoopte ik dat het daarmee opgelost zou zijn. Het probleem wat we hadden was: Op 10 of 15 kanalen geen geluid, en een niet reagerend kastje die alleen na stroom eraf erop weer werkt.

Wat ik nu 4x heb gedaan met nieuwe kastje =

Stroom uit van modem en tv converter, de tv uit, stroom van tv kastje eruit, utp kabel los. Overal stroom op, wachten tot internet het doet - tv kastje aan en wachten tot deze meld dat er geen data/verbinding is. Dan utp kabel erin en wachten tot deze opnieuw opstart.

Abonnement:

We wonen in Hilversum met 750mb glasvezel en 1x interactieve tv box

TV is behoorlijk nieuw en werkt goed. Youtube/netflix/chromecast werkt feilloos via wifi, nooit haperingen.

Misschien kan er eens iemand meekijken op afstand met onze installatie.

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 1 April 2021, 08:56

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dat ga ik voor je in orde maken @Subonno! Zojuist heb ik alle administratie afgerond, en je zal binnen 2 weken naar het nieuwe platform worden overgezet. Persoonlijk vermoed ik dat je in de batch van volgende week zal zitten.

Geen zorgen, jouw internetverbinding (en ook het signaal op de Media Converter) ziet er erg goed uit, en hierdoor kunnen wij ons het beste op de TV Boxen focussen. Ik verwacht dat de fouten die ik nu zie opgelost worden met de update naar het nieuwe platform, en dat dit jullie kijkplezier een flinke boost zal geven! :smile:

Mocht ik verder nog iets voor je kunnen betekenen, laat het graag weten. Hopelijk wordt je binnenkort niet meer door Ziggo en KPN gespamd, want ik vermoed dat je vanaf volgende week ons prachtige magenta logo niet meer wil missen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hoi Cal, ja dat is goed, van mij mag je ieder gewenst moment een update erdoor duwen!

Kun je de media converter ook doormeten bijvoorbeeld? Tv kastje is pas vervangen namelijk maar dat zal in het systeem staan.

Toevallig ben ik vorige week gebeld door zowel Ziggo als KPN met aanbiedingen voor TV en Internet alsof ze weer ergens een klantenbestand hebben gekocht. 

Groet Onno

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Subonno,

Goed dat je dit terugkoppelt, zo kan ik ervoor zorgen dat dit aangepakt wordt! Ik heb de TV Box uitgebreid geanalyseerd, en de fouten die ik in de TV Box terug vind wijzen mij er op dat je een hoop verbetering zou moeten ervaren als ik jouw TV Box overzet naar ons nieuwe TV platform genaamd T-Mobile TV. Wij gaan je sowieso op termijn overzetten, maar in jouw geval zorg ik er graag voor dat er extra vaart achter wordt gezet.
 

Ik hoor graag of deze optie je bevalt en dan kan ik het voor je in orde maken!

Nou de onderbrekingen in het geluid zijn er nog steeds!

Het is niet afhankelijk van een zender, discovery heeft het op zaterdag ochtend maar als je familie Meiland s'avonds kijkt op een andere zender, dan ook. De mate verschilt weleens van 1x per paar minuten tot elke 20 seconde.

Ik ben eigenlijk aan het oriënteren om over te stappen maar dan gaan we zo'n 15 euro per maand in prijs omhoog. Daarvoor is de ergernis net te klein.

Internet werkt helemaal super alleen TV net niet.

 

Ik bedenk me net dat ik nog eens moet kijken naar "terugkijken" via de blauwe knop of het dan helemaal weg is. 

Groet Onno

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Subonno,

Dank voor de uitgebreide informatie! Het lijkt erop dat het TV signaal flink is verbeterd in de afgelopen dagen, hopelijk ervaar jij dit ook zo? Mocht je nog haperingen ervaren, ik neem dat dit geen specifieke zender betreft? 

In het geval dat alles weer als van ouds werkt wens ik je nog veel kijkplezier toe, en als dat niet zo is zullen wij snel vervolgstappen ondernemen!

Nog een update: Afgelopen uur, 10:20 tot 11:23 geen haperingen meer gezien. Zenders die ik bekeken heb, NL1, RTL4, Discovery History channel.

Ik ga om 18:00 weer kijken naar journaal/boulevard etc. kijken of er dan iets is verandert tijdens "tv spits"

Hoi Jason, 

Kun je nu zien dat alles is gereset? 

Ik heb net een andere poort gekozen voor utp kabel naar tv kastje.

Ik heb nu 09:50-09:58 RTL 4 Boulevard aan staan en er zitten geluidsonderbrekingen in na het resetten.

History channel heeft ook geluidsonderbrekingen in dezelfde mate.

Meestal kijken we alleen TV na het eten en druk bekeken programma's. Als ik youtube HD via wifi op de tv kijk dan heb ik een vloeiender beeld dan gewone televisie. Waarschijnlijk het verschil tussen 1080i en 1080p?

 

Groet Onno

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Subonno, top dat je het aangeeft en sorry dat zelfs na de wissel je box blijft haperen!

Ervaar je die onderbrekingen op willekeurige momenten of valt er een patroon in te herkennen? Merk je dat het op bepaalde kanalen gebeurt of zit hier ook geen regelmaat in? 

Je geeft aan dat je de box en het modem opnieuw opgestart hebt met stroomonderbrekingen, maar ik zie dat beiden al bijna een maand onafgebroken aanstaan. Kan ik deze handmatig resetten voor je op afstand zodat we zeker weten dat dit ook uitgesloten is?

Nog één laatste check: kun je de TV Box eens in een andere LAN-poort dan poort drie aansluiten en nagaan of dit wel helpt? Je mag elk van de vier gele poorten achterop proberen. Alvast uitvoerig dank voor je medewerking!

Het gaat om de poorten waar “Ethernet” staat op de afbeelding hierboven.

Reageer