Beantwoord

Korte haperingen in tv-signaal

  • 29 April 2020
  • 3 reacties
  • 162 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb een probleem met het tv-signaal. Er is niet echt sprake van een blokkerig of wazig beeld. Het lijkt er meer op alsof er frames worden overgeslagen. Het beeld staat heel kort stil en gaat dan weer door. Een soort framedrop lijkt het wel. Het kijkt nogal onrustig, zoals jullie je voor kunnen stellen.

Ik heb alle mogelijke resets al uitgevoerd. Ook heb ik een andere HDMI kabel geprobeerd.

Ik kijk sinds 2 weken televisie via TMobile, we hebben hier namelijk glasvezel gekregen. Met Apple-tv en met tv-app Netflix is het beeld wel stabiel. Wie o wie heeft er nog goede tips?

icon

Beste antwoord door Waqqas 29 April 2020, 11:55

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @GerbenZ 

Is de tv box op de modem aangesloten of via switches/adapters?

Het is aangeraden om de tv box direct op de modem aan te sluiten voor het beste resultaat.

Mocht dat wel het geval zijn dan kan je eens een powerflip proberen door de tv box van het stroom te halen en netwerkkabel verwijderen, haal je modem even van het stroom en nadat de modem weer is opgestart sluit je tv box weer aan en de netwerkkabel pas als de melding verschijnt geen netwerkverbinding gevonden.

Dank voor je reactie. TV box is rechtstreeks op modem aangesloten. Wel zit er een media converter tussen kabel uit muurkastje en het modem. Ik heb de powerswitch gedaan. De haperingen lijken weg, ga vanavond rustig kijken of dat echt zo is. 

Reputatie 7
Badge +15

@GerbenZ 

Mocht het terugkomen pak dan ook de mediaconverter erbij door die ook even stroomloos te laten.

Reageer