Beantwoord

Kortstondig even (2 sec) geen beeld en geluid.

  • 23 April 2020
  • 5 reacties
  • 167 Bekeken

Reputatie 3

Wij ervaren dagelijks meerdere malen dat we op willekeurige zenders kortstondig even (2 sec) geen beeld en geluid hebben. Het beeld wordt zwart. Er komt geen foutmelding.

Wat ik tot nu toe heb gedaan:

  • HDMI kabel vervangen. Momenteel zit de bijgeleverde kabel er tussen.
  • Netwerkkabel vervangen.
  • Andere DHMI input Tv gekozen.
  • Firmware TV Samsung UE40JU6400K bijgewerkt naar versie 1550.
  • Regelmatig de router etc. spanningloos gemaakt.

Met andere providers hadden wij deze problemen niet, dezelfde tv en dezelfde netwerkkabel van router naar Entone. Ik vermoed zelf dat het door de Entone veroorzaakt wordt. Wat is hier aan te doen? Met vriendelijke groet,

icon

Beste antwoord door Thuisprutser 20 May 2020, 18:59

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Thuisprutser 

Is de internetverbinding op de laptop of een ander apparaat wel goed en stabiel?

Hoe is de Entone aangesloten op het modem? Loopt dit via switches of gaat er een kabel direct naar de modem?

Het beste resultaat heb je met een directe netwerk kabel op de modem. Via switches of een adapter is het meestal iets minder.

Reputatie 3

Hallo Waggas, op andere apparaten ervaar ik geen problemen. De Entone is bekabeld aangesloten naar poortje 4 van de Zyxel.

Reputatie 7

Hi @Thuisprutser (what’s in a name :slight_smile: ), zo te lezen heb je zelf al een aantal zaken uitgesloten. Ik zou graag je TV Box voor de zekerheid nog even een fabrieksreset geven. Mocht dat ook niet werken dan zullen we de TV Box denk ik moeten vervangen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Dan ga ik voor je aan de slag! 

Reputatie 3

Tot slot: Het bleek uiteindelijk toch de HDMI kabel te zijn. Er is een nieuwe kabel aangesloten en sindsdien hebben we geen problemen meer gehad.

Reputatie 6

@Thuisprutser fijn om te horen dat de oorzaak is gevonden en dat je weer optimaal gebruik kunt maken van je TV diensten. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, stel ze gerust! 

Reageer