Beantwoord

Kosten voor niet retour sturen apparatuur

  • 23 December 2019
  • 5 reacties
  • 1006 Bekeken

Op 20 november 2019 heb ik contact gehad met T mobile omdat mijn tv plots op zwart bleef. Zie mijn vorige Topic. Probleem kon niet op afstand worden opgelost dus ik zou door de technische afdeling worden teruggebeld. Volgende dag zelf maar gebeld en kreeg te horen dat dit wel tot meer dan 10 dagen (!) kon duren wegens grote drukte. Geweldige service T-mobile!! Uitgelegd dat 10 dagen wel erg lang was. Na een paar dagen (22 november) toch maar weer gebeld. Door servicedesk medewerkster keurig te woord gestaan maar kon mij verder niet helpen. Ik moest echt wachten tot ik door een technische man/vrouw gebeld zou worden. 

Tot mijn grote verbazing ontving ik op 27 november een bericht dat ik mijn vervangende apparatuur onderweg was. Hoezo? Krijg  ik een nieuw kastje dan? Had dat dan niet 6 dagen eerder gekund? 

Op 28 november een mail dat de apparatuur onderweg is. 

Op 29 november mijn nieuwe kastje ontvangen en uiteraard direct aangesloten. Helaas, beeld nog steeds op zwart. Weer aan de bel bij T-mobile. Sturen een monteur langs om de apparatuur aan te sluiten en te testen. Afspraak werd gemaakt voor 2 december 2019. 

Probleem bleek een kabel te zijn die niet correct was aangesloten. Dit probleem dus snel verholpen. Neemt niet weg dat bij het eerste kastje het beeld plots op zwart ging en dat had dus niets te maken met een verkeerd aangesloten kabeltje. 

Ik heb dus in totaal 12 dagen zonder televisie gezeten, terwijl dit volgens mij maximaal 3 dagen had hoeven zijn. Vandaag ontving ik een mail dat er € 90 in rekening gebracht gaat worden omdat ik mijn apparatuur niet binnen 30 dagen retour heb gestuurd!!!  

Even rekenen hoor…..29 november apparatuur ontvangen, vandaag is het 23 december, dat is ongeveer……..24 dagen. GEEN 30 dagen!!

Ik word een beetje moe van T-mobile en ben zo blij dat ik per 16 januari weer terug ga naar KPN!!

 

icon

Beste antwoord door Brian 24 December 2019, 16:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hi @Marxo Z., het idee achter een herinnering is dat je deze op tijd ontvangt zodat je er nog actie kan ondernemen. :wink: Ik zie dat je op 21-11 contact met ons op hebt genomen en dat we de TV Box een aantal dagen later opgestuurd hebben, de 10 dagen staan er voor omdat we soms even nodig hebben om het probleem helder te krijgen (wanneer we de verbinding monitoren bijvoorbeeld). Fijn dat het inmiddels opgelost is, ik heb de kosten voor je TV abonnement van 21-11 tm 29-11 zojuist vergoed en dit zie je terug op je factuur van januari. Fijne feestdagen! :christmas_tree:

Hi @Marxo Z., het idee achter een herinnering is dat je deze op tijd ontvangt zodat je er nog actie kan ondernemen. :wink: Ik zie dat je op 21-11 contact met ons op hebt genomen en dat we de TV Box een aantal dagen later opgestuurd hebben, de 10 dagen staan er voor omdat we soms even nodig hebben om het probleem helder te krijgen (wanneer we de verbinding monitoren bijvoorbeeld). Fijn dat het inmiddels opgelost is, ik heb de kosten voor je TV abonnement van 21-11 tm 29-11 zojuist vergoed en dit zie je terug op je factuur van januari. Fijne feestdagen! :christmas_tree:

Ha Brian. Neemt niet weg dat er € 90 in rekening wordt gebracht terwijl ik nog binnen de termijn van 30 dagen zit, gerekend vanaf het moment dat ik de nieuwe box heb ontvangen. Dat klopt denk ik niet.

Reputatie 7

Hey @Marxo Z., heb je gelijk in hoor, de € 90,- brengen we alleen in rekening wanneer de we de TV Box echt niet meer terug zouden ontvangen. Ik heb het meteen even nagekeken maar we hebben de TV Box nog niet ontvangen? Heb je deze al terug gestuurd en heb je het verzendbewijs nog? Zo ja laat het mij dan hier even weten, dan gaan we kijken hoe we dit op kunnen lossen!

Goedemiddag, ik heb onlangs voor mijn dochter ook internet proberen te regelen. Aangezien het bedrijf dat de installatie moest verzorgen fout op fout maakte, hebben we besloten om ons internet ergens anders af te nemen. De apparatuur is teruggestuurd maar tot mijn grote verbazing moeten we ineens 75 euro betalen omdat het niet tijdig is retour gezonden. Ik vind de hele gang van zaken niet prettig en ik lees dat dit vaker gebeurt. Uiteraard wil mijn dochter die 75 euro graag  terug dus ik hoor graag hoe e.e.a. geregeld kan worden.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @PPMBRUIL, top dat je het voor je dochter wilt regelen op de Community, van harte welkom! Ik heb je van een antwoord voorzien in je eigen topic: Apparatuur teruggestuurd maar toch een rekening.

Zou je het bij dit ene bericht willen houden, alsjeblieft? Dan houden we het overzichtelijk en kunnen we je nóg sneller helpen, dankjewel! 😄👍

Reageer